AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Als het lot het toelaat zal ik met Baudet arm in arm naar Den Haag marcheren. Het demoniseren van Baudet moet afgelopen zijn. De man is de enige die een pacifistische bemiddelingspositie aanneemt in het Rusland Oekraïne conflict. Ik buig voor de grote Baudet en zal mijn verantwoordelijkheden nemen, de jeugdafdeling van de FvD in Utreg zal met pacifistische waarden worden opgevoed.

Ik zie de vastberadenheid van Hiddema in Baudet, Hiddema heeft u nooit verlaten, STAMVADER van de partij en het Fvd gedachtegoed, vormgever van de grote Baudet.

Hiddema we vergeten u niet maar……. over pak weg 20 jaar zal iedereen het geheugen van een goudvis hebben. Als het eventjes kan spoel je Rutte natuurlijk door de wc maar helaas zijn we te vergevingsgezind of gewoon erg dom. Als de huidige premier weg is trekken we hier graag een fles wijn voor open, de champagne ontkurken we nog niet aangezien we nog bezig zijn met het voorspel. Erotisch getinte momenten, je moet er maar van houden.

Baudet en Theo Hiddema, ooit noemde ik dit duo de opkomende dirigenten van een nieuw politiek speelveld in de vaderlandse politiek. Sinds de breuk tussen de twee ben ik verwikkeld geraakt in negatieve gedachten. Zonder Hiddema geen Baudet, wij eren desondanks de ongewenste ontwikkelingen de stamvader van de partij.

Na forensisch onderzoek is gebleken dat de twee heren heel wat fossielen hebben begraven. Geen fossielen in de politiek, dat willen we niet, Hiddema uitgezonderd natuurlijk, sluw en calculerend, geen demente zoutzak. We moeten het recht voor de raap hebben. Als het aan de D66 ligt gaat het feestje van bedrog nog eventjes door. Ik krijg verdomme hun pamfletten in mijn brievenbus, had liever medicatie gezien, Met de groeten uit?

Dat was wellicht wel toen hij nog bij het CDA zat, hij meende meer te kunnen bereiken door zich soms te voegen naar de fractie.

Hij heeft een enorme rol gespeeld bij de Toeslagenaffaire, waarschuwde aannhet begin van de coronacrisis en is nu scherp op het afschaffen van het CTB.

Ik ben redelijk positief over P.O., maar ik houd de knaap goed in de gaten! :)

Ook TB was in het begin heel waarschuwdend over corona en vond het daarna allemaal onzin. Bij TB heb ik het idee dat hij altijd wat anders kiest dan de rest.

Klopt, maar hij heeft t.a.v. hiervan wel publiekelijk erkent dat dit zijn grootste politieke fout was tot nu toe.
"openheid en eerlijkheid" hierin heeft mogelijk ook zo zijn marktwaarde voor T.B., maar zie je de gevestigde orde van politici niet gauw doen.
Wat je ook van Baudet vindt, hij speelt in ieder geval niet hetzelfde hypocriete politieke toneelspel dat je bij het merendeel van de partijen ziet.
Hij is wel "zichzelf", wat hem dan misschien weer met de rest doet verworden tot dezelfde pot nat..

Sinds de Uil van Minerva is of TB de weg kwijtgeraakt, laat hij z'n ware aard zien, zoekt hij in een andere vijver en/of kan ik hem vaak niet meer volgen.
Dat "probleem" heb ik ook met hem. Aan de ene kant luister ik nog wel degelijk naar wat hij te zeggen heeft.
Puur omdat hij ook zinnige dingen te melden heeft of in ieder stof tot nadenken geeft als een balans-functie tegen de eenzijdige retoriek van het "narratief".
Aan de andere kant maakt hij het het met z'n fratsen en uitlatingen wel lastig om hem inhoudelijk serieus te blijven nemen.

Guilty by association, verschrikkelijk.
Die demonisering is ook dat politici een tegenstander zoeken om zich tegen af te zetten. Het antwoord van TB is ook om dan nog iets verder te gaan en inmiddels zit hij vuistdiep in de complottheorieën.

Tja, dat zijn echt nagels aan de doodskist van de democratie vind ik.
Ook de Fvd is een expressie van de kiezer en onderdeel van wat er bij de bevolking speelt.
Dat moet je niet gaan censureren en demoniseren, fout-fouter-foutst.

Ik haal mijn favoriete Voltaire uitspraak maar weer eens aan. (da's al de 2e keer vandaag, op zich al veelzeggend)
“I may not agree with what you have to say, but I will defend to the death your right to say it.”

Wilders en Pechtold hebben elkaar groot gemaakt door het afzetten tegen de ander.

Ergens maakten Omtzigt en Baudet dezelfde beweging rond corona, maar niet op dezelfde weg. Mij spreken de ideeën van Omtzigt meer aan dan de complotten van Baudet.
Omtzigt is gewoon veel scherper, realistischer en zakelijker dan Baudet.

Disclaimer: Ik spuw even mijn gal in sarcastische modus.
Pechtold vind ik nog steeds een gluiperige rat, vermomd in een soort "droopy" maatpak inclusief zielige puppy-dog oogjes en woke stropdas.
s-modus/off

EDIT: zie ook Maarten van Rossem rond 9/11, werd ook een tijdje gecanceld.

"The inconvenient truth"

Laatst bewerkt:

Censuur en cancel-cultuur is weer helemaal hip in Nederland!

ik word daar niet blij van..:(

Ik ben redelijk positief over P.O., maar ik houd de knaap goed in de gaten! :)

Klopt, maar hij heeft t.a.v. hiervan wel publiekelijk erkent dat dit zijn grootste politieke fout was tot nu toe.
"openheid en eerlijkheid" hierin heeft mogelijk ook zo zijn marktwaarde voor T.B., maar zie je de gevestigde orde van politici niet gauw doen.
Wat je ook van Baudet vindt, hij speelt in ieder geval niet hetzelfde hypocriete politieke toneelspel dat je bij het merendeel van de partijen ziet.
Hij is wel "zichzelf", wat hem dan misschien weer met de rest doet verworden tot dezelfde pot nat..

Dat "probleem" heb ik ook met hem. Aan de ene kant luister ik nog wel degelijk naar wat hij te zeggen heeft.
Puur omdat hij ook zinnige dingen te melden heeft of in ieder stof tot nadenken geeft als een balans-functie tegen de eenzijdige retoriek van het "narratief".
Aan de andere kant maakt hij het het met z'n fratsen en uitlatingen wel lastig om hem inhoudelijk serieus te blijven nemen.

Tja, dat zijn echt nagels aan de doodskist van de democratie vind ik.
Ook de Fvd is een expressie van de kiezer en onderdeel van wat er bij de bevolking speelt.
Dat moet je niet gaan censureren en demoniseren, fout-fouter-foutst.

Ik haal mijn favoriete Voltaire uitspraak maar weer eens aan. (da's al de 2e keer vandaag, op zich al veelzeggend)
“I may not agree with what you have to say, but I will defend to the death your right to say it.”

Omtzigt is gewoon veel scherper, realistischer en zakelijker dan Baudet.

Disclaimer: Ik spuw even mijn gal in sarcastische modus.
Pechtold vind ik nog steeds een gluiperige rat, vermomd in een soort "droopy" maatpak inclusief zielige puppy-dog oogjes en woke stropdas.
s-modus/off

"The inconvenient truth"
Mijn favoriete uitspraak is en blijft: "ceterum censeo Carthaginem esse delendam".

1647289702689.png

Mijn andere favoriete reactie hierop is: "Eensch"

(en onder ons gezegd, ik moest hem wel ff opzoeken, ssssst ;))
Volgens mij worden bijdragen in de TK van de PvdD nogal eens afgesloten met een variant hierop over de bio-industrie.

Volgens mij worden bijdragen in de TK van de PvdD nogal eens afgesloten met een variant hierop over de bio-industrie.

Voordat ik dit überhaupt kan begrijpen, moet jij mij eerst eens even uitleggen hoe jouw gezicht eruit zag, voordat je ouders werden geboren.

Laatst bewerkt:
Voor de echte liefhebber en mensen (waaronder @harpep) die nog twijfelen:

Zie ook dit topic op GS, eventueel met inleiding.

Kijktip over doctrines, soevereiniteit en de uitverkoop van Nederland: de Francois Vranckenlezing van Pieter Omtzigt​

Mooi en zinvol verhaal zeker ook vanuit historisch besef.
Op dit moment lijkt hij een van weinigen die authentiek en oprecht is en "the voice of reason" vertolkt.

We houden deze man in de gaten, ben benieuwd wat zich nog gaat vormen want hij kan dit niet alleen af.

Terug
Naar boven