Kom best een eind met het CDA. En dan bedoel ik niet of ik het met alles eens ben. Meer of de punten waarmee ik het niet eens ben zo storend zijn dat ik een beter alternatief ernaast kan leggen. Of een gevoel erbij.
Ik ben voor vrij drugsbeleid. Abortus voor iedereen. En dat kan hier en daar schuren. Tegelijk komt een enkele partij nooit aan de macht in de huidige structuur, dus dan wordt dat weggestreept.
Dat wordt toch wel lastig met het CDA. Ik vind een vrij drugsbeleid lastig, het geeft teveel kleine persoonlijke en grote maatschappelijke problemen, dan moet je die ook ondervangen met regelgeving en hulp.
Abortus is ook zoiets, ben niet tegen een verbod, maar om het tot na de geboorte, of in het derde trimester, om iedere willekeurige reden zomaar toe te staan, gaat mij veel en veel te ver. Wat nogal eens vergeten wordt in de discussie over oa de USA, sommige staten hebben een zeer restrictief beleid, maar er zijn er ook die veel verder gaan dan wat in Nederland of andere Europese landen geregeld is.
Vast en zeker. Heb bijvoorbeeld een tijd vrijwilligerswerk gedaan, zinvol en ook eervol. Maar dit is het politieke topic. Heb jij tips?
Ik denk dat je van vrijwilligerswerk gelukkiger wordt en andere mensen gelukkiger kan maken dan je hier opwinden over politiek. Toch kan je de politiek nooit helemaal buiten de deur houden, laatste las ik een stuk over een oud-topman/diplomaat die zich jarenlang had ingezet voor taalonderwijs, maar door voortkruipende cultuurrelativistische ideeën is weggejaagd.
Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen heeft ergens ook met abortus te maken:
Jordan Peterson heeft het er wel eens over dat veel van de Social Sciences, in het bijzonder dingen als Women/Gender/Race Studies op de universiteiten eigenlijk trainingscentra zijn voor Extreemlinkse Cultuur-Marxisten, ook in Nederland:
Ik meen wel eens een tweet van haar te hebben gelezen, maar die heb ik niet kunnen terugvinden, waarin ze stelde dat ze als ze naar zichzelf keek ze nu eigenlijk niet ontevreden was, dat ze er best goed uit zag en dat ze zich afvroeg waarom ze zich ooit door mannen bij afwijzing onzeker had gevoeld.
Het laat zich raden: als je er zo uit ziet en ondanks dat afgewezen wordt dan komt het omdat je zo vol met giftige ideeën zit...