- Waardering
- 5.498
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 84kg
- Vetpercentage
- 15%
Ik heb het over op straat, festivals zijn vaak op afgesloten terreinen. Lowlands is om die reden van statiegeld op plastic bekers afgestapt, en gelukkig! Volgens mij zijn alle bekers nu ook biologisch afbreekbaar.
Opruimen en schoonmaken is respectabel werk en moet als zodanig beloond worden. Niet de prijzen drukken door valse concurrentie, doet denken aan de mensen die werden wegbezuinigd bij de gemeente en als tegenprestatie voor de uitkering hun oude werk moesten doen.
Door te zeggen dat het in China en India erger is, is het hier goed? Er is geen woningnood, want in grote delen van Afrika wonen ze in hutjes? Je vergelijkingen kloppen niet.
Zie jij afval op straat als een groot probleem? Overal blikjes? Ik weet niet maar als ik kijk in Nederland zie ik een schoon land. Mensen die blikjes rapen zijn veelal Melkert banen. Mensen die anders thuis zaten en nu wat blikjes rapen als dagvulling.
Wie gaat er in de praktijk nou echt lege blikjes inleveren in de supermarkt. Ik zie dat niet gebeuren.
Blikjes zijn eenvoudig te recyclen vanuit normaal afval.
Dat laatste gedeelte was niet echt een argument maar meer perspectief. De straten in Nederland zijn erg schoon denk ik. Het huidige systeem lijkt mij goed te werken. If it ain’t broken, why try to fix it?