XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.881
Aan de ene kant ken ik zelf veel ouderen die alleenstaand zijn (geworden) en daarbij nog steeds een eengezinswoning 'bezet' houden omdat er geen acceptabel/betaalbaar kleiner alternatief voor hen is.
Zijn ook niet gek. Wonen in de regel goedkoper dan ooit wanneer ze gaan verhuizen en hebben meer ruimte dan ze doorgaans nodig hebben. Rutte heeft tienduizenden zorgplekken afgebouwd, je wordt als oudere ook min of meer gedwongen langer in dat huis te wonen (met of zonder mantelzorg).

• #10.882
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to stem D66.

Zijn ook niet gek. Wonen in de regel goedkoper dan ooit wanneer ze gaan verhuizen en hebben meer ruimte dan ze doorgaans nodig hebben. Rutte heeft tienduizenden zorgplekken afgebouwd, je wordt als oudere ook min of meer gedwongen langer in dat huis te wonen (met of zonder mantelzorg).

Precies dit, inderdaad.

Ik begrijp ik dit ook volkomen, maar eigenlijk zouden er gezinnen in die woningen moeten zitten.

Het is inderdaad in alle opzichten één groot drama en de overheid weigert blijkbaar om in te grijpen.
Aan de ene kant ken ik zelf veel ouderen die alleenstaand zijn (geworden) en daarbij nog steeds een eengezinswoning 'bezet' houden omdat er geen acceptabel/betaalbaar kleiner alternatief voor hen is.

Aan de andere kant spreek ik heel veel jongeren die geconfronteerd worden met de haast onmogelijke opgave om een goedkope huurwoning te vinden.
Laat staan dat ze iets kunnen kopen, maar overal zie ik dan weer wél bouwprojecten met grote billboards waarop met 'high end' wonen e.d wordt gekoketteerd. Echt walgelijke geldmakerij en decadentie.

Ondertussen rijd ik regelmatig door de net nieuw gebouwde wijken rond de stad -je kent ze vast ook wel- gewoon om met mijn eigen ogen te verifieren of het dat allemaal wel klopt.

En het is allemaal waar..
Vrijwel alleen maar vrijstaande en 2-onder-1 kap woningen die uit de grond worden gestampt en vanaf 5 ton worden verkocht.
Die hele huizenmarkt, zowel huur als koop, is echt aan alle kanten volledig verziekt. Schandalig gewoon.
Het is voor alleenstaande ouderen financieel gezien totaal onaantrekkelijk om te gaan samenwonen. En qua woningaanbod, zorg en vereenzaming, is dat een enorme gemiste kans.

• #10.889

Ik vind de krapte niet zo erg, mijn uurtarief is nog nooit zo hoog geweest 🤣

Terug van weggeweest :cool:

1627302196415.png

1627143775106.jpg

Ondertussen zitten meerdere vrienden van me zonder woning. Familieleden van 25 die nog thuis wonen omdat ze geen woning kunnen krijgen.

Gezinnen van 8 tot 10 mensen... Sterf
Ik snap dit sentiment wel. Zo kan mijn nicht en haar vriend in Groningen geen woning vinden, terwijl ze een baby samen hebben. Ze zitten noodgedwongen nog bij hun ouders dus dat is ook te triest voor woorden.

Ik kan alleen spreken voor de regio waar ik woon, maar hier komen zelden woningen vrij voor statushouders. De statushouders die een woning krijgen wonen soms al meer dan 8 jaar in Nederland, spreken deels de taal, kinderen gaan hier naar school etc. De woning die ze dan krijgen zijn echt 10 x niets. Ik heb zelf als prevestiger bij vluchtelingenwerk Noord nederland gewerkt en het is niet zo rooskleurig als het vaak wordt voorgespiegeld en wat mij betreft verdienen ook deze mensen een fatsoenlijke woning, net als jij en ik.

De statushouders die een woning krijgen wonen soms al meer dan 8 jaar in Nederland, spreken deels de taal, kinderen gaan hier naar school etc. De woning die ze dan krijgen zijn echt 10 x niets.
In mijn flat worden ze in hoog tempo naar binnen geschoven. Slechts 2 á 3 jaar wachten.

Gemiddelde waarde van deze woningen is momenteel €350.000 als je ze zou kopen.

De wachttijd voor de gemiddelde Nederlander is 18 jaar in deze gemeente. Dus nee, deze mensen verdienen deze woningen niet. Wie hier in dit land geboren is verdient zo'n woning. Althans, dat is hoe ik erover denk.

Maar dat is hoe het hier gaat. Elke gemeente regelt het vast anders.

Ik snap dit sentiment wel. Zo kan mijn nicht en haar vriend in Groningen geen woning vinden, terwijl ze een baby samen hebben. Ze zitten noodgedwongen nog bij hun ouders dus dat is ook te triest voor woorden.

Ik kan alleen spreken voor de regio waar ik woon, maar hier komen zelden woningen vrij voor statushouders. De statushouders die een woning krijgen wonen soms al meer dan 8 jaar in Nederland, spreken deels de taal, kinderen gaan hier naar school etc. De woning die ze dan krijgen zijn echt 10 x niets. Ik heb zelf als prevestiger bij vluchtelingenwerk Noord nederland gewerkt en het is niet zo rooskleurig als het vaak wordt voorgespiegeld en wat mij betreft verdienen ook deze mensen een fatsoenlijke woning, net als jij en ik.
Als je na 8 jaar de taal nog niet volledig begrijpt kan je beter terug naar land van afkomst , los van het feit dat je als Geboren Nederlander gewoon voorrang hoort te krijgen (principeel dan ) .en daarbij de woningen die een Nederlander aangeboden krijgt zijn ook uitgeleefde hokken

In mijn flat worden ze in hoog tempo naar binnen geschoven. Slechts 2 á 3 jaar wachten.

Gemiddelde waarde van deze woningen is momenteel €350.000 als je ze zou kopen.

De wachttijd voor de gemiddelde Nederlander is 18 jaar in deze gemeente. Dus nee, deze mensen verdienen deze woningen niet. Wie hier in dit land geboren is verdient zo'n woning. Althans, dat is hoe ik erover denk.

Maar dat is hoe het hier gaat. Elke gemeente regelt het vast anders.
Dat zou best kunnen. Hoeveel geld ze krijgen verschilt ook per gemeente.

Wat mij betreft verdient iedereen een woning. Dit zou een basisrecht moeten zijn.

Terug
Naar boven