- Waardering
- 21.437
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan: ‘De economische machtsverhoudingen zijn sinds de jaren zeventig niet wezenlijk verbeterd, eerder verslechterd. Er is intrinsieke onrechtvaardigheid. Ik besef dat ik maar 10 procent kans had om op de universiteit te komen, bij Martijn was dat 50 procent. In mijn jeugd werd alles nog aan het systeem geweten: kleine Ronnie uit Zeswegen, ga maar niet te hard werken, het lukt toch niet.
Nu doen we alsof iedereen onbeperkte mogelijkheden heeft en alles op individuele keuzen berust. Veel middenklassevrienden zeiden als student: ik heb er toch zeker hard voor gewerkt? Daarmee zeg je ook dat wie die positie niet heeft, kennelijk niet z’n best heeft gedaan.’
Misschien kan het vaker over NL gaan, VS is in een hoop opzichten geen voorbeeld. Als eigenlijk een ding blijkt is dat het belastingklimaat in NL kennelijk zorgt voor een relatief gelukkige samenleving en een betere verdeling, dan VS.Zag er al iets over voorbijkomen dat in de VS een heel groot percentage van de 'essential workers' amper kan rondkomen van het salaris
Misschien kan het vaker over NL gaan, VS is in een hoop opzichten geen voorbeeld. Als eigenlijk een ding blijkt is dat het belastingklimaat in NL kennelijk zorgt voor een relatief gelukkige samenleving en een betere verdeling, dan VS.
Edit moest ff zoeken
![]()
Amerikaanse inkomensongelijkheid is geen voorbeeld voor Nederland
De Amsterdamse lector Armoede Interventies Roeland Geuns verblijft voor een sabbatical in Berkeley, een universiteitsstad in Californië. De confrontatie met de enorme ongelijkheid in een van de rijkste landen ter wereld, doet hem verzuchten dat het belastingstelsel in Nederland toch niet zo verkeerdwww.socialevraagstukken.nl
Op zich eens, al is de vergelijking vaak wel interessant, mn als weerwoord tegen de roepers dat de vrije markt alles wel oplost, daarbij kan ik er weinig aan doen dat Wierd Duk dit eruit haalt.Misschien kan het vaker over NL gaan, VS is in een hoop opzichten geen voorbeeld. Als eigenlijk een ding blijkt is dat het belastingklimaat in NL kennelijk zorgt voor een relatief gelukkige samenleving en een betere verdeling, dan VS.
Edit moest ff zoeken
![]()
De Amsterdamse lector Armoede Interventies Roeland Geuns verblijft voor een sabbatical in Berkeley, een universiteitsstad in Californië. De confrontatie met de enorme ongelijkheid in een van de rijkste landen ter wereld, doet hem verzuchten dat het belastingstelsel in Nederland toch niet zo verkeerdwww.socialevraagstukken.nl
Mooi interview, dank.
Zag er al iets over voorbijkomen dat in de VS een heel groot percentage van de 'essential workers' amper kan rondkomen van het salaris.
Lijkt me vooral een kwestie van de immateriële kosten voldoende in rekening kunnen brengen en dat daadwerkelijk in eigen zak mogen stoppen.
Misschien kan het vaker over NL gaan, VS is in een hoop opzichten geen voorbeeld. Als eigenlijk een ding blijkt is dat het belastingklimaat in NL kennelijk zorgt voor een relatief gelukkige samenleving en een betere verdeling, dan VS.
Edit moest ff zoeken
![]()
Je ziet daar dan ook meer dat 'trade workers' tenminste nog naar een hogere klasse kunnen ontsnappen door voor zichzelf te beginnen. Hier geef je met die zelfstandigheid vooral veel voordelen op en neem je nadelen zoals particulieren 10% meer moeten rekenen op je dak en wat je meer verdient ben je des te meer kwijt.Gelet op de vele en zeer grote aftrekposten die zij mogen opvoeren, is de belastingdruk voor de hogere middenklasse en de allerrijksten mild te noemen. Temeer daar de omzetbelasting - onze BTW - laag is, variërend van 5 procent tot 10 procent.
Nouja die consultant zorgt misschien wel dat duizenden van de meer praktische arbeiders hun werk kunnen doen of überhaupt aan de slag kunnen voor dat bedrijf.‘Mijn ouders keken op tegen mensen die welbespraakt waren, dat heb ik nooit begrepen. Juist jullie zijn onmisbaar, dacht ik, en niet de senior consultant manager. Die was zoals de mensen die ik elke dag op school en universiteit zag; zoals ik zelf was geworden.’
Maarten van Rossem is het met je eens, als ik zijn geluiden over bepaalde gevolgen van de vrije markt en de roep naar een kleinere overheid in de afgelopen decennia juist vertaal. In zijn ogen is juist een enorme behoefte aan een sterke overheid, die bepaalde zaken in de samenleving beter (kunnen) oplossen dan de vrije markt.mn als weerwoord tegen de roepers dat de vrije markt alles wel oplost,
Denk dat een hoop consultants zichzelf werk verschaffen. Wanneer je in een bedrijf komt of binnen de overheid waar een leger aan managers rondlopen die allemaal afdelingen en lagen "aansturen" kan je bijna de klok erop gelijk zetten dat er een en ander schort aan de efficiëntie.Nouja die consultant zorgt misschien wel dat duizenden van de meer praktische arbeiders hun werk kunnen doen of überhaupt aan de slag kunnen voor dat bedrijf.
Oh zeker hoor, het type bureaucraat wat je anders ook veel bij de overheid ziet, maar zover het een globale aantijging tegen theoretisch werk was.Denk dat een hoop consultants zichzelf werk verschaffen. Wanneer je in een bedrijf komt waar een leger aan managers rondlopen die allemaal afdelingen en lagen "aansturen" kan je bijna de klok erop gelijk zetten dat er een en ander schort aan de efficiëntie.
![]()
'Voldoende handtekeningen binnen voor extra partijcongres CDA'
Dat zeggen de initiatiefnemers, die vinden dat de top van de partij verantwoording moet afleggen voor de problemen waar het CDA in terecht is gekomen.nos.nl
Ik voorzie weer dit soort taferelen:
Verschrikkelijk verwend notabelenzoontje die fysiek schijnt te worden tegen z'n vriendin. Puur op basis van connecties, iig niet verdiensten , ook lid van eoa Katholieke ridderorde (Heilige Graf, iirc).Die Eurlings is nog van voor mijn tijd. Ik kende zijn naam, maar daar hield het op. Ik vind het maar een eng mannetje als ik hem daar zo hoor schreeuwen en iedereen een veer in hun reet zit te douwen.
Verschrikkelijk verwend notabelenzoontje die fysiek schijnt te worden tegen z'n vriendin. Puur op basis van connecties, iig niet verdiensten , ook lid van eoa Katholieke ridderorde (Heilige Graf, iirc).
Die is daar toen gewoon neergezet om heel spontaan iets voorbereids te zeggen ter ondersteuning van zo'n andere kwal.
Voor degenen die dachten dat de rot in het CDA alleen in het PKN deel zit, is dit een duidelijke aanwijzing dat ook het intens corrupte Limburg meedoet.
Eigenlijk wel mooi he, want het gezeik begon hiermee en nu hebben ze toch hun zin gekregen

![]()
'Voldoende handtekeningen binnen voor extra partijcongres CDA'
Dat zeggen de initiatiefnemers, die vinden dat de top van de partij verantwoording moet afleggen voor de problemen waar het CDA in terecht is gekomen.nos.nl
Ik voorzie weer dit soort taferelen: