AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Bezoekers in dit topic

Geur van de koffie rond 8.00 uur. 20.30 uur x files kijken op je kamertje
 
Cola alleen met verjaardagen. Sinas/7-up en een bakje chips vrijdag-/zaterdagavond. Met François Boulanger en Oppassen enzo.
Legends! Opa Buys burgemeester van het mooie dorpje Veere! En 12 steden, 13 ongelukken met Jules. Held.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
De gedachte dat moeder thuisblijft (of beter gezegd één van de ouders exclusief) wordt fiscaal afgestraft. Denk aan het afbouwen van de aanrechtsubsidie.

Beide ouders werken, eventueel in deeltijd, is financieel veel aantrekkelijker.
Daar is die gestaffelde toeslag ook helemaal op gebaseerd, het is net aan voordeliger om te blijven werken, dus als je een goede baan hebt die je niet zomaar terugkrijgt na er een paar jaar tussenuit te zijn geweest dan geef je die niet zomaar op.

Wij hebben allebei onbetaald ouderschapsverlof totdat de jongste 5 is, maar dat kost ons netto meer dan wanneer we fulltime zouden blijven werken en het middels opvang hadden opgelost.
 
Vanaf 3 maanden, het is best erg maar die van ons geven we soms ook al af om 7:00, als ik ochtenddienst heb ben ik om die tijd al op mijn werk en als mijn vrouw dan om 7:15 bij de opvang wegrijdt zit ze voor 8:00 al op kantoor in hartje Rotterdam, een half uur later de weg op resulteert in een half uur meer reistijd (dit alles buiten coronaire). Als ik nachtdienst heb gehad dan breng ik ze vaak want dan ben ik 7:00, uiterlijk 7:10 thuis en rijd ik gelijk door. De andere dagen dat ik middagdienst heb of vrij ben gaat de oudste gewoon om 8:30 naar school en de jongste breng ik dan net daarvoor bij de opvang.
Het ophalen is nu zo dat de kinderen tussen 16:45 en 17:00 thuis zijn zodat we om 17:30 kunnen eten. Dit voelde een tijd lang niet goed als ik al eerder thuis was of nachtdienst had gehad, maar het huishouden moet ook een keer gebeuren en ik wil ook kunnen sporten.
Uiteindelijk denk ik dat we een goede balans hebben kunnen vinden door met zijn tweeën gemiddeld 62 uur per week te werken en de kinderen “maar“ twee dagen naar de opvang te brengen, 5 van de 7 dagen is er altijd minimaal één van ons tweeën thuis.
Helder. Dank je. Zolang je zelf vindt dat het oké is zal het dat ook wel zijn en blijft het werkbaar. 5 van de 7 is lang niet slecht.

Is het leven beter voor kinderen dan toen wij opgroeiden? Moeders meestal thuis, in de wijk bijna altijd buiten spelen, basisschool nog volop aandacht voor elk kind en tussen de middag naar huis lopend en even eten. Ga het niet romantischer maken dan het was, dat gevaar ligt altijd op de loer. Maar zou het gemiddeld genomen beter zijn voor kinderen nu? En geldt dat ook voor de ouders?
 
Nu je het zegt, ja. Was niet de knapste volgens mij. Was r al lang vergeten.
 
Helder. Dank je. Zolang je zelf vindt dat het oké is zal het dat ook wel zijn en blijft het werkbaar. 5 van de 7 is lang niet slecht.

Is het leven beter voor kinderen dan toen wij opgroeiden? Moeders meestal thuis, in de wijk bijna altijd buiten spelen, basisschool nog volop aandacht voor elk kind en tussen de middag naar huis lopend en even eten. Ga het niet romantischer maken dan het was, dat gevaar ligt altijd op de loer. Maar zou het gemiddeld genomen beter zijn voor kinderen nu? En geldt dat ook voor de ouders?
Ik ben van mening dat het nu niet beter is, eerder slechter, vreemd genoeg zeker in de wat “betere buurten”. In onze nieuwbouwwijk heeft bijna elk huishouden 1 of meerdere kinderen en in 90% van de gevallen werkt moeders minimaal parttime. Overdag is de wijk redelijk uitgestorven en de meeste vriendjes en vriendinnetjes van de kinderen zitten dan ook op de opvang. Niet dat het allesbeslissend is, maar de keren dat ik mijn oudste dochter al voor 16:00 bij de opvang ophaalde wilde ze liever daar blijven spelen.

Als ouder heb je het ook niet beter als 30-40 jaar geleden, je zit eigenlijk gevangen in een gouden kooi als je allebei redelijk tot goed verdient. Ik kijk reikhalzend uit naar september 2022, dan gaat de jongste ook naar school en zal ik mijn ouderschapsverlofdagen ook in de weekenden kunnen opnemen. Een jaar later gaan we beiden parttime werken, hoeveel procent weet ik nog niet, maar de kogel is door de kerk wat betreft blijven wonen in ons huis, dus financieel moet dat wel makkelijk kunnen.
 
Ik ben van mening dat het nu niet beter is, eerder slechter, vreemd genoeg zeker in de wat “betere buurten”. In onze nieuwbouwwijk heeft bijna elk huishouden 1 of meerdere kinderen en in 90% van de gevallen werkt moeders minimaal parttime. Overdag is de wijk redelijk uitgestorven en de meeste vriendjes en vriendinnetjes van de kinderen zitten dan ook op de opvang. Niet dat het allesbeslissend is, maar de keren dat ik mijn oudste dochter al voor 16:00 bij de opvang ophaalde wilde ze liever daar blijven spelen.

Als ouder heb je het ook niet beter als 30-40
Ik ben van mening dat het nu niet beter is, eerder slechter, vreemd genoeg zeker in de wat “betere buurten”. In onze nieuwbouwwijk heeft bijna elk huishouden 1 of meerdere kinderen en in 90% van de gevallen werkt moeders minimaal parttime. Overdag is de wijk redelijk uitgestorven en de meeste vriendjes en vriendinnetjes van de kinderen zitten dan ook op de opvang. Niet dat het allesbeslissend is, maar de keren dat ik mijn oudste dochter al voor 16:00 bij de opvang ophaalde wilde ze liever daar blijven spelen.

Als ouder heb je het ook niet beter als 30-40 jaar geleden, je zit eigenlijk gevangen in een gouden kooi als je allebei redelijk tot goed verdient. Ik kijk reikhalzend uit naar september 2022, dan gaat de jongste ook naar school en zal ik mijn ouderschapsverlofdagen ook in de weekenden kunnen opnemen. Een jaar later gaan we beiden parttime werken, hoeveel procent weet ik nog niet, maar de kogel is door de kerk wat betreft blijven wonen in ons huis, dus financieel moet dat wel makkelijk kunnen.
En een nanny thuis is dat iets wat je tegenkomt in je omgeving? Dat heeft mijn broer vanaf hun geboorte. Die is er al dus een tijdje is dezelfde.
 
En een nanny thuis is dat iets wat je tegenkomt in je omgeving? Dat heeft mijn broer vanaf hun geboorte. Die is er al dus een tijdje is dezelfde.
Zo goed is de buurt nou ook weer niet. :D

Ik heb er ooit wel over nagedacht icm met beiden fulltime blijven werken, maar dat voelde ook niet goed en we zijn beiden ook geen carrièretijgers.
 
Zo goed is de buurt nou ook weer niet. :D

Ik heb er ooit wel over nagedacht icm met beiden fulltime blijven werken, maar dat voelde ook niet goed en we zijn beiden ook geen carrièretijgers.
Gaat bij hun geloof ik om 2-3 dagen. Maar wat ik ervan begreep is het voordeel dat in de buurt waar ze wonen de vriendjes het min of meer ook zo hebben geregeld. Dus die kunnen veel met elkaar spelen.
 

1. Hij heet Bisschop;
2. Klassiek opgebouwd betoog met intro en outro;
3. Klassieke oudheid als inspiratie voor beeldspraak;

Zo word ik wel fan hoor.
 
Ik zal wel ouderwets zijn hoor maar #ikdoenietmeermee en al heel lang niet meer als het aan komt op de digitale revolutie, frisdrank, kinderopvang en weet ik niet wat. Het is hier soms net een militaire operatie. Geen kinderopvang, vaste bedtijden, er is altijd een ouder thuis, telefoons/tablets etc zijn van mij en niet van het kind en die beheren wij dus en wij bepalen wat je kijkt, je eet op wat je op je bordje gooit, je maakt je bed elke ochtend op, bekers met melk of karnemelk en boterhammen mee naar school, televisie gaat pas aan na een bepaalde tijd en voor een beperkte tijd, chips en cola alleen in het weekend, je helpt met tafel dekken en afruimen, tweemaal daags vers fruit, elke dag verplicht naar buiten of spelen met vriendjes, als je je speelgoed niet opgeruimd hebt voor het avondeten verdwijnt het in de kliko, etc. Natuurlijk wel met een liefdevol sausje er overheen allemaal.
 
Maar om even terug te komen op de toeslagenaffaire, hoe minder je verdient hoe meer je onterecht hebt moeten terugbetalen en moeilijker je dat zelf hebt kunnen opvangen.
 
Ik zal wel ouderwets zijn hoor maar #ikdoenietmeermee en al heel lang niet meer als het aan komt op de digitale revolutie, frisdrank, kinderopvang en weet ik niet wat. Het is hier soms net een militaire operatie. Geen kinderopvang, vaste bedtijden, er is altijd een ouder thuis, telefoons/tablets etc zijn van mij en niet van het kind en die beheren wij dus en wij bepalen wat je kijkt, je eet op wat je op je bordje gooit, je maakt je bed elke ochtend op, bekers met melk of karnemelk en boterhammen mee naar school, televisie gaat pas aan na een bepaalde tijd en voor een beperkte tijd, chips en cola alleen in het weekend, je helpt met tafel dekken en afruimen, tweemaal daags vers fruit, elke dag verplicht naar buiten of spelen met vriendjes, als je je speelgoed niet opgeruimd hebt voor het avondeten verdwijnt het in de kliko, etc. Natuurlijk wel met een liefdevol sausje er overheen allemaal.
Ik vind het knap dat je die keuze niet alleen kan maken, maar ook wilt maken.
 
Ik zal wel ouderwets zijn hoor maar #ikdoenietmeermee en al heel lang niet meer als het aan komt op de digitale revolutie, frisdrank, kinderopvang en weet ik niet wat. Het is hier soms net een militaire operatie. Geen kinderopvang, vaste bedtijden, er is altijd een ouder thuis, telefoons/tablets etc zijn van mij en niet van het kind en die beheren wij dus en wij bepalen wat je kijkt, je eet op wat je op je bordje gooit, je maakt je bed elke ochtend op, bekers met melk of karnemelk en boterhammen mee naar school, televisie gaat pas aan na een bepaalde tijd en voor een beperkte tijd, chips en cola alleen in het weekend, je helpt met tafel dekken en afruimen, tweemaal daags vers fruit, elke dag verplicht naar buiten of spelen met vriendjes, als je je speelgoed niet opgeruimd hebt voor het avondeten verdwijnt het in de kliko, etc. Natuurlijk wel met een liefdevol sausje er overheen allemaal.
Knap. Goed plannen denk ik. Kan dus wel. Verschilt qua bovenstaande punten niet veel met hoe het bij ons vroeger was eerlijk gezegd. Eten mee kwam pas vanaf middelbaar.
 
Back
Naar boven