Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Man man. Als ik kinderen had en het idee kreeg dat dit soort praktijken werden geleerd ging ik toch even een praatje maken. Educatie over fatsoensnormen wil ik dan best doceren aan de docent. Doet mij denken aan de juffrouw die mij lesgaf, en te pas en te onpas over "nikkers" had. Hele klas was dan oh oh want je wist als kind dat dat niet mocht en als de juffrouw dat dan zegt is het natuurlijk spannend. Toen ik dat thuis vertelde stond de volgende ochtend mijn vader in de klas. Wat er is gezegd geen idee. Nooit meer gehoord trouwens.

LiveLeak-dot-com-niggers_1552055332.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.863
  • #3.864

https://nos.nl/artikel/2277889-onderwijs-en-politiek-vallen-hard-over-meldpunt-indoctrinatie.html

De hoogtepunten:
"Ik moet de eerste leraar nog tegenkomen die zijn leerlingen wil indoctrineren. Leerkrachten hebben altijd te maken met een enorme diversiteit in hun klassen en met politieke voorkeuren van ouders. Daar gaat iedereen prima mee om. Een kliklijn verstoort de verhoudingen."
Dit is onacceptabel. Juist een school hoort een veilige omgeving te zijn waar alle meningen, van links tot rechts, gegeven en gehoord kunnen worden.
"Elke docent heeft een mening, maar die dringen ze niet op. Ze gaan erover in gesprek met hun leerlingen."

Ik begrijp dat diegene van het eerste citaat nooit naar school is geweest.
Zou zelf 11 jaar voor de klas hebben gestaan op een basisschool, in de 80'er jaren. Vervolgens een hoop vakbondswerk voor o.a. FNV. Vast geen type dat haar leerlingen zou proberen te beïnvloeden hoor, echt niet!

• #3.869

Anno 2019 weigeren te geloven in verschillen tussen rassen en culturen zouden ze sowieso strafbaar moeten maken.

Is er bewijs dat school een grotere invloed heeft op politieke overtuiging dan het gezin van herkomst?

Ik herinner me nog goed hoe het marxisme me in de strot werd geramd tijdens zinsontleding en hoofdrekenen :treuren:

• #3.874

"Vooral in geschiedenis- en maatschappijboeken worden nogal eens linkse vooroordelen gebezigd."
Typisch, de geluiden die klinken richting jaren 30 komen ook meer dan eens van dergelijke docenten.

• #3.875

Kan ik mij nog herinneren ja.

Twaalf jaar geleden namen Roelof Bouwman en Kirsten Munk voor HP/De Tijd de proef op de som en onderwierpen 41 schoolboeken aan een kritisch onderzoek. 41 boeken die momenteel op het vmbo, de havo en het vwo in gebruik zijn bij de vakken aardrijkskunde, geschiedenis en maatschappijleer. De boeken zijn afkomstig van gerenommeerde schoolboeken uitgevers als Malmberg en Wolters-Noordhoff en zijn allemaal van recente datum; de oudste titel die we gebruikten, stamt uit 2005.
Het bleek niet moeilijk een rode lijn te ontdekken in de eenzijdige manier waarop schoolboeken deze thema’s behandelen. Het milieu, zo constateerden we, wordt in deze boeken dikwijls voorgesteld als slachtoffer van oliemaatschappijen, ‘zwakke groepen’ als boksbal van rechtse politici, ongelijkheid als oorzaak van criminaliteit en terrorisme, immigratie als non-probleem, Amerika als schrikbeeld en de multiculturele samenleving als paradijs. Stuk voor stuk geloofsartikelen van linkse snit dus.

We noemden dat zowel opmerkelijk als zorgwekkend. Opmerkelijk omdat dankzij het optreden van politici als Frits Bolkestein en Pim Fortuyn veel politiek correcte dogma’s de laatste jaren ter discussie zijn gesteld of zelfs in onbruik zijn geraakt – kennelijk zonder dat dat invloed heeft gehad op het middelbaar onderwijs. En zorgwekkend omdat middelbare scholen geen musea horen te zijn waar het linkse levensgevoel uit de jaren zestig en zeventig wordt tentoongesteld.

Wij hadden vroegah in de 1e klas op het middelbaar een docent voor handvaardigheid die nogal links was. Dit was in de tijd van Pim Fortuyn.

Dit maffe wijf was zo ontzettend links, dat iedereen die Pim Fortuyn's naam zei, meteen naar het straflokaal werd gestuurd.

Dit was natuurlijk perfect f**k materiaal voor bloedzuigers zoals wij. We hadden het dan ook elke les over Pim's voortuin (we hadden een Pim in de klas). En we namen elke les koekjes mee.
394325_1.png

Ik heb echt gelachen hoe overstuur dat wijf steeds werd. Ben nog nooit zo vaak en met zoveel plezier uit de les gestuurd.

Mooie tijden waren dat.

• #3.878
Wij hadden vroegah in de 1e klas op het middelbaar een docent voor handvaardigheid die nogal links was. Dit was in de tijd van Pim Fortuyn.

Dit maffe wijf was zo ontzettend links, dat iedereen die Pim Fortuyn's naam zei, meteen naar het straflokaal werd gestuurd.

Dit was natuurlijk perfect f**k materiaal voor bloedzuigers zoals wij. We hadden het dan ook elke les over Pim's voortuin (we hadden een Pim in de klas). En we namen elke les koekjes mee.
394325_1.png

Ik heb echt gelachen hoe overstuur dat wijf steeds werd. Ben nog nooit zo vaak en met zoveel plezier uit de les gestuurd.

Mooie tijden waren dat.
:roflol:

• #3.879

Prototype links docent en dan ook nog eens in Nijmegen.

"Waag het niet, waag het niet, om misbruik te maken van een recht dat ten eerste niet voor jou bedoelt is en ten tweede jij aan zoveel mensen wilt ontzeggen."

Oke bedankt docent dr. Mathijs van de Sande van de Radboud universiteit.

Laatst bewerkt:
  • #3.880

Terug
Naar boven