MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

1656943233723.png

solidair met de boer
Je vlag hangt ondersteboven?

dat NL (de boeren) in nood is/zijn

Op zich zeker geen slechte argumenten, maar helaas geschreven in de context van augustus 2020.

In het licht van de snelle en bizarre ontwikkelingen van de afgelopen 2 jaar, met de dag minder valide en meer gedateerd.
Tenminste, in mijn optiek dan..

Op zich zeker geen slechte argumenten, maar helaas geschreven in de context van augustus 2020.

In het licht van de snelle en bizarre ontwikkelingen van de afgelopen 2 jaar, met de dag minder valide en meer gedateerd.
Tenminste, in mijn optiek dan..
Hoe kan de gemiddelde burger hier nu een gefundeerde mening over hebben en dus een weloverwogen besluit nemen of iets als CETA een goede of slechte zet is?

Ik denk dat een handlelsakkoord ansich wel een goed idee is.

Hoe kan de gemiddelde burger hier nu een gefundeerde mening over hebben en dus een weloverwogen besluit nemen of iets als CETA een goede of slechte zet is?
Door zich voldoende te informeren cq. te laten informeren vanuit verschillende bronnen.
Doorgaans doen diegenen die het geen barst interesseert, hier verder toch niets mee/ze negeren het verder.

Je kunt je sowieso in het algemeen afvragen, in hoeverre de gemiddelde burger überhaupt een gefundeerde mening heeft.
Ergo, op grond van een weloverwogen besluit bijvoorbeeld op een bepaalde politieke partij te stemt.
Zelfde verhaal bij referenda.
Dit blijft altijd een lastig verhaal, maar je moet toch wat.
Niets doen en overal je mond bij houden is ook niet echt een democratisch constructief uitgangspunt.

Ik denk dat een handlelsakkoord ansich wel een goed idee is.

Ik an sich vaak ook, maar in dit geval dus niet.

Liever het “democratisch stelsel” anders vormgeven ipv allerlei referenda en petities.

De inhoud staat je niet aan?
Klopt, de inhoud in relatie tot huidige politiek-maatschappelijke ontwikkelingen (op nationaal en internationaal niveau) staat me niet aan

Hoe kan de gemiddelde politicus dit? Die stemmen veelal mee met de partijlijn.

Een referendum over het Associatieverdrag met Oekraïne was niets, burgers gingen dat toch niet lezen. Nou Pechtold die nog heen en weer was gevlogen had het zelf ook niet gelezen.

Zoiets als CETA is lastig te beoordelen, maar er zullen echt niet alleen maar winnaars zijn, al zuoden we er gemiddeld een maandsalaris op vooruit gaan.

Hoe kan de gemiddelde politicus dit? Die stemmen veelal mee met de partijlijn.
Je zou verwachten dat die dan niet herkozen worden. Die gemiddelde stemmer doet als geen moeite om zijn stem te volgen en zich af te vragen of het een goede keuze is geweest. Die gaat zich dan helemaal niet ergens in verdiepen om wen gedegen keuze te maken bij een referendum of petitie.

al zuoden we er gemiddeld een maandsalaris op vooruit gaan
Iedereen een gemiddeld maandsalaris, of gemiddeld iedereen een maandsalaris? ;)

Liever het “democratisch stelsel” anders vormgeven ipv allerlei referenda en petities.

Petities zetten doorgaans ook geen zoden aan de dijk.

Referenda kunnen in mijn optiek wel degelijk een belangrijk hulpmiddel zijn binnen een democratie.
Maar dan moeten ze wel absoluut bindend zijn (en derhalve ook natuurlijk aan bepaalde toelatings-voorwaarden/criteria voldoen)

Want wat lieden als Rutte, Ollongren en Kaag doen met een raadgevend referendum is maar al te duidelijk gebleken..

Maar goed, deze discussie ga ik hier verder niet voeren.

Ik heb belangrijker dingen te doen, zoals deadliften bijvoorbeeld ;)

Terug
Naar boven