- Waardering
- 10.233
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 84kg
Ik zag zelf gegevens van 50% ergens rondzwerven.In ieder geval richting 70% zover die gegevens bekend zijn (of betrouwbaar).
Aldus mijn ouders:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zag zelf gegevens van 50% ergens rondzwerven.In ieder geval richting 70% zover die gegevens bekend zijn (of betrouwbaar).
Volgens Syp Wynia zijn het met name de PKN'ers binnen het CDA-kader die wokies zijn, maar vreemd genoeg heeft Omtzigt het met name in de steden beter gedaan.
Je verwent me wel vanavond!
Waarom een soort SGP? Persoonlijk namelijk meer het idee dat het richting CU zal gaan.Je verwent me wel vanavond!
Buiten de verdeling op opleidingsniveau zag ik ook een verdeling op leeftijd langskomen: ik denk dat ik de laatste generatie CDA-stemmer ben voor het een soort SGP wordt. (Al ben ik misschien vooral een Omtzigt-stemmer)
Hoger opgeleiden gaan vaker stemmen en stemmen progressief om erbij te horen, voor de carrière en stemmen voor de partijen waar zij ook wat voordeeltjes meekrijgen.
Ik doelde vooral op een marginale partij die stabiel blijft op minder dan 5 zetels, met mogelijk meer macht vanwege de positie in de EK.Waarom een soort SGP? Persoonlijk namelijk meer het idee dat het richting CU zal gaan.
Ah dus meer wat betreft grootte gezien de verzuiling ipv ideologie.Ik doelde vooral op een marginale partij die stabiel blijft op minder dan 5 zetels, met mogelijk meer macht vanwege de positie in de EK.
Liever niet, als je kijkt naar de ontwikkeling in het kwadrant (post van BB op de vorige pagina), dan zie je dat de CU keihard links omhoog schiet.Ah dus meer wat betreft grootte gezien de verzuiling ipv ideologie.
Daarom moeten de partijen met Christelijke grondslag lekker fuseren. Zelfde geld als de sociaal rode partijen. PvdA heeft namelijk hetzelfde probleem.
Er zouden veel meer partijen moeten fuseren. Het lijkt erop dat men niet meer de overeenkomsten zoekt, maar de verschillen benadrukt. Daarnaast zijn er partijen, zoals BBB, die maar een zeer klein deel van de bevolking vertegenwoordigen. Men kiest te veel voor deelbelangen.Ah dus meer wat betreft grootte gezien de verzuiling ipv ideologie.
Daarom moeten de partijen met Christelijke grondslag lekker fuseren. Zelfde geld voor de sociaal rode partijen. PvdA heeft namelijk hetzelfde probleem.
Zeker weten. Ik heb het eerder in dit topic al aangegeven dat een vijf partijen stelsel naar mijn inziens de beste uitkomst zou zijn.Er zouden veel meer partijen moeten fuseren. Het lijkt erop dat men niet meer de overeenkomsten zoekt, maar de verschillen benadrukt. Daarnaast zijn er partijen, zoals BBB, die maar een zeer klein deel van de bevolking vertegenwoordigen. Men kiest te veel voor deelbelangen.
Dit is een beetje de essentie van de verkiezingen, al gaat het nu vaak nog meer over wie er wel of niet met iemand anders zou kunnen gaan regeren of wie er uitgesloten wordt.Het lijkt erop dat men niet meer de overeenkomsten zoekt, maar de verschillen benadrukt
En als je gedachtengoed dan door niemand vertegenwoordigd wordt heb je pech en mag je geen nieuwe partij oprichten?Zeker weten. Ik heb het eerder in dit topic al aangegeven dat een vijf partijen stelsel naar mijn inziens de beste uitkomst zou zijn.
Conservatieven: SGP, FvD, JA21, deels CDA, deels Pvv, deels Vvd
Christen Democraten: CDA, CU
Liberalen: VVD, D66
Sociaal Democraten: PvdA, SP, deels Pvv
De Groenen: GroenLinks, Pvdd
En dan lossen partijen als 50plus, Volt, BBB, Bij1 en Denk vanzelf wel op.
Het CDA is al een combinatie van roomse rakkers.Er zouden veel meer partijen moeten fuseren. Het lijkt erop dat men niet meer de overeenkomsten zoekt, maar de verschillen benadrukt. Daarnaast zijn er partijen, zoals BBB, die maar een zeer klein deel van de bevolking vertegenwoordigen. Men kiest te veel voor deelbelangen.
En als je gedachtengoed dan door niemand vertegenwoordigd wordt heb je pech en mag je geen nieuwe partij oprichten?