AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

ANP-437736936.jpg

Papa Mark, mama Siegrid en zoon Wopke zijn een gezellig weekendje weg op Center Parcs.

ANP-437736936.jpg

Papa Mark, mama Siegrid en zoon Wopke zijn een gezellig weekendje weg op Center Parcs.
Inderdaad echt geen gezicht. Sowieso volwassen mannen met enorme lappen tekst en nietszeggende getallen op hun polo’s. Het ergste zijn Max Verstappen polo’s , maar dit is een goede tweede.

Doe gewoon een nette lacoste of een Ralph Lauren. Je bent Gvd minister.

Mijn ouders huren al 35 jaar hetzelfde huis, een groot herenhuis middenin het centrum van Middelburg. Ze betalen nog geen 500 euro per maand, hebben beiden een prima pensioen, houden een pak geld over om leuke dingen van te kunnen doen. Als ze eruit zouden gaan zouden ze voor een seniorenflat meer betalen dan ze nu doen voor een huis met vier slaapkamers, grote zolder, tuin, alles er op en er aan. Zolang ze de trap op kunnen zullen ze daar blijven wonen en ik geef ze geen ongelijk.
Groot gelijk dat ze daar blijven wonen. Fijn dat dat kan met hun pensioen!

Voor een herenhuis met tuin ben je nu minimaal zo'n 5 ton kwijt. Misschien een keer 3,5 in het Groningse aardbevingsgebied. Dat staat in geen verhouding met €500 huur, en dat is nu net onderdeel van het probleem.
De markt is voor investeerders

ANP-437736936.jpg

Was vast een heftig nachtje.... Wobke is nog wazig, zie ik :o

Ja, ik rijd geen paard, ik draag paard.
Vermijd iig alles dat allerlei teksten en cijfers bevat. Dus ook die lelietje dingen die heel groot ‘polo sports’ zeggen moeten ze in de fik steken.

Ik heb trouwens vroeger wel eens paard gereden. Best leuk. En lastig. Viel me wel op dat de meeste jongens wel wat ‘apart’ waren 😝

Groot gelijk dat ze daar blijven wonen. Fijn dat dat kan met hun pensioen!

Voor een herenhuis met tuin ben je nu minimaal zo'n 5 ton kwijt. Misschien een keer 3,5 in het Groningse aardbevingsgebied. Dat staat in geen verhouding met €500 huur, en dat is nu net onderdeel van het probleem.
De markt is voor investeerders
Bij mij in de straat is er recent een leuk herenhuis verkocht, 950k. Naast het centrum in Arnhem.

Was vast een heftig nachtje.... Wobke is nog wazig, zie ik :o
Dat is nog van de wildwaterbaan. En nu op naar de bowlingbaan.

Inb4 Wopke met een pannenkoeken met spek en stroop en een ijsje met spikkels op het terras. Ben benieuwd wie er boven in het stapelbed mocht slapen, Wopke of Mark.

Vermijd iig alles dat allerlei teksten en cijfers bevat. Dus ook die lelietje dingen die heel groot ‘polo sports’ zeggen moeten ze in de fik steken.

Ik heb trouwens vroeger wel eens paard gereden. Best leuk. En lastig. Viel me wel op dat de meeste jongens wel wat ‘apart’ waren 😝
Valt me ook op dat tegenwoordig veel jongeren bij de NASA werken en space-oriented zijn, om nog maar niet te spreken over under armour. Ach ja, beter in ieder geval dan die PSG-trainingspakken met sokken en slippers eronder in de gym, + heuptasje.

Valt me ook op dat tegenwoordig veel jongeren bij de NASA werken en space-oriented zijn, om nog maar niet te spreken over under armour. Ach ja, beter in ieder geval dan die PSG-trainingspakken met sokken en slippers eronder in de gym, + heuptasje.
Krijg je hè met al die raketgeleerden die we importeren.

Typisch zo’n situatie waarbij één persoon in het gezelschap de dresscode ‘casual’ totaal verkeerd heeft opgevat

Ja, dat zal!

Provincie Zeeland, alleen herenhuis, tuin en beschikbaar aangevinkt.

Adobe_20210919_132030.png
Hier in Be gaat het ook hard, sinds de aankoop van ons huis is de geschatte waarde met 100.000e gestegen. Klinkt goed maar de realiteit is dat als we het verkopen, we nog steeds genaaid zijn omdat overal anders de prijzen ook gestegen zijn.

Die in Goes is wel nice. Flink perceel.

@Mentat

Zoveel verschillen onze meningen volgens mij niet. We stellen allebei o.a. dat het problematisch is dat er geen middensegment is. Dit zorgt er in combinatie met het grote aandeel sociale huur voor dat de huur- en koopprijzen in de vrije sector omhoog gedreven worden.

Dit belet enerzijds de hoeveelheid mensen die kunnen en willen doorstromen naar de vrije sector. Want waarom zou je voor 1500 p/m in de Bijlmer gaan wonen, als je ook voor 600 p/m in een vergelijkbaar appartement in een leuke buurt in het centrum kunt wonen. Dit heeft m.i. ook een verband met mijn eerdere stelling over sociale huur op toplocaties. Het is een overheidstaak om te zorgen voor betaalbare huisvesting, maar dat hoeft niet op een toplocatie. Om dezelfde reden dat de overheid mij niet hoeft te subsidiëren om me aan een Ferrari te helpen, hoeft een grachtenpand in Amsterdam ook geen sociale huur te zijn. Dit is onnodige luxe op kosten van de belastingbetaler en hindert de doorstroom. Immers kan men voor hetzelfde geld meer woningen realiseren in goedkopere gebieden en daarnaast zijn mensen meer geneigd door te stromen, als daar ook daadwerkelijk iets tegenover staat. De A-locaties zijn ook veel aantrekkelijker voor beleggers en zodoende maken de echte bewoners ook meer kans in de overige gebieden. Dit zal echter wss een probleem blijven. Een woonplicht zou zeker geen slechte maatregel zijn.

Anderzijds zorgt het gebrek aan middensegment er ook voor dat mensen bij voorbaat al zijn aangewezen op sociale huur, omdat ze de vrije sector simpelweg niet of nauwelijks kunnen betalen. En als je er dan net tussenin zit, ben je gedwongen te huren voor 50%+ van je netto inkomen, waardoor je nooit genoeg kunt sparen om een koopwoning te kunnen betalen.

Terug
Naar boven