MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Of het nou aangepraat is of niet, Roemer bagatelliseert reële angst van mensen. Proberen te begrijpen waarom men nou bang is in plaats van dat te ridiculiseren lijkt me een logische stap, tenzij Roemer wel heel graag wil dat de "boze blanke man" naar Wilders rent.

• Topic Starter Topic Starter
Het doel van terrorisme, en dat komt overeen met religie, is grote groepen mensen aansturen op basis van angst. Wat is de reële kans dat je slachtoffer wordt van een aanslag, wellicht kleiner dan getroffen worden door de bliksem. Neemt niet weg dat er kansen zijn, risico's kunnen worden beperkt en je niet met dooddoeners aan moet komen tegenover slachtoffers en/ of nabestaanden. Oordelen over angsten is je begeven op glad ijs, welke keuzes men maakt als gevolg van angst kan je wel over discusseren.

Het doel van terrorisme, en dat komt overeen met religie, is grote groepen mensen aansturen op basis van angst. Wat is de reële kans dat je slachtoffer wordt van een aanslag, wellicht kleiner dan getroffen worden door de bliksem. Neemt niet weg dat er kansen zijn, risico's kunnen worden beperkt en je niet met dooddoeners aan moet komen tegenover slachtoffers en/ of nabestaanden. Oordelen over angsten is je begeven op glad ijs, welke keuzes men maakt als gevolg van angst kan je wel over discusseren.

Ik vraag me wel eens af in hoeverre mensen nou bang zijn voor terroristische aanslagen van de islam of dat het de angst is om (op den duur) volledig geindoctrineerd en verstikt te worden door een religie zoals de islam.
Het eerste vind ik persoonlijk nog overkomenlijk, ok je kunt pech hebben maar de kans is relatief klein.
Het 2de ik vind, met name op de lange termijn, veel enger eigenlijk: Een soort sluimerende dood van je identiteit, democratische normen en waarden en de daarmee samenhangende vrijheden die we nu bezitten.

of dat het de angst is om (op den duur) volledig geindoctrineerd en verstikt te worden door een religie zoals de islam.
Dit zal verreweg de grootste reden van zorg zijn. Denk ik. Dit hoeft niet eens volledig te zijn, deze indoctriniatie speelt zich al ten dele af in de onder- en middenklasse van de samenleving. Er wordt soms denigrerend gedaan over het stemgedrag van mensen in volkswijken maar die krijgen meestal als eerst de kind van de rekening gepresenteerd. Die zien de gevolgen het eerst in de wijken, scholen, voetbalclubs, omgeving.

Laatst bewerkt:
Dit zal verreweg de grootste reden van zorg zijn. Denk ik.

Ja, en de zorg over de vaak gehoorde reactie "het zal niet zo'n vaart lopen" en dat is precies het punt: ALS wat ik schets gebeurd, zal het heel langzaam en geleidelijk gaan.

Dat idee weer van die kikker in een pot met langzaam tot kookpunt komend water. Als we dan in meerderheid door hebben wat er werkelijk gebeurt is het eigenlijk al te laat....

Onderstaande is de laatste uitdraai van CBS in 2004 met procentuele, uitgesplitste supergroei van islamieten in NL. Trek zelf die groeicurve maar door. Feit is dat Mohammed (hoe je het ook spelt) al jarenlang de meest voorkomende babynaam in Amsterdam is. Waarom islamieten feitelijk niet meer geteld worden blijft een raadsel. Gemeenten weten vanwege subsidies, uitkeringen en dergelijke exact hoeveel moslims er waar in hun wijken wonen, maar blijkbaar hoeven ze dit soort informatie niet meer aan het CBS te leveren. Er worden alleen nog 'steekproeven' gehouden.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De religieuze kaart van Nederland: https://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/20EC6E0B-B87A-4CFE-818B-579FB779009F/0/20140209b15art.pdf

-------------------

gvd :roflol:

• Like
Waarderingen: mat
Godver

t*fus wat mooi dit

nog 5 dagen :burns:

en dan zitten we opgescheept met de VVD ,CDA en Groenlinks :treuren:

Minderheidscoalitie VVD, CDA, D66 met gedoogsteun van CU en SGP

Calling it

GroenLinks, SP, PvdA, PvdD gaan een meerderheid van 75 zetels halen en Nederland vervolgens kapotmaken.

Terug
Naar boven