XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

giphy.gif

Dit is toch wel een van de beste colums in lange tijd. Kei harde feiten zonder smuk. Heerlijk.

Wat een baas die Elian bij WNL.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.745

Witte woede. Ik heb de indruk dat vooral mevrouw last van woede heeft.

Ja hoor, weer een docent (o.a geschiedenis). Wat is dit toch.

Laatst bewerkt:

Witte woede. Ik heb de indruk dat vooral mevrouw last van woede heeft.

Ja hoor, weer een docent (o.a geschiedenis). Wat is dit toch.

Was het gebrek aan emancipatie en maatschappelijk succes nu niet juist de gehele kwestie van etnische en seksuele minderheden?

• #3.747
Ik weet niet eens wat een seksuele minderheid is. Dat niet weten plaatst mij misschien ook in een minderheid. Jippie.

• Like
Waarderingen: 040B
  • #3.748
Het vak onderwijzer trekt logischerwijs mensen aan die sociaal betrokken lijken, anderen willen helpen/ onderwijzen en kiezen wellicht ook eerder voor partijen die het onderwijs willen verbeteren. Groenlinks/ PvdA/ D66/ SP -> Deze partijen staan doorgaans bovenaan als er onderzoek wordt gedaan naar het stemgedrag.

fK8y79gl.jpg

Dat ook D66 veelvuldig wordt gestemd, kon in dit overzicht ook mede te maken hebben met Wilders. De halve/ hele loopbaan van Pechtold in de TK bestond grotendeels uit het ageren tegen Wilders. Verder is dit overzicht gemaakt op basis van gegevens van de AOB (algemene onderwijsbond), welke traditioneel wat meer links georiënteerd zijn. Er zijn ± 350.000 mensen in het onderwijs waarvan ± 140.000 mensen zijn aangesloten bij een bond. Daarvan is ± 60% / 85.000 mensen lid van de AOB.

Groenlinks en D66 willen fors investeren in het onderwijs. Even los van de discussie of het onderwijs nou echt geholpen is de afgelopen 25 jaar met al die goedbedoelde "verbeteringen". Het onderwijs neutraal maken is denk ik een utopie, mensen zijn geen robotten. Er moeten ook keuzes gemaakt worden in wat leerlingen moeten gaan leren, daar begint het al mee. Los van goed/ fout, wenselijk/ onwenselijk- je ontkomt er niet aan. Het is aan de docent om te waken over dit proces.

Ik vlak het sociale aspect ook niet uit tussen docenten onderling. Aan de andere kant is het misschien wel wenselijk(er) als er een enigszins redelijke afspiegeling van de samenleving voor de klas zou staan? Dat er zoveel mogelijk wordt gedaan aan het voorkomen c.q. beperken van een eenzijdige zienswijze. Willen mensen die ander stemgedrag vertonen wel werken in het onderwijs en/ of zijn er andere redenen denkbaar? Manifesteren de partijen meer rechts van het midden zich wel voldoende op het onderwijs? Zou een hogere beloning andere mensen aantrekken?

Het vak onderwijzer trekt logischerwijs mensen aan die sociaal betrokken lijken, anderen willen helpen/ onderwijzen en kiezen wellicht ook eerder voor partijen die het onderwijs willen verbeteren. Groenlinks/ PvdA/ D66/ SP -> Deze partijen staan doorgaans bovenaan als er onderzoek wordt gedaan naar het stemgedrag.

fK8y79gl.jpg

Dat ook D66 veelvuldig wordt gestemd, kon in dit overzicht ook mede te maken hebben met Wilders. De halve/ hele loopbaan van Pechtold in de TK bestond grotendeels uit het ageren tegen Wilders. Verder is dit overzicht gemaakt op basis van gegevens van de AOB (algemene onderwijsbond), welke traditioneel wat meer links georiënteerd zijn. Er zijn overigens meer bonden, AOB wel de grootste. Er zijn ±350.000 mensen in het onderwijs waarvan ±140.000 mensen zijn aangesloten bij een bond. Daarvan is ±60% / 85.000 mensen lid van de AOB.

Groenlinks en D66 willen fors investeren in het onderwijs. Even los van de discussie of het onderwijs nou echt geholpen is de afgelopen 25 jaar met al die goedbedoelde "verbeteringen". Het onderwijs neutraal maken is denk ik een utopie, mensen zijn geen robotten. Er moeten ook keuzes gemaakt worden in wat leerlingen moeten gaan leren, daar begint het al mee. Los van goed/ fout, wenselijk/ onwenselijk- je ontkomt er niet aan. Het is aan de docent om te waken over dit proces.

Ik vlak het sociale aspect ook niet uit tussen docenten onderling. Aan de andere kant is het misschien wel wenselijk(er) als er een enigszins redelijke afspiegeling van de samenleving voor de klas zou staan? Dat er zoveel mogelijk wordt gedaan aan het voorkomen c.q. beperken van een eenzijdige zienswijze. Willen mensen die ander stemgedrag vertonen wel werken in het onderwijs en/ of zijn er andere redenen denkbaar? Manifesteren de partijen meer rechts van het midden zich wel voldoende op het onderwijs? Zou een hogere beloning andere mensen aantrekken?

Denk niet dat een hogere beloning perse andere mensen zal aantrekken. Het vak lesgeven moet je wel echt in je bloed zitten, het is vaak toch een bepaald soort mens. Wellicht zullen er iets meer uitzonderingen bijkomen, maar verwacht daar nooit teveel van.

Verder is het volgens mij al sinds jaar en dag zo dat de linker georiënteerde partijen veelal fors meer geld willen investeren in onderwijs, dus daarmee lijkt de keuze sowieso vrij gemakkelijk. De andere helft is waarschijnlijk gewoon van zichzelf al een groenlinks gekkie :dunno:

• #3.750
De laatste dagen zijn er weer merkwaardige tweets te lezen, van onderwijzend personeel. Nou is dit te weinig om van een patroon te spreken, er zijn ook heel veel die zich niet uitspreken op twitter of andere social media. Is dit wenselijk, de onderwijzer die zich meer uitspreekt of onwenselijk?

Niet deugen.

Witte woede.
wWiSd2Cl.jpg

Tja.

• Like
Waarderingen: Vonk
Kan Marc ook eens uitleggen wat volgens hem de link is tussen Baudet en Haider?

Natuurlijk niet, "ze" doen zelf maar wat graag ook aan populisme.

Op het HBO zijn alleen maar van die geitenwollen sokken, elke studie is ‘milieu’ bewust gericht etc. Een studie als bouwkunde moet alles vrijwel ‘groen’ zijn en daar mag je niet van afwijken. Discussies voeren met die docenten is ook niet mogelijk.

• #3.754
Er was hier gisteren ook een collega (vrouw, type hippe kleurtjes geverfd haar, ergens in de 50) die haar ontsteltenis uitsprak over de FvD stemmers en ze wegzette als domme mensen die niet eens wisten waarop ze stemden. De onwetendheid en de onmacht straalt er dan zo bizar vanaf dat het gewoon plaatsvervangende schaamte teweegbracht bij ondergetekende. De kortzichtigheid ten top en merk dat ik me er zelfs kwaad om kan maken in sommige situaties. Maar de dialoog aan gaan met zulke mensen is gewoon zonde tijd.

• #3.756
Op het HBO zijn alleen maar van die geitenwollen sokken, elke studie is ‘milieu’ bewust gericht etc. Een studie als bouwkunde moet alles vrijwel ‘groen’ zijn en daar mag je niet van afwijken. Discussies voeren met die docenten is ook niet mogelijk.
Ik heb het ooit gepresteerd om op de UVA een project te doen die over bepaalde mensen ging, welke voldeden aan een flink aantal parameters, en deze uit te sluiten van het nemen van kinderen. Dat gaf opmerkelijke inzichten, met name op het gebied van tolerantie en vrijheid van denken en spreken. De reflexen van bepaalde mensen, zeker die nog grotendeels product zijn van de opvoeding, waren zodanig star dat ik in de lach schoot. Wat overigens niet hielp. Leek eerder bij te dragen aan het beeld dat ik kennelijk had opgeroepen bij het voordragen van dit project.

Hermafrodieten zijn seksuele minderheden.

• #3.760
De vergelijking gaat gewoon niet op. Haider lag in lijn met Vlaams Belang, Front National (onder Jean-Marie), NPD, enzoverder. Baudet is wat mij betreft een conservatief.
Niet volgens de geschiedenis en maatschappijleer docent. En die heeft er voor geleerd. Overigens is zijn tweet een heel stiekeme, hij zegt namelijk iets maar ook weer niets. Hij schrijft over spellingscontrole en siri plus in een vraag verpakt of dit een vooruitziende blik is.

Terug
Naar boven