AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Demoniseren blijft een zwaktebod, zijn "disclaimer" vooraf doet daar niets aan af.

Van Roosmalen heeft duidelijk niks geleerd ook van de dood van Pim Fortuyn.
(of juist wel natuurlijk, misschien is dat hier wel de échte ongemakkelijke waarheid)

Laatst bewerkt:
Had weer even een Thierry momentje, wat een kerel.

Annabel Nanniga spreekt nu op npo1, ze hoort bij FvD.

Demoniseren blijft een zwaktebod, zijn "disclaimer" vooraf doet daar niets aan af.

(of juist wel natuurlijk, misschien is dat hier wel de échte ongemakkelijke waarheid)

Leuk stukje

Hoorde m ook vanmiddag. Vond m prima.

Ook wel een aardig stukje, bovendien zo over the top.

Marcel van Roosmalen is columnist, dat is toch wat anders dan dan de demonisering van Fortuyn. Voor columnisten en cabaretiers moet er wel veel ruimte zijn.

Martijn Koning bij Jinek was wel voorbij de goede smaak wat mij betreft.

Ook wel een aardig stukje, bovendien zo over the top.

Inhoudelijk vind ik het stukje bij vlagen hilarisch, maar het gaat op een mijn optiek verkeerde manier over de op.
ik vind context en timing ook nogal bedenkelijk.

Marcel van Roosmalen is columnist, dat is toch wat anders dan dan de demonisering van Fortuyn.
Tja, daar kun je over discussiëren natuurlijk.

Tegenwoordig wordt er -ook in dit geval door een columnist- veel te vaak direct op de man wordt gespeeld i.p.v. op de politieke inhoud.
Dat zie ik trouwens als een steeds vaker voorkomende, verhardende trend in de maatschappij, iets dat polarisatie en demonisering alleen maar zal bevorderen.
Ik ben daar geen voorstander van.

Voor columnisten en cabaretiers moet er wel veel ruimte zijn.

Zeker, ik kan ook hartelijk lachen om "Even tot hier". Dat is ook niet het punt.
Baudet wordt hier in dit filmpje op een 'beschaafde' manier belachelijk gemaakt, niets mis mee.
Maar er woorden ook geen woorden gebruikt zoals "uitsluiting uit de samenleving", "bind ze vast" e.d.

Martijn Koning bij Jinek was wel voorbij de goede smaak wat mij betreft.

Voor mij geldt dat dus ook voor van Roosmalen in dit geval.

“I may not agree with what you have to say, but I will defend to the death your right to say it.”

Nooit grappig gevonden, zoals vele Nederlandse cabaratiers/columnisten waarvan je je afvraagt waarom er mensen naar luisteren. Ziet er ook niet uit, als iets wat je uit z'n lijden zou moeten verlossen maar zo vies en mislukt dat je er niet aan wilt komen.

SP weer verlies. Lilian moet nu eindelijk eens de eer aan haar zelf houde

Het is mij wat. Presteer je het vorig jaar nog om tientallen Afghanen over de kling te jagen, omdat je niet capabel bent als minister van Defensie.

Zit je nu als burgemeester van Almere je te verbazen over de lage opkomst cijfers en de vraag te stellen waarom mensen weinig vertrouwen hebben in de politiek.

Lekker bezig Ank.

Elite-politica is ver verwijdert van de financiële werkelijkheid waarin de "gewone" Nederlander leeft.

Gevalletje "met 2 maten meten", want blijkbaar mag deze oud VVD'er wél dit soort vergelijkingen maken?

"FvD heeft niets op met de rechtsstaat en de huidige staatsinrichting. Het kartel, de elite moet worden vervangen. Er moet in de ogen van Baudet een nieuwe elite voor terugkomen, één van gelijkgestemden met FvD. Dit lijkt geen elite te worden met respect voor rechtsstaat en democratie. Nu komt nog een keer het Duitsland van de jaren dertig van de vorige eeuw om de hoek kijken. Ik durf het zo onderhand wel aan rechtstreeks de vergelijking met Hitler te maken.

Gevalletje "met 2 maten meten", want blijkbaar mag deze oud VVD'er wél dit soort vergelijkingen maken?

"FvD heeft niets op met de rechtsstaat en de huidige staatsinrichting. Het kartel, de elite moet worden vervangen. Er moet in de ogen van Baudet een nieuwe elite voor terugkomen, één van gelijkgestemden met FvD. Dit lijkt geen elite te worden met respect voor rechtsstaat en democratie. Nu komt nog een keer het Duitsland van de jaren dertig van de vorige eeuw om de hoek kijken. Ik durf het zo onderhand wel aan rechtstreeks de vergelijking met Hitler te maken.

Hoogleraar filosofie.

Terug
Naar boven