MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

:roflol: Dit komt niet meer goed. Hoop op zijn minst dat de drank lekker smaakte.

Nu heb ik het niet gevolgd of gezien, maar een reaguurder, en ex-FvDer, van de Roze Brigade schreef een stuk ik wel herkende waar ik zelf vaak tegenaan loop bij TB.
De conclusie:
Oplossingen geblokkeerd door vervreemding
Het lijkt er langzaam op dat Forum voor Democratie onder Baudet wel de oplossing kan bieden voor deze onderwerpen, maar zich op andere thema’s dusdanig vervreemdt dat zij uiteindelijk geen enkele invloed uit zullen oefenen. De laatste maanden werd dit steeds duidelijker, maar vrijdagavond bereikte het toneelstuk een nieuw hoofdstuk.
Er komt een moment dat burgers deze houding niet meer zullen accepteren en het gaan bestempelen als onfatsoenlijk. We hebben eerder al gezien dat de uitspattingen van hem kiezers van FvD hebben vervreemd en dat stelt ook het bredere gedachtegoed in een kwaad daglicht. Een aantal mensen zullen desondanks denken dat mijn kritiek gelijk staat aan het niet serieus nemen van de problemen die de partij adresseert, integendeel. Het lijkt er juist meer op dat Baudet de mogelijkheden om de partijstandpunten te verwezenlijken schade berokkent, door dit soort afkeurenswaardige uitspattingen. De vraag moet dan ook gesteld worden: Thierry, waar ben je nu eigenlijk mee bezig?

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.322
Nu heb ik het niet gevolgd of gezien, maar een reaguurder, en ex-FvDer, van de Roze Brigade schreef een stuk ik wel herkende waar ik zelf vaak tegenaan loop bij TB.
De conclusie:
Kende het stuk niet, kijk zelden op GS. Maar kan mij in de strekking wel vinden.

Wat ik GeenStijl ook verwijt, jongens, wat ik jullie ook verwijt is dat jullie net als ThePostOnline eigenlijk natuurlijke bondgenoten zouden moeten zijn, maar soms als het ware helemaal meegaan in ‘oh wat is het erg, ophef dit en dat’. Terwijl je ook de rol zou kunnen spelen van het in perspectief plaatsen.’
Vond ik ook wat merkwaardig. Kennelijk ben je Forum of tegenum.

Kende het stuk niet, kijk zelden op GS. Maar kan mij in de strekking wel vinden.

Vond ik ook wat merkwaardig. Kennelijk ben je Forum of tegenum.
Leuk dat soort taalkundige spitsvondigheid, kan ik enorm van genieten, maar t trieste is dat TB al snel verwordt tot precies datgene waar hij tegen ageert, maar dan van de andere kant.

• #6.324
Niet van mijzelf overigens, las het vanavond en is blijven hangen.

Genau.
Laten we wel wezen, TB moet zich ook wel in heel bijzondere bochten wringen om de aandacht weer een beetje op hem te focussen, iedereen zit te genieten van het imploderen van DENK.

Dat zo'n Öztürk precies zo'n als het niet van mij is dan maak ik het liever helemaal kapot type is als dat je eigenlijk wel wist.

Gevoelsmatig is Kuzu iemand is met wie je het oneens bent, maar tot op zekere hoogte respecteert, Azarkan een sluwe laffe opportunist, maar Öztürk echt alle negatieve vooroordelen bevestigd.

• #6.326
Laten we wel wezen, TB moet zich ook wel in heel bijzondere bochten wringen om de aandacht weer een beetje op hem te focussen, iedereen zit te genieten van het imploderen van DENK.

Dat zo'n Öztürk precies zo'n als het niet van mij is dan maak ik het liever helemaal kapot type is als dat je eigenlijk wel wist.

Gevoelsmatig is Kuzu iemand is met wie je het oneens bent, maar tot op zekere hoogte respecteert, Azarkan een sluwe laffe opportunist, maar Öztürk echt alle negatieve vooroordelen bevestigd.
Met dank aan de PvdA! (ondanks een rapport van PvdA zelf dat ernstige bedenkingen had bij deze twee)

Met dank aan de PvdA! (ondanks een rapport van PvdA zelf dat ernstige bedenkingen had bij deze twee)
Volgens mij is er een enorme behoefte aan een PvdA, zoals de PvdA ooit bedoeld was.

Of Vrij Links, of wat Monasch probeerde economisch progressief, sociaal conservatief.

Volgens mij zit er daar een gat, ik merk voor mezelf dat ik economisch meer en meer neig naar de bescherming van sociaaleconomisch zwakkeren en wat meer conservatieve waarden en principes.

Een idee dat bevestigd wordt als ik kijk naar (het gebrek aan) organisatie van de gezondheidszorg in New York ten tijde van Corona.

• #6.328
Zitten goede dingen bij in die beweging.

Bekijk Vrij Links (@VrijLinks): https://twitter.com/VrijLinks?s=09

Hoorde er zelf voor het eerst over via Eddy Terstall meen ik.

Daarnaast betrekt Baudet nu ook ‘alle dagbladen’ en ‘de hele ambtenarij’.
Lijkt me zeer sterk dat hij iets tegen zorg- politie- en defensieambtenaren heeft. Ik denk dat hij bureaucraten bedoelt.

amb·te·na·rij (de; v) 1(negatief) bureaucratie

Overigens is Kuzu wellicht niet meer dan de minst erge van het stel:

Lijkt me zeer sterk dat hij iets tegen zorg- politie- en defensieambtenaren heeft. Ik denk dat hij bureaucraten bedoelt.

amb·te·na·rij (de; v) 1(negatief) bureaucratie
TB heeft mi echt uitstapjes waarbij geen weldenkend mens dat nog probeert recht te lullen, dan wordt het echt iets te fanboy-achtig.

Dat is overigens in de eerste plaats kritiek op mezelf, ik had echt goede hoop over FvD, maar dat wordt minder en minder. Ik vraag me dan af of ik me niet heel erg vergist heb.

TB heeft mi echt uitstapjes waarbij geen weldenkend mens dat nog probeert recht te lullen, dan wordt het echt iets te fanboy-achtig.

Dat is overigens in de eerste plaats kritiek op mezelf, ik had echt goede hoop over FvD, maar dat wordt minder en minder. Ik vraag me dan af of ik me niet heel erg vergist heb.
In dit geval is het geen fanboyisme maar taalvaardigheid; de definitie van het woord dat hij gebruikt begrijpen en niet verwarren met een ander woord (meerv. van ambtenaar). Ik heb dan toch het vermoeden dat de auteur iets verwijtbaars in TB's uiting wilde verstaan.

Ik heb zelfs nooit op ze willen stemmen. Maar ik bespeur sinds de hype is afgenomen dat er zo continu op ze wordt afgegeven dat ik meer moeite moet doen om te blijven herkennen wat ik precies wel en niet met hem eens ben, naar zijn eigen woorden.

Ik vraag me dan af of ik me niet heel erg vergist heb.

ik zou Annabelletje naar voren schuiven ,met de standpunten van het FvD is niets mis mee (in grote lijnen dan )

Baudet moet zich nog wat ontwikkelen als politicus ,een Jetten ,Ascher of Klaver maken wat dat betreft veel grotere blunders

en vaak keiharde simpel te weerleggen grove leugens (stemgedrag v/d partij versus politieke uitspraken) maar bij Baudet

blijft het meer hangen ,sowieso moet het FvD wegblijven bij overduidelijke anti FvD media ,hier valt toch iets te winnen,

(tel b.v maar eens hoe vaak een marginale partij zoals D66 media exposure krijgt t.o.v andere partijen,en als er een partij is

waar je echt bang voor moet zijn is het D66 wel ,wat een verzameling 1e klas engnekken )

Laatst bewerkt:
Ik heb dan toch het vermoeden dat de auteur iets verwijtbaars in TB's uiting wilde verstaan.
Er wordt zeker door andere politici en media ook wel heel erg gezocht, maar soms schiet TB ook gewoon wel eens uit de bocht, dan is het niet meer gezocht. Soms moet ie misschien wel om bv ten tijde van Corona nog een beetje relevant over te komen, maar het werkt niet altijd even lekker.
ik zou Annabelletje naar voren schuiven ,met de standpunten van het FvD is niets mis mee (in grote lijnen dan )
Annabel heb ik als politicus hoog zitten na haar speech bij de jongeren van FvD, dat je de mensen die op je stemmen niet uit het oog moet verliezen met een focus op hoogravendende praatjes (ik parafraseer even), bovendien zijn de gemeenteraad filmpjes zodanig vermakelijk dat ik haar wel eens met wat echte tegenstand aan de gang wil zien.
Moet je je dat nog steeds afvragen? :)
Met veel ideeën van de FvD is helemaal niets mis, maar het wordt steeds duidelijker dat Thierry geen Pim 2.0 is.

Met de ideeën die op papier staan niet nee, maar de manier waarop TB zich profileert wel. Wat is dan de koers van de partij, dat wat op papier staat of wat TB zegt?

Moet je je dat nog steeds afvragen? :)

Ik ben benieuwd naar de grotere blunders van die drie.
Een paar voorbeelden zo uit mijn hoofd.

Een Klaver die preekt over het klimaat maar zelf 3 kinderen heeft. Die rekenfout van factor 1000 toen het om miljarden ging was ook wel grappig trouwens.

Een Jetten die preekt over het klimaat dat we minder moeten vliegen, maar zelf het ene snoepreisje na het andere boekt.

En de PvdA is een blunder opzich, met als grootste blunder van de afgelopen jaren de afsplitsing van Denk. En natuurlijk opper PvdA'er Timmerfrans met zijn klimafaat machtswaanzin. Tevens is er om de paar maanden weer een PvdA'er die uit 1 of andere sociale pot duizenden euro's jat.

Maar deze partij'en komen er mee weg in de media, terwijl bij PVV en FvD op iedere slak zout wordt gelegd. Net als bij Trump overigens.

Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je dit precies? Vanwaar dit voorbeeld en vergelijk?
Nou omdat het nogal hypocriet is als je preekt over het klimaat, dat we minder moeten consumeren en vervuilen, CO2, blablabla.

Maar dan zelf 3 vervuilende CO2 machines op de wereld zet. Mij boeit het niet als iemand 3 kinderen neemt, maar ik preek dan ook geen CO2 onzin.

Het is toch wel een blunder (of eerder gewoon ontzettend hypocriet) in de vorm van: Do as I say, don't do as I do.

Terug
Naar boven