AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Die arena moet weer open.. waar moet ik mijn vermaak vandaan halen als ze jou bannen :(

En dan hebben we over 2 maanden weer verkiezingen, wordt VVD de grootste en is Rutte weer terug.

En dan hebben we over 2 maanden weer verkiezingen, wordt VVD de grootste en is Rutte weer terug.
Het doet wel een beetje denken aan de maffia, Rutte blijft altijd buiten schot, niets blijft aan hem kleven, en er zijn altijd wel een aantal fall guys, Wiebes zal deze kogel wel opvangen.

Toegegeven, hij is wel vaak loyaal aan zijn bewindslieden.

Rutte gaat dit tijdens de verkiezingen doodleuk gebruiken tegen Hoekstra.

@Mentat en ik hebben onlangs vastgesteld dat de meerderheid der Nederlanders lijdt aan een combinatie van onwetendheid en cognitieve dissonantie, dus je zult ongetwijfeld hélemaal gelijk gaan krijgen... :( :sad:

• Haha
Waarderingen: LM
Dit is een overduidelijke tactische keuze. Als Rutte c.s. niet op zouden zijn gestapt dan hadden ze dat vanuit alle windhoeken te horen gekregen in de aanloop naar de verkiezingen toe en dan hadden partijen die nu in de oppositie zitten daar goed op in kunnen spelen en van kunnen profiteren.
Het kromme is dus dat het voor oppositiepartijen als PVV, FvD, SP, GroenLinks etc vanuit een opportunistisch standpunt juist beter was geweest als het kabinet was blijven zitten. Je gaat Rutte, Hoekstra, Kaag, Segers etc de komende tijd alleen maar horen over hoe ze hun verantwoordelijkheid hebben genomen.

En is het geld nu al eens over gemaakt naar die gedupeerden?

Ik hoorde iets van €30k voor mei en dan gaan ze eens kijken hoe het moet met de mensen (de meerderheid denk ik) moet die een grotere schade hebben geleden.
En het is nog niet uitgekeerd omdat ze nog stééds, ondanks alles, blind varen op een systeem dat gebaseerd is op achterdocht, op het betrappen van fraudeurs en op de angst dat ze zelf nog meer verneuken. Stel je voor dat je de een wat minder uitbetaalt dan de ander, dan hangen er weer rechtszaken aan je broek.
Veel van die uitvoeringsinstanties zijn controlesystemen geworden, of het nu de belastingdienst, de ind, het uwv, de onderwijsinspectie is; het uitgangspunt is dat er gehandeld wordt vanuit de verwachting dat mensen opzettelijk de boel lopen te flessen. Deze instanties dienen niet langer de burger, ze frustreren de burger. Wanneer dat systeem dan dusdanig faalt zoals nu gebeurd is dan moet je alle scrupules en achterdocht voor dat moment gewoon overboord gooien en onmiddellijk over gaan tot compensatie. Er is ook geen ademruimte voor deze gedupeerden, dit gaat gewoon direct om het wel of niet in je huis kunnen blijven wonen, of je kinderen kunnen blijven zien. Deze mensen zitten echt niet op de bank te juichen omdat eerst asscher en nu ook het kabinet is afgetreden. Dat zal ze aan hun reet roesten. Deze mensen zitten eerder nog steeds áchter de bank omdat ze nog altijd bang zijn elke keer als de deurbel gaat, want het zou wel eens een deurwaarder kunnen zijn die je spullen komt meenemen of je uit huis zet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.475
In dit artikel slechts een klein tipje van de ijsberg:

Er is ook nog een heleboel dat buiten dit onderzoek valt en de indruk is dat deze methoden ook bij andere toeslagen gehanteerd worden.

In het kort, je komt zonder schuld in een hel terecht zonder mogelijkheid eruit te komen:
  • er komt een toeslagensysteem waar snelle betaling voorop staat, controle achteraf;
  • na een aantal fraude schandalen eist de TK harde actie, de BD/T signaleert (onduidelijk in hoeverre terecht) het weglekken van "miljarden";
  • aanwijzingen over het compleet uit de hand lopen van de verscherpte maatregelen worden door alle betrokken bewindslieden genegeerd, Wiebes leest er zelfs een aanmoediging in om nog harder in te vliegen;
  • je komt zonder aanleiding in beeld bij de BD/T (achteraf onterechte aanwijzingen van frauduleus gastouderbureau, dubbele nationaliteit, het "slimme systeem");
  • iedere fout in heden of verleden (vergeten handtekening, 10 euro te weinig eigen bijdrage betaald) leidt tot het moeten terugbetalen van de volledige som ontvangen toeslag van jaren;
  • je moet zelf je onschuld bewijzen, maar er wordt niet duidelijk gemaakt hoe; de nodige informatie krijg je niet en wat je wel inlevert is "niet ontvangen", zelfs als je het zelf langs gaat brengen;
  • je bent kansloos in bezwaar, maar ook in beroep bij de rechter en hoger beroep bij de RvS;
  • dit komt ook omdat BD/T ontlastende informatie achterhoudt en de rechter klakkeloos uitgaat van de gegevens en juistheid van de BD/T;
  • ondertussen ben je automatisch aangemerkt als fraudeur (vermoeden opzet of grove schuld), dus je hebt geen recht op een betalingsregeling;
  • eventueel verrekent de BD/T met andere toeslagen en legt loonbeslag;
  • je raakt alles kwijt: huis, baan, ouderlijk gezag, vertrouwen in je partner;
  • je hebt geen enkele mogelijkheid om uit deze hel te komen.
Er hoefde nergens sprake te zijn van fraude, kwetsbare mensen werden nog harder geraakt omdat die geen reserves hebben, minder inkomen of alleenstaand zijn (erg lastig werken zonder mogelijkheden van oppas of kinderopvang).

Verschillende systemen bij de BD lijken lijsten bij te houden van onder andere nationaliteit, als een automatisch systeem dat kenmerk ook meeweegt dan heb je wellicht nog steeds geen geïnstitutionaliseerd racisme, maar wel geautomatiseerd racisme en dergelijke profilering is een zichzelf versterkend systeem.
Wat ik lees zijn het vooral de kamerleden geweest. Rest is symboolpolitiek. Boter op het hoofd, inclusief Omtzigt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.476
Dit zou dan het zoveelste voorbeeld zijn van de stuitende onwetendheid, individualisme en het daaruit voortkomende egoïsme van de gemiddelde Nederlander.
Ben ik toch een keer de gemiddelde Nederlander. Schrijnend voor die mensen maar ik voel er weinig bij, ik word er zelfs een beetje moe van.
In dit artikel slechts een klein tipje van de ijsberg:

Er is ook nog een heleboel dat buiten dit onderzoek valt en de indruk is dat deze methoden ook bij andere toeslagen gehanteerd worden.

In het kort, je komt zonder schuld in een hel terecht zonder mogelijkheid eruit te komen:
  • er komt een toeslagensysteem waar snelle betaling voorop staat, controle achteraf;
  • na een aantal fraude schandalen eist de TK harde actie, de BD/T signaleert (onduidelijk in hoeverre terecht) het weglekken van "miljarden";
  • aanwijzingen over het compleet uit de hand lopen van de verscherpte maatregelen worden door alle betrokken bewindslieden genegeerd, Wiebes leest er zelfs een aanmoediging in om nog harder in te vliegen;
  • je komt zonder aanleiding in beeld bij de BD/T (achteraf onterechte aanwijzingen van frauduleus gastouderbureau, dubbele nationaliteit, het "slimme systeem");
  • iedere fout in heden of verleden (vergeten handtekening, 10 euro te weinig eigen bijdrage betaald) leidt tot het moeten terugbetalen van de volledige som ontvangen toeslag van jaren;
  • je moet zelf je onschuld bewijzen, maar er wordt niet duidelijk gemaakt hoe; de nodige informatie krijg je niet en wat je wel inlevert is "niet ontvangen", zelfs als je het zelf langs gaat brengen;
  • je bent kansloos in bezwaar, maar ook in beroep bij de rechter en hoger beroep bij de RvS;
  • dit komt ook omdat BD/T ontlastende informatie achterhoudt en de rechter klakkeloos uitgaat van de gegevens en juistheid van de BD/T;
  • ondertussen ben je automatisch aangemerkt als fraudeur (vermoeden opzet of grove schuld), dus je hebt geen recht op een betalingsregeling;
  • eventueel verrekent de BD/T met andere toeslagen en legt loonbeslag;
  • je raakt alles kwijt: huis, baan, ouderlijk gezag, vertrouwen in je partner;
  • je hebt geen enkele mogelijkheid om uit deze hel te komen.
Er hoefde nergens sprake te zijn van fraude, kwetsbare mensen werden nog harder geraakt omdat die geen reserves hebben, minder inkomen of alleenstaand zijn (erg lastig werken zonder mogelijkheden van oppas of kinderopvang).

Verschillende systemen bij de BD lijken lijsten bij te houden van onder andere nationaliteit, als een automatisch systeem dat kenmerk ook meeweegt dan heb je wellicht nog steeds geen geïnstitutionaliseerd racisme, maar wel geautomatiseerd racisme en dergelijke profilering is een zichzelf versterkend systeem.
Klinkt wel als fout op fout.

Laatst bewerkt:
Ik als niet ouder (schrijf het er maar ff bij) krijg van dat gepamper ontzettende jeuk in mijn nek. En ik zie het weleens van een afstandje. Een kind dat een beetje valt waarbij gelijk de paniek wordt aangewakkerd door de ouder of ze niet naar de 1e hulp moeten. Meer dan een aai over de bol en de aandacht verleggen was niet nodig. Of een kind in een tankstation dat kennelijk een kaasbroodje wilde maar die was er niet meer en dan minutenlang gaan onderhandelen met haar lieverd wat hij dan wel wilt, een frikandelbroodje? Een saucijzenbroodje? Nee want dat kent ie niet. Nou dan legt mama dat toch even uit aan haar kanjer? Ondertussen wordt de rij langer en verbijt ik mij enorm om daar niet een oerkreet te laten horen dat ze gewoon iets in die klauwen moet stoppen, afrekenen en de weg vervolgen. Dan nog het walhalla: de supermarkt. Dat is gewoon pedagogische pr0n. Ik zie gelijkenissen met mensen die een hond nemen en daar ook niet consequent in kunnen zijn, geen leiding geven enzvoorts. Een hond opvoeden zou je tot op zekere hoogte kunnen vergelijken met het opvoeden van een baby/peuter. Neem eerst een hond maar goed dat mag je dan niet zeggen. Nee dan ben je een ongevoelige kl***zak. Zonder kinderen.

In dat geval ben ik een ongevoelige kl***zak MET kinderen, want ik kan je niet anders dan gelijk geven.
Er is niets mis met geduld en empathie, maar wat ik soms om heen zie aan pedagogisch pus, slaat echt door naar een kant waar ik niets mee te maken wil hebben.

Pamperen en betuttelen vind ik sowieso 2 van de meest verschrikkelijke pathetische symptomen waar onze verweekte maatschappij aan lijdt.
Aan de andere kant zijn de -indirecte- gevolgen daarvan dan weer bikkelhard en kil op het inhumane af, zoals wat er gebeurd door de toeslagen.

@Mentat en ik hebben onlangs vastgesteld dat de meerderheid der Nederlanders lijdt aan een combinatie van onwetendheid en cognitieve dissonantie, dus je zult ongetwijfeld hélemaal gelijk gaan krijgen... :( :sad:
Bij Rutte krijg ik steeds meer het gevoel dat hij door zijn gewiekste taalgebruik er elke keer weer tussendoor weet te glibberen en op een of andere manier geloof je hem nog ook en geef je hem dan weer het voordeel van de twijfel... Echt, soms wou ik dat ik gedachten kon lezen.

Bij Rutte krijg ik steeds meer het gevoel dat hij door zijn gewiekste taalgebruik er elke keer weer tussendoor weet te glibberen en op een of andere manier geloof je hem nog ook en geef je hem dan weer het voordeel van de twijfel... Echt, soms wou ik dat ik gedachten kon lezen.

Zoals ik het zie, is Rutte het type mens dat in staat is om volledig te geloven in wat hij zegt ook al verkondigd hij de grootste leugens.
Dit, zijn gewiekst taalgebruik en zijn vermogen om de verontwaardigde onschuld te spelen (inclusief een noodzakelijk krokodillentraantje hier en daar) maakt hem zo geloofwaardig voor heel veel mensen.

Dit schijnt overigens kenmerkend te zijn voor wat men over het algemeen bestempeld als een "goede politicus".

Voor mij neigt hij sterk naar wat ook wel een charlatan wordt genoemd: Onbetrouwbaar en klaar om met pek en veren te worden afgevoerd...

Terug
Naar boven