XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Kijk eens aan het komt allemaal samen.

QR codes, apps die je volgen, nu dit weer.

De totale controle door vadertje staat komt met de dag dichterbij. Wie het nu nog niet ziet zal het nooit gaan zien.

Kijk eens aan het komt allemaal samen.

QR codes, apps die je volgen, nu dit weer.

De totale controle door vadertje staat komt met de dag dichterbij. Wie het nu nog niet ziet zal het nooit gaan zien.
Die transacties zijn enkel inzichtelijk voor de bank. Niet voor de overheid. Dat kan alleen de politie/AIVD/FIOD etc m.b.v. een uitleveringsbevel. Die krijgen ze niet als ze daar geen onderbouwde reden voor hebben.

Die transacties zijn enkel inzichtelijk voor de bank. Niet voor de overheid. Dat kan alleen de politie/AIVD/FIOD etc m.b.v. een uitleveringsbevel. Die krijgen ze niet als ze daar geen onderbouwde reden voor hebben.
Kwestie van tijd. De duimschroeven worden steeds strakker aangedraait.

Ik bepaald zelf wel met hoeveel cash geld ik iets betaal. Daar heb ik geen bemoeizuchtige overheid voor nodig. De bemoeizucht/controle houdt maar niet op.

Binnen 10 jaar wordt cash geld afgeschaft. Let maar op.

En dan kan het grote controleren gaan beginnen. Want dan kunnen ze precies zien waar jij je geld aan uitgeeft. Eet je vaak ongezond? Minpunten op je sociaal krediet.

De huurprijs van een sociale huurwoning is in elk geval nog begrensd, en veel minima hebben inderdaad recht op huurtoeslag (en soms ook nog andere toeslagen). De gas- en elektrarekening wordt in de toeslagen niet meegenomen en kan daarnaast gewoon ongebreideld stijgen als je een variabel contract hebt, wat geldt voor bijna de helft van de Nederlanders. Dan gaat het echt om een stijging van meer dan 50 euro per maand voor een gemiddeld gezin per 1 januari 2022. De gasprijs is nu al ongekend hoog, het zijn euro's die uit je warme douchekraan stromen, geen eurocenten meer. In andere landen wordt al gesproken over overheidsingrijpen.

De huurprijs van een sociale huurwoning is in elk geval nog begrensd, en veel minima hebben inderdaad recht op huurtoeslag (en soms ook nog andere toeslagen). De gas- en elektrarekening wordt in de toeslagen niet meegenomen en kan daarnaast gewoon ongebreideld stijgen als je een variabel contract hebt, wat geldt voor bijna de helft van de Nederlanders. Dan gaat het echt om een stijging van meer dan 50 euro per maand voor een gemiddeld gezin per 1 januari 2022. De gasprijs is nu al ongekend hoog, het zijn euro's die uit je warme douchekraan stromen, geen eurocenten meer. In andere landen wordt al gesproken over overheidsingrijpen.
Dat krijg je wanneer men met al die achterlijke groen waanzin komt. Ik hoop dat eenieder die stemde op deze partijen zich helemaal scheel betaald. Mijne staat gelukkig nog 4 jaar vast.

Als het aan Timmerfrans ligt kan niemand meer gas betalen. Het is tijd dat we de groene Khmer verbieden, flink wat kerncentrales bouwen en goedkoop gas uit Rusland importeren. Probleem opgelost.

Dat krijg je wanneer men met al die achterlijke groen waanzin komt. Ik hoop dat eenieder die stemde op deze partijen zich helemaal scheel betaald. Mijne staat gelukkig nog 4 jaar vast.

Als het aan Timmerfrans ligt kan niemand meer gas betalen. Het is tijd dat we de groene Khmer verbieden, flink wat kerncentrales bouwen en goedkoop gas uit Rusland importeren. Probleem opgelost.
Green bonds, koop hier je green bonds. Van kapitalisme naar technocratie. Van staatsobligaties naar green bonds. Al die triljoenen moeten ergens vandaan komen natuurlijk.
Die kerncentrales gaan er voorlopig echt niet komen. Ja in Azië.
Hadden we 20 jaar geleden ook niet zien aankomen, dat de bovengrens ruim 1.500,00 gulden zou worden anno 2021. Of althans, de meesten niet natuurlijk. Hoeveel is de dollar ook alweer in waarde gedaald de afgelopen 80 jaar? (95%!)
Klopt wel ja. Prijzen stijgen elk jaar natuurlijk.
Valt in de sociale huursector nog mee, die is vooralsnog niet zo vatbaar voor echte (hyper)inflatie.
hebben we er ook al rekening mee gehouden dat de energie- en gasprijzen echt abominabel hard gaan stijgen na 1 januari
Ik heb vorig jaar voor 5 jaar vastgezet om deze reden. Er gaan na de huizen en de energie, straks nog veel meer dingen onbetaalbaar worden. En maar geld blijven bijdrukken al die regeringen, onder het mom van Crisis. :emo:

Ik betaal 710 sociale huur voor dit appartement. Vrije sector gaat weg voor 1300.

Zelfde woning.

Het ligt er idd echt aan waar je woont maar binnen de randstad hanteren ze woekerprijzen. Een vriend van mij zit in de vastgoed en als ik wel eens hoor wat hij vraagt voor huur. €850 voor een kamertje in Amsterdam-noord is blijkbaar heel normaal.
Voor dat bedrag kan ik een hypotheek van 6 ton krijgen. Dus het is zeker volledig uit balans.

Helaas echter kunnen mensen die dus wel hoge huren moeten kunnen betalen geen hypotheek krijgen met de zelfde maandlasten.

Voor dat bedrag kan ik een hypotheek van 6 ton krijgen. Dus het is zeker volledig uit balans.

Helaas echter kunnen mensen die dus wel hoge huren moeten kunnen betalen geen hypotheek krijgen met de zelfde maandlasten.
Jup en zo blijven mensen dus arm.

Maar: "You own nothing, but you will be happy." ;)

Is dat niet slechts tijdelijk door de lage rente?

Is dat niet slechts tijdelijk door de lage rente?
Dat is de vraag. Voorlopig lijkt de rente niet te gaan stijgen, maar fair enough - als dat gaat stijgen worden die lasten flink hoger. Omdat er dan miljoenen mensen in de problemen gaan komen kan dat eigenlijk niet gebeuren.

De markt voor woningen is volledig verstoord, door de ECB met kunstmatig lage rentes, door asielzoekersinstroom in sociale huur, door ouderen die niet doorstromen, scheefhuurders die niet kunnen bewegen naar koopwoning al zouden ze willen. De overheid zal toch echt met besluiten moeten komen. En dat gaat geld kosten. Aangezien we de horeca voor een miljoenmiljard ges;ponsord hebben (ook die 30% die eugenlijk failliet zou moeten gaan) kan dit ook wel wat mij betreft. Kunnen we meteen energiezuinige woningen neerzetten.

De meesten zetten hun rente toch vast voor de komende 20 a 30 jaar? Die mensen komen dan ook niet in de problemen, omdat hun hypotheekrente niet meestijgt.

Die rente wordt vooral kunstmatig laag gehouden, omdat de Zuid-Europese staten anders hun verzuipen in hun staatsschulden.

De markt voor woningen is volledig verstoord, door de ECB met kunstmatig lage rentes, door asielzoekersinstroom in sociale huur, door ouderen die niet doorstromen, scheefhuurders die niet kunnen bewegen naar koopwoning al zouden ze willen. De overheid zal toch echt met besluiten moeten komen.
De instroom van asielzoekers in de sociale huur is relatief klein.
Die rente wordt vooral kunstmatig laag gehouden, omdat de Zuid-Europese staten anders hun verzuipen in hun staatsschulden.
Laatst hoorde of las ik iemand beweren dat de lage rente geen oorzaak was, maar een gevolg. Dat zat een interessante beschouwing bij.

Italië schijnt bijvoorbeeld best een goede begroting te hebben, maar door gebrek aan economische groei en het niet kunnen afwaarderen van de eigen valuta is vooral de rente op hun oude schulden het probleem. Duitsland schijnt van deze situatie enorm te profiteren.

In zekere zin zullen wij altijd betalen, als de rente stijgt dan moeten schulden worden opgekocht en/of vrijgescholden.

• Like
Waarderingen: Pren
Gelukkigen al die huizen in de sociale sector goed geïsoleerd en worden die efficiënt verwarmd. Doet me denken aan die verhalen in de coronawinter over de armste buurt van Nederland.

:roflol: :roflol:
1632225019904.png

In deze, Team Wilders:

Zie ook 1Vandaag, burgerschaplessen voor basisonderwijs, verschil tussen de hoogleraar pedagogiek en de sociale "wetenschapper".

Zolang kinderen in Nederland niet meedoen in de top van Europa met lezen en schrijven liggen daar prioriteiten!

Laatst bewerkt:
We kunnen natuurlijk ook de Nederlandse taal makkelijker maken, de en het wordt hetzelfde, geen dt regels meer, geen hij zij meer Etc. Op die manier halen kinderen ook hogere cijfers en doen we weer mee in de top.

Bovenstaande is natuurlijk sarcastisch, maar er zullen er genoeg zijn die het wel een goede oplossing vinden.

We kunnen natuurlijk ook de Nederlandse taal makkelijker maken, de en het wordt hetzelfde, geen dt regels meer, geen hij zij meer Etc. Op die manier halen kinderen ook hogere cijfers en doen we weer mee in de top.

Bovenstaande is natuurlijk sarcastisch, maar er zullen er genoeg zijn die het wel een goede oplossing vinden.
Wollah

Terug
Naar boven