Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

1657648086749.png
:)

Al die r**ards zullen toch wel weer op het kartel stemmen. Compleet geïndoctrineerd hersendood voor zich uitstarend weer dat rode kruisje zetten bij Marx Rutte, om vervolgens thuis weer voor de treurbuis naar kansloze NPO programma's kijken.

Ironisch, tegen massale veehouderij zijn maar zelf niet doorhebben dat ze stemvee zijn.
Ignorance is bliss.

En de verhevenen moeten lijden.

Ja, maar hun ignorance verpest het voor de rest.

Als mensen die graag Groenlinks stemmen over 20 jaar zouden sterven van de honger zou mij aan mijn reet roesten. Sterker nog, ik zou daar flink van genieten. Maar helaas sleuren ze iedereen (vol overtuiging) mee het abyss in.

En de verhevenen moeten lijden.

Ik zou ze geenszins verheven willen noemen, maar het zijn doorgaans wel diegenen die zich bewust zijn van de causale relatie tussen op wie er gestemd wordt en de (merendeels negatieve) gevolgen daarvan.

Als de waslijst met feitelijke wantoestanden en schandalen die aan de "Rutte doctrine" kleven écht tot je doordringen, dan laat je het wel uit je hoofd om voor de zoveelste keer een kruisje te zetten bij de vvd.

Ik zou ze geenszins verheven willen noemen, maar het zijn doorgaans wel diegenen die zich bewust zijn van de causale relatie tussen op wie er gestemd wordt en de (merendeels negatieve) gevolgen daarvan.

Als de waslijst met feitelijke wantoestanden en schandalen die aan de "Rutte doctrine" kleven écht tot je doordringen, dan laat je het wel uit je hoofd om voor de zoveelste keer een kruisje te zetten bij de vvd.
Is er een moment in de geschiedenis geweest dat jij wel vertrouwen hebt gehad in onze politieke leiders?

Is er een moment in de geschiedenis geweest dat jij wel vertrouwen hebt gehad in onze politieke leiders?

Ja hoor, het grootste deel van mijn (bewuste) leven, pakweg zo'n 35 jaar lang.

Daarbij opmerkend dat er altijd wel "dingetjes" waren, maar door de bank genomen kon me ik ook daar prima in vinden.
Er was voor mij dan ook een brede acceptatie voor keuzes die mij persoonlijk minder aan stonden, vanuit solidariteit met democratische grondbeginselen.
(je kunt het namelijk nooit iedereen helemaal naar de zin maken, ook dat is de realiteit, maar er was altijd een redelijke balans en consensus)

Maar wat er de afgelopen paar jaren culminerend plaats vindt, daar heb ik inderdaad amper een goed woord voor over.
Ik ben het gewoon fundamenteel niet meer eens met het beleid en de voor mij zichtbare gevolgen er van.
Vertrouwen is daardoor zo ongeveer nul-komma-nul op dit moment.
Daar moet je dan echt wel je best voor hebben gedaan, te meer omdat ik altijd iemand ben geweest die loyaal is en juist graag wil kunnen vertrouwen op de overheid.
Voor mij heeft deze 'destructie' een aanloop gehad van pakweg 10-15 jaar.

Het is ook niet alleen een hele cascade aan gebeurtenissen, beslissingen en gevolgen die ik hekel.
Ook de hypocriete, leugenachtige/narcistische verwording van het algemene karakter van de NL politiek, vind ik echt stuitend en weerzinwekkend.
Ik voel me wat dat betreft ontheemd in mijn eigen land, anders kan ik het niet noemen helaas.

En nee, dit is geen "midlife grumpy-ness" (verre van dat), als ik de mogelijkheid zie, ga ik waarschijnlijk voorgoed weg uit dit land.

Laatst bewerkt:
Al die r**ards zullen toch wel weer op het kartel stemmen. Compleet geïndoctrineerd hersendood voor zich uitstarend weer dat rode kruisje zetten bij Marx Rutte, om vervolgens thuis weer voor de treurbuis naar kansloze NPO programma's kijken.

Ironisch, tegen massale veehouderij zijn maar zelf niet doorhebben dat ze stemvee zijn.
Vergeet niet dat veel misstappen van de afgelopen jaren weinig invloed hadden op de doorsnee Nederlander. Nu wordt boeren het leven onmogelijk gemaakt. En daarmee worden ook velen geraakt in sectoren die daar sterk mee samenhangen: dierenartsen, bedrijven in veevoer, de zuivelindustrie en de transportsector bijv. En die mensen worden allemaal indirect geraakt en hebben allemaal familieleden, die dat van dichtbij zien. De groep die nu geraakt wordt door het stikstofbeleid is veel groter dan bijv. de groep die de dupe was van het Toeslagenschandaal. Bovendien is dit de zoveelste fuckup. Dat begint nu te tellen, denk ik.
De coalitie heeft echter nog ca. driekwart jaar om te reageren. Als ze niets doen, zullen ze de volledige agrarische achterban verliezen. En hun familieleden zullen ook minder snel geneigd zijn om op de coalitiepartijen te stemmen. Ik heb daarom zo'n vermoeden dat het beleid wel nog aangepast zal worden. Want als ze dat niet doen, zou het land zomaar eens onregeerbaar kunnen worden en dan zullen vrijwel alle plannen uit het regeerakkoord worden afgeschoten. Al kunnen ze het ook niet teveel afzwakken, want dan stapt D66 uit de coalitie.

Het wordt een spannend politiek jaar, denk ik zo.

Denk dat ik voor brazilië ga. Vrouwen zijn daar top

Lief van je, maar ik zoek eigenlijk naar een betere mogelijkheid, voor zover die er is.
Gaat dit nu over de bestemming of de reisgenoot? :D

Voor mij was het Toeslagenschandaal wel een kantelpunt. Dat is iets wat echt overal mis kon gaan en is gegaan.

Laatst bewerkt:
Ja hoor, het grootste deel van mijn (bewuste) leven, pakweg zo'n 35 jaar lang.

Daarbij opmerkend dat er altijd wel "dingetjes" waren, maar door de bank genomen kon me ik ook daar prima in vinden.
Er was voor mij dan ook een brede acceptatie voor keuzes die mij persoonlijk minder aan stonden, vanuit solidariteit met democratische grondbeginselen.
(je kunt het namelijk nooit iedereen helemaal naar de zin maken, ook dat is de realiteit, maar er was altijd een redelijke balans en consensus)

Maar wat er de afgelopen paar jaren culminerend plaats vindt, daar heb ik inderdaad amper een goed woord voor over.
Ik ben het gewoon fundamenteel niet meer eens met het beleid en de voor mij zichtbare gevolgen er van.
Vertrouwen is daardoor zo ongeveer nul-komma-nul op dit moment.
Daar moet je dan echt wel je best voor hebben gedaan, te meer omdat ik altijd iemand ben geweest die loyaal is en juist graag wil kunnen vertrouwen op de overheid.
Voor mij heeft deze 'destructie' een aanloop gehad van pakweg 10-15 jaar.

Het is ook niet alleen een hele cascade aan gebeurtenissen, beslissingen en gevolgen die ik hekel.
Ook de hypocriete, leugenachtige/narcistische verwording van het algemene karakter van de NL politiek, vind ik echt stuitend en weerzinwekkend.
Ik voel me wat dat betreft ontheemd in mijn eigen land, anders kan ik het niet noemen helaas.

En nee, dit is geen "midlife grumpy-ness" (verre van dat), als ik de mogelijkheid zie, ga ik waarschijnlijk voorgoed weg uit dit land.
Maar is het alleen de NL-politiek die stuitend en weerzinwekkend is geworden, of is de massa ook dusdanig veranderd?

Voor mij was het Toeslagenschandaal wel een kantelpunt. Dat is iets wat echt overal mis kon gaan en is gegaan.

En daarbij, dat het overal mis kon gaan en is gegaan is al erg genoeg.
De manier waarop het nu verder wordt "afgehandeld" is minstens zo erg, zo niet eigenlijk nog veel erger.

Eigenlijk is dit het kernachtige grote verschil met voorheen voor mij en de reden voor de totale vertrouwensbreuk

Niet alleen dat het mis gaat en wat er mis gaat, maar de manier waarop en HOE er daarna mee om wordt gegaan.
"Zichtbare geemotioneerdheid en empathie" veinzen
Holle, nietszeggende spijtbetuigingen,
Loze beloften w.b.t. een open en "betere bestuurscultuur"

Vervolgens gebeurt er h-e-l-e-m-a-a-l niets en gaat het circus op exact dezelfde destructieve manier verder.

Maar is het alleen de NL-politiek die stuitend en weerzinwekkend is geworden, of is de massa ook dusdanig veranderd?

Generaliserend gezegd:
De massa staat veel meer toe dat het gebeurt dan voorheen denk ik, dus in die zin is er wel een maatschappelijke verandering zo lijkt het.

Generaliserend gezegd:
De massa staat veel meer toe dat het gebeurt dan voorheen denk ik, dus in die zin is er wel een maatschappelijke verandering zo lijkt het.
Ik ken (helaas) bijna niet anders, dus vind ik het te makkelijk om daar een alleen een paar politieke kopstukken de schuld van te geven.

Terug
Naar boven