XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Hier in Be gaat het ook hard, sinds de aankoop van ons huis is de geschatte waarde met 100.000e gestegen. Klinkt goed maar de realiteit is dat als we het verkopen, we nog steeds genaaid zijn omdat overal anders de prijzen ook gestegen zijn.
Als jullie toen niet hadden gekocht, had je nu dan überhaupt nog iets kunnen kopen?

Veel huizen worden hier verkocht aan investeerders, die het vervolgens voor de hoofdprijs verhuren. Ze drijven de prijs van koophuizen nog verder omhoog dmv overbiedingen, en maken de markt vluchtigr waardoor men meer risico's neemt.

Zie daar maar eens tussen te komen als je voor het eerst een huis koopt.

Ik heb voorheen in een 3 kamer appartement (75m2) in Barendrecht gewoond, direct van de bouwer gekocht in 2005 voor €145k, nu staat er eentje te koop met een bieden vanaf prijs van €260k.

Ik heb voorheen in een 3 kamer appartement (75m2) in Barendrecht gewoond, direct van de bouwer gekocht in 2005 voor €145k, nu staat er eentje te koop met een bieden vanaf prijs van €260k.
€145k voor een woning. Damn.

Ik woon in een appartement 70m2. Gedeelte van de appartementen in deze flat is sociaal, gedeelte vrije sector en een gedeelte koop.

De koop (zelfde woning) gaan weg vanaf 350k. Helemaal gestoord.

• Like
Waarderingen: BB_
M'n broer betaalt in Amsterdam 1500 euro huur voor 70 m2.

Ik zag laatst een studentenkamer in Breda te huur staan van maar liefst 13 m2. De keuken, badkamer en toilet moest je delen met de rest van je kamergenoten, dat alles voor maar 750 euro per maand :roflol:

Ik heb nog een kamer+zolder te huur voor 1000 pm 😝

Mensen die niet werken hebben meestal wel recht op een sociale woning ja.

Ligt er natuurlijk wel een beetje aan of je in een grote stad, in de buurt van een grote stad of gewoon ineen willekeurig dorpje in <20km bij een grote stad vandaan kunt huren in de vrije sector. Ik huur al een tijdje in de vrije sector en natuurlijk is het in vergelijking tot kopen of sociale huur relatief gezien, aan de dure kant. Maar met een beetje wikken en wegen kun je best wat moois vinden wat nog betaalbaar is. Helemaal als je gewoon twee inkomens hebt en geen verplichtingen zoals kinderen. Maar goed betaalbaar is natuurlijk ook subjectief en afhankelijk van je inkomen.

Ligt er natuurlijk wel een beetje aan of je in een grote stad, in de buurt van een grote stad of gewoon ineen willekeurig dorpje in <20km bij een grote stad vandaan kunt huren in de vrije sector. Ik huur al een tijdje in de vrije sector en natuurlijk is het in vergelijking tot kopen of sociale huur relatief gezien, aan de dure kant. Maar met een beetje wikken en wegen kun je best wat moois vinden wat nog betaalbaar is. Helemaal als je gewoon twee inkomens hebt en geen verplichtingen zoals kinderen. Maar goed betaalbaar is natuurlijk ook subjectief en afhankelijk van je inkomen.
Ik betaal 710 sociale huur voor dit appartement. Vrije sector gaat weg voor 1300.

Zelfde woning.

Het ligt er idd echt aan waar je woont maar binnen de randstad hanteren ze woekerprijzen. Een vriend van mij zit in de vastgoed en als ik wel eens hoor wat hij vraagt voor huur. €850 voor een kamertje in Amsterdam-noord is blijkbaar heel normaal.

Ik betaal 710 sociale huur voor dit appartement. Vrije sector gaat weg voor 1300.

Zelfde woning.

Het ligt er idd echt aan waar je woont maar binnen de randstad hanteren ze woekerprijzen. Een vriend van mij zit in de vastgoed en als ik wel eens hoor wat hij vraagt voor huur. €850 voor een kamertje in Amsterdam-noord is blijkbaar heel normaal.

Ja waar je woont maakt gewoon het verschil. 710,00 vind ik eigenlijk al best veel voor een appartement in de sociale huur :o Ik betaal 450,00 meer vol een 0-op de meter woning van 140m² met een tuin van 75m², inclusief inbouw alles, vloerverwarming, zonnepanelen etc. (in de vrije sector dus) Maar idd, ik woon net even aan de rand van een wat kleinere plaats in midden Nederland, vlakbij wat kleinere steden zoals Amersfoort.

Ja waar je woont maakt gewoon het verschil. 710,00 vind ik eigenlijk al best veel voor een appartement in de sociale huur :o Ik betaal 450,00 meer vol een 0-op de meter woning van 140m² met een tuin van 75m², inclusief inbouw alles, vloerverwarming, zonnepanelen etc. (in de vrije sector dus) Maar idd, ik woon net even aan de rand van een wat kleinere plaats in midden Nederland, vlakbij wat kleinere steden zoals Amersfoort.
€710 is de maximale sociale huurprijs. Idd best veel.

752 zelfs

hebben we er ook al rekening mee gehouden dat de energie- en gasprijzen echt abominabel hard gaan stijgen na 1 januari

Terug
Naar boven