MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Eigenlijk had het me niet mogen verbazen, google leert dat het CDA die draai al in november 2019 heeft ingezet.

Dan vraag ik me wel af als we zo vaak het "argument" van representatie moeten horen hoe reëel dit is. Dit zijn vaak eindfuncties in richtingen die weinig vrouwen gaan en die werkuren gedurende een loopbaan vereisen waar weinig vrouwen voor (kunnen) kiezen.

Als je niet tegelijkertijd wat aan de onderliggende problemen en hindernissen doet is dit symptoombestrijding. Bovendien loop je ook de kans dat je het voor mannen uit de lagere sociaaleconomische klasse juist moeilijker maakt om de top te bereiken in het voordeel van vrouwen met al een enorme voorsprong in het leven.

Onze maatschappij en samenleving zijn hier totaal niet op ingesteld. Dit verander je niet door een excuustruus in de raad van bestuur of rvc.

Stemwijzer snel gedaan:
1. CDA met 57%;
2. PVV, PvdA en CU met 54%;
5. SGP met 51%

Een partij als DENK zat ook op met dan 40%.

Conclusie: of mijn idealen passen slecht bij 1 partij of ik ben enorm mainstream, denk zelf het eerste dus het zal hoe dan ook weer een teleurstelling zijn als precies de verkeerde dingen worden uitgerold.

Bij mij FVD bovenaan, JA21 en Lijst Krol gedeeld tweede en vervolgens PVV. Enige zinvolle stem lijkt me op laatstgenoemde. Valt me op dat de VVD nogal tegenstrijdig is in hun stellingen; zie het statement over het vaccinatiebewijs.

Eigenlijk had het me niet mogen verbazen, google leert dat het CDA die draai al in november 2019 heeft ingezet.

Dan vraag ik me wel af als we zo vaak het "argument" van representatie moeten horen hoe reëel dit is. Dit zijn vaak eindfuncties in richtingen die weinig vrouwen gaan en die werkuren gedurende een loopbaan vereisen waar weinig vrouwen voor (kunnen) kiezen.

Als je niet tegelijkertijd wat aan de onderliggende problemen en hindernissen doet is dit symptoombestrijding. Bovendien loop je ook de kans dat je het voor mannen uit de lagere sociaaleconomische klasse juist moeilijker maakt om de top te bereiken in het voordeel van vrouwen met al een enorme voorsprong in het leven.

Onze maatschappij en samenleving zijn hier totaal niet op ingesteld. Dit verander je niet door een excuustruus in de raad van bestuur of rvc.
De top 12 van de kandidatenlijst van het CDA is 50% vrouw, dat was twee maand geleden wel anders. Net als met dat vrouwenquota, weet ik niet wat ik daar van moet denken. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat bepaalde deuren gesloten blijven, puur en alleen door het geslacht. Al kan ik bij best voorstellen dat een onuitstaanbare secreet dat wel denkt.
Alles onder de 38 uur is toch parttime, ook 36 uur? Ik dacht dat het netwerken een grote rol speelde. Vrouwen in topfuncties zijn slechter om hun netwerk voor zich te laten werken ofzo.

Splinter met 61 procent bovenaan hier, misschien toch maar eens wat andere programma's gaan lezen, op zo'n kleine partij stemmen heeft imo weinig nut.

Nummer 2 en 3 zijn bbb en 50 plus

Voor degenen die deze ook willen invullen:

Misschien wil onze @LijstjesMaakster een polletje aanleggen met de uitslag van de StemWijzer?

Huidige partijen/personen in TK en een anders, namelijk voor nieuwkomers?

VVD, PVV, CDA, D66, GL, SP, PvdA, CU, PvdD, 50+, SGP, Denk, FvD en anders.

• Like
Waarderingen: LM
mensen zoals tymboo die er toevallig ook nog voor door hebben geleerd maar dat maakt niet uit
ik weet niet eens wie jij bent, ik zie je eigenlijk alleen maar raaskallen hier maar dat moet je verder ook zelf weten.
bewust wegkijken? ik denk dat het voor jou ontzettend makkelijk en comfortabel is om vanachter je computertje een beetje achterover in je fall cabal graancirkel bubbeltje te zitten, maar ook dat moet je lekker zelf weten
ik heb niet bijzonder veel zin en tijd om aan een of andere sjenkie op internet uit te leggen hoe de wereld volgens mij in elkaar steekt maar als je gaat lopen jijbakken dan kop ik m wel even in
Is een graancirkel sjenkie iemand in jouw bewustzijn die denkt dat niet alle graancirkels door menselijke intelligentie gemaakt zijn? Dat je de woorden fall cabal al in de mond neemt :roflol: Geldstromen volgen en machtsstructuren bekijken is voldoende, dan komen de complotten/samenzweringen vanzelf. Lekker build bek betteren :headbang:

Stemwijzer geeft bij mij dit resulaat:
VVD: 73%
50+: 70%
CDA: 63%
SGP/JA21: 60%

Ik zal me eens verdiepen in JA21, maar ik vrees dat het toch weer VVD zal worden.

Stemwijzer geeft bij mij dit resulaat:
VVD: 73%
50+: 70%
CDA: 63%
SGP/JA21: 60%

Ik zal me eens verdiepen in JA21, maar ik vrees dat het toch weer VVD zal worden.
Dat zelfs jouw 4e en 5e keus sterker zijn dan mijn 1e zet me toch aan het denken.

Jij bent of een echt polderaar of je staat volledige buiten de samenleving.
Je hoort wel eens over de VS dat als mensen pro-life zijn dat ze dan vrijwel altijd ook pro 2nd amendement zijn, terwijl dat niets met elkaar te maken hoeft te hebben.

Vaak nemen mensen ook de denkbeelden over van de groep waar ze zich (in dit geval ideologisch) in begeven. Dat is een heel menselijke eigenschap en is ook nuttig.

Er zullen wel niet veel mensen zijn die de koppeling tussen lonen en uitkeringen willen handhaven en tegelijkertijd de defensie-uitgaven op NATO-norm willen en de Europese buitengrens van een "muur" willen voorzien. Maar dan om meer werk te maken hulp in de regio en een systeem op te zetten dat kansrijken hier tijdelijke studie/werk-trajecten kunnen volgen om de gaten op onze arbeidsmarkt te dichten. Of dat je klimaatverandering serieus wilt nemen, maar windmolens, zonneparken en biomassacentrales het grootste kwaad en gevaar van deze tijd vindt en dat je dat wilt oplossen met kerncentrales (goedkoopste per ton bespaarde CO2) en innovatie.

Je hoort wel eens over de VS dat als mensen pro-life zijn dat ze dan vrijwel altijd ook pro 2nd amendement zijn, terwijl dat niets met elkaar te maken hoeft te hebben.

Vaak nemen mensen ook de denkbeelden over van de groep waar ze zich (in dit geval ideologisch) in begeven. Dat is een heel menselijke eigenschap en is ook nuttig.

Er zullen wel niet veel mensen zijn die de koppeling tussen lonen en uitkeringen willen handhaven en tegelijkertijd de defensie-uitgaven op NATO-norm willen en de Europese buitengrens van een "muur" willen voorzien. Maar dan om meer werk te maken hulp in de regio en een systeem op te zetten dat kansrijken hier tijdelijke studie/werk-trajecten kunnen volgen om de gaten op onze arbeidsmarkt te dichten. Of dat je klimaatverandering serieus wilt nemen, maar windmolens, zonneparken en biomassacentrales het grootste kwaad en gevaar van deze tijd vindt en dat je dat wilt oplossen met kerncentrales (goedkoopste per ton bespaarde CO2) en innovatie.
Eigenlijk precies zoals ik er over denk alleen heb ik me nooit verdiept in de koppeling lonen en uikeringen en waarom dit gehandhaaft moet worden. Lijkt me dat het incentive om te werken niet ten goede komt?

Wil jij dit allemaal, of wil P. Omtzigt dit?

Terug
Naar boven