AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Sommige vinden dit progressief. Ik vind het compleet retarded.
DgnnpWiUcAAnvbh.jpeg

Iedereen die dit probeert op- en af te dwingen als zijnde normaal verdient een bitchslap. We zijn de afgelopen jaren flink achteruit gegaan qua ontwikkeling. Devolutie. De mens wordt langzamerhand compleet retarded. Het importeren van r**ards uit Afrika en Azië zal dit proces alleen maar versnellen.

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably isn't a genderfluid third gender demigirl.

Laatst bewerkt:
Op zn jonge leeftijd al de keuze maken om zoiets te doen is ook belachelijk. Het zijn toch gewoon bepaalde fases waar je doorheen gaat in je jeugd? Ik dacht ook heel anders over bepaalde dingen 2-3 jaar terug

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.643
DgnnpWiUcAAnvbh.jpeg

Iedereen die dit probeert op- en af te dwingen als zijnde normaal verdient een bitchslap. We zijn de afgelopen jaren flink achteruit gegaan qua ontwikkeling. Devolutie. De mens wordt langzamerhand compleet retarded. Het importeren van r**ards uit Afrika en Azië zal dit proces alleen maar versnellen.
Volgens mij worden hier een aantal zaken door elkaar gehaald. Ik heb het over transseksualiteit (een deel van de groep transgenders). Wat in het brein wordt geregeld. Niet omdat dat sociaal wenselijk is of maatschappelijk hip. Deze laatste ontwikkelingen kunnen denk ik bij de meeste transseksuelen gestolen worden want die brengen meer negativiteit dan positiviteit.

De jaren 50 zijn nog springlevend. Ik ga er verder ook niet op in. Heeft geen zin.
Volgens mij klopt de eerste zin van @chrisk feitelijk. Als ik het goed heb behandelen ze bij VUMC g
DgnnpWiUcAAnvbh.jpeg

Alleen heeft dit, waar nogal vraagtekens bij passen, niets met interseksualiteit te maken en niet noodzakelijk iets met genderdystrofie. Met name dat laatste is nogal eens redelijk binair, je bent het een en je meent je het ander te voelen. Veel transgenders zijn helemaal niet blij met al die genderidentiteiten. Net als sommige Holebi's vinden dat met al die extra letters het over allerlei zaken gaat waar zij niets mee te maken hebben.

• #4.645
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably isn't a genderfluid third gender demigirl.
Ik zou voorzichtig zijn met voorbeelden van dieren te geven. Voor je het weet wordt het paradoxaal.
Het zijn toch gewoon bepaalde fases waar je doorheen gaat in je jeugd?
Klopt ten dele. Mensen over wie ik het heb is het geen fase. Andere mensen, waar jij wellicht op doelt kennen misschien iets van een dergelijke fase. Wie ben ik. Wat wil ik zijn. Enzovoorts. Maar deze lieden krijgen en/of willen geen geslachtsverandering. Dus doet niet ter zake.

Laatst bewerkt:
Het is allemaal wetenschappelijk aantoonbaar.
Hoe is bepaald of het een mentale aandoening is of niet?

Transgender is dus “normaal”? Is de wens om lady-boy, hermafrodiet, een ander ras, gehandicapt of door te zijn dat ook
Waar ligt de grens waarbij je de wens tot verandering moet aanhoren en wanneer moet je die wens als ziekelijke beschouwen?

• #4.647
Transgender is dus “normaal”?
Normaal is het niet want het betreft slechts een kleine groep mensen. Net zoals dat homoseksualiteit niet normaal is. In dat opzicht kan je spreken van een afwijking. Al wordt dat meestal negatief uitgelegd. Maar in diverse hersengebieden zijn er "afwijkingen" ten opzichte van wat gangbaar is of lijkt. Veel lijkt al vroeg te worden beslist. Bepaalde medicatie, roken kan al van invloed zijn.
Hoe is bepaald of het een mentale aandoening is of niet?
Geen idee. Ik hou me er niet meer mee bezig. Hield mij sowieso meer bezig met gedragswetenschap en de forensische kant binnen het neurologische gebied.

Het punt is vaak dat een afwijking gezien wordt als een minderheid en in de letterlijke zin van het woord zijn ze dat ook :p

In afwachting op een aanvulling van bovenstaande post.

Van Roethof en niet van Punjab.

• Haha
Waarderingen: Vonk
De jaren 50 zijn nog springlevend. Ik ga er verder ook niet op in. Heeft geen zin.
Bij mij heeft alles zin.

Normaal is het niet want het betreft slechts een kleine groep mensen. Net zoals dat homoseksualiteit niet normaal is. In dat opzicht kan je spreken van een afwijking. Al wordt dat meestal negatief uitgelegd. Maar in diverse hersengebieden zijn er "afwijkingen" ten opzichte van wat gangbaar is of lijkt. Veel lijkt al vroeg te worden beslist. Bepaalde medicatie, roken kan al van invloed zijn.

Geen idee. Ik hou me er niet meer mee bezig. Hield mij sowieso meer bezig met gedragswetenschap en de forensische kant binnen het neurologische gebied.
Is dat van die hersengebieden nog gebaseerd op een oude post-mortem study waar geen oorzaak/gevolg aan uit afgeleid kan worden? Of zijn er nieuwere onderzoeken waarbij het verschil al jong gedetecteerd is en bij latere problematiek pastte?

• #4.651
Waar @apfelstrudel een punt in heeft en die ook overduidelijk maakt als gevolg van wat ik denk een bron van frustratie is, is dat je tegenwoordig geen toilet meer mag hebben volgens sommigen met een mannetje of vrouwtje erop. Of in de trein dat we niet meer worden aangesproken door dames en heren maar mensen, enzovoorts. Daar kan ik mij ook aan kapot ergeren. Maar het neemt niet weg dat er een groep mensen is die zich sterk anders voelt dan het lichaam en geslacht waarmee ze geboren zijn. In die groep bestaan ook mensen waarbij het wellicht niet sterk genoeg voelt om daadwerkelijk veranderingen te ondergaan. Of mensen die zich wel zodanig voelen maar zich erbij neerleggen dat het is zoals het is. Zelfs mensen die een operatie hebben ondergaan en spijt krijgen al is deze groep niet zo groot. Wel fucked up natuurlijk. Er zijn ook mensen die zich afgewezen voelen en/of worden door experts en dan zelf aan de gang gaan met medicijnen of naar thailand afreizen omdat daar nou eenmaal heel goede chirurgen zijn. Of het geduld niet kunnen opbrengen want sinds er een wet is opgesteld zijn de wachtlijsten tien keer zo lang geworden meen ik.

Waar @apfelstrudel een punt in heeft en die ook overduidelijk maakt als gevolg van wat ik denk een bron van frustratie is, is dat je tegenwoordig geen toilet meer mag hebben volgens sommigen met een mannetje of vrouwtje erop. Of in de trein dat we niet meer worden aangesproken door dames en heren maar mensen, enzovoorts. Daar kan ik mij ook aan kapot ergeren. Maar het neemt niet weg dat er een groep mensen is die zich sterk anders voelt dan het lichaam en geslacht waarmee ze geboren zijn. In die groep bestaan ook mensen waarbij het wellicht niet sterk genoeg voelt om daadwerkelijk veranderingen te ondergaan. Of mensen die zich wel zodanig voelen maar zich erbij neerleggen dat het is zoals het is.

We moeten ophouden met het maken van regel- en wetgeving rondom de uitzonderingen van deze wereld. Natuurlijk moet je optreden tegen discriminatie en racisme, maar dit is zoals gewoonlijk weer de wereld op zijn kop. Als we de helft van de energie die we steken in dit soort kolder, zouden steken in de zaken die er echt toe doen en die 90% of meer van de bevolking verder vooruit helpen, dan was er zelfs bij niemand van deze "minderheden" iets opgekomen in het bolletje om hiervan een punt te gaan maken. We zijn compleet doorgeslagen op dit vlak en er is geen weg meer terug helaas :(

Maar het neemt niet weg dat er een groep mensen is die zich sterk anders voelt dan het lichaam en geslacht waarmee ze geboren zijn. In die groep bestaan ook mensen waarbij het wellicht niet sterk genoeg voelt om daadwerkelijk veranderingen te ondergaan. Of mensen die zich wel zodanig voelen maar zich erbij neerleggen dat het is zoals het is.
Vind je het niet problematisch om dat met ingang van de puberteit al medicinaal te gaan beinvloeden? Als 80-90% van de kinderen die dan genderdysforie ervaren er anders wel 'uitgroeien' of andere psychologische invloeden hebben dat zich in dysforie lijkt te uiten?

Not to mention dat ze onder invloed van een medisch team voor die leeftijd al een periode gesteund zijn in hun problematiek. Worden ze daar niet mee aangemoedigd? Begeleid dat team voldoende vanuit het oogpunt dat velen later geen problemen meer zullen ervaren, of werkt hun invloed daar bepalend in?

Weet je of dat goed genoeg wordt overwogen en toetsend begeleid om te kunnen stellen dat alleen de echt uitzonderlijke gevallen die anders hun leven lang zullen lijden op blokkers worden gezet?

• #4.654
Is dat van die hersengebieden
Hersenactiviteiten worden middels mri gemeten en vervolgens wordt gekeken of de mensen geclassificeerd met genderdysforie afwijken. Dit is onderzoek dat verdergaat op eerder onderzoek waarbij uit hersenonderzoek van overleden transseksuelen bleek dat er afwijkingen waren in hersengebieden en daarmee aantoonbaar werd in het brein van deze transseksuelen. Al veel eerder, voor de eeuwwisseling, werd reeds aangetoond dat de hypothalamus van homo's afweek ten opzichte van hetero's.

edit.
Ik ben er verder "uit" maar deze doet er o.a. onderzoek naar:

Laatst bewerkt:
We moeten ophouden met het maken van regel- en wetgeving rondom de uitzonderingen van deze wereld. Natuurlijk moet je optreden tegen discriminatie en racisme, maar dit is zoals gewoonlijk weer de wereld op zijn kop. Als we de helft van de energie die we steken in dit soort kolder, zouden steken in de zaken die er echt toe doen en die 90% of meer van de bevolking verder vooruit helpen, dan was er zelfs bij niemand van deze "minderheden" iets opgekomen in het bolletje om hiervan een punt te gaan maken. We zijn compleet doorgeslagen op dit vlak en er is geen weg meer terug helaas :(
Dat zeg jij ook alleen maar omdat jij met je bigorexia niet kunt aankloppen bij een arts voor PED’s

:p

Vind je het niet problematisch om dat met ingang van de puberteit al medicinaal te gaan beinvloeden? Als 80-90% van de kinderen die dan genderdysforie ervaren er anders wel 'uitgroeien' of andere psychologische invloeden hebben dat zich in dysforie lijkt te uiten?

Not to mention dat ze onder invloed van een medisch team voor die leeftijd al een periode gesteund zijn in hun problematiek. Worden ze daar niet mee aangemoedigd? Begeleid dat team voldoende vanuit het oogpunt dat velen later geen problemen meer zullen ervaren, of werkt hun invloed daar bepalend in?

Weet je of dat goed genoeg wordt overwogen en toetsend begeleid om te kunnen stellen dat alleen de echt uitzonderlijke gevallen die anders hun leven lang zullen lijden op blokkers worden gezet?

Een utopie om hier te denken dat je dit goed gaat kunnen managen.

Dat zeg jij ook alleen maar omdat jij met je bigorexia niet kunt aankloppen bij een arts voor PED’s

:p

In tegendeel, ik heb een hele meewerkende huisarts, maar true ik krijg geen GH van haar :mad: what about my mental situation doc?! WHAT ABOUT IT! DISCRIMATION!

Hersenactiviteiten worden middels mri gemeten en vervolgens wordt gekeken of de mensen geclassificeerd met genderdysforie afwijken. Dit is onderzoek dat verdergaat op eerder onderzoek waarbij uit hersenonderzoek van overleden transseksuelen bleek dat er afwijkingen waren in hersengebieden en daarmee aantoonbaar werd in het brein van deze transseksuelen. Al veel eerder, voor de eeuwwisseling, werd reeds aangetoond dat de hypothalamus van homo's afweek ten opzichte van hetero's.
Ah ja, al wel een stapje verder dan postmortem ja. Maar lastig om dan te stellen wat die afwijking betekent en of/hoe dan de dysforie te behandelen.

• #4.659

Volgens mij worden in uitzonderlijke gevallen hormonen gegeven vanaf 16. Remmers in uitzonderlijke gevallen vanaf 12. Dit wordt gedaan na een zeer strenge selectie. Dat is een lastige discussie, dat zie je wel hier in dit topic. Terecht ook overigens want je moet heel zorgvuldig zijn in het afwegen van dergelijke besluiten ten aanzien van deze groep. Er wordt zeker aandacht geschonken aan de wetenschap dat de gevoelens weer kunnen verdwijnen, ik denk zelfs heel veel aandacht. Maar er is was voor een aantal jaren terug een groep van een kleine 30 personen die aansluitend een operatie heeft ondergaan en jaren later veel minder last hebben van allerlei problemen die zo kenmerkend zijn voor deze groep. En het dus veel beter doen op maatschappelijk vlak, persoonlijk vlak en in relaties enz. In totaal zal deze groep misschien 1000 mensen groot zijn in Nederland, misschien inmiddels iets meer. Maar echt een kleine minderheid.
Een inmiddels veel grotere groep van meer dan 50.000, en ik denk dat daar de meeste weerstand tegen is, is ontstaan dankzij (aanpassing van) de transgenderwet via de geboorteakte een andere naam en geslacht kan laten registreren zonder medische behandelingen. Ik heb geen cijfers maar ik gok dat hier ook veel labiele, getraumatiseerde en andere figuren met een bepaalde afwijking tussen lopen. Uit die groep en alles wat zich daaraan verbonden voelt komen doorgaans ook al die lijstjes en overzichten en dwingende oproepen.

Een utopie om hier te denken dat je dit goed gaat kunnen managen.
Volgens mij worden in uitzonderlijke gevallen hormonen gegeven vanaf 16. Remmers in uitzonderlijke gevallen vanaf 12. Dit wordt gedaan na een zeer strenge selectie. Dat is een lastige discussie, dat zie je wel hier in dit topic. Terecht ook overigens want je moet heel zorgvuldig zijn in het afwegen van dergelijke besluiten ten aanzien van deze groep. Er wordt zeker aandacht geschonken aan de wetenschap dat de gevoelens weer kunnen verdwijnen, ik denk zelfs heel veel aandacht. Maar er is was voor een aantal jaren terug een groep van een kleine 30 personen die aansluitend een operatie heeft ondergaan en jaren later veel minder last hebben van allerlei problemen die zo kenmerkend zijn voor deze groep. En het dus veel beter doen op maatschappelijk vlak, persoonlijk vlak en in relaties enz. In totaal zal deze groep misschien 1000 mensen groot zijn in Nederland, misschien inmiddels iets meer. Maar echt een kleine minderheid.
Een inmiddels veel grotere groep van meer dan 50.000, en ik denk dat daar de meeste weerstand tegen is, is ontstaan dankzij (aanpassing van) de transgenderwet via de geboorteakte een andere naam en geslacht kan laten registreren zonder medische behandelingen. Ik heb geen cijfers maar ik gok dat hier ook veel labiele, getraumatiseerde en andere figuren met een bepaalde afwijking tussen lopen. Uit die groep en alles wat zich daaraan verbonden voelt komen doorgaans ook al die lijstjes en overzichten en dwingende oproepen.
Ik beroep me in mijn zorgen ook op spijtgevallen cq slachtoffers van dokters/instituten die vooral zo vroeg mogelijk zo snel mogelijk zo veel mogelijk aanmoedigen om medisch in te laten grijpen. En dat daar een toenemende trend in zou zijn.

Als er (hier?) instituten zijn die er wel een strenge selectie en gepaste zorgvuldigheid op na houden is dat al heel wat.

Ik weet er niet genoeg van om te kunnen kiezen tussen vinden dat elk spijtgeval er een te veel is en de dysforie op een andere wijze naar een gelukkiger leven begeleid zou moeten kunnen worden, of dat medische ingrepen op die leeftijd al wel mogelijk moeten zijn voor de kwaliteit van het leven van die positieve gevallen. Komt ook op soortgelijke ethische kwestie uit als bij het toestaan van je laten castreren of op jonge leeftijd mogen kiezen voor euthanasie/zelfdoding. Kan er veel over zeggen maar blijft lastig. Ik zou wel toetsing tegen invloed van anderen willen, en dan moet men het zelf mogen weten, denk ik.

Terug
Naar boven