AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Als je je wilt vestigen als Nederlands staatsburger dan ja!
En met welke toverspreuk tover je alle hiervoor noodzakelijke woningen vandaan?

De welvaart in dit land is niet aan komen waaien. Daar is eeuwen hard voor gevochten en gewerkt door onze voorouders. Om dat nu weg te geven aan een groep mensen die totaal geen connectie heeft met dit land vind ik eigenlijk best weerzinwekkend.

En met welke toverspreuk tover je alle hiervoor noodzakelijke woningen vandaan?

De welvaart in dit land is niet aan komen waaien. Daar is eeuwen hard voor gevochten en gewerkt door onze voorouders. Om dat nu weg te geven aan een groep mensen die totaal geen connectie heeft met dit land vind ik eigenlijk best weerzinwekkend.
woning tekort is een vies spelletje van de bouw ondernemers < geen enkele van hun wil woningen bouwen waarvan de winst marge laag is

woning tekort is een vies spelletje van de bouw ondernemers < geen enkele van hun wil woningen bouwen waarvan de winst marge laag is

Overheid moet/kan dit reguleren maar verzuimt haar taak.
U heeft opgelet dat doet me deugd:
Het grootste deel van die 55k zijn gezinsherenigingen, die hebben niet allemaal een huis nodig.

Het is een probleem dat bovenop het echte probleem komt en zo spelen huiseigenaren en werkgevers, met dank aan politiek en bestuur, mensen tegen elkaar uit: woningen blijven schaars en duur, arbeid blijft goedkoop door het aanbod aan de onderkant en de welvaartsstaat is niet meer te betalen.

De overheid verzuimt wel meer😅 Veel woningen worden momenteel opgekocht door de mensen met diepe zakken om vervolgens te verhuren. Er gaat zoveel mis.
dat heet markt werking , zo diep hoeven je zakken niet te zijn . mijn verhuur pandjes blijft de overheid mooi met de pootjes vanaf

dat heet markt werking , zo diep hoeven je zakken niet te zijn . mijn verhuur pandjes blijft de overheid mooi met de pootjes vanaf
Klopt en precies wat er mis gaat. Zo zijn uiteindelijk de prijzen steeds meer opgedreven (niet de enige reden, maar ook dat heeft een aandeel gehad). Lekker voor je eigen portemonnee is het wel natuurlijk.

Klopt en precies wat er mis gaat. Zo zijn uiteindelijk de prijzen steeds meer opgedreven (niet de enige reden, maar ook dat heeft een aandeel gehad). Lekker voor je eigen portemonnee is het wel natuurlijk.
markt werking is prima , project ontwikkelaars en bouw bedrijven slaan hier de plank mis uitgaande van huidige huur prijzen is het gewoon dom dat niet dat ze de lagere marge voor lief nemen en woningen ( lager segment) uit de grond stampen . ook in de bouw geld massa is kassa . als een bouw bedrijf bij mij kozijnen en trappen wil bestellen overweeg ik eerst of ik uberhaupt genoeg eenheden kan maken en afzetten afgaande op het werk dat geboden is . uiteindelijk heb je als ondernemer liever een werk waar ik 3 maanden vol meezit dan kozijnen en trappen voor 5 woningen die ergens in nog nieuw aan te leggen elite wijk liggen

Zoveel winst word er niet gemaakt in de bouw, en al helemaal niet als je het afweegt tegen de omzet en het risico wat ze lopen.

Volker Wessels resultaat 2020
€ 6.448 miljoen omzet. De nettowinst liep met 16% terug en kwam uit op € 119 miljoen.

en bij de BAM gaat het ook nog niet echt lekker, al zitten we al jaren in een ''goede tijd''

En als je dan de 50 grootsten van NL neemt hebben ze samen ook niet heel veel winst gemaakt.

De vijftig grootste bouwbedrijven van Nederland waren afgelopen jaar samen goed voor een omzet van 36,8 miljard euro. Dat is bijna 7%, oftewel 2,4 miljard euro, meer dan in het jaar ervoor. Nog harder dan de omzet steeg de totale winst van de koplopers in de bouw. 916 miljoen.

Winstmarges van 2,5%, zo laag zie je dat alleen in de bouwsector en in de PC hardware.

Laatst bewerkt:
  • Love
Waarderingen: Pren
Zoveel winst word er niet gemaakt in de bouw, en al helemaal niet als je het afweegt tegen de omzet en het risico wat ze lopen.

Volker Wessels resultaat 2020
€ 6.448 miljoen omzet. De nettowinst liep met 16% terug en kwam uit op € 119 miljoen.

en bij de BAM gaat het ook nog niet echt lekker, al zitten we al jaren in een ''goede tijd''

En als je dan de 50 grootsten van NL neemt hebben ze samen ook niet heel veel winst gemaakt.

De vijftig grootste bouwbedrijven van Nederland waren afgelopen jaar samen goed voor een omzet van 36,8 miljard euro. Dat is bijna 7%, oftewel 2,4 miljard euro, meer dan in het jaar ervoor. Nog harder dan de omzet steeg de totale winst van de koplopers in de bouw. 916 miljoen.

Winstmarges van 2,5%, zo laag zie je dat alleen in de bouwsector en in de PC hardware.
119 miljoen en 916 miljoen winst , procentueel niet de winsten die ze willen maar gaat nog steeds om belachelijk veel geld . En Bam krijgt precies wat ze verdienen meest Louche bpuw onderneming ooit in Nl

119 miljoen en 916 miljoen winst , procentueel niet de winsten die ze willen maar gaat nog steeds om belachelijk veel geld . En Bam krijgt precies wat ze verdienen meest Louche bpuw onderneming ooit in Nl
Maar de huizen zijn dus niet kunstmatig duur, anders hadden ze wel meer winst gemaakt.

Maar de huizen zijn dus niet kunstmatig duur, anders hadden ze wel meer winst gemaakt.
nee klopt , maar 119 miljoen nog steeds aardige winst . er winst draaien is goed maar een sector als de bouw heeft ook een belangrijke sociale taak wat dat betreft

Maar 10k winst maken per woning van 400k vind ik bijna een filantropische actie.

Terug
Naar boven