Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.621
Ik zou er in eerste instantie van schrikken, verder zou ik het niet weten. Ik weet niet of ik er moeite mee zou hebben, maar ik zou het in elk geval wel “jammer” vinden voor mijn kind omdat het zijn of haar leven er niet makkelijker opmaakt.

Ik heb het niet van heel dichtbij meegemaakt maar weet wel dat als je afwijkt van de standaard je meer weerstand mee maakt je leven. Maar je kan ook gewoon je ding doen en gelukkig zijn, daar ken ik ook voorbeelden van.
Ik ken er een. Uit Zuid Amerika. Verstoten door familie, werkt achter het raam, getrouwd. Vaak fases van onherkenbaar gedrag door de cocktails aan hormonen. Maar wel tevreden met hoe het eruit ziet. Vrienden en vriendinnen zijn vaak uit dezelfde wereld, wat je zou kunnen typeren als een lichtelijke freakshow. Zij zou niet anders willen en voelt zich compleet vrouw, ik gun haar dat. Maar het is echt niet gemakkelijk. Ik denk dat die vrouw voor wel 25 jaar lang elke dag een strijd heeft gevoerd.

Hoeveel mensen op op dbb, of die dit topic volgen, zouden er absoluut geen problemen mee hebben als zoon/dochter thuiskomt en zegt dat hij/zij zich vrouw/man voelt en geslachtsverandering wenst. Ik het het niet over afkeuren. Alhoewel, dat mag ook aangegeven worden. Ik zou het moeilijk vinden omdat ik wel enige kennis heb over hoe lastig het is voor zoon/dochter als die die richting op gaat. Identiteitscrisis, niet of niet volledig geaccepteerd worden, door de vele hormonen gedragsveranderingen vertonen, fysiek ongemak, werk vinden wordt veel lastiger, gelijkgestemden zijn ook doorgaans niet de meeste (hier moet of meest stabiele of minst labiele staan? labiele mensen, eenzaamheid, psychische (somatische) klachten. Enzovoorts. En dan leven we in Nederland niet eens in een machocultuur, verre van dat. Maar mensen vinden het doorgaans erg lastig om met deze mensen om te gaan. Die weg, vaak toch een lijdensweg, zou ik niet wensen voor mijn kind. Maar zou de steun bieden die het best past binnen mijn mogelijkheden.
Dat is toch wel vaak waar het om gaat, steun bieden. Je wil je kind niet zien lijden ook al kiezen ze een weg die niet past binnen jouw geloof, kijk op de wetenschap of maatschappelijke opvattingen. Voor ouders ook vaak een worsteling, die kunnen zo in een denktrant zitten dat ze verscheurd worden.

Maar wat is "het beste voor je kindje" (bij deze in wordt het mij altijd rood voor de ogen omdat er over het algemeen wordt gebruikt als "argument" voor de meest irrationele bullshit), als je kind zegt pas echt gelukkig te zijn als er een been of arm wordt geamputeerd, als je op de internetz hebt gelezen dat inenten slechter is dan ziektes?

Ik vind dit een heel moeilijk onderwerp en heb zeker niet de waarheid in pacht of de oplossingen paraat, maar de huidige trend komt voor zover ik weet niet overeen met de harde wetenschap, alleen met ideeën uit de slachtofferstudies. Iemand die zich anders voelt heeft ALTIJD gelijk, biologie, andere wetenschap, leeftijd, psychologische toestand en feiten doen er niet toe.

De problemen die mensen met genderdystrofie/transgenders hebben (b)lijken vaak niet te kunnen worden opgelost met hormonen en operaties, de zelfmoordaantallen blijven zwaar boven gemiddeld, de propaganda dat dit is aan verhelpen door de maatschappij volledig te veranderen in plaats van te kijken hoe we die mensen kunnen helpen vind ik vooralsnog niet overtuigend. Bij kinderen is het vaak zo dat als je niet met hormonen en operaties aan de gang gaat er in de meerderheid van de gevallen een gezonde en normale volwassen homoseksueel. Bij homoseksuele vrouwen schijnt het willen veranderen van geslacht soms als een besmettelijke epidemie door vriendinnengroepen te gaan.

Een of andere hoogleraar op dit gebied had als stelling dat je met enige vorm van hormonen, want wel degelijk onomkeerbare gevolgen, moet wachten tot mensen op z'n minst 21 zijn en door een heel traject zijn gegaan. De goede man kan rekenen op felle kritiek, want hoe durft hij aan het gevoel van een een prepuberaal kind te twijfelen.

Mijn punt is vooral dat terwijl er homoseksuele mannen en vrouwen op terrassen in elkaar worden geslagen doen we alsof een weigerambtenaar een ketter is die op de brandstapel moet.

De Zwarte Mythe van de Inquisitie (in het kort: de Inquisitie was relatief gezien zo gek nog niet, juist in niet-Katholiek Noordwest Europa gingen "heksen" de brandstapel op, maar de ketterse propaganda is blijven hangen), de "tolerante progressieven" zijn het zelf geworden.

Vinden we dit dan een goede of slechte ontwikkeling?

• #4.624

Grote onzin. Lijkt wel alsof we met zijn allen in meer en/of mindere mate collectief schizofreen aan het worden zijn.

Deze achterlijkheid wordt ons opgedrongen door mensen die onze samenleving kapot willen maken. Ach ja, laat ze lekker, ik heb de hoop allang opgegeven. De samenleving verkeerd al een tijdje in een staat van collectieve psychose. Alles dat normaal was is nu abnormaal en vice versa.

Ze doen maar. Maar wie het mij persoonlijk op komt dringen kan een poffer op zn b**kes krijgen.

Slecht, overheid moet zich daar niet mee bemoeien en meisjes en jongens moeten 99.9% van de gevallen juist aangemoedigd worden in een gezonde sterke vorming van hun geslachtsrol en identiteit. Als een bedrijf speelgoed voor die andere 0.1% wil maken prima.

Daarbij komt er nogal wat druk die jonge kinderen in de war maakt of erger. Met leven lang spijt of lijden ten gevolg.

als zoon/dochter thuiskomt en zegt dat hij/zij zich vrouw/man voelt en geslachtsverandering wenst. Ik het het niet over afkeuren. Alhoewel, dat mag ook aangegeven worden. Ik zou het moeilijk vinden omdat ik wel enige kennis heb over hoe lastig het is voor zoon/dochter als die die richting op gaat.
Eens, maar ik geloof dat er nu ook wel respectvolle gezonde begeleiding te vinden is die resulteert in dat vrijwel alle gevallen tevreden worden met hun biologische geslacht of zonder ingrijpende procedures hun wat a-typische identiteit kunnen plaatsen. Zou de opties en oorzaken rustig af willen gaan om invloeden te voorkomen, indoctrinatiekampen die met pillen en messen klaar staan (zeker in NL!) ontwijken. Zoveel mogelijk doen om buiten de enge statistieken te blijven van wie spijt krijgen of uiteindelijk letterlijk niet met hun keuzes willen leven.

En ja het lijkt me wel erg jammerlijk als je zoon bijvoorbeeld plots op x jarige leeftijd zegt hoi ik ben depressief en wijs gemaakt dat ik een ander geslacht moet zijn. Aan de ene kant dat er zoiets ergs met de identiteit aan de hand is dat je dat lijden niet wilt, aan de andere kant zul je ook wel gehecht zijn aan het hebben van een gezonde zoon en wat dat in de toekomst allemaal brengt. Samen naar de gym gaan, advies over meiden geven, steunen in opleiding en carriere en eigenwijze denkwijze, etc. Maar wel rekening houden met dat bijvoorbeeld puberteit veruit de meesten er al uit helpt, en je het goed geïnformeerd kunt aanpakken. Gevaarlijke invloeden weerstaan.

Laatst bewerkt:
  • #4.627
Het punt is alleen dat hoe eerder je erbij bent hoe beter in veel gevallen. Daarom zijn remmers op de puberteit en de bijhorende ontwikkelingen van belang. VUMC heeft een behoorlijke expertise op dit gebied (genderdysforie).

Het vaak een soort omkering van de werkelijkheid. De meeste jongens en meisjes spelen het liefst met speelgoed dat voor hun sekse is gemaakt. In een poging meer ruimte te maken voor de uitzonderingen moet weer eens de hele normaal op z'n kop worden gezet.

Wanneer houdt het eens op met de gender is a social construct bullshit.

Als een jongen met poppen wil spelen of een meisje met technisch Lego, prima, laten we niet doen of dat raar is, al is het in zekere zin niet normaal. Daarmee bedoel ik geen waarde oordeel te geven, meer een statische werkelijkheid.

Het punt is alleen dat hoe eerder je erbij bent hoe beter in veel gevallen. Daarom zijn remmers op de puberteit en de bijhorende ontwikkelingen van belang. VUMC heeft een behoorlijke expertise op dit gebied (genderdysforie).
Dus als je zoontje van 6 zegt dat ie liever een meisje is dan denk jij: gelukkig ben ik er op tijd bij?

Ik zou zeggen dat ie normaal moet doen.

• #4.630
Dus als je zoontje van 6 zegt dat ie liever een meisje is dan denk jij: gelukkig ben ik er op tijd bij?

Ik zou zeggen dat ie normaal moet doen.
Je trekt het in het belachelijke. Maar als jij vrouwelijke kenmerken krijgt en man wilt worden is het extra lastig als je borsten moeten worden geamputeerd. Wat ik verder bedoel is dat het dus niet zo zal zijn dat als je in de war bent over je geslacht en identiteit men jou toestemming verleent om de transitie aan te gaan. VUMC gaat uit van zorg welke evidence based is. Voordat jij van een poesje naar een piemeltje gaat moet je langs een batterij van experts.

Hier heb ik dus om eerder vermelde redenen nogal twijfels bij.

Je trekt het in het belachelijke. Wat ik bedoel is dat het dus niet zo zal zijn dat als je in de war bent over je geslacht en identiteit men jou toestemming verleent om de transitie aan te gaan. VUMC gaat uit van zorg welke evidence based is.
Ik vind dat hele transgender gedoe belachelijk. En het stimuleren ervan door de samenleving vind ik nog meer belachelijk.

Wat dat betreft leven we momenteel in 1 grote slechte grap. Men probeert tegenwoordig de meest rare achterlijke shit te normaliseren.

• #4.633
Ik vind dat hele transgender gedoe belachelijk. En het stimuleren ervan door de samenleving vind ik nog meer belachelijk.

Wat dat betreft leven we momenteel in 1 grote slechte grap.
Het is allemaal wetenschappelijk aantoonbaar. Dus jij kan en mag dat uiteraard vinden, het is alleen hetzelfde als dat ik zou zeggen dat jij een grap bent omdat je op vrouwen valt en man voelt. Wist je dit overigens al tijdens je puberteit? Oh wacht. En het is niet dat alle transgenders er in de puberteit achterkomen, dat is niet het verhaal.
Hier heb ik dus om eerder vermelde redenen nogal twijfels bij.
Is niet de hele groep. En ik bedoel niet dat je als 6 jarige hormonen gaat krijgen. Wordt ook niet gedaan volgens mij. Begint rond de puberteit of vanaf 16/18e.

Het is allemaal wetenschappelijk aantoonbaar. Dus jij kan en mag dat uiteraard vinden, het is alleen hetzelfde als dat ik zou zeggen dat jij een grap bent omdat je op vrouwen valt en man voelt. Wist je dit overigens al tijdens je puberteit? Oh wacht.
Honderden miljoenen jaren aan evolutie is niet hetzelfde als een collectieve psychose die pas recent bestaat.
Genderneutraalheid en de overige 50 genders bestaan niet. Je hebt XX en XY. Alles wat zich anders voelt is een mentale stoornis.

En je argument slaat nergens op: heterosexualiteit en homosexualiteit heeft niets te maken met je 'gender'.

Laatst bewerkt:
Puberteit remmers zijn ook schadelijk en de gevolgen zijn nagenoeg niet bekend. Die hormonale periode is nodig voor gezonde ontwikkeling van de hersenen/cognitie.

Er vroeg bij moeten zijn lijkt vooral om te voorkomen dat de problemen zich van nature oplossen, of zonder dure ingrepen en levenslange afhankelijkheid.

Het is allemaal wetenschappelijk aantoonbaar. Dus jij kan en mag dat uiteraard vinden, het is alleen hetzelfde als dat ik zou zeggen dat jij een grap bent omdat je op vrouwen valt en man voelt.
Dat laatste is overigens wel een idee dat in de 'gender is a social construct' leer past. Net als dat mannen transfoob zijn als ze niet met transvrouwen willen daten.

De wetenschap is het zoals wel vaker niet helemaal met elkaar eens. Zo is er opeens een vreemde sprong in de aantallen mensen die zich niet helemaal man of vrouw voelen die nergens wordt bevraagd. Ideologie speelt ook een rol, zowel bij voor als tegen.

Wat dat betreft leven we momenteel in 1 grote slechte grap. Men probeert tegenwoordig de meest rare achterlijke shit te normaliseren.
Je mag alles vinden en met de laatste zin ben ik het wel eens, maar enige onderbouwing en uitleg zou bijdragen.

• #4.638
Honderden miljoenen jaren aan evolutie is niet hetzelfde als een collectieve psychose die pas recent bestaat.
Genderneutraalheid en de ovetige 50 genders bestaan niet. Je hebt XX en XY. Alles wat zich andsrs voelt is een mentale stoornis.

En heterosexualiteit en homosexualiteit heeft niets te maken met je 'gender'.
Puberteit remmers zijn ook schadelijk en de gevolgen zijn nagenoeg niet bekend. Die hormonale periode is nodig voor gezonde ontwikkeling van de hersenen/cognitie.

Er vroeg bij moeten zijn lijkt vooral om te voorkomen dat de problemen zich van nature oplossen, of zonder dure ingrepen en levenslange afhankelijkheid.
De jaren 50 zijn nog springlevend. Ik ga er verder ook niet op in. Heeft geen zin.

Genderneutraalheid en de overige 50 genders bestaan niet. Je hebt XX en XY. Alles wat zich anders voelt is een mentale stoornis.

En je argument slaat nergens op: heterosexualiteit en homosexualiteit heeft niets te maken met je 'gender'.
Je gaat te snel, intersekse bestaat wel degelijk en wordt er vaak aan de haren bijgesleept in discussies over transgenders.

Terug
Naar boven