XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Ik had afgelopen week een discussie met een student. Die zei dat ik als blanke niets kon zeggen over discriminatie, omdat ik blank ben.
Ze was te dom om te snappen dat dit dus puur racisme en discriminatie is. Het niet mogen meepraten over een onderwerp vanwege mijn huidskleur.

De docent merkte de discussie op en mengde zich er vervolgens in.

Die zei dus dat die chick gelijk had, dat Nederlanders racistisch zijn en ik als mannelijke blanke autochtone Nederlander daar niet over kon oordelen. Bizar.

Volgende keer als er weer zo'n discussie is doe ik sneaky mn audio recorder op m'n telefoon aan. Dan heb ik mooi chantagemateriaal.

Ik had afgelopen week een discussie met een student. Die zei dat ik als blanke niets kon zeggen over discriminatie, omdat ik blank ben.
Ze was te dom om te snappen dat dit dus puur racisme en discriminatie is. Het niet mogen meepraten over een onderwerp vanwege mijn huidskleur.

De docent merkte de discussie op en mengde zich er vervolgens in.

Die zei dus dat die chick gelijk had, dat Nederlanders racistisch zijn en ik als mannelijke blanke autochtone Nederlander daar niet over kon oordelen. Bizar.

Volgende keer als er weer zo'n discussie is doe ik sneaky mn audio recorder op m'n telefoon aan. Dan heb ik mooi chantagemateriaal.

Of je brengt het als een fatsoenlijk persoon naar de directie en lost het daar op in plaats van te "chanteren", als je je punt wil maken moet je jezelf niet naar zon niveau willen verlagen

Of je brengt het als een fatsoenlijk persoon naar de directie en lost het daar op in plaats van te "chanteren", als je je punt wil maken moet je jezelf niet naar zon niveau willen verlagen

Soms is het verlagen tot de enige manier om door te dringen tot dit soort mensen. Overigens is dat maar van korte duur, dus je kunt jezelf het beste die moeite besparen. Verspilde energie die nergens iets aan bijdraagt behalve haat.

Ja goed idee. Ik leg het voor bij gelijkdenkenden in de directie. Dat zal zeker een uitkomst bieden.

Lekker naïef.

Koning Thierry

EEC3BC53-1029-4944-9E58-3AE07F123237.png

Ik zie dit "Ik doe zelf exact datgene waar ik anderen van beschuldig en veroordeel" steeds vaker om me heen.
Op zich al verontrustend dat deze mensen dat niet door hebben van zichzelf.

De echte "boze wanhoop" bij mij ontstaat pas als ze het gewoon niet begrijpen, ook al leg je het nog zo duidelijk uit.
Getuigd van een bepaalde domheid waar ik eigenlijk niet tegen opgewassen ben.

En met die gedachte in het achterhoofd denken aan het naar de achtergrond verdwijnen van kerstbomen en andere vieringen, terwijl er meer dan 1 student is die dit thuis viert.

Wat te denken trouwens van de moeilijkheden die bepaalde docenten in bepaalde regio's ervaren als de WOII besproken dient te worden. Dat er ook door bepaalde druk bepaalde hoofdstukken worden overgeslagen of slechts zeer mondjesmaat besproken worden.

Hier ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd naar. Hoe zou zo'n les besproken worden in die scholen, wordt dat überhaupt wel? Ik denk in elk geval met heel veel gegniffel van de scholieren.

Ik zie dit "Ik doe zelf exact datgene waar ik anderen van beschuldig en veroordeel" steeds vaker om me heen.
Op zich al verontrustend dat deze mensen dat niet door hebben van zichzelf.

De echte "boze wanhoop" bij mij ontstaat pas als ze het gewoon niet begrijpen, ook al leg je het nog zo duidelijk uit.
Getuigd van een bepaalde domheid waar ik eigenlijk niet tegen opgewassen ben.

Ik zag laatst Clarence Seedorf bij dwdd over zijn tijd bij het Nederlands elftal. "Gelukkig hebben we nu een bondscoach die wél alle donkere spelers gewoon opstelt." Er werd door vNieuwkerk mee geknikt en er werd verder geen enkele reactie op gegeven. Ik vond het een bizarre uitspraak, maar blijkbaar is deze volstrekt normaal en zal het wel aan mij liggen.

• Like
Waarderingen: Vonk
Denk niet dat een hogere beloning perse andere mensen zal aantrekken. Het vak lesgeven moet je wel echt in je bloed zitten, het is vaak toch een bepaald soort mens. Wellicht zullen er iets meer uitzonderingen bijkomen, maar verwacht daar nooit teveel van.
Voor de balkenendenorm krijg je mij ook nog wel voor de klas.

Voor de balkenendenorm krijg je mij ook nog wel voor de klas.

Alles heeft natuurlijk het welbekende flipping point. Zo erg kan voor de klas staan overigens toch niet zijn? Zijn wel ergere banen te bedenken die ik zonder na te denken zou doen voor die Harry Potter Norm.

Ik zag laatst Clarence Seedorf bij dwdd over zijn tijd bij het Nederlands elftal. "Gelukkig hebben we nu een bondscoach die wél alle donkere spelers gewoon opstelt." Er werd door vNieuwkerk mee geknikt en er werd verder geen enkele reactie op gegeven. Ik vond het een bizarre uitspraak, maar blijkbaar is deze volstrekt normaal en zal het wel aan mij liggen.

Ach die kan het nog steeds niet verkroppen dat hij die penalty heeft gemist :dunno: Heeft niets met racisme te maken, temeer met competenties ;)

Alles heeft natuurlijk het welbekende flipping point. Zo erg kan voor de klas staan overigens toch niet zijn?
Waarschijnlijk niet, sterker nog, het lijkt me best z'n charmes hebben. Ik vrees alleen dat voor een klas vmbo-leerlingen staan, zeker in bepaalde steden, het wat anders ligt.

Waarschijnlijk niet, sterker nog, het lijkt me best z'n charmes hebben. Ik vrees alleen dat voor een klas vmbo-leerlingen staan, zeker in bepaalde steden, het wat anders ligt.

Ja die nuance is wel gepast, al zal dat met ons fysiek al minder snel een probleem zijn, ongeacht locatie, gemiddelde etniciteit en kennisniveau. Spieren dwingen gezag af :flexing:

Toch wel jammer dat al die mensen die ageren tegen het linkse onderwijs amper een collegezaal van binnen hebben gezien :trollfacex:

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.798
Hier ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd naar. Hoe zou zo'n les besproken worden in die scholen, wordt dat überhaupt wel? Ik denk in elk geval met heel veel gegniffel van de scholieren.
Bij scholen waarbij dit problemen geeft, denk aan usual suspects, is het eigenlijk niet te doen. Een hoop agressie komt er dan vrij. Van die orde dat diverse docenten het niet meer doen of met heel veel vlieg- en kunstwerk. Israëlisch-Arabisch conflict kan in deze situatie ook niet op een rustige manier gevoerd worden.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/vooroordelen-en-antisemitisme-in-de-klas-schrikken-leraren-af/
Lesgeven over jodenvervolging en het Midden-Oosten kan voor leraren op de middelbare school een moeilijke situatie zijn. Je kunt in de klas te maken krijgen met antisemitische denkbeelden, vooroordelen of complottheorieën. Dat schrikt sommige leraren af om deze moeilijke onderwerpen aan te snijden. Anderen vermijden ze liever helemaal.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.799
Waarschijnlijk niet, sterker nog, het lijkt me best z'n charmes hebben.
Werkdruk is wel stevig in verhouding tot salariëring, moet een halve boekhouder zijn en tempo gaat behoorlijk snel. Kinderen die daar niet in lijken te passen vallen al gauw buiten het systeem. En ik heb wel enige twijfels bij de onderwijskwaliteit (op o.a. basisscholen) vandaag de dag. Er zijn onbevoegde docenten, lager niveau van instromers en er zijn dreigende tekorten. Ook wordt er minder onderwezen in bv. rekenen en lezen dan wat gangbaar is in landen om ons heen.

Toch wel jammer dat al die mensen die ageren tegen het linkse onderwijs amper een collegezaal van binnen hebben gezien :trollfacex:

MSc in politicologie en MA in geschiedenis. Op twee verschillende universiteiten in Nederland. You were saying?

Zeker aan de UvA viel me op dat er zowel onder studenten als onder docenten een zeer sterke voorkeur was voor de zogenaamde progressieve partijen. Zo sterk dat een compliment aan Jim Mattis (destijds minister onder Trump) de gemoederen deed oplaaien. Of een opmerking over fysieke verschillen tussen mannen en vrouwen die simpelweg werd ontkend.

Verder heb ik me redelijk koest gehouden om de docenten niet helemaal tegen me krijgen.

Terug
Naar boven