Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.441
Nee, iemand met een migratieachtergrond/allochtoon is geen immigrant.

Een allochtoon is volgens mij iemand waarvan minstens één van de ouders niet in Nederland is geboren.

Iemand wiens beider ouders hier zijn geboren is in beginsel een Nederlander, misschien een Nederlander met een bepaalde achtergrond etniciteit of dubbele nationaliteit, maar die is geen migrant, immigrant, allochtoon en waarschijnlijk zelfs geen Nederlander met een migratie-achtergrond. Hoewel strict genomen zo iemand een migratie-achtergrond heeft, maar wie dan niet, TB heeft ook allerlei migratie-achtergronden: deels Frans, deels Indisch, maar dat laatste was natuurlijk wel "toen Indië nog van ons was".

Migranten, met name arbeidsmigranten zijn ook Oost-Europeanen en diverse kenniswerkers van waar ook ter wereld.
Zo is Wilders volgens huidige definities geloof ik een 2e generatie (westers) allochtoon.

Zo is Wilders volgens huidige definities geloof ik een 2e generatie (westers) allochtoon.
Zo mooi dat allochtonen zo in de kamer kunnen komen in Nederland, mooi land hoor!

Ik vind zijn ruzietje met de pers hoogst amusant, wat een fophef van het journaille, nu hij allochtoon is kunnen we gewoon zeggen dat hij racistisch benaderd wordt door de pers. :rolleyes:

ik word een beetje moe van dat woord fophef

Zichzelf nuttig maken in de samenleving. Wanneer het een alleenstaande betreft of als kostwinner hierheen wil komen aan een aantal eisen voldoen (bestaan overigens al een hoop eisen) waarbij het zonder een beroep te doen op sociale voorzieningen (minimaal) de eerste 5 jaar zichzelf en/of zijn of haar gezin kan onderhouden, als er door een reden geen inkomsten gegenereerd kunnen worden krijgt het eenmalig 3-6 maanden om inkomsten te genereren anders terug naar land van herkomst.

Na 5 jaar bouwt het rechten op zoals vrijwel elk ander individu met een NL paspoort. Bij overtreden van de wet, en rijden met de fiets door rood telt niet, onvoldoende niveau Nederlands, geen motivatie heeft getoond, geen gezonde financiële huishoudboekje geen aanvraag voor paspoort. Punt is dat dergelijke regels vaak al bestaan voor expats, maar niet voor asielzoekers. En dat zou best gelijkwaardiger mogen zijn, of strikter handhaven.

Mijn partner is een kennismigrant en ik heb mij werkelijk verbaasd over het aantal voorwaarden en regels waaraan voldaan moet zijn. Dat voelt voor mij al onrechtvaardig als ik met een schuin oog kijk naar illegalen die hier verblijven, mensen die hier zonder enig perspectief komen en maar tijd uitzitten, mensen die uit een veilig land hier helemaal mogen blijven en overlast veroorzaken enzovoorts.

Er bestaan best een aantal regels voor mensen buiten de EU die hier willen werken, voor kennismigranten gelden er wel een aantal andere bepalingen overigens.

Ah zo, ja een opbouw om naturalisatie echt te verdienen zie ik ook zeker wat in. Ik vind het ook lullig om te zeggen dat migratie nooit mogelijk zou moeten zijn.

Misschien kan er nog een test bij zoals in de USA over de geschiedenis en totstandkoming van het land, dat je nog een beetje toetst of iemand de moeite wil doen de bestaande cultuur in acht te nemen. Allegiance plechten aan de vlag en sinterklaas ofzo.

Of laat discriminatie tegen inheemse mensen en cultuur net zo strafbaar zijn als andersom, met daardoor gevolgen voor het paspoort zoals jij die noemt.

Toch zit ik dan nog met het virtuele ten koste gaan van een autochtone woning of werkplek (of vrouw in geval van die alleenstaande :angstig: ). Dat weet ik niet eerlijk weg te redeneren.

Nee, iemand met een migratieachtergrond/allochtoon is geen immigrant.

Een allochtoon is volgens mij iemand waarvan minstens één van de ouders niet in Nederland is geboren.

Iemand wiens beider ouders hier zijn geboren is in beginsel een Nederlander, misschien een Nederlander met een bepaalde achtergrond etniciteit of dubbele nationaliteit, maar die is geen migrant, immigrant, allochtoon en waarschijnlijk zelfs geen Nederlander met een migratie-achtergrond. Hoewel strict genomen zo iemand een migratie-achtergrond heeft, maar wie dan niet, TB heeft ook allerlei migratie-achtergronden: deels Frans, deels Indisch, maar dat laatste was natuurlijk wel "toen Indië nog van ons was".

Migranten, met name arbeidsmigranten zijn ook Oost-Europeanen en diverse kenniswerkers van waar ook ter wereld.
Misschien zo voor de stricte telling bij het CBS maar daar werk ik niet. In deze context zijn de termen volgens mij prima uitwisselbaar.

Allochtoon (plural: allochtonen) is a Dutch word (from Greek ἀλλόχθων, from ἄλλος [allos] other and χθών [chthōn] soil/earth/land), literally meaning "emerging from another soil". It is the opposite of the word autochtoon (in English "autochthonous" or "autochthon"; from Greek αὐτόχθων, from αὐτός [autos] self/same and again χθών [chthōn] soil/earth/land), literally meaning "emerging from this soil".

In the Netherlands (and Flanders), the term allochtoon is widely used to refer to immigrants and their descendants. Officially the term allochtoon is much more specific and referred to anyone who had at least one parent born outside the Netherlands.[1] The antonym autochtoon is less widely used, but it roughly corresponded to ethnic Dutch. Among a number of immigrant groups living in the Netherlands, a "Dutch" person (though they are themselves Dutch citizens) usually refers to the ethnic Dutch.

Misschien zo voor de stricte telling bij het CBS maar daar werk ik niet. In deze context zijn de termen volgens mij prima uitwisselbaar.

Allochtoon (plural: allochtonen) is a Dutch word (from Greek ἀλλόχθων, from ἄλλος [allos] other and χθών [chthōn] soil/earth/land), literally meaning "emerging from another soil". It is the opposite of the word autochtoon (in English "autochthonous" or "autochthon"; from Greek αὐτόχθων, from αὐτός [autos] self/same and again χθών [chthōn] soil/earth/land), literally meaning "emerging from this soil".

In the Netherlands (and Flanders), the term allochtoon is widely used to refer to immigrants and their descendants. Officially the term allochtoon is much more specific and referred to anyone who had at least one parent born outside the Netherlands.[1] The antonym autochtoon is less widely used, but it roughly corresponded to ethnic Dutch. Among a number of immigrant groups living in the Netherlands, a "Dutch" person (though they are themselves Dutch citizens) usually refers to the ethnic Dutch.
Hoe ruimer je de term allochtoon neemt, hoe minder de overlap met een migrant of immigrant is.

Ik kan me best voorstellen dat je een ander afkappunt neemt dan het CBS, maar imho maak je het onduidelijk door steeds een net iets anders woord te gebruiken: "be precise in your speech!"

Soms worden dergelijke zaken dan nog geregistreerd onder etniciteit, soms ook niet, want dat zou discriminatie en racisme in de hand werken.

Je kan het ook heel breed trekken en zeggen dat alleen mensen wiens voorouders voor WO1 in Nederland woonde autochtonen zijn, maar dan volgt helemaal niemand je meer en is de term nauwelijks nog relevant. (hier trek ik het in het absurde om iets proberen duidelijk te maken)

Hoe ruimer je de term allochtoon neemt, hoe minder de overlap met een migrant of immigrant is.

Ik kan me best voorstellen dat je een ander afkappunt neemt dan het CBS, maar imho maak je het onduidelijk door steeds een net iets anders woord te gebruiken: "be precise in your speech!"

Soms worden dergelijke zaken dan nog geregistreerd onder etniciteit, soms ook niet, want dat zou discriminatie en racisme in de hand werken.

Je kan het ook heel breed trekken en zeggen dat alleen mensen wiens voorouders voor WO1 in Nederland woonde autochtonen zijn, maar dan volgt helemaal niemand je meer en is de term nauwelijks nog relevant. (hier trek ik het in het absurde om iets proberen duidelijk te maken)
Sommige woorden zijn nou eenmaal nooit zo precies bedoelt, en konden dat ook helemaal niet zijn omdat het precedent voor al die uitzonderingen historisch gewoon niet bestond. Prima dat het CBS hun gebruik recent om heeft gevormd tot koude terminologie losgetrokken van het hij-zij sentiment waaruit normaliter werd gesproken, om het in te kunnen blijven zetten voor statistieken waar dat anders niet exact genoeg voor was. Maar de betekenis van woorden wordt door mensen en hun gebruiken bepaald, niet door het CBS. Daarom heb je ook begrippen als 'volksmond' en 'common use.' Als je precies in je spraak bent kun je daarbij toch ook expliciet al die ondertonen bedoelen welke het dan technisch gezien helaas minder statistisch exact maken?

Voor mensen wiens voorouders in europa leefden tot minstens zo ver terug als er woorden bestonden is die definitie van autochtonen toch niet zo absurd? Je mag dat irrelevant vinden, je mag ouderwetse begrippen niet volgen, en het kan ook best zijn dat er in het postmoderne tijdperk steeds minder nut voor al die woorden overblijft. Dat is ook zo.

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.447
Ik vind zijn ruzietje met de pers hoogst amusant, wat een fophef van het journaille
Vind je het nergens over gaan? 80% van de journalisten geeft aan ervaring te hebben met geweld of agressie bij het uitvoeren van hun werk. Als je voor vrijheid staat, en Wilders zegt overal en altijd dat hij voor vrijheid van meningsuiting en dergelijke staat, dan hoort persvrijheid daar ook bij. Hij heeft in het verleden weleens gezegd dat hij tegen geweld is tegen journalisten maar dergelijke tweets over tuig van de richel uitzonderingen daargelaten zijn onnodig en creëren een sfeer waarbij de dreigementen direct weer toenemen. Niet zo handig om een dergelijke tweet de wereld in te slingeren op de dag dat zo'n rapport verschijnt. Het is bovenal hypocriet want Wilders heeft journalisten nodig, en weet ze ook te vinden wanneer hij er iets bij kan winnen.

Laatst bewerkt:
Vind je het nergens over gaan? 80% van de journalisten geeft aan ervaring te hebben met geweld of agressie bij het uitvoeren van hun werk. Als je voor vrijheid staat, en Wilders zegt overal en altijd dat hij voor vrijheid van meningsuiting en dergelijke staat, dan hoort persvrijheid daar ook bij. Hij heeft in het verleden weleens gezegd dat hij tegen geweld is tegen journalisten maar dergelijke tweets over tuig van de richel uitzonderingen daargelaten zijn onnodig en creëren een sfeer waarbij de dreigementen direct weer toenemen. Niet zo handig om een dergelijke tweet de wereld in te slingeren op de dag dat zo'n rapport verschijnt. Het is bovenal hypocriet want Wilders heeft journalisten nodig, en weet ze ook te vinden wanneer hij er iets bij kan winnen.

Dan moeten ze is journalistiek werk gaan doen ipv politiek activisme bedrijven.

Wilders is gewoon weer aan het prikken. Hij merkt ook wel dat z'n electoraat een beetje aan het morren is omdat de PVV redelijk meeging in het kabinetsbeleid wat betreft corona. Dat is zijn achterban natuurlijk niet gewend, Wilders moet overal tegen zijn. Anders stappen z'n fans wel over naar Baudet. Dus nu het allemaal weer wat rustiger is qua corona wordt het tijd voor Wilders om zich weer te profileren als dé luis in de pels

80% van de journalisten geeft wat aan? zullen wel allemaal leugens zijn, zijn ze toch goed in, kak beroep. Dit heb ik zo’n apenkop een keer recht in zijn bolle gezicht gezegd. Journalistje van me reet.

aldus de man vanachter zijn computer

Deze man zegt vannacht zijn computer dat als hij een NOS journalist zou tegenkom even oprecht een goed gesprek met hem zou gaan proberen te voeren. Aangezien deze jongen een dikke nek heeft zal het de boeken wel ingaan als bedreigend.

Terug
Naar boven