AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Ik zeg alleen wel dat als ik kinderen krijg ze geen soja gaan eten.
Weinig waar geen soja inzit of aan wordt toegevoegd.

Ik eet nogal eens vleesvervangers, ik heb niet het idee dat ik met mijn maatschappelijke of politieke opvattingen die kant ben opgeschoten, sterker nog, eerder dat de afschuw voor de fanatieke vegan bekeerlingen en hun (cultuur-)marxistische ideeën is toegenomen. Ook heb ik niet het idee dat ik ben opgeschoven in de richting van de vegan hipster neonazi's, al zijn er vast linksen te vinden die dat wel vinden, ik ben het immers niet met ze eens.

Weinig waar geen soja inzit of aan wordt toegevoegd.

Ik eet nogal eens vleesvervangers, ik heb niet het idee dat ik met mijn maatschappelijke of politieke opvattingen die kant ben opgeschoten, sterker nog, eerder dat de afschuw voor de fanatieke vegan bekeerlingen en hun (cultuur-)marxistische ideeën is toegenomen. Ook heb ik niet het idee dat ik ben opgeschoven in de richting van de vegan hipster neonazi's, al zijn er vast linksen te vinden die dat wel vinden, ik ben het immers niet met ze eens.
Moet je voorstellen hoe extreem rechts je zou zijn zonder xenoestrogenen. :thinking: :eek!:

We moeten ophouden met het maken van regel- en wetgeving rondom de uitzonderingen van deze wereld. Natuurlijk moet je optreden tegen discriminatie en racisme, maar dit is zoals gewoonlijk weer de wereld op zijn kop. Als we de helft van de energie die we steken in dit soort kolder, zouden steken in de zaken die er echt toe doen en die 90% of meer van de bevolking verder vooruit helpen, dan was er zelfs bij niemand van deze "minderheden" iets opgekomen in het bolletje om hiervan een punt te gaan maken. We zijn compleet doorgeslagen op dit vlak en er is geen weg meer terug helaas :(

Dit is precies waar het waar het om gaat, ook in mijn optiek.

Dat wil overigens niet zeggen dat we die uitzondering niet moeten accepteren, respecteren en helpen als dit kan en wenselijk is.
Maar dat is iets heel anders dan "minderheidsdrammers" laten bepalen hoe de meerderheid zich moeten gedragen en denken m.b.t. hiertoe.

Laatst bewerkt:
En over naar de orde van de dag:

En over naar de orde van de dag:

Ja laten we ons vooral druk gaan maken op hoe iemand gekleed is, een mooi voorbeeld van de energie stoppen in zaken die er echt niet toe doen. Als er radicalen zijn die zich willen opblazen, dan hebben ze daar echt geen boerka voor nodig. En nee ik ben het niet eens met het feit dat moslims hier in het Westen zo hun geloof uit kunnen dragen, daar dit regelrecht tegen heel veel westerse opvattingen in gaat. Maar laten we vooral focussen op wat ze voor kleding dragen, want dat is echt de kern van het probleem :emo:

Overigens ben ik tegen iedere vorm van geloof en dit tot uiting brengen in het openbaar.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.668
Ik vind die voortdurende aanvallen op Ollongren ook oppervlakkig worden zo langzamerhand. Is niet mijn vriendin laat ik dat vooropstellen maar het is een minister. Er wordt net gedaan alsof een minister alles op eigen houtje kan beslissen en tegenwerken.

Zo zijn er wel meer politici die gedemoniseerd worden natuurlijk. Het past imo wel mooi in de huidige tijdsgeest van het individualisme. Hier fungeert de partij als het individu en probeert het de ander in diskrediet te brengen. Iets wat we in het dagelijks leven heel veel tegenkomen helaas. Vaak ook door een vorm van angst gevoed.

• #4.670
Zo zijn er wel meer politici die gedemoniseerd worden natuurlijk. Het past imo wel mooi in de huidige tijdsgeest van het individualisme. Hier fungeert de partij als het individu en probeert het de ander in diskrediet te brengen. Iets wat we in het dagelijks leven heel veel tegenkomen helaas. Vaak ook door een vorm van angst gevoed.
En opportunisme van de bovenste plank. Daarom vraag ik mij af of het erg zou zijn als politiek weer oersaai zou worden. Zonder al dat effectbejag op korte termijn zou het een stuk serieuzer genomen worden. En laten we niet vergeten, het is een vak. Niet elke jan met de pet kan het, of zou het moeten willen.

Is er een geloof waar ze homosexuelen eigenlijk wel accepteren? :thinking:. Misschien alleen openbare scholen verplicht stellen en geloof lekker in je vrije tijd belijden.
Jazeker, Pim Fortuyn was toch ook goed bevriend met een katholieke priester? Denk zelfs dat hij z'n begrafenis deed. :thinking:

Als men sommigen zaken uit de bijbel niet meer letterlijk neemt, waarom dan wel over homoseksualiteit. :dunno: Dat ze geen homohuwelijken toestaan begrijp ik dan nog wel.

En opportunisme van de bovenste plank. Daarom vraag ik mij af of het erg zou zijn als politiek weer oersaai zou worden. Zonder al dat effectbejag op korte termijn zou het een stuk serieuzer genomen worden. En laten we niet vergeten, het is een vak. Niet elke jan met de pet kan het, of zou het moeten willen.
Het is net iets als kinderen krijgen, dat kan ook bijna iedereen, maar dat maakt je nog geen goede ouder.

Pieter Omtzigt kan het.

• #4.674
Het is net iets als kinderen krijgen, dat kan ook bijna iedereen, maar dat maakt je nog geen goede ouder.

Pieter Omtzigt kan het.
Wilders en Rutte ook. Zijn toch wel een van de betere politici. Los van wat je er verder van vindt.

• Like
Waarderingen: Vonk
  • #4.675

Gaat echt over niets dit. Een of andere onklare relikwie van 30 jaar oud. Onzorgvuldig van pa om het mee te nemen en niet ergens weg te leggen maar laten we hier elkaar geen mietje noemen zeg.

Premiesh.
Gaan trouwens allerlei wilde verhalen rond over die Pronk, maar kwam op mij over als een integer iemand. Volgens mij is kabinet ook afgetreden door zijn initiatief na rapport srebrenica. Mocht 'm vroeger wel zover je dat kan vinden van iemand die je enkel kent vanuit de krant en het nieuws.

Laatst bewerkt:
  • #4.676
Deze week sprak PG Kroeger op een bijeenkomst van VVD en ChristenUnie over het Grondwettelijke principe van de vrijheid van onderwijs. Fractieleiders Klaas Dijkhoff en Gert-Jan Segers gingen daarover met elkaar in debat. In Betrouwbare Bronnen gaat PG nog dieper in op de historie van het Grondwetsartikel dat in ons land in 1917 ‘de vrijheid van onderwijs’ regelde.

PG vertelt hoe tussen 1915 en 1917 twee toppolitici die elkaar ideologisch tot op het bot bestreden in een ‘Bevredigingscommissie’ een gezamenlijke route vonden om de decennia uitgevochten ‘Schoolstrijd’ in een keer en finaal te beslechten. Dit is in onze parlementaire geschiedenis een uniek huzarenstukje gebleken. Hoe deden de sociaal-democraat Pieter Jelles Troelstra en Alexander de Savornin Lohman (Christelijk-Historische Unie) dat? En wat bereikten zij hiermee?

Daarbij legt hij directe verbindingen naar de actualiteit. Zoals bijna elke week in Betrouwbare Bronnen blijken het verleden en de politieke cultuur van vroeger nog buitengewoon vitaal en bepalend voor het Nederland en Europa van vandaag. Zo laat PG zien, dat het Haga Lyceum in Amsterdam vanuit de grondwettelijke rechten en plichten voor bijzondere scholen volstrekt fout zit en minister Slob alle reden heeft fors in te grijpen. Hij laat ook zien dat de gemeente Westland vanuit diezelfde principes minstens zo fout zit als ze een nieuwe islamitische school niet wil toelaten. Hij roept minister Ollongren zelfs op die raad desnoods te schorsen, als deze volhardt de Grondwet ten aanzien van de rechten van ouders zo onbeschaamd te schenden.

En de felle discussies dan over de salafistische schooltjes en hun lessen die tegen onze Grondwet en ‘cultuur’ ingaan? Daar blijkt men vooral een hoop broodjes aap over te serveren. Ook Dijkhoff en Segers erkennen dat nu. Er zijn in ons land helemaal geen salafistische scholen. Er zijn buitenschoolse ‘vrijwilligerswerk’ activiteiten, zoals die er ook zijn in de sport, de cultuur en bij verschillende godsdiensten. Niets daarvan heeft enige relatie met ‘Artikel 23 van de Grondwet’. De minister die daar over gaat is niet minister Arie Slob, maar minister Sander Dekker. De beide fractieleiders zien hem graag actiever en daadkrachtiger optreden.

Wanneer ik de tijd en zin heb mag ik graag luisteren naar PG.

Gaat echt over niets dit. Een of andere onklare relikwie van 30 jaar oud. Onzorgvuldig van pa om het mee te nemen en niet ergens weg te leggen maar laten we hier elkaar geen mietje noemen zeg.

Premiesh.
Gaan trouwens allerlei wilde verhalen rond over die Pronk, maar kwam op mij over als een integer iemand. Volgens mij is kabinet ook afgetreden door zijn initiatief na rapport srebrenica. Mocht 'm vroeger wel zover je dat kan vinden van iemand die je enkel kent vanuit de krant en het nieuws.

Ik heb wat gelezen in dat interview met die Oey, maar wat een elitaire wereldvreemde paardenlul is dat.

Dat paardenlul vond ik al omdat meneer voor zijn film het geen probleem vond om toezeggingen aan Jason Walters te schenden, O kon zelf wel beoordelen wat wel en niet kon.

Hij zei iets in de trant van dat zij mensen zijn die leven van gevoel en emotie en er verder niet echt over nadenkt. Blijkbaar gelden voor hem andere regels, want als jij of ik met een wapen over straat gaan of in huis hebben liggen, dan is er helemaal niemand die dat soort bullshit als excuus accepteert. Blijkbaar gelden voor de Groen Links-elite andere regels. Net als bij die partner van die Groen Links-truus waarbij na Airbnb er per ongeluk een zwarte vrouw van de trap viel, als die vrouw niet van GL was, was die man per definitie een racist.

Sowieso, je bent de partner van een burgemeester in een stad die wordt geteisterd door wapenbezit en liquidaties, dan heb je gewoon 2x na te denken. De dagen dat je als onnadenkende lapswans door het leven kan gaan zijn dan gewoon over. Goed plaatje ook dat ie gewoon z'n verblijf in Thailand voortzette, terwijl door zijn schuld z'n vrouw en kind in de shit zaten.

Het doet me allemaal een beetje denken aan de vrouw/vriendin van een man die kanker kreeg. Het was echt allemaal teveel voor.... haar, dus man gedumpt en ergens naar een tropisch strand om het leven eens goed te overdenken en over dit enorme probleem heen te kkome, vervolgens natuurlijk wel cashen met een boek over haar enorm zware ervaringen.

• #4.678
Kan zo zijn, ken hem verder niet. Is niet erg handig in ieder geval en die twee zullen dat vast moeten oplossen. Maar verder gaat het over niks. Klappertjespistooltje, ja niet handig en moet een passende straf op volgen. Dat is nu uitgesproken en klaar. Geheel conform wat gebruikelijk is in deze. Wat mij stoort is dat de politieke baan van moeders als munitie wordt gebruikt. Zo opportunistisch en pure identiteitspolitiek. Natuurlijk kan je moeders niet buiten beschouwing laten, ze heeft nu eenmaal een publieke taak te dienen, maar de aandacht (met name door andere partijen) staat niet in verhouding tot hetgeen waar het 15 jarige ventje van werd verdacht. Als je leest wat er nu echt is voorgevallen denk ik bij mijzelf, is maar goed dat mijn moeder geen burgemeester was vroeger en tevens lijken we tegenwoordig meer een stel burgertrutten geworden zeg.

Laatst bewerkt:
Wilders en Rutte ook. Zijn toch wel een van de betere politici. Los van wat je er verder van vindt.

De beste politici zijn imo diegene die het meest, het langst en zonder te blikken of te blozen, wegkomen met de grootste leugens, zonder dat daarbij de boel uiteenvalt. In dat kader is Rutte natuurlijk heer een meester de laatste termijnen.

• #4.680
De beste politici zijn imo diegene die het meest, het langst en zonder te blikken of te blozen, wegkomen met de grootste leugens, zonder dat daarbij de boel uiteenvalt. In dat kader is Rutte natuurlijk heer een meester de laatste termijnen.
En enorm goed moeten kunnen samenwerken, aanvoelen wat er speelt bij verschillende mensen, niet enkel willen strijden voor het VVD belang maar het kabinetsbelang, gunfactor, prettig in de omgang, trouwe vertrouwenspersonen en achterban.

In dat opzicht mag ik 'm wel.

Terug
Naar boven