Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Na veel gekenker op Waldemar Torenstra over zn opmerking. Jaren na dato geven we hem toch gelijk :D

Ik bijt door het stof

Van politici blijf je af.

Ben weer is niet in vorm

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.604
  • #4.607
Draadje. Dat tevens los moet zitten bij de wethouder.

• #4.608

Prima. Hoop dat op termijn de koning flink wat geld door de neus geboord kan worden, en mensen hier vrijwillig afstand kunnen doen. 8% van het BNP.

• #4.611
Moeilijke discussie. Je kunt namelijk niet alles inkaderen middels wetten. Nog meer regels, nog minder eigen verantwoordelijkheid.

Is er een geloof waar ze homosexuelen eigenlijk wel accepteren? :thinking:. Misschien alleen openbare scholen verplicht stellen en geloof lekker in je vrije tijd belijden.

• #4.613
Is er een geloof waar ze homosexuelen eigenlijk wel accepteren?
Die zijn er wel. Verschilt per stroming en kerk binnen het christendom. Ik weet wel dat het tegenwoordig veel moderner is qua opvattingen dan 25 jaar geleden. Behalve wellicht bij de reformatorische, deze zitten doorgaans in de wat meer fanatieke hoek.

• #4.614
Misschien alleen openbare scholen verplicht stellen en geloof lekker in je vrije tijd belijden
Klinkt misschien ideaal en gemakkelijk. Maar ik denk niet dat het haalbaar is. Ouders stoppen kinderen toch het liefst op een bepaalde school, waar gelijkgestemden ook aanwezig zijn. Niet als je niet gelovig bent of uit de grote stad komt, dan loopt het wellicht wat losser. Maar in de dorpen gaat dit niet werken. Laten we ook niet doen alsof op openbare scholen homoseksualiteit wordt omarmd. Niet zozeer dankzij manier van lesgeven, maar door andere scholieren. Ik denk bij dit soort kwesties aan Sartre, "De hel, dat zijn de anderen." Kunt verbieden en regelgeving zodanig inrichten dat zus en zo niet mag, maar mensen vinden toch een manier. Het gaat om mensen, niet zozeer om regels. En als overheden de regels aanscherpen en weer een hoop gaat verbieden krijg je groepen die zich tegen dezelfde overheid gaan keren. Denk alleen al aan zwarte piet. Of denken we echt dat als er alleen maar openbare scholen bestaan ineens alles pais en free is en het niet meer bestaat. Als je een kind hebt met een andere geaardheid zal je het kind op een andere school moeten stoppen of op een andere manier een weg zoeken binnen het aanbod. Is het ideaal voor mij, nee. Maar sinds wanneer moet een samenleving ideaal zijn? Je kunt ernaar streven, niet meer dan dat. En dat ideaal kan ook nog erg verschillen binnen de samenleving. Wat voor mij als ideaal klinkt, klinkt in Staphorst doorgaans niet hetzelfde qua ideaal.

Laatst bewerkt:
Klinkt misschien ideaal en gemakkelijk. Maar ik denk niet dat het haalbaar is. Ouders stoppen kinderen toch het liefst op een bepaalde school, waar gelijkgestemden ook aanwezig zijn. Niet als je niet gelovig bent of uit de grote stad komt, dan loopt het wellicht wat losser. Maar in de dorpen gaat dit niet werken. Laten we ook niet doen alsof op openbare scholen homoseksualiteit wordt omarmd. Niet zozeer dankzij manier van lesgeven, maar door andere scholieren. Ik denk bij dit soort kwesties aan Sartre, "De hel, dat zijn de anderen." Kunt verbieden en regelgeving zodanig inrichten dat zus en zo niet mag, maar mensen vinden toch een manier. Het gaat om mensen, niet zozeer om regels. En als overheden de regels aanscherpen en weer een hoop gaat verbieden krijg je groepen die zich tegen dezelfde overheid gaan keren. Denk alleen al aan zwarte piet. Of denken we echt dat als er alleen maar openbare scholen bestaan ineens alles pais en free is en het niet meer bestaat. Als je een kind hebt met een andere geaardheid zal je het kind op een andere school moeten stoppen of op een andere manier een weg zoeken binnen het aanbod. Is het ideaal voor mij, nee. Maar sinds wanneer moet een samenleving ideaal zijn? Je kunt ernaar streven, niet meer dan dat. En dat ideaal kan ook nog erg verschillen binnen de samenleving. Wat voor mij als ideaal klinkt, klinkt in Staphorst doorgaans niet hetzelfde qua ideaal.
Ouders stoppen hun kinderen het liefst op de dichtstbijzijnde school.

Ik gok dat minder dan 5% daadwerkelijk vanwege de idealen van de school 20 minuten omrijdt.

• #4.616
Ouders stoppen hun kinderen het liefst op de dichtstbijzijnde school.
Veel wel, is natuurlijk ook het makkelijkste. Maar ook de ouders die de kinderen naar dit soort scholen brengt, waar dit overduidelijk speelt? Want dan snap ik niet wat het probleem is. Als je dan problemen hebt zoek je iets verder. Waar zijn de ouders in dit hele verhaal? Ik hoor alleen politici kakelen. Of geven ze er geen moer om omdat ze er vrede mee hebben die ouders? Precies zoals die vrouw aangaf in filmpje dat Arminius heeft gepost. De opvattingen van school lopen ongeveer in dezelfde lijn als de opvoeding thuis en de kerk. Overigens wordt het homo zijn of voelen op zo'n reformatorische school wel, ten dele, geaccepteerd.
Ik gok dat minder dan 5% daadwerkelijk vanwege de idealen van de school 20 minuten omrijdt.
En hoeveel % van de scholen hangen in enkele kwesties andere opvattingen aan, 5%?

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 040B
  • #4.617
Hoewel in 2012 voorlichting over seksuele diversiteit verplicht werd, is de kijk van scholieren op homo- of bi-seksualiteit niet enorm verbeterd. Een onderwijsinstelling mag zelf bepalen hoe aandacht aan het onderwerp wordt gegeven.
De Onderwijsinspectie concludeerde in 2016 dat op 14 procent van de middelbare scholen nog geen voorlichting was. Scholen die wel voorlichting geven, doen dat vaak "incidenteel en fragmentarisch" en hebben nauwelijks inzicht in de effectiviteit.
Onderwijsinstellingen waar religie een grote rol speelt, zijn volgens lhbt-belangenorganisatie COC niet per se het probleem. "We maken ons vooral zorgen over scholen met een zekere onverschilligheid over diversiteit", zegt woordvoerder Philip Tijsma. "Ze gaan ervan uit dat het onderwerp bij hen niet speelt. Als leerlingen elkaar voor 'homo' uitschelden, zien ze daar bijvoorbeeld niet het probleem van in."

Ik denk dat er beter aandacht geschonken kan worden aan de mate van aandacht en voorlichting voordat er weer van alles verboden wordt. Behalve wat ik las over wat er op sommige islamitische scholen werd gezegd, dat gaat echt een paar bruggen te ver.
Scholen voldoen in het algemeen dus aan de wettelijke eisen, maar de kwaliteit kan vaak beter. Of het beter moet, hangt af van wat de samenleving van de scholen verwacht en wat in wettelijke kaders is vastgelegd.
Over het algemeen beschrijven mbo-studenten hun studieomgeving dan ook vaker als homo-onvriendelijk dan hbo- of universitaire studenten (Kooiman & Keuzenkamp, 2012). Niet-hetero en/of transgender zijn in het mbo is lastig. De afwijzing en discriminatie die LHBT-jongeren ervaren is slecht voor hun gezondheid en welbevinden. Hierdoor hebben zij vaker psychische klachten (Kuyper, 2015) en functioneren zij minder goed (Kooiman & Keuzenkamp, 2012). Discriminatie wegens seksuele oriëntatie blijft niet beperkt tot jongeren. Ook docenten die lesbisch, homoseksueel of biseksueel zijn, hebben ermee te maken. Zo blijkt uit de Monitor Sociale Veiligheid 2017 (Hofland, Geertsma & Kans, 2018) dat LHB-medewerkers op het mbo vaker gediscrimineerd of gepest worden dan heteroseksuele medewerkers. Dit geldt met name voor onderwijsgevende werknemers. Daarnaast worden LHB-medewerkers vaker uitgescholden dan heteroseksuele collega’s.
Van wat ik zoal zie lopen op het schoolplein van een MBO school, als ik er langs rijdt, is dit ook niet geheel verwonderlijk. En dit staat los van openbare school of niet.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 040B
Is er een geloof waar ze homosexuelen eigenlijk wel accepteren? :thinking:. Misschien alleen openbare scholen verplicht stellen en geloof lekker in je vrije tijd belijden.
Die zijn er wel. Verschilt per stroming en kerk binnen het christendom. Ik weet wel dat het tegenwoordig veel moderner is qua opvattingen dan 25 jaar geleden. Behalve wellicht bij de reformatorische, deze zitten doorgaans in de wat meer fanatieke hoek.
Het verschilt zelfs enorm binnen kerken, binnen de Kerk verschillen de standpunten enorm. Google father Martin maar eens, veel doorgeslagen activistischer kom je ze buiten de Kerk al amper tegen.

De vraag is ook wat acceptatie is. Nog niet zo heel lang geleden was dat het niet langer strafbaar was als twee volwassenen samen privé dingen deden waar ze beide zin an hadden.

Tegenwoordig als je niet met de meest recente eisen van de alfabet-activisten meegaat ben je op z'n minst alle vormen van -foob. Ik noem homohuwelijk vs. geregistreerd partnerschap, nonnen die het niet ok vonden om onderdag te bieden aan een vluchteling die heel actief was met de gay pride, adoptie door allerlei combinaties van homoseksuele stellen (terwijl we weten dat adoptie bij door hetereo's vaak al moeilijkheden met zich meebrengt), twijfels bij het volstoppen van kinderen met hormoonblokkers, twijfels of mensen al te snel toegang te geven tot medicijnen of operaties, een principeel standpunt over prep, weigeren een speciale thema taart te maken voor een homohuwelijk of een transgender reveal party, kritiek op dragqueenstoryhour (voorlezen van als kinderboeken vermomde propaganda door drags), kritiek op dragshows met kinderen. Allemaal zaken waarvan als je er niet de juiste mening over hebt, je duidelijk aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat.

Tot op zekere hoogte kan ik de gedachte dat dit een hellend vlak is met als doel het (kern)gezin als hoeksteen van de samenleving te vernietigen wel volgen, makkelijk te controleren zowel door links als megacorp.

• #4.619
Hoeveel mensen op op dbb, of die dit topic volgen, zouden er absoluut geen problemen mee hebben als zoon/dochter thuiskomt en zegt dat hij/zij zich vrouw/man voelt en geslachtsverandering wenst. Ik het het niet over afkeuren. Alhoewel, dat mag ook aangegeven worden. Ik zou het moeilijk vinden omdat ik wel enige kennis heb over hoe lastig het is voor zoon/dochter als die die richting op gaat. Identiteitscrisis, niet of niet volledig geaccepteerd worden, door de vele hormonen gedragsveranderingen vertonen, fysiek ongemak, werk vinden wordt veel lastiger, gelijkgestemden zijn ook doorgaans niet de meeste stabiele mensen, eenzaamheid, psychische (somatische) klachten. Enzovoorts. En dan leven we in Nederland niet eens in een machocultuur, verre van dat. Maar mensen vinden het doorgaans erg lastig om met deze mensen om te gaan. Die weg, vaak toch een lijdensweg, zou ik niet wensen voor mijn kind. Maar zou de steun bieden die het best past binnen mijn mogelijkheden. Toch zou je je kunnen afvragen of heel vrije opvattingen overal in alle lagen van de samenleving altijd maar even bevordelijk zijn voor het innerlijk geluk. Nooit ergens echt tegen willen zijn, want je mag niks uitsluiten en vrijheid is blijheid. Ja maar dat gaat niet altijd op wat mij betreft en geeft ook schuring op diverse vlakken. Meisjes die schaamlipcorrecties doen, borstvergrotingen, lippen opspuiten en wat al niet meer. Ga gerust mijn gang, maar het is wel een soort van verminking en geeft ook kans op complicaties. Vaak een gevolg van ontevreden zijn met het lichaam dat je hebt. Als er een medische oorzaak is dan is het al een ander verhaal. Maar waarom zou je dat allemaal toejuichen, die lichamelijke aanpassingen. Voor wat? Enkel en alleen omdat we leven in vrijheid en je dat zelf mag bepalen? Ja dat is zo, mag je zelf bepalen. Maar moet je het dan ook willen?

Laatst bewerkt:
Ik zou er in eerste instantie van schrikken, verder zou ik het niet weten. Ik weet niet of ik er moeite mee zou hebben, maar ik zou het in elk geval wel “jammer” vinden voor mijn kind omdat het zijn of haar leven er niet makkelijker opmaakt.

Ik heb het niet van heel dichtbij meegemaakt maar weet wel dat als je afwijkt van de standaard je meer weerstand mee maakt je leven. Maar je kan ook gewoon je ding doen en gelukkig zijn, daar ken ik ook voorbeelden van.

Terug
Naar boven