Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Bezoekers in dit topic

Het was vandaag overigens weer om te kotsen om te zien hoe diverse partijen: D66, GL, PvdD heb ik meegekregen, probeerden te scoren over de rug van de kerkgaande Christenen in Nederland.

Ook omdat het ook die partijen zijn die je nooit zal horen dat de meeste mensen die om hun geloof worden vervolgd Christenen zijn.

Hoe is het toch mogelijk dat er zoveel haat en vooroordeel in zit bij zulke mensen!
 
Overigens kan ik alleen de cijfers van 2019 zo snel terugvinden waar NL geen top 10 is (11) en Hongarije gelijk met Ghana op 55 voor Polen.
Je hebt gelijk, ik doelde top 10 qua pers (4). Had dat wat duidelijker kunnen schrijven, in plaats van een aparte alinea.

Edit.
Beetje euro skeptisch zijn is denk ik gezond maar een nexit willen is ridicuul. Maar goed iedereen mag vinden wat hij of zij wil.
 
Je hebt gelijk, ik doelde top 10 qua pers (4). Had dat wat duidelijker kunnen schrijven, in plaats van een aparte alinea.
Die ene stand op de ranglijst verandert het punt natuurlijk ook niet echt.

Nu moet ik wel zeggen dat ik bijvoorbeeld over Polen wel eens heel redelijk klinkende uitleg heb gehoord waarom ze hun rechterlijke macht willen veranderen/inperken (iets met restanten uit Communisme) en ook dat toen Tusk daar aan de macht was er ook iets dergelijks is gebeurd, maar dat je toen de EU niet hoorde.

De EU heeft er zelf ook een handje van om democratische middelen te negeren of te verwerpen, dat begint bij referenda, maar gaat probleemloos door naar een hysterische Verhofstadt die op een pleintje in Oekraïne staat op te roepen dat de EU het verzet tegen een democratisch genomen besluit zal steunen.
 
Nu moet ik wel zeggen dat ik bijvoorbeeld over Polen wel eens heel redelijk klinkende uitleg heb gehoord waarom ze hun rechterlijke macht willen veranderen/inperken (iets met restanten uit Communisme) en ook dat toen Tusk daar aan de macht was er ook iets dergelijks is gebeurd, maar dat je toen de EU niet hoorde.
Veelal aardige mensen, net als in Hongarije. Mooi land ook.
Maar enerzijds je handen flink ophouden en tegelijkertijd constant afspraken schenden en anderen schofferen staat mij tegen. De economie van Hongarije bestaat dankzij EU subsidies. Daar mag toch op zijn minst een degelijke rechtsstaat en pers tegenover staan. Of op zijn minst al die corruptie aanpakken en schijn van belangenverstrengelingen.
 
Veelal aardige mensen, net als in Hongarije. Mooi land ook.
Maar enerzijds je handen flink ophouden en tegelijkertijd constant afspraken schenden en anderen schofferen staat mij tegen.
Mijn punt was dat de EU maar net hoe het uitkomt een oogje toeknijpt of niet.

Als dat je tegen staat, wat vind je dan van hulp aan Zuid-Europa in het algemeen en Italië in het bijzonder? Eurobonds in welke vorm dan ook?

In een tweet die ik vandaag las werd de solidariteit waar nu om gevraagd wordt zo uitgelegd:
Een Nederlandse conducteur die op 67 een pensioen krijgt dat niet omhoog gaat moet betalen voor een Franse conducteur die op 52 met pensioen gaat dat wel blijft stijgen (of zoiets)
 
Als dat je tegen staat, wat vind je dan van hulp aan Zuid-Europa in het algemeen en Italië in het bijzonder? Eurobonds in welke vorm dan ook?
Weet ik onvoldoende van om ook maar iets van een onderbouwde mening over te kunnen vormen. Niet dat ik dat altijd heb of wil hebben alvorens een te geven, daar niet van. Maar eurobonds heb je in veel varianten dus geen idee welke men voor ogen heeft en volgens mij is er een groot hulpfonds, heb je geen eurobonds voor nodig. Er zijn economen die zeggen je zal moeten samenwerken en het oplossen anders zal de schade groter zijn. Je hebt ook die zeggen als je decennia lang je zaken niet op orde hebt moet je maar bloeden, alleen wie zal er nog meer gaan bloeden als gevolg van.

Ik geloof dat Italië een zwarte economie ter grootte van Portugal heeft, volgens schattingen. Mag daar ook weleens wat aan doen ipv schreeuwen en dreigen.

20200401_222352.jpg


 
Laatst bewerkt:
Weet ik onvoldoende van om ook maar iets van een onderbouwde mening over te kunnen vormen. Niet dat ik dat altijd heb of wil hebben alvorens een te geven, daar niet van. Maar eurobonds heb je in veel varianten dus geen idee welke men voor ogen heeft en volgens mij is er een groot hulpfonds, heb je geen eurobonds voor nodig.
Dat klopt, maar dat hulpfonds brengt verlies van fiscale soevereiniteit met zich mee die generaties lang kan duren en doorloopt als Noord-Europa alweer winst draait.

Ook schijnt in de Financial Times een artikel te staan dat men bang is dat de combi enorme euroschuld, hoge werkloosheid, weinig groei voor rechts aanleiding kan zijn de euro te willen verlaten.

De vraag is natuurlijk altijd hoe zo'n hulpfonds wordt ingezet, net als in Griekenland om de banken (in andere landen) te redden en ons dan wordt verteld dat het naar die stoute Grieken gaat?
 
Weet ik onvoldoende van om ook maar iets van een onderbouwde mening over te kunnen vormen. Niet dat ik dat altijd heb of wil hebben alvorens een te geven, daar niet van. Maar eurobonds heb je in veel varianten dus geen idee welke men voor ogen heeft en volgens mij is er een groot hulpfonds, heb je geen eurobonds voor nodig. Er zijn economen die zeggen je zal moeten samenwerken en het oplossen anders zal de schade groter zijn. Je hebt ook die zeggen als je decennia lang je zaken niet op orde hebt moet je maar bloeden, alleen wie zal er nog meer gaan bloeden als gevolg van.

Ik geloof dat Italië een zwarte economie ter grootte van Portugal heeft, volgens schattingen. Mag daar ook weleens wat aan doen ipv schreeuwen en dreigen.

Bekijk bijlage 485746

Italië schijnt ook een enorme goudvoorraad te hebben en hun elite heeft meer vermogen dan het Europese Stabiliteits Mechanisme.

Stuk in de Volkskrant kan ik me wel in vinden: prima om tijdens crisis te helpen, maar niet oude problemen meefinancieren. Daar zal je deels niet aan ontkomen, maar dat zou de insteek moeten zijn. Ook is maar de vraag of die 'tijdelijke' maatregelen, bv coronabonds, ook tijdelijk blijken.

Het valt te bezien wie hier uiteindelijk (het meest) mee geholpen zijn.
 
Dat die man nog steeds een platform krijgt :roflol:
 
Zolang domme ondernemers hem betalen om via hem op tv te komen zal hij een platform krijgen.
 
Zolang domme ondernemers hem betalen om via hem op tv te komen zal hij een platform krijgen.
Daar hebben we er na de Corona Crisis als het goed is een stuk minder van straks :D
 
Of er komen binnenkort weer veel (door)starters bij hem langs.
 
20200403_184926.jpg

Ben benieuwd naar hoe de "belangrijkste intellectueel van NL" hier een draai aan gaat geven
 
Back
Naar boven