Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Bezoekers in dit topic

Deze man zegt vannacht zijn computer dat als hij een NOS journalist zou tegenkom even oprecht een goed gesprek met hem zou gaan proberen te voeren. Aangezien deze jongen een dikke nek heeft zal het de boeken wel ingaan als bedreigend.
Denk niet dat ze snel onder de indruk zijn van 1.71
 
Toen niks, ik heb een hekel aan die lui, je kan nog beter als Boa werken, fucking degenerate h****kindern. Maat van mij had wat meegemaakt, stond allemaal verdraaid in de krant.
En wat voeg jij toe aan de samenleving je psychoses niet meetellen. :trollface:
 
Toen niks, ik heb een hekel aan die lui, je kan nog beter als Boa werken, fucking degenerate h****kindern. Maat van mij had wat meegemaakt, stond allemaal verdraaid in de krant.
Je bent niet toevallig vrienden met Lil Kleine?
 
Dan moeten ze is journalistiek werk gaan doen ipv politiek activisme bedrijven.
Nee, geweld of dreiging met geweld is niet te rechtvaardigen, ook niet voor de activisten die zich journalist noemen of wanen. Ik k heb geen idee hoe ze aan die cijfers komen, maar zelfs als het half waar is, dan is het belachelijk en schandalig hoog.

Dat proberen aan Wilders te laten kleven die altijd roept dat hij tegen iedere vorm van geweld en bedreiging is en er zelf misschien nog wel de meeste beperkingen in zijn dagelijks leven aan ondervindt is goedkoop en makkelijk. Nederland is het land waar "progressieven" grapjes maken over de mislukte aanslag op de T, maar als er iets met een NOS-auto zou kunnen gebeuren dan is het allemaal vreselijk.

Het is allemaal verschrikkelijk, maar de reacties zijn hypocriet.
 
Nee, geweld of dreiging met geweld is niet te rechtvaardigen, ook niet voor de activisten die zich journalist noemen of wanen. Ik k heb geen idee hoe ze aan die cijfers komen, maar zelfs als het half waar is, dan is het belachelijk en schandalig hoog.

Dat proberen aan Wilders te laten kleven die altijd roept dat hij tegen iedere vorm van geweld en bedreiging is en er zelf misschien nog wel de meeste beperkingen in zijn dagelijks leven aan ondervindt is goedkoop en makkelijk. Nederland is het land waar "progressieven" grapjes maken over de mislukte aanslag op de T, maar als er iets met een NOS-auto zou kunnen gebeuren dan is het allemaal vreselijk.

Het is allemaal verschrikkelijk, maar de reacties zijn hypocriet.
Precies dit. Hoe vaak zijn de verslaggevers van Powned en Geenstijl wel niet aangevallen? En dan bedoel ik fysiek aangevallen, dus geduwd, geschopt of geslagen. Geen haan kraait ernaar. Maar toen de microfoon uit de handen van die NOS-verslaggever werd geslagen, was het land in rep en roer. Wees dan ook consequent.
 
Precies dit. Hoe vaak zijn de verslaggevers van Powned en Geenstijl wel niet aangevallen? En dan bedoel ik fysiek aangevallen, dus geduwd, geschopt of geslagen. Geen haan kraait ernaar. Maar toen de microfoon uit de handen van die NOS-verslaggever werd geslagen, was het land in rep en roer. Wees dan ook consequent.
Als het maar niet gebeurt bij iets waar je zelf naast staat is alles toch oké. Of dat excuus van "ze vragen er zelf om".
 
Precies dit. Hoe vaak zijn de verslaggevers van Powned en Geenstijl wel niet aangevallen? En dan bedoel ik fysiek aangevallen, dus geduwd, geschopt of geslagen. Geen haan kraait ernaar. Maar toen de microfoon uit de handen van die NOS-verslaggever werd geslagen, was het land in rep en roer. Wees dan ook consequent.
Dat is net zoals de doodsbedreigingen van Wilders waar geen haan naar kraait.

Maar toen Rob Jetten online werd uitgescholden voor o.a. "flikker" was het land te klein en kwam het overal in het nieuws.

Selectieve verontwaardiging
 
Als journalist heb je maar 1 simpele taak, en dat is informeren, mening van een journalist is niet interessant, ze komen nieuws brengen geen opinie. Lullig dat ze het zo zwaar hebben maar ik kan er geen traan om laten.
 
Als journalist heb je maar 1 simpele taak, en dat is informeren, mening van een journalist is niet interessant, ze komen nieuws brengen geen opinie. Lullig dat ze het zo zwaar hebben maar ik kan er geen traan om laten.
Dat is dan ook het streven van de meeste journalisten. Maar in werkelijkheid is de wereld niet zo zwart-wit en is het bij met name politiek nieuws niet altijd mogelijk om objectief vast te stellen wat de feiten zijn. Zie bijv. corona. Er is (nog steeds) zoveel onbekend over dit onderwerp. Wat is dan de objectieve waarheid? Of hoe doe je dat met Trump/Baudet en hun alternatieve feiten? Of misschien nog wel moeilijker: als je een debat tussen bijv. Wilders en Klaver ziet, hebben ze over exact hetzelfde onderwerp toch heel andere statistieken. Wat is dan waar? Kortom: er zit een hele hoop nuance, die je moet aanbrengen als journalist en 100% objectief nieuws is haast onmogelijk.

Daarmee wil ik overigens niet ontkennen dat er een zekere bias is in de media. Ik wil alleen maar zeggen dat het helaas niet zo makkelijk is om objectieve feiten vast te stellen en te duiden.
 
Ik heb toch altijd het idee dat er bij veel lui een verkeerd beeld bestaat van het journalistieke vak, onder anderen door quotes zoals deze
Als journalist heb je maar 1 simpele taak, en dat is informeren, mening van een journalist is niet interessant, ze komen nieuws brengen geen opinie. Lullig dat ze het zo zwaar hebben maar ik kan er geen traan om laten.
klinkt leuk en interessant, en ik begrijp dat sommige mensen die in een absolute zwart-wit wereld leven het graag zo zien, maar zo werkt het dus niet. In de eerste plaats al omdat 'de journalistiek' niet bestaat. Een columnist is geen nieuwsverslaggever, een verslaggever is geen documentairemaker, een documentairemaker is geen essayist, een essayist is geen sportfotograaf, een sportfotograaf is geen interviewer, etc etc. Het zijn wel allemaal journalisten maar lang niet voor alle journalisten is het zo dat ze binnen de uitvoering van hun vak geen mening zouden mogen uiten. Nee, een journalist komt niet alleen maar nieuws brengen en nee, een journalist heeft niet '1 simpele taak'. Overigens botst het idee van objectiviteit vaak ook nog eens met de wens van pluriformiteit van de pers. Zolang redelijkerwijs duidelijk is voor het publiek dat een bepaald medium een niet-objectief uitgangspunt heeft dan kan en mag een journalist zich daar natuurlijk prima binnen begeven.
 
Dat komt omdat ook journalistiek is overgelaten aan een “evolutie”, ook dat acclimatiseert uiteindelijk, past zich aan en je hebt een sterk middel om nog meer te polariseren, dus dan krijg je dit.
 
Weet je waar ik dit mee vergelijk, iemand die ruzie uitlokt, een klap krijgt en dan vraagt om met rust gelaten te worden. Jij noemt het persvrijheid, dat mag.
 
Dat komt omdat ook journalistiek is overgelaten aan een “evolutie”, ook dat acclimatiseert uiteindelijk, past zich aan en je hebt een sterk middel om nog meer te polariseren, dus dan krijg je dit.
9F8E57AD-310A-4B41-A0A4-6650E6F4B7AD.png
 
Dat komt omdat ook journalistiek is overgelaten aan een “evolutie”,
Welke evolutie bedoel je precies?
ook dat acclimatiseert uiteindelijk, past zich aan en je hebt een sterk middel om nog meer te polariseren, dus dan krijg je dit.
Wat bedoel je met 'dan krijg je dit'?
Weet je waar ik dit mee vergelijk, iemand die ruzie uitlokt, een klap krijgt en dan vraagt om met rust gelaten te worden. Jij noemt het persvrijheid, dat mag.
Ik heb dat helemaal niet zo genoemd. Volgens mij heeft persvrijheid niets te maken met bedreigd worden wegens het uitoefenen van je vak.

Ergens in de loop der tijd is in de westerse wereld vrij breed geaccepteerd geraakt dat de pers onmisbaar is voor het functioneren van een democratische rechtsstaat. Er zijn genoeg mensen die dat niet vinden, dat kan. Het valt mij wel op dat dat relatief vaak mensen zijn die in de wat extremere richtingen denken, ik weet niet of dat voor jou ook geldt. Die extreem eenzijdige blik die jij de journalistiek toewenst zie je vaak terug in dictatoriale regimes. 'De journalist' mag alleen maar het (door de staat gecontroleerde) nieuws brengen, er is geen ruimte voor opinievorming of pluriformiteit.
 
Overigens is het ook een kwestie van persoonlijke voorkeur denk ik. De een leest liever alleen graag Teletekst-achtige staccato nieuwsberichten, de ander informeert zich liefst d.m.v. opiniërende achtergrondstukken. Beiden zijn geschreven door journalisten, het één is niet beter dan het ander maar het is wel goed dat ze beide bestaan.
 
Mijn ervaring, gewoon zwijgen, valt er ook niets te verdraaien. In mijn optiek een nog kanslozer beroep dan Boa.
 
Wat ik met evolutie en dan krijg je dit bedoel is dat ook de journalistiek zich heeft aangepast aan het huidige politieke klimaat, het dient tegenwoordig een heel ander apparaat. Ik zou ze ook niet bedreigen nee, dat is ongeciviliseerd gedrag, ik zou het anders spelen, juridische stappen, en dan gewoon tot het einde, puur om ze bezig te houden en dan kijken of ze nog wat durven te verdraaien. Ik heb echt veel last gehad van deze grapjurken, mijn rol in een bepaalde case was heel minimaal maar ze penden het neer alsof het een vooraanstaande rol was.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik met evolutie bedoel is dat ook de journalistiek zich heeft aangepast aan het huidige politieke klimaat, het dient tegenwoordig een heel ander apparaat. Ik zou ze ook niet bedreigen nee, dat is ongeciviliseerd gedrag, ik zou het anders spelen, juridische stappen, en dan gewoon tot het einde, puur om ze bezig te houden en dan kijken of ze nog wat durven te verdraaien.
Gelukkig kennen we in Nederland persvrijheid, de rechters zullen je uitlachen als je procedures zou starten.
 
Back
Naar boven