- Waardering
- 22.094
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volgens mij zijn die ambtenaren weinig te verwijten omdat de wet die ruimte liet of (van hoger hand) zelfs de indruk deed wekken dat het werd verwacht c.q. begrepen. Kan het mis hebben want volg lang niet alles. Om wat voor mensen het gaat of waar ze wonen weet ik niet. Ik weet zelfs niet wat ervoor zorgde dat die mensen gemarkeerd werden in het systeem.Lang verhaal kort te maken. Al de zogenaamde fraudeurs hadden moeilijke buitenlandse namen of woonden in pauperwijkenn en bij voorbaat gingen de ambtenaren er al van uit dat ze de boel zaten te flessen
Moraal van het verhaal: neem geen kinderen.Dat hele toeslagen systeem is zo'n ongelofelijk achterlijk, ingewikkeld, kostenslurpend systeem. De hordes ambtenaren die betaald worden om dit maar in stand te houden allemaal en te controleren. Repressief, gebaseerd op achterdocht en bovenal totaal overbodig
> Hoi, mijn kinderen moeten naar de opvang
> oke dat kost je 1000 euro per maand
> wow das veel, laat maar zitten, ik ga wel minder werken dan
> maar je krijgt met een hoop gratis rompslomp voor jou wel 800 euro terug van je vrienden van de belastingdienst
> oke maar huh kan ik dan niet gewoon 200 euro betalen, is dat niet veel makkelijker?
> leuker kunnen we het niet maken, en zeker ook niet makkelijker
Ik vind het knap dat je die keuze niet alleen kan maken, maar ook wilt maken.
Als ze thuis zouden mogen eten zouden ze thuis eten. Volcontinu lesrooster noemen ze dat.Knap. Goed plannen denk ik. Kan dus wel. Verschilt qua bovenstaande punten niet veel met hoe het bij ons vroeger was eerlijk gezegd. Eten mee kwam pas vanaf middelbaar.
Ik als niet ouder (schrijf het er maar ff bij) krijg van dat gepamper ontzettende jeuk in mijn nek. En ik zie het weleens van een afstandje. Een kind dat een beetje valt waarbij gelijk de paniek wordt aangewakkerd door de ouder of ze niet naar de 1e hulp moeten. Meer dan een aai over de bol en de aandacht verleggen was niet nodig. Of een kind in een tankstation dat kennelijk een kaasbroodje wilde maar die was er niet meer en dan minutenlang gaan onderhandelen met haar lieverd wat hij dan wel wilt, een frikandelbroodje? Een saucijzenbroodje? Nee want dat kent ie niet. Nou dan legt mama dat toch even uit aan haar kanjer? Ondertussen wordt de rij langer en verbijt ik mij enorm om daar niet een oerkreet te laten horen dat ze gewoon iets in die klauwen moet stoppen, afrekenen en de weg vervolgen. Dan nog het walhalla: de supermarkt. Dat is gewoon pedagogische pr0n. Ik zie gelijkenissen met mensen die een hond nemen en daar ook niet consequent in kunnen zijn, geen leiding geven enzvoorts. Een hond opvoeden zou je tot op zekere hoogte kunnen vergelijken met het opvoeden van een baby/peuter. Neem eerst een hond maar goed dat mag je dan niet zeggen. Nee dan ben je een ongevoelige kl***zak. Zonder kinderen.maar ik denk wel dat we een stel mietjes creëren met dat gepamper. De keerzijde is dat die ouders die nog bij hun kinderen tot hun 5e in bed gaan liggen omdat meneertje niet kan slapen als er niemand naast ligt zijn dezelfde curlingouders die zich een paar jaar later suf betalen aan huiswerkbegeleiding en werkstukken schrijven voor hun kind om hem net wel of net niet naar havo te kunnen laten gaan, en nog een paar jaar later elke week de was nog doen van meneer terwijl hij al drie jaar uit huis is en z'n mbo-opleiding niet heeft afgerond.
nog een paar jaar later elke week de was nog doen van meneer terwijl hij al drie jaar uit huis is en z'n mbo-opleiding niet heeft afgerond.
Iedereen moet zijn eigen keuzes kunnen maken, maar het feit is wel dat de huidige samenleving niet op deze manier kan bestaan als vrouwen niet werken en ik denk ook niet dat je hun dat recht moet ontnemen. Als je nu als vrouw na een jaar of 10 gewerkt te hebben er een paar jaar tussenuit gaat ivm kinderen kan je wel fluiten naar je carrière en als man vaak ook wel als je maar 4 dagen per week wilt werken. Het is wel wat verbeterd met allerlei regelingen, zoals ouderschapsverlof, maar dat maakt het ook allemaal wel weer erg ingewikkeld.Ik vind het knap dat je die keuze niet alleen kan maken, maar ook wilt maken.
@Mentat kan het denk ik beter uitleggen, maar je was al de lul als de gastouder of opvang gefraudeerd had, dan was je als klant op voorhand haast medeschuldig. Als je dan ook nog in een achterstandswijk woonde en een buitenlandse naam had dan kon je je onschuld amper aantonen.Volgens mij zijn die ambtenaren weinig te verwijten omdat de wet die ruimte liet of (van hoger hand) zelfs de indruk deed wekken dat het werd verwacht c.q. begrepen. Kan het mis hebben want volg lang niet alles. Om wat voor mensen het gaat of waar ze wonen weet ik niet. Ik weet zelfs niet wat ervoor zorgde dat die mensen gemarkeerd werden in het systeem.
Als het stelselmatig om de wat meer kwetsbare mensen gaat is het wel grove nalatigheid om juist die mensen te pakken. Of hebben ze een aantal zaken waar ze van verdacht werden omdat het systeem een seintje gaf?
Hoewel je misschien anders zou verwachten met mijn bij tijd en wijlen opspringende (geromantiseerd) traditionalisme hoeft het van mij niet (alleen) de vrouw te zijn die niet of minder werkt en wil ik mensen al helemaal geen rechten ontnemen.Iedereen moet zijn eigen keuzes kunnen maken, maar het feit is wel dat de huidige samenleving niet op deze manier kan bestaan als vrouwen niet werken en ik denk ook niet dat je hun dat recht moet ontnemen. Als je nu als vrouw na een jaar of 10 gewerkt te hebben er een paar jaar tussenuit gaat ivm kinderen kan je wel fluiten naar je carrière en als man vaak ook wel als je maar 4 dagen per week wilt werken. Het is wel wat verbeterd met allerlei regelingen, zoals ouderschapsverlof, maar dat maakt het ook allemaal wel weer erg ingewikkeld.
@Mentat kan het denk ik beter uitleggen, maar je was al de lul als de gastouder of opvang gefraudeerd had, dan was je als klant op voorhand haast medeschuldig. Als je dan ook nog in een achterstandswijk woonde en een buitenlandse naam had dan kon je je onschuld amper aantonen.
In dit artikel slechts een klein tipje van de ijsberg:Volgens mij zijn die ambtenaren weinig te verwijten omdat de wet die ruimte liet of (van hoger hand) zelfs de indruk deed wekken dat het werd verwacht c.q. begrepen. Kan het mis hebben want volg lang niet alles. Om wat voor mensen het gaat of waar ze wonen weet ik niet. Ik weet zelfs niet wat ervoor zorgde dat die mensen gemarkeerd werden in het systeem.
Als het stelselmatig om de wat meer kwetsbare mensen gaat is het wel grove nalatigheid om juist die mensen te pakken. Of hebben ze een aantal zaken waar ze van verdacht werden omdat het systeem een seintje gaf?
www.rtlnieuws.nl
Dus eigenlijk is de vrouwenemancipatie de schuld van alle problemen.Hoewel je misschien anders zou verwachten met mijn bij tijd en wijlen opspringende (geromantiseerd) traditionalisme hoeft het van mij niet (alleen) de vrouw te zijn die niet of minder werkt en wil ik mensen al helemaal geen rechten ontnemen.
Dat het nog niet zo heel lang geleden mogelijk was om met één salaris redelijk een gezin te kunnen onderhouden en nu niet en wat dat zegt over onze toegenomen papieren welvaart is een andere discussie. De situatie is nu zo dat de verwachting is dat je allebei werkt, maar de samenleving is daar eigenlijk nog niet op ingericht en de verwachtingen zijn scheef.
Als je een "carrière" nastreeft dan dient dit met name in "het spitsuur van het leven" nog veelal minstens fulltime te gebeuren en dat maakt vrouwen vaak gedwongen worden tot kiezen tussen kind en carrière, terwijl het juist die vrouwen (hoogopgeleid, intelligent, gedreven) zijn waarvan je zou willen dat ze zouden jongen. Als ik tijdens het coronacircus Koopmans, Bruijning of Schreijer hoor dan wil je daar toch alleen maar meer van. Vaak is het aan de top wel anders dan voor het grote middendeel, geld geeft daar meer mogelijkheden, bovendien heb je het dan over serieuze carrières.
Wel is het zo dat het er op lijkt dat het de meeste Nederlandse vrouwen nogal eens ontbreekt aan ambitie, men kiest ook vaak voor parttime werk, los van alle factoren die die kant op duwen.
Veel meer dan 90% van de Nederlanders is niet geraakt door de toeslagenaffaire.
Doorgeslagen emancipatiedrang speelt wel degelijk een rol, in Scandinavische landen kiezen mannen en vrouwen meer voor "typische" beroepen en carrière-paden die bij hun geslacht vallen dan in landen waar de keuzes minder vrij zijn. Dit als een probleem of ongelijkheid zien helpt niet.Even serieus komt het niet doordat de individuele belangen vaak in strijd zijn met de algemene belangen. Vrouwen moeten net zo goed kunnen studeren als mannen en een carrière ambiëren. We krijgen allemaal steeds later kinderen en dus midden in je werkende leven. Dit zorgt voor allerlei “problemen” die op individueel vlak vaak anders zijn dan binnen de maatschappij als geheel.
Is dat niet het grootste struikelblok anno 2021? De wensen van het individu zijn vaak in strijd met (de wensen van) de gemeenschap, ook wat corona, het klimaat en de migratie betreft.
De meeste Nederlanders hebben nog steeds een enorm vertrouwen in de overheid, denken dat waar rook is ook wel vuur zou zijn en zijn in de veronderstelling dat dit hen als brave burgers nooit zou kunnen overkomen.Ze zijn blijkbaar dan ook niet geraakt door het enorme onrecht dat het overgebleven % slachtoffers is aangedaan.
Dit zou dan het zoveelste voorbeeld zijn van de stuitende onwetendheid, individualisme en het daaruit voortkomende egoïsme van de gemiddelde Nederlander.
De meeste Nederlanders hebben nog steeds een enorm vertrouwen in de overheid, denken dat waar rook is ook wel vuur zou zijn en zijn in de veronderstelling dat dit hen als brave burgers nooit zou kunnen overkomen.
Het zal vooral onwetendheid met wat cognitieve dissonantie zijn, men kan en wil het zich gewoon niet voorstellen.

Ik wilde zeggen lekkere timing, maar: de partijen bezweren dat zij hun werk op het gebied van de coronacrisis gewoon blijven doen.![]()
Oppositie eensgezind: val kabinet is terecht • Viroloog: timing aftreden qua corona rampzalig
De ploeg van premier Rutte is vlak voor de finish gestruikeld over het vernietigende rapport over de kinderopvangtoeslagaffaire.nos.nl
Kabinet-Rutte III gevallen
Premier Rutte gaat de koning het ontslag van zijn kabinet aanbieden. Twee maanden voor de Tweede Kamerverkiezingen is zijn derde kabinet gevallen over de kinderopvangtoeslagaffaire. De val zat er al dagen aan te komen en vandaag hakte het kabinet de knoop definitief door.
Premier Rutte geeft straks een persconferentie. Meer nieuws volgt.
Zal Rutte zich ook terugtrekken als lijsttrekker zoals Asscher?
Zal Rutte zich ook terugtrekken als lijsttrukker zoals Asscher?
Ik had ook liever gewild dat de gyms weer opengingen, maar helaasIk wilde zeggen lekkere timing, maar: de partijen bezweren dat zij hun werk op het gebied van de coronacrisis gewoon blijven doen.
Ben benieuwd.