MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Bezoekers in dit topic

Stanleymes en bijl vallen daar denk ik niet zomaar onder. Voor de aanklachten moest het niet aaneembaar zijn dat de wapens voor doeleinden anders dan geweld of dreiging dienden.

Serieus lees de uitspraak het hele verhaal geeft niks anders dan de indruk dat het een dombo was die een grap maakte omdat z'n wijkagent voorbij kwam. Zelfs aannemelijk met getuige verklaring dat hij voor hij op weg ging en dus toen hij het gereedschap meenam niet eens wist dat Wilders daar zou zijn maar hoorde er onderweg van en ging daar dan maar eens naar z'n grote leider kijken. Bijl stak uit z'n fietstas waardoor hij bedacht dat dat een grappige opmerking zou zijn.

Bij de vraag waarvoor hij was aangehouden herhaalde hij dat ja.

60 jarige fysiek en mentaal niet helemaal 100 zijnde Dirk die tegen een bekende agent een grapje maakte om de bijl die hij bij zich had klinkt nou niet als een geplande aanslag die nipt gestopt kon worden. :o

Als het een verwarde Mohammed met een machette was dan had ik je en de comments helemaal gelijk gegeven.
Een bijl valt er zeker wel onder. Een bijl is net als een stanleymes niet verboden volgens de wapenwet. Je hebt er geen specale vergunning of iets dergelijks voor nodig. Echter is het wel een voorwerp dat gebruikt kan worden als wapen. Je mag het dus bij je hebben in het openbaar, maar het moet dusdanig verpakt zijn dat je het niet zomaar (in een opwelling) kan pakken en gebruiken. Je mag immers ook geen schroevendraaier, bakosleutel of zware zaklamp (maclight) naast je in de auto hebben liggen.

Artikel 1 sub 9° WWM; Vervoer van een wapen: het op de openbare weg of andere voor het publiek toegankelijke plaatsen bij zich hebben van een wapen dat zodanig is verpakt, dat het niet voor onmiddellijk gebruik kan worden aangewend.

Een fietstas lijkt mij nogal makkelijk bereikbaar.

HOOFDSTUK VI. - Handelingen met vrij verkrijgbare wapens
Art. 9. Het dragen van een vrij verkrijgbaar wapen is alleen toegestaan aan diegene, die daartoe een wettige reden kan aantonen.

Zijn argument vindt ik ook niet bepaald een wettige reden die aangetoond kan worden. "Ja ik was het vergeten en gebruikte het om (illegaal) planten te kappen om vervolgens (illegaal) wietplanten te planten in (illegaal) gemeentegrond."

Hoe dan.

Ik heb een keer met iemand gewerkt (kok) die zijn messenset in zijn tas had zitten toen ie in de metro zat. Er was een controle en iedereen moest zijn tas openmaken (er was iets gebeurd en ze zochten iemand, weet de preciese reden niet meer). Politie zag zijn messenset en wilde het in beslag nemen en hem op de bon slingeren. Hij moest blijkbaar, officieel gezien, een soort van vergunning (ontheffing?) aanvragen voor het vervoeren van de messen. Ondanks dat hij aan kon tonen dat hij kok was en net gewerkt had in een restaurant. Uiteindelijk liep het af met een sisser. Maarja, als dit al zo'n probleem was, hoe de f kan iemand dan met een bijl rondlopen, dreigen om het wapen met geweld te gebruiken op een omstreden politicus en geen normale reden kunnen geven voor het in bezit zijn van dit wapen? Een wapen wat dus niet goed verpakt was.

Als ik mijn machete meeneem op survival trips, dan pak ik hem helemaal in met karton om jet pakketje vervolgens helemaal te ducttapen. Het duurt een minuut om hem uit te pakken. De wapenwinkel waar ik die machete kocht zei dat ik hem alleen op deze manier mag vervoeren. Ze zeiden dat er al eerder klanten waren geweest die hun 'wapen' kwijt waren geraakt omdat ze het niet correct vervoerde.



Maar what the fuck is het überhaupt voor onzin dat "zwakbegaafdheid en laag iq" een argument kan zijn voor vrijpleiting? Klinkt als discriminatie. "Sorry man je bent niet achterlijk genoeg dus moeten we je straffen. Als je een retard was kwam je ermee weg". Volgens die beredenering kunnen mensen van een bepaalde groep heel vaak wegkomen met delicten.

O wacht dat gebeurd al...
 
Laatst bewerkt:
Een bijl valt er zeker wel onder. Een bijl is net als een stanleymes niet verboden volgens de wapenwet. Je hebt er geen specale vergunning of iets dergelijks voor nodig. Echter is het wel een voorwerp dat gebruikt kan worden als wapen. Je mag het dus bij je hebben in het openbaar, maar het moet dusdanig verpakt zijn dat je het niet zomaar (in een opwelling) kan pakken en gebruiken. Je mag immers ook geen schroevendraaier, bakosleutel of zware zaklamp (maclight) naast je in de auto hebben liggen.

Artikel 1 sub 9° WWM; Vervoer van een wapen: het op de openbare weg of andere voor het publiek toegankelijke plaatsen bij zich hebben van een wapen dat zodanig is verpakt, dat het niet voor onmiddellijk gebruik kan worden aangewend.

Een fietstas lijkt mij nogal makkelijk bereikbaar.

HOOFDSTUK VI. - Handelingen met vrij verkrijgbare wapens
Art. 9. Het dragen van een vrij verkrijgbaar wapen is alleen toegestaan aan diegene, die daartoe een wettige reden kan aantonen.

Zijn argument vindt ik ook niet bepaald een wettige reden die aangetoond kan worden. "Ja ik was het vergeten en gebruikte het om (illegaal) planten te kappen om vervolgens (illegaal) wietplanten te planten in (illegaal) gemeentegrond."

Hoe dan.

Ik heb een keer met iemand gewerkt (kok) die zijn messenset in zijn tas had zitten toen ie in de metro zat. Er was een controle en iedereen moest zijn tas openmaken (er was iets gebeurd en ze zochten iemand, weet de preciese reden niet meer). Politie zag zijn messenset en wilde het in beslag nemen en hem op de bon slingeren. Hij moest blijkbaar, officieel gezien, een soort van vergunning (ontheffing?) aanvragen voor het vervoeren van de messen. Ondanks dat hij aan kon tonen dat hij kok was en net gewerkt had in een restaurant. Uiteindelijk liep het af met een sisser. Maarja, als dit al zo'n probleem was, hoe de f kan iemand dan met een bijl rondlopen, dreigen om het wapen met geweld te gebruiken op een omstreden politicus en geen normale reden kunnen geven voor het in bezit zijn van dit wapen?
Kan me voorstellen dat als ze het in het openbaar vervoeren van een wapen als aanklacht hadden toegevoegd hij daar een wat? 225 € boete? voor had kunnen krijgen.

Feit 1: voorbereidingshandelingen voor het plegen van moord, doodslag of zware mishandeling heeft gepleegd dan wel [slachtoffer] heeft bedreigd met een misdrijf tegen het leven gericht en/of met zware mishandeling;

Feit 2: wapens bij zich had, waarvan kon worden aangenomen dat zij voor geen ander doel bestemd waren dan om letsel toe te brengen en/of te dreigen.

Maar dat hebben ze niet gedaan.

Wel hebben ze een 60 jarige mongol 100 dagen in de bak gegooid voor een domme opmerking en geprobeerd te vervolgen voor intentie tot een aanslag. :o

Ik denk dat die oude man niet de enige zwakzinnige in dit verhaal is geweest.
 
Kan me voorstellen dat als ze het in het openbaar vervoeren van een wapen als aanklacht hadden toegevoegd hij daar een wat? 225 € boete? voor had kunnen krijgen.



Maar dat hebben ze niet gedaan.

Wel hebben ze een 60 jarige mongol 100 dagen in de bak gegooid voor een domme opmerking en geprobeerd te vervolgen voor intentie tot een aanslag. :o

Ik denk dat die oude man niet de enige zwakzinnige in dit verhaal is geweest.
Ik weet niet uit m'n hoofd wat de boete is (is online te vinden), maar ik weet wel dat normaal het voorwerp in beslag wordt genomen en je deze dan ook zo 1-2-3 niet meer terugkrijgt.

Die 100 dagen cel is opzich logisch want voorarrest. Aangezien de aanklacht poging tot doodslag (op een politicus) was is dit ook niet heel vreemd.
En laten we eerlijk wezen. Wilders is niet zomaar iemand, hij wordt elke dag door meerdere mensen en groeperingen bedreigtd. Hij kan niet normaal leven zonder zware beveiliging.

Als je dan, terwijl je in het bezit bent van meerdere voorwerpen die gebruikt kunnen worden als wapen, dreigt (grap of niet het was een dreigement) 1 of meerdere van die voorwerpen te gebruiken voor het plegen van een geweldsdelict op die persoon, dan ben je gewoon een mafkees die het verdient om aangepakt te worden. Zwakbegaafd of niet, iedereen weet dat als je met zoiets dreigt over Wilders, tegen een agent, met wapens op zak, dat je dan aangepakt gaat worden.

Klagen over 100 dagen voorrarest? Hij mag in zijn handjes knijpen dat hij hiermee wegkomt.
 
Wilders is zielig maar moet zich in dit geval niet zo aanstellen en is ook weer niet zo heilig dat iemand door een domme agent 100 dagen van z'n vrijheid berooft moet worden. Voor z'n politieke agenda een beetje ophef maken over de rug van een zwakzinnige bejaarde. Sad. Very sad.

Ik ben elke dag weer meer verbaasd over wat ik denk dat iedereen zou moeten weten of kunnen beredeneren. Als ik dat een paar standaard deviaties extrapoleer vind ik het knap dat zo iemand zelfstandig een broodje kan kopen. Heb zelf een luguber gevoel voor humor en zou het niet onmogelijk vinden zo'n grap te maken ondanks een naar mijn weten niet zwakzinnig IQ, verwachtende dat een beetje normaal redenerende agent die ik ken wel zou herkennen dat het niet serieus is.


Maar what the fuck is het überhaupt voor onzin dat "zwakbegaafdheid en laag iq" een argument kan zijn voor vrijpleiting? Klinkt als discriminatie. "Sorry man je bent niet achterlijk genoeg dus moeten we je straffen. Als je een retard was kwam je ermee weg". Volgens die beredenering kunnen mensen van een bepaalde groep heel vaak wegkomen met delicten.

O wacht dat gebeurd al...
Die zijn ook allemaal zwakzinnig :o

Het is geen excuus na een daad maar draagt bij aan de verdediging tegen een geplande intentie. Vrijpleiting volgt in dit geval omdat er geen andere aanklacht was dan mogelijke intentie tot.

Laat ze liever net zo goed opletten in hun uitspraak en zorgen dat die haatbaard in den haag niet met dat smoesje weg komt voor een daadwerkelijke aanslag die hij vooraf al aankondige.
 
Laatst bewerkt:
https://www.koninklijkhuis.nl/actueel/nieuws/2019/07/12/koning-benoemt-nieuwe-persoonlijk-adviseur

Zijne Majesteit de Koning heeft bij Koninklijke Beschikking met ingang van 15 augustus 2019 drs. H. (Hassan) Outaklla benoemd tot Persoonlijk Adviseur van Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander en Hare Majesteit Koningin Máxima.

De heer Outaklla volgt in deze functie ir. A.T. (Bram) Gille MPA op, die per 18 februari 2019 is gestart als plaatsvervangend Algemeen Secretaris van Zijne Majesteit de Koning.

De heer Outaklla (1983) studeerde Politicologie aan de Universiteit van Amsterdam. Na zijn studie werkte hij ruim vier jaar als Management Consultant bij KPMG. Sinds 2011 vervulde hij diverse functies bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM), waar hij tot voor kort als Senior Beleidsadviseur verantwoordelijk was voor de coördinatie van de politiek-strategische Public Affairs-activiteiten van de AFM.

Wat vinden jullie hier van?
 
Waarom moet ik iets vinden van het personeel van de koning?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ken de beste man niet; zal vast en zeker geschikt zijn voor die functie.
 
Ik vind dat het hele koningshuis lekker mag oprotten. Kost allemaal onnodig veel geld.
Het organiseren van verkiezingen en alle poespas rond het installeren van een nieuw staatshoofd elke 4 jaar zal niet veel goedkoper zijn.

Ondanks dat ben ik ook van mening dat iemand zo’n functie moet verdienen op basis van zijn kwaliteiten, niet wie zijn ouders zijn. Maar gezien de huidige populariteit van het koningshuis zie ik de kansen dat we binnenkort weer een republiek worden erg somber in.
 
Het organiseren van verkiezingen en alle poespas rond het installeren van een nieuw staatshoofd elke 4 jaar zal niet veel goedkoper zijn.

Ondanks dat ben ik ook van mening dat iemand zo’n functie moet verdienen op basis van zijn kwaliteiten, niet wie zijn ouders zijn. Maar gezien de huidige populariteit van het koningshuis zie ik de kansen dat we binnenkort weer een republiek worden erg somber in.

Dat is hetzelfde met de politiek.. Ondanks dat die indirect gekozen worden, gaat dat vaak niet op basis van kwaliteiten maar op basis van een partijprogramma.. Dus in zoverre maakt het nog steeds geen reet uit. Welk van de ministers heeft nu echt alle competenties, ervaring en papieren voor het vervullen van zijn of haar post? Bijna niemand :(
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik vind dat het hele koningshuis lekker mag oprotten. Kost allemaal onnodig veel geld.
Het idee dat iemand staatshoofd wordt omdat die toevallig uit de koninklijke baarmoeder komt is volstrekt achterhaald.
Het organiseren van verkiezingen en alle poespas rond het installeren van een nieuw staatshoofd elke 4 jaar zal niet veel goedkoper zijn.
Ik heb zo'n idee dat ze meer opleveren, of zoals je schrijft niet veel duurder zullen zijn dan het alternatief. Lastige van berekenen is dat er ontelbare factoren meespelen die amper te berekenen zijn. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/koninklijk-huis-levert-jaarlijks-tussen-de-4-en-5-miljard-op~b983c115/?referer=https://www.google.com/

En laten we wel wezen, een hoop mensen hebben er plezier van op de een of andere manier. Het is onderdeel van de Nederlandse cultuur. Zolang de meerderheid er iets aan heeft vind ik het prima. Andersom net zo goed.
 
Laatst bewerkt:
Het idee dat iemand staatshoofd wordt omdat die toevallig uit de koninklijke baarmoeder komt is volstrekt achterhaald.

Ik heb zo'n idee dat ze meer opleveren, of zoals je schrijft niet veel duurder zullen zijn dan het alternatief. Lastige van berekenen is dat er ontelbare factoren meespelen die amper te berekenen zijn. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/koninklijk-huis-levert-jaarlijks-tussen-de-4-en-5-miljard-op~b983c115/?referer=https://www.google.com/

En laten we wel wezen, een hoop mensen hebben er plezier van op de een of andere manier. Het is onderdeel van de Nederlandse cultuur. Zolang de meerderheid er iets aan heeft vind ik het prima. Andersom net zo goed.

Laat ze maar in een kooi opgesloten worden in de dierentuin, zodat iedereen de hele dag eieren op ze mag gooien.
 
Dat is hetzelfde met de politiek.. Ondanks dat die indirect gekozen worden, gaat dat vaak niet op basis van kwaliteiten maar op basis van een partijprogramma.. Dus in zoverre maakt het nog steeds geen reet uit. Welk van de ministers heeft nu echt alle competenties, ervaring en papieren voor het vervullen van zijn of haar post? Bijna niemand :(

Werken in een politieke organisatie heeft mijn mening daarover doen veranderen. De mensen die worden gekozen; ministers, gedeputeerden etc krijgen door de partij en door het bestuur zware kwalificatie test voor jun kiezen. Zij solliciteren als het ware ook op de functie. Daarnaast maken ze echt ongelofelijke lange dagen, moeten altijd aardig zijn, commercieel, politiek sensitief etc etc. En dat 7 dagen in de week.
 
Maxima uit een vliegtuig gooien?
 
Er zijn weinig dingen die me minder interesseren.
 
Zegt hij dat hij een moeilijk jeugd had? Waarom dan?
 
Back
Naar boven