MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Ik wil niet meer leven op deze planeet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.764
Tientallen klachten over docent UU die na winst Baudet vroeg: ‘Volkert waar ben je?

https://www.ad.nl/utrecht/tientalle...st-baudet-vroeg-volkert-waar-ben-je~a246cd61/

De Universiteit Utrecht heeft tientallen klachten ontvangen over een actie van docent Corné Hanssen. De docent Geesteswetenschappen schreef een reactie op Facebook op de overwinning van Baudet. In de reactie stond: ‘Volkert, waar ben je?’ Daarmee doelde hij op Volkert van der Graaf, de man die Pim Fortuyn doodschoot.
,,Het bleek te kloppen dat hij deze reactie heeft geplaatst. We benadrukken dat wij dit als universiteit een verwerpelijke reactie vinden en nemen afstand hiervan. We vinden dat docenten een voorbeeldfunctie moeten vervullen. Zo’n bericht op een Facebookpagina staat daar haaks op.”

Die is kennelijk Geestesziek... :rolleyes:

Dat docenten een bepaalde politieke voorkeur hebben, is niet het probleem. Dat ze die actief uitdragen en opdringen aan hun leerlingen wel. Je mag best subtiel laten doorsijpelen wat je eigen mening is, mits je erbij zegt dat het jouw mening is en je andere meningen niet de grond inboort.

Dat docenten een bepaalde politieke voorkeur hebben, is niet het probleem. Dat ze die actief uitdragen en opdringen aan hun leerlingen wel. Je mag best subtiel laten doorsijpelen wat je eigen mening is, mits je erbij zegt dat het jouw mening is en je andere meningen niet de grond inboort.

Haha as if :roflol:

Dat is hetzelfde als vragen aan Hannelore Switserloot of ze netjes wil melden als ze stiekem gegeten heeft :roflol:

Ook zo'n linke snol overigens, die maar wat graag haar ongezouten mening op de radio ventileert alsof het allemaal waarheid is :rolleyes:

• #3.769
Hierbij vind ik het wel van belang dat er onderscheidt wordt gemaakt. Op een basisschool dient er meer zorgvuldigheid in acht te worden genomen dan op een universiteit. Dit geldt ook voor de lagere klassen van het middelbaar onderwijs, en dan misschien daarin ook een scheiding tussen o.a. het VMBO -> VWO.

PS Ik heb over het algemeen wel waardering voor onderwijzend personeel. Geef het je te doen. Eigen moeder is met pensioen maar was ook onderwijzer. Wel voor een zeer specifieke groep, daar speelt politiek geenszins.

• Like
Waarderingen: Pren
De witte woede van Trump, Brexit en Baudet wordt veroorzaakt door de emancipatie (en het maatschappelijke succes) van etnische en seksuele minderheden. De politiek van witte woede voedt het idee dat de witte meerderheid wordt ingehaald - of zelfs vervangen - door minderheden.
Zijn ze nu ook al succesvol? ik dacht juist net dat ze compleet gefaald waren en vooral in de statistieken met betrekking tot werkeloosheid en in cel zitten ze hoog scoren, aldus het CBS.

Natuurlijk niet, "ze" doen zelf maar wat graag ook aan populisme.

Exact.

Ze doen en presenteren eigenlijk datgene waar ze iemand als Baudet van beschuldigen.

Weer een klassiek voorbeeld van "dat zegt alles over hen zelf en weer weinig over die 'ander'".
Zelf-kritiek en reflectie nihil versus hypocrisie en misplaatste superioriteitsgevoel ten top......

• Like
Waarderingen: Vonk
  • #3.772
Weer een klassiek voorbeeld van "dat zegt alles over hen zelf en weer weinig over die 'ander'".
Zelf-kritiek en reflectie nihil versus hypocrisie en misplaatste superioriteitsgevoel ten top......
Je moet ook met goed fatsoen koffie kunnen drinken in de kantine. Voor bepaalde mensen werkt dat beter als ze zich als een rolmodel manifesteren binnen de sociaal wenselijke gedragingen van de betreffende groep. Ik heb geen cijfers, maar ik durf te wedden dat er een hoop gordijnstemmers zijn. Op het werk Groenlinks/ D66 en thuis na een lange dag PVV/ FvD.

ook zo mooi dat er in de kantine alleen maar halal geslacht vlees lag terwijl er misschien maar 1 moslim op school zat.

• #3.774
ook zo mooi dat er in de kantine alleen maar halal geslacht vlees lag terwijl er misschien maar 1 moslim op school zat.
En met die gedachte in het achterhoofd denken aan het naar de achtergrond verdwijnen van kerstbomen en andere vieringen, terwijl er meer dan 1 student is die dit thuis viert.

Wat te denken trouwens van de moeilijkheden die bepaalde docenten in bepaalde regio's ervaren als de WOII besproken dient te worden. Dat er ook door bepaalde druk bepaalde hoofdstukken worden overgeslagen of slechts zeer mondjesmaat besproken worden.

• Like
Er was hier gisteren ook een collega (vrouw, type hippe kleurtjes geverfd haar, ergens in de 50) die haar ontsteltenis uitsprak over de FvD stemmers en ze wegzette als domme mensen die niet eens wisten waarop ze stemden. De onwetendheid en de onmacht straalt er dan zo bizar vanaf dat het gewoon plaatsvervangende schaamte teweegbracht bij ondergetekende. De kortzichtigheid ten top en merk dat ik me er zelfs kwaad om kan maken in sommige situaties. Maar de dialoog aan gaan met zulke mensen is gewoon zonde tijd.

Inderdaad, daar schiet je niets mee op. Ik noem dat bij dat type altijd de kortzichtigheids-reflex.

Iemand op het werk zei tegen me dat Baudet een racist en fascist is, dus ik vroeg: Waar blijkt dat dan concreet uit? Geef eens wat echte voorbeelden?
Een antwoord krijg je dan nauwelijks, waaruit ook duidelijk blijkt dat ze termen uitkramen, waarvan ze de definitie nauwelijks of niet kennen/begrijpen.

Irritant is dat sowieso, maar helemaal de 'beschuldiging' die ik daarna zelf over me heen kreeg. "Oh, jij hebt dus zeker op Fvd gestemd"

Abject en Infaam, za'k maar zeggen

Laatst bewerkt:
Haha as if :roflol:

Dat is hetzelfde als vragen aan Hannelore Switserloot of ze netjes wil melden als ze stiekem gegeten heeft :roflol:

Ook zo'n linke snol overigens, die maar wat graag haar ongezouten mening op de radio ventileert alsof het allemaal waarheid is :rolleyes:

Dat zou wel het ideaal moeten zijn imo. Dat leerlingen onbezwaard hun mening kunnen uiten. Overigens is mijn ervaring dat dat op de universiteit niet kan. Op werk kun je dat trouwens ook beter mijden.

Hierbij vind ik het wel van belang dat er onderscheidt wordt gemaakt. Op een basisschool dient er meer zorgvuldigheid in acht te worden genomen dan op een universiteit. Dit geldt ook voor de lagere klassen van het middelbaar onderwijs, en dan misschien daarin ook een scheiding tussen o.a. het VMBO -> VWO.

PS Ik heb over het algemeen wel waardering voor onderwijzend personeel. Geef het je te doen. Eigen moeder is met pensioen maar was ook onderwijzer. Wel voor een zeer specifieke groep, daar speelt politiek geenszins.

Eens.

Je moet ook met goed fatsoen koffie kunnen drinken in de kantine. Voor bepaalde mensen werkt dat beter als ze zich als een rolmodel manifesteren binnen de sociaal wenselijke gedragingen van de betreffende groep. Ik heb geen cijfers, maar ik durf te wedden dat er een hoop gordijnstemmers zijn. Op het werk Groenlinks/ D66 en thuis na een lange dag PVV/ FvD.

Ik vind gewoon dat publieke instellingen zoals scholen e.d. verplicht politiek en religieus neutraal moeten zijn, punt.

• #3.778

Nou op Joop, het huisorgaan van de Riagg, lijkt het er soms wel op.

'wanneer je haat tegen Israël en de internationale jodenheid groter is dan je angst om vanwege je geaardheid van het hoogste flatgebouw te worden gejonast.
:roflol:

Laatst bewerkt:
Er was hier gisteren ook een collega (vrouw, type hippe kleurtjes geverfd haar, ergens in de 50) die haar ontsteltenis uitsprak over de FvD stemmers en ze wegzette als domme mensen die niet eens wisten waarop ze stemden. De onwetendheid en de onmacht straalt er dan zo bizar vanaf dat het gewoon plaatsvervangende schaamte teweegbracht bij ondergetekende. De kortzichtigheid ten top en merk dat ik me er zelfs kwaad om kan maken in sommige situaties. Maar de dialoog aan gaan met zulke mensen is gewoon zonde tijd.

Ja zo iemand kan er met dr verstand niet bij dat er mensen relativerend stemmen. Mens stemt met dr gevoel ipv verstand.

• Like
Mens stemt met dr gevoel ipv verstand

Dit mag ik wel ironisch vinden.....

On Topic
Leraren mogen hun politieke voorkeur hebben, dit staat alleen buiten het klaslokaal. Ze mogen wel zeggen hoe zij tegen zaken aankijken, het is onmogelijk 100% waardevrij te zijn, maar mogen deze mening niet al feiten presenteren.

Ik kan mij zelf totaal niet vinden in "linkse" indoctrinatie maar zat dan ook op een excellente school; ik had juist een maatschappijleer leraar die ons Scheffer en Cliteur liet lezen, is dat dan rechts indoctrinatie?

En over die leraar aan de UU, heel dom, dit kost hem z'n baan. Sowieso vind ik zo'n opmerking niet heel fris. Dit staat echter als het een goede leraar is los van wat er in het klaslokaal gebeurt.

Ik vind deze collum ergs staan

Leraren zijn vaak links georiënteerd. Wie dat een probleem vindt, mag het lerarentekort vandaag nog oplossen door zelf voor de klas te gaan staan. Maar goed, het is een gegeven. Volgens sommigen kiezen linkse mensen vaker voor het onderwijs. Volgens anderen word je links dóór het onderwijs. Ik kan alleen voor mezelf spreken. In het onderwijs vind ik het onmogelijk om níet te werken vanuit kansengelijkheid. Ik denk dat het moeilijk is om alle leerlingen een veilig klimaat te bieden als je eigenlijk vindt dat moslims hier niet thuishoren. En ik denk net zo goed dat het moeilijk is om leerlingen een veilig klimaat te bieden als je vindt dat alle PVV-stemmers dom zijn.

De echte vraag is: wat boeit het? Doet het ertoe dat leraren vaker GroenLinks stemmen dan VVD? Nee, zolang er een veilig klimaat is voor alle leerlingen waarin de leerdoelen bereikt worden; zolang iedereen zichzelf mag zijn; zolang iedereen leert om voor zichzelf te denken.

Mag een docent dan in de klas alles zeggen, roepen en schrijven, om te testen of zijn leerlingen kritisch denken? Nee, want dan is de klas geen veilige plek meer. Alle vormen van discriminatie zijn uit den boze, die grens is simpel. Zodra je je negatief over anderen uitlaat, begeef je je al op glad ijs. Een leerling kan denken dat zijn ideeën er niet mogen zijn. Daar is iets mis mee.

Maar het is zinloos je persoonlijkheid en politieke kleur te verbergen. Ze hebben het toch wel door, nog voordat je staat te stamelen omdat je niet weet of je nou wel of niet moet antwoorden op de vraag op welke partij je hebt gestemd. Leerlingen brengen drie uur per week met je door. Ik denk dat er opa’s en oma’s zijn die het met minder aandacht moeten doen. Je persoonlijkheid is altijd op de achtergrond zichtbaar.

En mag een docent buiten de klas alles zeggen, roepen en schrijven? Platte beledigingen aan het adres van volksvertegenwoordigers? Vrouwonvriendelijk gereutel op dito sites? Niet verstandig, maar ook niet verboden, denk ik. Demonstreren met antifa of Pegida? Dat gaat te ver. Extremen passen niet bij de voorbeeldfunctie die je ook nog buiten school hebt.

Het is een belangrijke kwestie. Discussie is de voedingsbodem van onze democratie. Een docent lokt die discussie uit: in zijn lokaal of op papier. De jongeren van nu moeten immers mediakritische burgers worden. Wij, leraren, wij zijn zelf geen politici. We proberen het beste voorbeeld te zijn in die mediakritische houding en wij hebben geen assistenten die alles voor ons uitzoeken, geen speechschrijvers die de woorden voor ons wegen, geen spindoctors die ons de frames van de dag influisteren. We hoeven ook geen stemmen te winnen. Thierry Baudet framet mensen in het onderwijs nu als indoctrinerend en haatzaaiend. Ik wil dat frame nadrukkelijk verwerpen. Bij indoctrinatie manipuleer je alle informatie met als doel de kritiekloze acceptatie ervan. Dat is juist het tegenovergestelde van wat leraren trachten. Baudets woordkeuze, zijn frame, vanuit zijn positie, vind ik vele malen schadelijker voor onze democratische principes dan één overdrijving van een docent.
.
Volgens Baudet worden scholieren ‘geïndoctrineerd’ en hij riep leerlingen op nog meer voorbeelden van ‘haatzaaiende docenten’ in te sturen.
Baudet heeft scholieren opgeroepen alle voorbeelden te melden waarin zijn partij negatief in beeld komt. Een heksenjacht. Alleen in totalitaire staten worden uitspraken en politieke voorkeuren van leraren geklikt zodat ze ontslagen kunnen worden (waartoe Yernaz Ramautarsing van FvD opriep). Gelukkig leven wij niet in zo’n land, maar op Twitter kan het, een dubbele moraal: docenten mogen hun politieke voorkeur niet uiten tenzij die naar Baudet uitgaat.

Het was beter geweest als hij die scholieren had opgeroepen hun school hierop aan te spreken. Als je ervaart dat een leraar met zijn uitspraken het klaslokaal minder veilig maakt, dan moet je dat zeker melden. Maar niet bij politici. Zij komen je niet helpen in de klas – en gelukkig maar, want bedenk eens hoe onveilig de wereld van school dan zou zijn. Meld het bij je eigen school. Daar kan er ook iets aan gedaan worden

Terug
Naar boven