apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Dat is een verdomde goed galgje-woord.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is een verdomde goed galgje-woord.
Idd, bij die Özdil voel ik wel aan dat hij het meent. Bij GW niet. Komt ook natuurlijk doordat hij FvD in de Gemeenteraad geen hand wou schudden.Het is een goed signaal dat hij het zegt maar bij bij hem heb ik zo mijn twijfels.
Man man. Als ik kinderen had en het idee kreeg dat dit soort praktijken werden geleerd ging ik toch even een praatje maken. Educatie over fatsoensnormen wil ik dan best doceren aan de docent. Doet mij denken aan de juffrouw die mij lesgaf, en te pas en te onpas over "nikkers" had. Hele klas was dan oh oh want je wist als kind dat dat niet mocht en als de juffrouw dat dan zegt is het natuurlijk spannend. Toen ik dat thuis vertelde stond de volgende ochtend mijn vader in de klas. Wat er is gezegd geen idee. Nooit meer gehoord trouwens.Basisschooldocent leert kinderen boe te roepen als ze Baudet zien
https://www.ad.nl/waterweg/basissch...en-boe-te-roepen-als-ze-baudet-zien~ade1e7c5/
ik roep ook boe naar Baudet , Maar vooral omdat hij geen Pim Fortuyn isMan man. Als ik kinderen had en het idee kreeg dat dit soort praktijken werden geleerd ging ik toch even een praatje maken. Educatie over fatsoensnormen wil ik dan best doceren aan de docent. Doet mij denken aan de juffrouw die mij lesgaf, en te pas en te onpas over "nikkers" had. Hele klas was dan oh oh want je wist als kind dat dat niet mocht en als de juffrouw dat dan zegt is het natuurlijk spannend. Toen ik dat thuis vertelde stond de volgende ochtend mijn vader in de klas. Wat er is gezegd geen idee. Nooit meer gehoord trouwens.

Groenlinks Amsterdam kan je niet zomaar verbieden.Ik zou het fijner vinden als de focus nu eens gericht blijft op het sluiten van zoiets als die haat-predik school in Amsterdam...
Bij1 tegen een debat, moet niet gekker worden. Van DENK niet anders verwacht.Alle partijen uit de Amsterdamse gemeenteraad – op DENK en Bij1 na – willen woensdag 3 april in een debat van gedachten wisselen met burgemeester Femke Halsema inzake de doodsbedreiging aan het adres van Thierry Baudet tijdens een extreem-linkse demonstratie dit weekeinde.
Gezien de overlap tussen de electoraten van PVV en FvD kunnen we gerust stellen dat de verklaringen voor de opkomst van rechts-populistische partijen ook gelden voor FvD. Tegelijkertijd vraagt het relatief hoge opleidingspeil van de FvD-stemmers[4] om additionele verklaringen. Zeker omdat kernverklaringen voor de opkomst van het rechts-populisme juist wijzen naar lager opgeleiden en de arbeidersklasse. Die groepen hebben de klappen van globalisering en modernisering opgevangen: ze plukten de minste vruchten van de verandering en hun banen stonden op de tocht. Daarmee waren juist zij vatbaar voor rechts-populistische nostalgie en schuldwijzingen naar migranten en politieke elite.
Echter, hogeropgeleiden – de wo’ers, hbo’ers en (hogere) mbo’ers in Figuur 2 – hebben nauwelijks materiële zekerheid verloren in de laatste decennia. Wel spelen de laatste jaren juist veel immateriële en culturele debatten in Nederland: aanpassingen aan Zwarte Piet, de toegenomen publieke ruimte voor transgendermensen, de succesvolle #MeToo-campagne, publieke discussie over foute grappen, en de aankomende klimaatregelingen. Daarin blijven de hogeropgeleiden niet meer buiten schot.
Nu dit soort postmateriële trends zich doorzetten in beleid, zijn de lasten niet meer af te kopen voor de hogeropgeleiden. Of ze vragen om aanpassingen in het gedrag van ook juist deze groepen, waarmee die voor het eerst echt de lasten voelen van de fase die na modernisering komt: postmodernisering. De entitlements – de aanspraken – waar men zo aan gewend is geweest, worden aangetast.
De FvD-stemmer, meer dan de klassieke rechts-populistische kiezer, lijkt voornamelijk te reageren op de immateriële schade die hem raakt. Deze kiezer gaat in verzet nu niet alleen het zoet, maar ook het zuur van die grote maatschappelijke processen te proeven is.
Gezien de grote postmateriële debatten en veranderingen die plaatsvinden, moeten we erop rekenen dat ook meer hogeropgeleiden rechts-populistisch stemmen. Lang zijn ze buiten schot gebleven, maar naast de losers of modernization is er nu ook een rechts-populistische voedingsbodem aan losers of postmodernization.