AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.281
Wat ik niet snap is dat ik ook het en der een getal van 35% lees, dat zou dan een nieuwe uitkomst van het RIVM zijn waar het Mesdagfonds het ook mee eens is.

Ik snap het niet meer.
Is dacht ik het verschil als er ipv enkel naar stikstofgevoelige natuurgebieden gekeken wordt, naar alle beschermde Natura 2000 gebieden. Ene is 41, andere 35 procent. Is niet zozeer een nieuwe berekeking, maar een ander accent.

Wat ik niet snap is dat ik ook het en der een getal van 35% lees, dat zou dan een nieuwe uitkomst van het RIVM zijn waar het Mesdagfonds het ook mee eens is.

Ik snap het niet meer.

Als het naar stikstofdepositie in álle Natura 2000-gebieden keek, dus niet alleen de stikstofgevoelige Natura 2000-gebieden, kwam het uit op 35 procent.

"Dat hadden wij ook berekend, maar daarmee zijn we nooit naar buiten getreden omdat we dat niet zinvol vonden", zegt Van Pul van het RIVM. "Wij vinden die 41 procent een betere indicator. Maar hoe dan ook, de landbouw heeft een belangrijk aandeel."

Dan moeten boeren eigenlijk wel individueel op hun bijdrage per gebied worden afgerekend?

• #6.283
Gewoon bio industrie afbouwen. Zelfs pvv roept dat al sinds 2006. Alleen ten tijde van de boerenprotesten was wilders wat vergeetachtig, leek het.

• #6.284

Ja Kuzu ,dit noemen ze nu politiek ,had je maar van dat jonge meisje af moeten blijven ,beetje meer respect voor je hoofddoek

annex huisslaaf thuis had ook wel gemogen ,andersom had je gezworen om eerwraak ,wollah

Ik lees hier bio industrie verplaatsen, en dan bij voorkeur zeker richting oosblok?
Tuurlijk, want als je het niet ziet dan bestaat het niet.

Hetzelfde is te zeggen over biomassa gebruiken voor enerieopwekking. In o.a. Amerika worden hele bossen gekapt voor onze biomassa centrales, maar hey, als je het niet ziet..

Ja, en die mensen in de suup zich maar afvragen, waar komt vlees toch vandaan?

• #6.292
Ik lees hier bio industrie verplaatsen, en dan bij voorkeur zeker richting oosblok?
PVV wilde totale afbouw intensieve veeteelt*, D66 gaat minder ver en stelt sinds kort halvering voor. Heel veel PVV'ers boos op D66 maar vergeten kennelijk wat PVV zelf al jaren voorstelt.
Dat vind ik grappig.

Het lastige is als je hier zaken afspreekt aangaande de intensieve veeteelt, bedrijven op zoek zullen gaan naar landen waar de wet bepaalde zaken nog wel zal toelaten. Maar dat neemt niet weg dat je kunt streven naar een wat betere vorm. Je kunt je als burger daar tegen verzetten maar die kant gaat het vroeg of laat toch op lijkt mij.

*Voorbeeldje: https://www.pvv.nl/in-de-media/43-f...8656-motie-afbouwen-van-de-bio-industrie.html

PVV wilde totale afbouw intensieve veeteelt*, D66 gaat minder ver en stelt sinds kort halvering voor. Heel veel PVV'ers boos op D66 maar vergeten kennelijk wat PVV zelf al jaren voorstelt.
Dat vind ik grappig.

Het lastige is als je hier zaken afspreekt aangaande de intensieve veeteelt, bedrijven op zoek zullen gaan naar landen waar de wet bepaalde zaken nog wel zal toelaten. Maar dat neemt niet weg dat je kunt streven naar een wat betere vorm. Je kunt je als burger daar tegen verzetten maar die kant gaat het vroeg of laat toch op lijkt mij.

*Voorbeeldje: https://www.pvv.nl/in-de-media/43-f...8656-motie-afbouwen-van-de-bio-industrie.html

Ik zet mijn geld wel op goede vorm van kweekvlees binnen een jaar of 20, kunnen we gaan nadenken over een eerlijke transitie voor de boeren en nu niet de boel over de grens donderen.

Als dat al binnen 20 jaar tot de reëele mogelijkheden gaat behoren dan zal de prijs van kweekvlees nog veel te duur zijn t.o.v. gewoon vlees.

Als dat al binnen 20 jaar tot de reëele mogelijkheden gaat behoren dan zal de prijs van kweekvlees nog veel te duur zijn t.o.v. gewoon vlees.

Mooi, dan laten we iemand met verstand kijken wat wel een reeel tijdsbestek is. Technologie mbt kweekvlees gaat redelijk vlot laatste jaren heb ik mij laten vertellen

Tuurlijk, want als je het niet ziet dan bestaat het niet.

Hetzelfde is te zeggen over biomassa gebruiken voor enerieopwekking. In o.a. Amerika worden hele bossen gekapt voor onze biomassa centrales, maar hey, als je het niet ziet..
Dit en het feit dat wij onze schone kolencentrales sluiten, ipv dat we bv Polen helpen die van hen veel schoner te maken.

En de mileuramp en leugen die zon- en windenergie zijn.

Laatst bewerkt:
Het vlees, de spiervezels zelf, gaat al wel redelijk, maar intramusculair vet is nog iets waarvan ze niet weten hoe dat te integreren is. Zolang dat niet lukt is het eigenlijk geen alternatief en zolang kipfilet voor €6/kg kunt kopen is het prijstechnisch ook een probleem.

Het vlees, de spiervezels zelf, gaat al wel redelijk, maar intramusculair vet is nog iets waarvan ze niet weten hoe dat te integreren is. Zolang dat niet lukt is het eigenlijk geen alternatief en zolang kipfilet voor €6/kg kunt kopen is het prijstechnisch ook een probleem.
Naar ik altijd heb begrepen is de ecologische voetafdruk van kip behoorlijk kleiner dan van rund en varken, misschien eerst dat maar eens aanpakken.

Nu kan je bv gehakt ook redelijk voordelig krijgen, dus wat dat betreft blijft je punt wel overeind.

Ff los van alle politieke, financiele en ethische pro/cons omtrend kweekvlees.

Hoe denken jullie dat het gaat smaken? Normaal is de smaak van vlees afhankelijk van de voeding en levenswijze van het dier. Kweekvlees heeft dit hele proces niet, dus dan vraag ik mij af: hoe smaakloos zal je stukje vlees worden?

En wat voor ons ijzervreters ook belangrijk is, in hoeverre verschilt het aminozuurprofiel van bijvoorbeeld een stukje kweek ossenhaas t.o.v. een geslacht stukje ossenhaas?

Het smaakt voorlopig ruk door de afwezigheid van intramusculair vet. Dus als een ossenhaas, maar dan nog smaaklozer en droger.

Terug
Naar boven