AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Bezoekers in dit topic

Sportief dat hij op Rutte zijn "uitnodiging" wilt ingaan en slim van Tjerrie om zonder redactie te willen doen. Rutte kan wel af willen dwingen maar dat gaat nergens over.
 
Ik wil niet langer strijden tegen deze kliek, ik wil die gewoon afschaffen. Weg met de Europese Commissie, weg met Frans Timmermans. De SP wil een Europa waarin alle landen samenwerken, maar zich niet de wet laten voorschrijven. We moeten ons niet laten schaken door Brussel, we hoeven onze democratie niet te laten schenden door een Europese Superstaat. ‘Europa’ is niet die kliek in Brussel, maar dat zijn de kiezers in de landen. Op 23 mei hebben die een stem.
https://tpo.nl/2019/05/17/ronald-van-raak-weg-met-de-europese-commissie-weg-met-frans-timmermans/

Ik kan die Van Raak erg goed hebben zeg...
 
Tweederde van Nederland vindt dat Nederlandse identiteit onder druk staat.
Veel mensen maken zich zorgen over ‘de Nederlandse identiteit’. 67 procent van de deelnemers aan een groot onderzoek van EenVandaag vindt dat deze onder druk staat.

De helft heeft het gevoel dat ze niet kunnen zeggen wat ze echt denken over samenleven met verschillende culturen. Veel deelnemers menen dat onder invloed van nieuwkomers steeds vaker Nederlandse tradities ter discussie gesteld worden. Aan het onderzoek deden 46.000 mensen mee.

‘Wij moeten ons te veel aanpassen’
Voor de meeste deelnemers (68 procent) is het wel duidelijk wat er bedoeld wordt met ‘de Nederlandse identiteit’. Het gaat om christelijke normen en waarden, Nederlandse tradities en feestdagen, zoals Koningsdag en Sinterklaas mét Zwarte Piet. Ze zijn trots op de Nederlandse geschiedenis, handelsgeest en op helden uit heden en verleden: van Michiel de Ruyter tot Johan Cruijff. Typisch voor de Nederlandse mentaliteit vinden ze directheid, tolerantie en ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’.

Veel mensen hebben het gevoel dat de tradities waar ze van houden nu opeens besmet zijn. Ze menen dat ze zich moeten aanpassen aan mensen met een migratieachtergrond, terwijl die zelf in hun ogen weinig respect hebben voor Nederlandse gewoontes. Ze hebben het meest moeite met moslims, van wie de gebruiken volgens hen het verst van onze cultuur af staan.

[…] De discussie over de Nederlandse identiteit en migratie leeft bij de kiezers van bijna alle politieke partijen in de aanloop naar de Europese verkiezingen. PVV- en FVD-kiezers maken zich het meest zorgen. Van hen ervaren bijna alle kiezers (96 en 95 procent) dat de Nederlandse identiteit onder druk staat.


Ook bij kiezers van andere partijen bestaat dit beeld: SGP (91 procent), 50PLUS (85 procent), VVD (80 procent), CDA (79 procent), SP (71 procent), CU en PvdD (beide 58 procent), PvdA (42 procent), D66 (39 procent), GroenLinks (29 procent) en DENK (18 procent).
Bij de ondervraagde kiezers van DENK (67 procent), GroenLinks (57 procent), D66 (50 procent) en PvdA (46 procent) vindt de grootste groep dat de Nederlandse identiteit niet onder druk staat.
Mooi gezelschap.
https://eenvandaag.avrotros.nl/pane...-dat-nederlandse-identiteit-onder-druk-staat/
 
:roflol: Die Plasterk is ook zo'n fucking engerd :o
 
Ik heb enigszins te doen met deze hakkelende schooljongen. Dezelfde schooljongen overigens die maar wat graag zaken wilde doen met de VVD totdat hij naar de strafbank werd gestuurd door de heren die aan de touwtjes trekken.
 
Laatst bewerkt:
De islam is bij mijn weten pas ontstaan in de 7e/8e eeuw na christus, ik kom dan dan toch echt niet verder dan 13 a 14 honderd jaar oud.

Deze uitspraak komt daardoor een beetje heel erg vreselijk dom over.
Los van dat islam pas inderdaad rond 650 na Christus bestaat, hoort de islam niet bij de westerse Europese beschaving. Meer dan 1000 jaar conflict is wat Islam heeft betekend voor Europa.
 
Back
Naar boven