AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Een bepaalde groep wapens wordt in de ban gedaan. Een classificatie, met veel lading. Maar onder de streep gaat het er toch om hoeveel mensen er lijden/sterven?

Het is niet alsof dictator x, die eigenlijk van plan was hoeveelheid y mensen te doden met chemisch wapen z, na dit verbod ineens denkt “oh nee shit, dat is sinds dit jaar verboden, laat die genocide dan maar zitten”. Nee, die mensen gaan er helaas zeer waarschijnlijk toch aan. Onder de streep is het resultaat hetzelfde.

Die classificering zorgt er echter wel voor dat moord van een zelfde hoeveelheid mensen, door toedoen van meer conventionele middelen zoals bv. de ouderwetse AK-47, drastisch anders wordt geïnterpreteerd. Met als resultaat drastisch ander reactief beleid, eigeijk alleen vanwege gevoel. Dat is irrationeel. En irrationaliteit is voor linkse mensen. En zoals je weet, linkse mensen zijn de duivel.

Klopt ten dele, maar Syrie heeft in 2013 ook dat verdag ondertekend.

Daarnaast is het uitmoorden met chloorgas oid. gewoon erg radicaal, niets ontziend en niet te vergelijken met wat soldaten met AK-47's de steden insturen om mensen neer te knallen.

Dit heeft niets met links of rechts te maken imo. Ik ben egocentrisch, individualistisch, liberaal, conservatief, heb een Boerale stamboom, reed jaren lang KTM omdat er WP schokdempers onderzaten, maar ik ben ook een rationele realist.

Google jij is op 'confirmation bias' Denk dat je dat wel wat zelfinzicht verschaft.

Waar heb jij het nou weer over? Ik geef aan dat TB de laatste tijd wel erg veel planken misslaat en dat kom je met een een filmpje waar hij nou niet echt uit de verf komt en als ik dat al vind dat is dat best erg. TB was naast Nanninga jaren geleden de reden voor mij om studio Powned te kijken, ik vond zijn bijdrages altijd zeer nuttig. Ik heb bij de Tweede Kamer verkiezingen lang getwijfeld, maar toch niet op hem gestemd, voor de Eerste Kamer is mijn stem wel naar de FvD gegaan, maar als hij/het zo door gaat dan zal mijn stem de volgende verkiezingen toch weer ergens anders heen gaan

Onze Sander. Hij heeft nogal wat te zeggen over Baudet. In zijn kritiek op TB maakt hij hier en daar goede punten, maar geeft ook nooit echt invulling aan wat hij dan wél goed beleid of goede politiek vindt.

Hij heeft ook een boek geschreven; ‘Elite gezocht’. Hoor hem spreken over de nouveau riche en de ‘selfmade man’, dat er niemand tussen die rijke, intellectuele elite is die verantwoordelijkheid neemt door de politiek in te gaan, als soort van tegenwicht voor TB. Dat Baudet enkel intellectueel lijkt omdat er in de 2e kamer niemand van Sander’s elitair niveau is om TB tegen te spreken.

Sander klaag ook op Trump omdat hij niet selfmade is. Helaas moet hij erkennen dat hij zelf nooit een selfmade man kan zijn. Schimmelpenninck is van adel. Hij plaatst zichzelf wel heel graag in de selfmade hoek als “quote-man”. Hij wilt er graag bij horen, maar dat zal nooit kunnen. Wanneer iemand vraagt naar zijn oorsprong zie je snel dat het een gevoelige snaar is.

Zijn linkse praat voelt als zelfkastijding, iemand die graag selfmade had willen zijn, maar er niet aan kan ontkomen dat hij in een paleis geboren is met een grote zak geld van papa. Het frustreert hem zichtbaar. Continu praat hij over ‘knorren’ en vooral in relatie tot Baudet. “In het koor lachen we om Baudet”. Maar in het koor wordt ook op Sander neergekeken, het is tenslotte “maar een journalistje”. Gelukkig is Sander belezen en volgt hij zijn passie. Hierdoor vragen zijn “meer succesvolle” en vermogende vrienden hem om advies, over hoe ze zo gelukkig als hem kunnen worden. Dat geeft hem zichtbaar een goed gevoel.

Competitiviteit, dat is waarschijnlijk wat Sander geleerd heeft op het koor. Ellebogenwerk. In het koor leer je hoe je op geniepige wijze andere mensen omlaag kan halen om relatief in status te stijgen. Ik zie vooral soort jaloezie over het succes van Baudet, wat hij kwijt kan in interviews als deze, waar hij zichzelf in valse bescheidenheid boven Baudet probeert te plaatsen. Beetje doorzichtig. Als hij geen adelijke afkomst had, als hij wél had kunnen claimen selfmade te zijn had hij ongetwijfeld minder linkse praatjes gehad,

Klopt ten dele, maar Syrie heeft in 2013 ook dat verdag ondertekend.

Daarnaast is het uitmoorden met chloorgas oid. gewoon erg radicaal, niets ontziend en niet te vergelijken met wat soldaten met AK-47's de steden insturen om mensen neer te knallen.

Dit heeft niets met links of rechts te maken imo. Ik ben egocentrisch, individualistisch, liberaal, conservatief, heb een Boerale stamboom, reed jaren lang KTM omdat er WP schokdempers onderzaten, maar ik ben ook een rationele realist.

Ik snap je punt maar in de discussie met TB in de kamer maakt hij het argument dat het doel van beleid moet zijn om over het gehele process te zorgen dat er zo min mogelijk lijden is. Inzet van chemische wapens is niet goed te praten, maar door een buitenproportionele reactie wegens de trigger ‘chemische wapens’, is er een situatie ontstaan die minder onder de streep meer ellende in de wereld heeft gecreëerd.

Er is idd veel werk in de IT.

De Rode Baron heeft hier gewoon gelijk, wat een pauper!

De grote jongen uithangen omdat je veel centjes aan een jas zou kunnen en/of willen spenderen.

Ik heb een hekel aan dat linkse tuig dat zo wil laten merken dat ze deugen, dit is precies hetzelfde.

Maar ik denk dat er met de nieuwe wet ook geen plafond is, ten minste niet als de gehandicapte persoon in kwestie een ongesubsidieerde baan heeft. Als een werkgever een gehandicapt persoon in dienst heeft die even productief is zijn niet gehandicapte collega's dan neem ik aan dat die hetzelfde loon krijgt. Heeft een gehandicapt persoon een gesubsidieerde baan omdat hij of zij niet productief genoeg is om te “concureren” met andere werknemers en zijn of haar loon deels aangevuld wordt met belastinggeld, dan vind ik een plafond van het minimumloon wel billijk. Het zou vreemd zijn als dat niet zo was en mensen met een minimuminkomen middels belasting het loon van een gehandicapt persoon tot boven hun eigen loon zouden moeten aanvullen.
Bij ons op t werk ook 2 mensen in een rolstoel. Krijgen normaal salaris. We hebben een lift. Enkel bij het brandalarm moesten we even tillen, maar inmiddels is er zo'n liftstoel bij de trap voor noodgevallen.

De grote jongen uithangen omdat je veel centjes aan een jas zou kunnen en/of willen spenderen.

Ik heb een hekel aan dat linkse tuig dat zo wil laten merken dat ze deugen, dit is precies hetzelfde.
Ja en meneer snapt kennelijk ook niet dat de verkoopster in veel gevallen niet de bevoegheid heeft om zomaar de prijs aan te passen, maar nog erger berijpt hij waarschijnlijk ook niet waarom winkeliers tegenwoordig geld moeten vragen voor plastic tasjes. Maar ach als FvD politicus kom je met dat soort zaken prima weg.

Ja en meneer snapt kennelijk ook niet dat de verkoopster in veel gevallen niet de bevoegheid heeft om zomaar de prijs aan te passen, maar nog erger berijpt hij waarschijnlijk ook niet waarom winkeliers tegenwoordig geld moeten vragen voor plastic tasjes. Maar ach als FvD politicus kom je met dat soort zaken prima weg.
Wij denken te weinig als ondernemers, dit snappen wij niet.

Klopt, ik ben een jaar of 3-4 ondernemer geweest, die mensen sporen niet. Gelukkig was ik al die tijd ook gewoon in loondienst.

Volgens Sander is hij toch benaderd door de FvD, of heb ik dat verkeerd gelezen?

Edit: Ik las de tweet verkeerd, maar ik denk dat hij er wel bij past. :)

Ik ben het er 100% mee eens dat het een domme tweet is. Maar waarom moet Sander hier Baudet weer bij betrekken? Het is een FvD’er (blijkbaar lees ik hier) maar die Schimmelpik moet het weer over Baudet maken en dat maakt zijn tweet even achterlijk en bevestigd mijn vorige post.

Een winkelier heeft echt wel de autoriteit om een tasje van 10 cent weg te geven op een jas van €700,-. Het getuigt van extreme ‘stadswacht mentaliteit’ om “computer says no” te roepen over een tasje van 10 cent. Dan ben je dom bezig als winkelbediende.

In geen enkele winkel gaat de financieel manager op het eind van de maand bij het doen van de financiën zeggen: “Onze voorraad plastic tasjes is deze maand 2847 afgenomen, maar en ik zie slechts 2846 tasjes op de balans. Staff meeting, dit gaan we tot de bodem uitzoeken”. Niemand geeft daar wat om, niet in een winkel waar ze dit soort jassen verkopen. Het is geen kruidvat.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.874
Het is een FvD’er (blijkbaar lees ik hier)
Nee hoor.
Een winkelier heeft echt wel de autoriteit om een tasje van 10 cent weg te geven op een jas van €700,-. Het getuigt van extreme ‘stadswacht mentaliteit’ om “computer says no” te roepen over een tasje van 10 cent. Dan ben je dom bezig als winkelbediende.
Wordt ook niet gedaan joh. Dat is het eiereneten. Die kerel lult wss uit zijn dikke nek.

Snap het wel bij supermarkten waar je niet bij ieder doosje tandenstokers een plastic tas weg wilt geven. Denk dat het het zoveelste mooi verdienmodel is van linkse idealen en rechts zakken vullen. Al is plastic in de oceaan geen grap.

Ik ben het er 100% mee eens dat het een domme tweet is. Maar waarom moet Sander hier Baudet weer bij betrekken? Het is een FvD’er (blijkbaar lees ik hier) maar die Schimmelpik moet het weer over Baudet maken en dat maakt zijn tweet even achterlijk en bevestigd mijn vorige post.

In geen enkele winkel gaat de financieel manager op het eind van de maand bij het doen van de financiën zeggen: “Onze voorraad plastic tasjes is deze maand 2847 afgenomen, maar en ik zie slechts 2846 tasjes op de balans. Staff meeting, dit gaan we tot de bodem uitzoeken”. Niemand geeft daar wat om, niet in een winkel waar ze dit soort jassen verkopen. Het is geen kruidvat.

Een winkelier misschien wel, maar een simpele verkoopster die alleen maar achter de kassa staat kan in veel gevallen de prijs niet zomaar aanpassen. Ze had een tasje gratis kunnen weggeven, maar undercover klanten controleren dat met enige regelmaat (alhans, dat was kort na de invoering van de regel)

Trouwens, in winkels waar ze dit soort jassen verkopen vragen ze niet een dubbeltje voor een plastic tasje, daar krijg je een mooie (bijpassende) stoffen tas gratis bij de aanschaf, althans de winkels waar is dit soort jassen koop wel.

Een winkelier misschien wel, maar een simpele verkoopster die alleen maar achter de kassa staat kan in veel gevallen de prijs niet zomaar aanpassen. Ze had een tasje gratis kunnen weggeven, maar undercover klanten controleren dat met enige regelmaat (alhans, dat was kort na de invoering van de regel)

Trouwens, in winkels waar ze dit soort jassen verkopen vragen ze niet een dubbeltje voor een plastic tasje, daar krijg je een mooie (bijpassende) stoffen tas gratis bij de aanschaf, althans de winkels waar is dit soort jassen koop wel.

Ja prima punt.

Die Sander heeft volgens mij een absurde hekel aan Baudet en alles wat met hem of zijn partij te maken heeft.

Dit inderdaad, het is een verbod op het gratis weggeven van plastic wegwerp tassen. boodschappen tassen of andere tasjes die bedoelt zijn voor hergebruik mogen nog wel gratis weggegeven worden.
kan mij niet voorstellen dat een winkel die jassen van 700euro verkoopt geen fatsoenlijke tas heeft daarbij, dat ga je toch niet dragen in een goedkoop wegwerptasje, wat is dat voor reclame dan.

Snap het wel bij supermarkten waar je niet bij ieder doosje tandenstokers een plastic tas weg wilt geven. Denk dat het het zoveelste mooi verdienmodel is van linkse idealen en rechts zakken vullen. Al is plastic in de oceaan geen grap.
is denk ik niet opgericht al verdienmodel, maar wel om het aantal tasjes terug te dringen en dat werkt wel prima.
eerst als je boodschappen ging doen had je aan het eind van de dag 6-7 van die tasjes bij je en gaven ze je meteen een tasje erbij terwijl je als je rugtas open hebt om het erin te gaan doen. dat is dan ook wel een beetje zonde.

Krijg je er ook een tas koffie bij?

Ik vraag dit voor een Belg.

Terug
Naar boven