Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.442

D66-medewerker Eindhoven blij met bekladding huis Thierry Baudet

Ondertussen in Rdam....

[Link niet meer beschikbaar]

Manmanman.....

Zulke enorme bullshit dit die echt averechts werkt. Ik heb nog niemand met enig historisch besef gesproken die dit verstandig vindt. Het verleden uitwissen is het domste wat je kunt doen als je het debat over het dubieuze en vaak ronduit wreeddadige koloniale verleden wil voeren. Witte de With was een schurk, JP Coen nog meer. Maar wel iemand die onderdeel is van onze historie, onze cultuur. Goed of slecht. Alsof het met het hernoemen van straten en instellingen en weghalen van standbeelden allemaal ineens weg is. Hoe ver gaat dit? In elke stad is wel een Michiel de Ruyterplein, een Witte de Withstraat, een Paul Krugerlaan of een Prins Bernharddreef. Hele wijken vol met VOC-helden en schurken, Boerenoorloggeneraals en binnensteden die hun pracht en praal te danken hebben aan het VOC-verleden of andere dubieuze zaken. We kunnen straks ook gewoon complete steden gaan hernoemen zoals in de Sovjet-Unie en het post-communistische Rusland gebeurde. Het is puur reactionaire onzin.

Zulke enorme bullshit dit die echt averechts werkt. Ik heb nog niemand met enig historisch besef gesproken die dit verstandig vindt. Het verleden uitwissen is het domste wat je kunt doen als je het debat over het dubieuze en vaak ronduit wreeddadige koloniale verleden wil voeren. Witte de With was een schurk, JP Coen nog meer. Maar wel iemand die onderdeel is van onze historie, onze cultuur. Goed of slecht. Alsof het met het hernoemen van straten en instellingen en weghalen van standbeelden allemaal ineens weg is. Hoe ver gaat dit? In elke stad is wel een Michiel de Ruyterplein, een Witte de Withstraat, een Paul Krugerlaan of een Prins Bernharddreef. Hele wijken vol met VOC-helden en schurken, Boerenoorloggeneraals en binnensteden die hun pracht en praal te danken hebben aan het VOC-verleden of andere dubieuze zaken. We kunnen straks ook gewoon complete steden gaan hernoemen zoals in de Sovjet-Unie en het post-communistische Rusland gebeurde. Het is puur reactionaire onzin.
We moeten een vuist maken tegen racisme, dit is een hele goeie stap. Ik pleit ook voor genderneutrale straatnamen.

Ik pleit voor de Quinsy Garioplantsoen, Silvana Simonspromenade, de Anne Fleur Dekkerdreef en de Anna Steijnplein.

• #1.448

9SeGkGYh.jpg

• #1.449
Piet Emmer is een Leids emeritus hoogleraar die promoveerde op het Nederlandse slavernijverleden en hierover veel publiceerde. In de Telegraaf geeft hij een uitgebreid interview waarin hij feiten noemt over het Nederlandse slavernijverleden.
Oud-hoogleraar: ‘Nederlanders vals schuldgevoel aangepraat over slavernijverleden’
'Racisme is een lelijk ding, maar is niet geworteld in slavernij of kolonialisme'

“Op een bevolking van twee miljoen mensen, hielden misschien duizend zich actief bezig met de slavenhandel. Het leverde ons land nauwelijks iets op.

Bij ons hoefde de slavenhandel daarom niet te worden afgeschaft, het hield vanzelf op.

Nederland verdiende het geld vooral in Europa met landbouw en handel.

Ik denk dat je het verleden niet kan zuiveren door standbeelden weg te halen.

Racisme is een lelijk ding, maar is niet geworteld in slavernij of kolonialisme.

Hoe kijkt u naar de nieuwe politieke partij Denk? De Turks-Nederlandse fractievoorzitter maakt een groot punt van het Nederlands slavernijverleden.
Voor iemand die ook een Turkse achtergrond heeft, is dat een beetje vreemd. Turkije deed op grote schaal aan slavernij. Slavernij is daar later afgeschaft dan in Nederland.

Deed Marokko aan slavernij?
Noord-Afrika had een belangrijk aandeel in de slavenhandel. Spanje en Portugal kochten daar hun slaven voordat ze ontdekten hoe je om Afrika heen kunt zeilen.

Blijft slavernij op scholen onderbelicht?
Welnee, hou op. Eerstejaars weten alles over slavernij, terwijl ze Karel de Grote niet eens meer kennen. Middelbare scholen besteden de laatste twintig jaar juist eindeloos aandacht aan het thema, een beetje te veel zelfs.

Het lijkt erop dat mensen die niet tevreden zijn met wat ze hebben bereikt, slavernij vele generaties later nog als excuus gebruiken.”

Grote verrassing: die feiten zijn heel anders dan Sylvana Simons, Sunny Bergman, DENK, BNNVARA en de rest van herstelbetalend Nederland u wil doen geloven.

Absolute must read! Via Blendle.

• #1.450
Bonusquote: Annabel Nanninga sloopt links, policor, NPO, en De Rest Wat Stuk Moet
'Linkse mensen, hier in Amsterdam is het helemaal verschrikkelijk'

“Ik stemde GroenLinks. Nog erger: ik ben zelfs een jaar lid geweest. Ik was echt voorstander van een multiculturele samenleving en ik was ervan overtuigd dat het een succes ging worden. Maar op een gegeven moment ging ik inzien dat er bepaalde dingen toch echt niet kloppen. Dat begon met 9/11. In mijn eigen buurt merkte ik hoe er veel veranderde. Het zijn bijna altijd Marokkanen, die je op een vervelende manier nafluiten en na-sissen. En dat kun je heel lang voor jezelf wegredeneren: andere cultuur, blablabla.

Toen Theo van Gogh werd omgebracht, dacht ik: dit is een glashelder bewijs dat je over bepaalde dingen dus blijkbaar je mond moet houden.

Op internet kun je publiceren wat je wilt. En lezen wat je wilt. Maar wat via de NPO en de kranten tot ons komt, dat kan redelijk door je strot geduwd worden, gemanipuleerd of gestuurd worden. Bijvoorbeeld mensen die samenwerken met salafisten en als islamdeskundige worden opgevoerd, op de universiteit van Nijmegen. Echt heel schokkend. Er zit geen groot duister complot achter. Maar het is zo gegroeid, met name binnen academische milieus. En dan kunnen er wel een recordaantal rechtse Kamerleden zijn, maar dat maakt allemaal niks uit, omdat veel beleidsmakers, mediamensen, burgemeesters en academici, linkse mensen zijn. Hier in Amsterdam is het helemaal verschrikkelijk.

De islam verhoudt zich niet tot westerse vrijheden. De islam is vrouwvijandig. De islam is homovijandig. De islam is vrijheidsvijandig. Het is een heel kwaadaardige ideologie. Die terroristen kunnen we wel hebben. Dat overleven we wel, als maatschappij. Het gevaar komt vooral van mensen die zelf geen moslim zijn of gematigd moslim, maar die niet willen inzien dat de islam een kwaadaardige ideologie is.

Er wordt nu beweerd dat sekse een sociale constructie is. Dat is niet waar. Het is een biologische constructie. Erken dat nou toch eens!”

Nóg een must read: uitgebreid, enorm groot interview met TPO’s eigenste Annabel Nanninga in de Limburgse regiocourant De Limburger. Lezen via Blendle.

Die terroristen kunnen we wel hebben. Dat overleven we wel, als maatschappij. Het gevaar komt vooral van mensen die zelf geen moslim zijn of gematigd moslim, maar die niet willen inzien dat de islam een kwaadaardige ideologie is.
Goed punt.

• #1.451
Beerput SP steeds verder open: 'Partij moet er echt iets mee doen'
Steeds meer SP'ers uiten openlijk kritiek over de gang van zaken binnen hun partij. Nadat twee oud-Kamerleden forse kritiek hebben geleverd op de partijleiding, treden meer SP'ers naar buiten. "De partij doet er goed aan om zichzelf af te vragen: wat kunnen we hier mee?"
Oud-Kamerlid Harry van Bommel zat bijna twintig jaar in de Kamer voor de SP. "Ik vind het een eerlijk boek van Sharon. Het is een persoonlijk document, wat ze omschrijft, herken ik wel." Van Bommel 'denkt dat partij er verstandig aan doet om zichzelf af te vragen: wat kunnen we hier van leren?'

Veel SP'ers die kritiek geven, vinden de partij niet democratisch genoeg, blijkt uit een rondgang van RTL Nieuws. Zoals Ewout den Heijer, voorzitter van de SP in Zoetermeer. "Het is belangrijk dat de partij een duidelijke koers communiceert, maar dat moet dan wel een koers zijn die democratisch binnen de partij is bepaald. Dat gebeurt niet altijd. Zelf had ik een afwijkend standpunt over het Oekraïnereferendum. Dat was niet of nauwelijks bespreekbaar. Er was al een koers ingezet."
Veerle Slegers, oud-Statenlid en jarenlang actief geweest als gemeenteraadslid in Tilburg, spreekt over een angstcultuur en stelt dat kritiek onbespreekbaar is. "Als je kritiek uit, wordt er onbeschoft en onfatsoenlijk gereageerd." Op papier is er een democratische structuur, maar die inspraak en democratie is er in de praktijk niet. De dagelijkse partijleiding is de baas. Alles wordt strak geregisseerd. Inspraak en democratie is er niet."

Dat beaamt Ciska Rijke. Zij was jarenlang beleidsmedewerker en werkte onder meer voor Jan Marijnissen en later voor Agnes Kant. "Het individuele belang ging voor het collectieve belang. Ik werkte zeven dagen in de week, stond altijd klaar maar werd als een stuk vuil behandeld. Ik zag hoe mensen uitgekafferd werden. We klaagden over de werkdruk, we werden echt uitgewoond, maar moesten alleen maar scoren. Tegenspraak werd niet geduld. Thuis noemde mijn man en ik de SP een sekte."

Frits Wester: 'Beeld van angstcultuur'
Politiek commentator Frits Wester over de gebeurtenissen: "Je moet altijd voorzichtig zijn met verhalen van Kamerleden die het Binnenhof al dan niet met of uit rancune hebben verlaten. Maar in het geval van de voormalige SP-Kamerleden zijn de verhalen wel erg eensluidend. Iedere keer rijst het beeld op van een angstcultuur waarin het niet mogelijk is om kritiek te leveren op de partijleiding.

Je ziet ook dat de SP in de Kamer steeds meer geïsoleerd raakt. Dat heeft de partij ook aan zichzelf te wijten. Zo was het strategisch een hele domme zet om voor de verkiezingen al te verklaren niet met de VVD te willen regeren. Die stellingname was een idee van partijvoorzitter Ron Meyer. Sommige SP-Kamerleden waren hier woedend over zo vertelden ze mij. Maar intern werd die kritiek alles behalve gewaardeerd."

Alsof het SP electoraat graag met de VVD in een coalitie wil.

• #1.453

Hij wel.

Tijdens een gezinsdag van MR in attractiepark Walibi hebben premier Charles Michel en voorzitter Olivier Chastel hun partij in de markt gezet als ‘rustige kracht binnen een verhelderd politiek landschap’. Ze waarschuwden ook voor de toegenomen populariteit van extreemlinks en communistische partijen.

Extreemlinks
In zijn toespraak waarschuwde de eerste minister voor links extremisme. ‘In verschillende landen, ook in België, maken we een terugkeer van het communisme mee, die de individuele vrijheden vernietigt en altijd heeft geleid tot meer armoede en sociale achteruitgang. Venezuela en Noord-Korea zullen nooit ons politiek model zijn’, luidde het.

Hij haalde het voorbeeld aan van de vierdaagse werkweek, een maatregel die de PS verdedigt. Michel vroeg zich af wie de rekening zal betalen en vreest voor ontslagen indien die realiteit zou worden.

Voor voorzitter Chastel is de ‘politieke situatie nooit zo helder geweest, tussen een centrumrechts project met economie, werk en een beter levensniveau als prioriteit, en een links project dat de extreme richting inslaat en zijn lange sociaaldemocratische geschiedenis vergeet’. Volgens hem ‘versterkt deze dualisering van het schaakbord de rol van de MR, die nog meer de volkspartij en verantwoordelijke partij is die de institutionele stabiliteit van het land garandeert’.

• #1.454
VdtgPRkl.jpg

KcaBiAUl.jpg

• #1.455

Cookies op AD.nl | AD.nl
Op Baudets voordeur is een onbekend goedje aangebracht. 'Gif, niet zomaar spul', stelt de politicus.

Schandalige actie van linke/feministische groepering.

Maar dit is wel koren op de molen van FvD (qua populariteit zullen ze 't beter gaan doen denk ik dan), links wordt nu nog slechter weggezet. Da's 't enige positieve van dit soort klote acties van de tolerante linkse medemens.

Ik denk ook dat 'Links Nederland' dusdanig in de war is van de verkiezingswinst van Trump. Ze zoeken 'n stok (elke stok) om mee te slaan. Hirsi Ali was 't slachtoffer, Wilders ook (in hoeverre ook hier mensen denken dat hij de aanstichter is van alle shit wat we meemaken).. nu is TB aan de beurt.

Fortuijn en Van Gogh mogen wat mij betreft postuum een standbeeld bij wijze van spreken....

Schandalige actie van linke/feministische groepering.

Maar dit is wel koren op de molen van FvD (qua populariteit zullen ze 't beter gaan doen denk ik dan), links wordt nu nog slechter weggezet. Da's 't enige positieve van dit soort klote acties van de tolerante linkse medemens.

Ik denk ook dat 'Links Nederland' dusdanig in de war is van de verkiezingswinst van Trump. Ze zoeken 'n stok (elke stok) om mee te slaan. Hirsi Ali was 't slachtoffer, Wilders ook (in hoeverre ook hier mensen denken dat hij de aanstichter is van alle shit wat we meemaken).. nu is TB aan de beurt.

Fortuijn en Van Gogh mogen wat mij betreft postuum een standbeeld bij wijze van spreken....

2_PIM_376_kopie.jpg

Dit kan alleen maar goed uitpakken voor Baudet en het FvD. Alleen hebben zijn tegenstanders dat duidelijk niet door.

Terug
Naar boven