AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Cognitieve dissonantie heerst onder linkse mensen omdat de werkelijkheid niet strookt met hun emoties. Cijfers en logica liggen niet in lijn met het gevoel. Dit geeft woede en frictie waardoor linkse mensen zich snellr verlagen tot demonisering en spelen op de persoon. Links draait veel op emotie. Weinig kennen of snaplen de cijfers binnen idealistisch links. VVD gebruikt dat naïeve fanatisme en de ‘eco anxiety’ en ‘climate depression’ om de zakken te legen van de belastingbetaler. Zie oplopende lasten. Tegenspraak wordt door naïef links gedemoniseerd. Zo houden zij macht over de media en over wat ‘goed’ en wat ‘slecht’ is. Daar moeten we van leren als rechtse mensen. Natuurlijk speelt rechts ook op de man maar niet in de orde van grootte zoals links dat doet.

Rechtse mensen hebben minder cognitieve dissonantie. Zij hebben werkelijkheid en feiten die in lijn liggen met hun overtuigingen en derhalve redeneren zij over het algemeen dat linkse mensen goede mensen zijn met verkeerde ideeën die voort komen uit gebrek aan kennis en helder denken. Linkse mensen staan daar anders in. Zij denken dat rechtse mensen slecht van bedoeling en zelfs karakter zijn en dat het gerechtvaardigd is hen het leven moeilijk tot onmogelijk te maken. Demonisering komt voort uit haat en dat is het resultaat van interne frictie

Jammer genoeg past dit niet op het tegeltje dat bij oma boven de kachel hangt...

Tot zover de democratie, die ontbreekt. Dat is volgens mij ook terechte kritiek. TB heeft vanaf het begin kritiek op "het kartel" maar bouwt gestaag aan zijn eigen kartel, zonder tot dusver echte inmenging van leden.

Dat dit een "flinke deceptie" is, mag je als een understatement beschouwen.

Verrast ben ik dan weer niet echt, maar het zou toch fijn geweest zijn als de Fvd eens een keer de uitzondering op de regel had bevestigd. :(

Ben ik het niet mee eens. De 2e kamer is volledig visieloos en ik vind het er sterk op lijken dat T zich als enige verdiept op de onderwerpen waar het om gaat. Kijk nou dit even en vertel mij waar hij hier de plank misslaat. Tis toch wel een een groot onderwerp vind ikzelf: Het leger van ons dat maar voor 'vredesoperaties' blijft worden ingezet.

Elitair? Wil jij iemand uit 'de maatschappij' die direct na zijn middelbare school niet afgemaakt te hebben aan het werk is gegaan als minister president hebben? Lijkt me evident dat ons land niet bestuurd moet worden door mensen die geen normale Nederlansche zin kunnen tikken, zoals ik :D

Als ik dan bij 7:26 aankom verbaas ik me dat hij zich stoort aan een overdreven verontwaardigd toontje, als er iemand is die met overdreven verontwaardigde toontjes spreekt is hij het wel. En niet een discsussie aan willen gaan ontrent het wel of niet gebruiken van chemische wapens omdat alles even erg is is een mooi voorbeeld van plank goed misslaan.
En om de tafel gaan zitten met Assad en dan te hopen op wat Thierry wil is niet echt een realistisch imo.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.824

Draadje.jpg.
In het verlengde van de gematigden van eerder.

• #5.825

Verrast ben ik dan weer niet echt, maar het zou toch fijn geweest zijn als de Fvd eens een keer de uitzondering op de regel had bevestigd. :(
Wat onvoldoende is kan nog komen natuurlijk misschien volgend jaar. Het is lastig om een partij groot te maken en niet te verliezen aan interne strubbelingen (LPF). Dat heeft Wilders ook voor ogen.
Maar als je constant pleit dat democratie en transparantie het fundament is, dan wordt het al iets lastiger te rijmen. Helemaal als je daarnaast aanvallen doet op de onafhankelijke rechtspraak en instituten als internationaal strafhof en EHRM wilt hervormen of ontmantelen.

Draadje.jpg.
In het verlengde van de gematigden van eerder.

Jason Walters, die snapt het wel, dat stuk van Klomp is weer walgelijk activistisch.

Het lijkt allemaal heel positief en neutraal, maar als je goed leest is het weer eens verstikkend eenzijdig.

De gematigde Nederlander wordt afgezet tegen rechtse standpunten, nooit zal hij het hebben over de doorgeschoten identiteitspolitiek op links.

Men heeft zeker geleerd van Fortuyn, lang genoeg doorgaan met ophitsen en er onderneemt wel iemand actie. Zijn we het besmeuren van de deur van Baudet zijn huisadres al vergeten, het "als je Thierry ... wil, zeg je paf", het begon bij Fortuyn ook met demoniseren en zogenaamd onschuldig taarten.

Nogmaals Jason Walters:

Go Tulsi! Is nog vrouw en "van kleur" ook.

Laatst bewerkt:
  • #5.827
Zijn we het besmeuren van de deur van Baudet zijn huisadres al vergeten, het "als je Thierry ... wil, zeg je paf
Dat is toch besproken in de media over de gehele linie? Zelfs VK/ NRC.
Constant aandacht richten op "links" kan ook een blinde vlek ontwikkelen voor "rechts". Jason schrijft regelmatig prima, laten we niet vergeten waar hij vandaan komt. Dat juist hij kan zeggen wat hij wil toont aan dat het allemaal wel meevalt met censuur en dergelijke.

PS Iemand die als martelaar wilt sterven, hou ik altijd een slag bij om de arm in wat hij roept.

Verstandige mensen laten zich niet leiden door “links” of “rechts”.

stabiliteit, rust, en welvaart vindt je in het midden. De schreeuwers aan de buitenzijde hebben nog nooit een degelijke langetermijnvisie gehad. Uiteindelijk gaan ze allemaal ten onder.

Er is zeker nog hoop, qua dat betreft denk ik dat Roethof het goed verwoordt:

Wat onvoldoende is kan nog komen natuurlijk misschien volgend jaar. Het is lastig om een partij groot te maken en niet te verliezen aan interne strubbelingen (LPF). Dat heeft Wilders ook voor ogen.
Maar als je constant pleit dat democratie en transparantie het fundament is, dan wordt het al iets lastiger te rijmen. Helemaal als je daarnaast aanvallen doet op de onafhankelijke rechtspraak en instituten als internationaal strafhof en EHRM wilt hervormen of ontmantelen.

Grotendeels wel mee eens. TB kan je altijd wijzen op tegenstrijdigheid door zijn mening over eenzijdigheid in wetenschap of rechtspraak, instanties staan die in principe fundamenteel objectief zijn. Hij schiet wel eens zijn punt voorbij maar ik sta achter zijn punt dat er ook daar ruimte voor verbetering is.

Als ik dan bij 7:26 aankom verbaas ik me dat hij zich stoort aan een overdreven verontwaardigd toontje, als er iemand is die met overdreven verontwaardigde toontjes spreekt is hij het wel. En niet een discsussie aan willen gaan ontrent het wel of niet gebruiken van chemische wapens omdat alles even erg is is een mooi voorbeeld van plank goed misslaan.
En om de tafel gaan zitten met Assad en dan te hopen op wat Thierry wil is niet echt een realistisch imo.

Chemische wapens zijn erg maar de term heeft wel een beetje zo’n lading als kernenergie. Uiteindelijk gaat het om de schade onder de streep van niets doen tov ingrijpen als ik het zo snel zie.

Jason schrijft regelmatig prima, laten we niet vergeten waar hij vandaan komt. Dat juist hij kan zeggen wat hij wil toont aan dat het allemaal wel meevalt met censuur en dergelijke

Dat moest ik even googlen. Frappant.

Ik ben zelf ook wel aardig fan van Dennis Honing, met een soortgelijke geschiedenis. Veel wijsheid. Je moet een beetje van zijn stijl houden. Had deze al eerder gepost:

Hij had ook een hele sterke over joden en hun slachtoffer rol maar die is verdwenen van het kanaal.

• #5.832

• #5.833

Jonge mensen met een handicap kunnen nooit meer verdienen dan het minimumloon. Hoe veel ze ook leren en hoe hard ze ook werken. Dat is het gevolg van een wet waarvoor geen meerderheid zou zijn. Maar met dank aan Forum is die er nu wel.”
???

Dennis over de joden:

Mooi ook de comments. De joden, ja de joden. Daar zullen we het ook eens over moeten hebben. Ik ben wel voorstander voor de theorie dat de joden de holocaust misbruiken om via slachtofferschap macht uit te oefenen.

Meer daarover later. Ik moet even door.

Chemische wapens zijn erg maar de term heeft wel een beetje zo’n lading als kernenergie. Uiteindelijk gaat het om de schade onder de streep van niets doen tov ingrijpen als ik het zo snel zie.
Ja als je zelf zo kort door de bocht denkt, dan snap ik dat je TB geweldig vind. Chemische wapen zijn ongericht, alles en iedereen die er mee in aanraking komt heeft er onder te lijden vandaar dat het door zo’n beetje elk bewind in de wereld in de ban is gedaan

• #5.837

Chemische wapen zijn ongericht, alles en iedereen die er mee in aanraking komt heeft er onder te lijden vandaar dat het door zo’n beetje elk bewind in de wereld in de ban is gedaan
Dat ligt er maar net aan wat voor vorm en wat voor manier het ingezet wordt. De aanslag op de halfbroer van Kim Jung-Un werd uitgevoerd met zenuwgas VX. De voormalige Russische inlichtingenofficier Skripal werd vermoord met Novitsjok. Beide chemische wapens; dus ondanks het verbod gebruikt zelfs Rusland(?) het nog. In Syrië werd het vorig jaar nog op grotere schaal ingezet.
Traangas en pepperspray zijn ook vormen van chemische wapens (maar vallen niet onder het verdrag). Chemische wapens zijn ook niet per se dodelijk; buiten gevecht stellen kan ook een doel zijn.

Daar heb je helemaal gelijk in, ik was niet uitvoerig genoeg in mijn post. Het vermoeden is dat Assad chloorgas bommen heeft ingezet, ipv chemische wapens op te schrijven had ik chloorgas moeten gebruiken.

• Like
Waarderingen: BB_

"Jonge mensen met een handicap kunnen nooit meer verdienen dan het minimumloon. Hoe veel ze ook leren en hoe hard ze ook werken. Dat is het gevolg van een wet waarvoor geen meerderheid zou zijn. Maar met dank aan Forum is die er nu wel.”
???
Dit is een bizarre wet. Voorstel komt van de staatssecretaris Van Ank (VDD) en de Kamer heeft ermee ingestemd. Beetje flauw om dit dus toe te schrijven aan FvD. Ik zou overigens spreken van 'te wijten aan' i.p.v. 'te danken aan', want ik neem aan dat Lilian Marijnissen er niet blij mee is.

Lees hier het verhaal van een maatschappelijk blind iemand met een universitaire graad die dadelijk dus het minimumloon gaat verdienen:

Terug
Naar boven