Ik ben redelijk positief over P.O., maar ik houd de knaap goed in de gaten!
Klopt, maar hij heeft t.a.v. hiervan wel publiekelijk erkent dat dit zijn grootste politieke fout was tot nu toe.
"openheid en eerlijkheid" hierin heeft mogelijk ook zo zijn marktwaarde voor T.B., maar zie je de gevestigde orde van politici niet gauw doen.
Wat je ook van Baudet vindt, hij speelt in ieder geval niet hetzelfde hypocriete politieke toneelspel dat je bij het merendeel van de partijen ziet.
Hij is wel "zichzelf", wat hem dan misschien weer met de rest doet verworden tot dezelfde pot nat..
Dat "probleem" heb ik ook met hem. Aan de ene kant luister ik nog wel degelijk naar wat hij te zeggen heeft.
Puur omdat hij ook zinnige dingen te melden heeft of in ieder stof tot nadenken geeft als een balans-functie tegen de eenzijdige retoriek van het "narratief".
Aan de andere kant maakt hij het het met z'n fratsen en uitlatingen wel lastig om hem inhoudelijk serieus te blijven nemen.
Tja, dat zijn echt nagels aan de doodskist van de democratie vind ik.
Ook de Fvd is een expressie van de kiezer en onderdeel van wat er bij de bevolking speelt.
Dat moet je niet gaan censureren en demoniseren, fout-fouter-foutst.
Ik haal mijn favoriete Voltaire uitspraak maar weer eens aan. (da's al de 2e keer vandaag, op zich al veelzeggend)
“I may not agree with what you have to say, but I will defend to the death your right to say it.”
Omtzigt is gewoon veel scherper, realistischer en zakelijker dan Baudet.
Disclaimer: Ik spuw even mijn gal in sarcastische modus.
Pechtold vind ik nog steeds een gluiperige rat, vermomd in een soort "droopy" maatpak inclusief zielige puppy-dog oogjes en woke stropdas.
s-modus/off
"The inconvenient truth"