XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Beetje kort door de bocht. Zoals mijn opa wil ik wel 90 worden hij liep er toen nog fit bij, dat de hersenen het dan ineens opgeven (alzheimer) kun je weinig aan doen.

Vind idd wel dat je mensen niet jaren als kasplantje moet willen verzorgen maar dat geld niet alleen voor ouderen maar bv ook voor mensen met zwaar down syndroom die de hele dag in bed liggen te kwijlen. Denk dat we dit niet moeten willen met zijn allen.

Toch willen we het anders zouden we het niet doen.

Beetje kort door de bocht. Zoals mijn opa wil ik wel 90 worden hij liep er toen nog fit bij, dat de hersenen het dan ineens opgeven (alzheimer) kun je weinig aan doen.

Vind idd wel dat je mensen niet jaren als kasplantje moet willen verzorgen maar dat geld niet alleen voor ouderen maar bv ook voor mensen met zwaar down syndroom die de hele dag in bed liggen te kwijlen. Denk dat we dit niet moeten willen met zijn allen.
Klopt als het dichtbij komt is het lastig om zo te denken, maar op deze manier kan het toch ook niet langer.

Mijn moeder is 80+ en is de laatste 2 of 3 jaar aan beide ogen 2 maal geopereerd en moet nog regelmatig terug naar het ziekenhuis voor controle. Als ze niet geopereerd zou zijn geweest zou haar zicht relatief snel afnemen. Heel fijn dat dat kan, maar kunnen en willen we dat blijven betalen?

Klopt als het dichtbij komt is het lastig om zo te denken, maar op deze manier kan het toch ook niet langer.

Mijn moeder is 80+ en is de laatste 2 of 3 jaar aan beide ogen 2 maal geopereerd en moet nog regelmatig terug naar het ziekenhuis voor controle. Als ze niet geopereerd zou zijn geweest zou haar zicht relatief snel afnemen. Heel fijn dat dat kan, maar kunnen en willen we dat blijven betalen?
Nah vind ik wat anders, vind juist dat de zorg voor dit soort dingen dient. Als je kan opereren zodat iemand weer kan zien en hierdoor zelfvoorzienend kan zijn, altijd doen.

Nah vind ik wat anders, vind juist dat de zorg voor dit soort dingen dient. Als je kan opereren zodat iemand weer kan zien en hierdoor zelfvoorzienend kan zijn, altijd doen.
Dat is ook wel weer zo, het zorgt niet alleen voor haar zelfredzaamheid, maar mijn vader is niet instaat om langdurig voor zichzelf te zorgen, dus het houdt het leventje van twee mensen in stand. Het zorgt er alleen wel weer voor dat er geen betaalbaar 3-kamer appartement vrij komt.

Als we het echt allemaal zo willen prima, maar dan moeten we ook de prijs er voor betalen.

Mijn vader kreeg de diagnose longkanker.
Hij kreeg palliatieve chemo behandeling 120k, door de stress nog een hartaanval, 20k dotteren, laatste 4 weken ziekenhuis IC met een hele berg onderzoeken terwijl iedereen wel wist dat ie het niet ging halen (1% overlevingskans als ze meteen met echte behandeling waren begonnen ipv palliatieve behandeling)

Ik denk dat het verlengen van het leven van mijn vader met 6 maanden >200k heeft gekost. Daar moeten ze imo een stokje voor steken vanuit de regering. Dat kost gewoon veel teveel geld.

ps. zijn leven was beter geëindigd als er gewoon niks behandeld was, dat had een heleboel maanden bergen stress gescheeld bij iedereen om hem heen en hemzelf. Ik weet wel wat ik kies als ik die diagnose krijg.

Mijn ouders gaan meerdere keren per week naar een zorgverlener. Ma krijgt nieuwe aortaklep want dan kan ze beter met de rollator lopen. Stiefvader heeft 40 jaar gewerkt en inmiddels meer dan 30jaar pensioen.
Ik moet wel 100 worden wil ik nog hetzelfde krijgen.

Ja het is wel goed, de stichting kan toch gewoon door zonder problemen? Ben benieuwd hoelang het duurt voordat het nieuwe bestuur blijkt innige banden te hebben met het oude bestuur :rolleyes:
Nog ff hierop terugkomend: dit seponeren geeft die stichting de mogelijkheid civiel rechtelijk achter die drie aan te gaan.

Overigens heb ik de afgelopen dagen het idee dat als het gaat om het bespreken van nieuws en actualiteiten, dat, ondanks het roepen zonder verstand van zaken, inmiddels Vandaag Inside meer nieuwswaarde heeft dan Jinek en mogelijk Op1.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Voor diegenen die het interessant vinden om te weten hoe dat uit handen geven van onze soevereiniteit er eigenlijk uitziet;

Voor diegenen die het interessant vinden om te weten hoe dat uit handen geven van onze soevereiniteit er eigenlijk uitziet;

Ja heel leuk allemaal :rolleyes:

Heb ook wel eens wat gehoord/gelezen over hoe iemand als charlatan Rutte daar een "strategische rol" in speelt tussen Nederland en Brussel.
Om te :kots:

• Sad
Ja heel leuk allemaal :rolleyes:

Heb ook wel eens wat gehoord/gelezen over hoe iemand als charlatan Rutte daar een "strategische rol" in speelt tussen Nederland en Brussel.
Om te :kots:

Nederland trekt sowieso de kar van de foodhubs. Waarom denk je dat Nederland begonnen is de boeren te willen onteigenen etc., die foodhubs moeten er kostte wat het kost komen. En je kunt geen kartrekker zijn als je zelf niet het "goede voorbeeld" geeft.

Nederland trekt sowieso de kar van de foodhubs. Waarom denk je dat Nederland begonnen is de boeren te willen onteigenen etc., die foodhubs moeten er kostte wat het kost komen. En je kunt geen kartrekker zijn als je zelf niet het "goede voorbeeld" geeft.

Klopt, beleid en politiek gedrag van dit moment is een directe reflectie van de "agenda".

• Like
Goh, blijkbaar hou je in de bijstand meer over dan iemand die werkt en modaal verdient.

Beiden alleenstaande moeder met drie kinderen

20220911_190251.jpg

Goh, blijkbaar hou je in de bijstand meer over dan iemand die werkt en modaal verdient.

Beiden alleenstaande moeder met drie kinderen

20220911_190251.jpg
Maar dan heb je wel een groter huis, waarschijnlijk een betere wijk en een auto. Verder doen je kinderen meer sociale vaardigheden op omdat ze naar de opvang gaan waar je trouwens twee keer voor betaalt?

Maar dan heb je wel een groter huis, waarschijnlijk een betere wijk en een auto. Verder doen je kinderen meer sociale vaardigheden op omdat ze naar de opvang gaan waar je trouwens twee keer voor betaalt?
Afschrijven van de auto is niet eens meegerekend. Verzekering, wegenbelasting en werkkilometers red je daar net van.

Hoezo heb je een beter huis? Het is beiden huur.
Die laatste zin is wel iets wat ik met je eens ben ja. Voor zover ik daar wat over kan zeggen

Ga je dit nu echt recht proberen te lullen ja :roflol:

Ga je dit nu echt recht proberen te lullen ja :roflol:
Nee, maar vergelijk het dan gewoon met een zelfde huis en met iemand die op de fiets naar haar werk gaat.

Daarnaast was de opmerking over de twee maal opgevoerde kosten voor opvang het belangrijkste aangezien dat over €20k gaat. ;)

Edit:
Mijn fout ik zat het op mijn mobiel te bekijken en het was niet helemaal duidelijk toen. Los van dat sommige toeslagen wel aan de hoge kant zijn laat dit eigenlijk zien dat kinderopvang gewoon te duur is.

Terug
Naar boven