apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Boven onderstaande citaat legt hij uit dat een pedofiel iemand is die volgens de DSM die stoornis heeft en onderscheidt hij dat van een pedosexueel.
![]()
Kinderen misbruiken maakt je nog geen pedo - Chris Klomp
Het blijft een gevoelig onderwerp waar mensen enorm boos over kunnen worden. Het gegeven dat pedofilie en kindermisbruik niet automatisch aan elkaar verbonden zijn. Sterker nog: een oude reactie van mij op Twitter over het onderwerp komt nog steeds terug en is goed voor vele haat- en...t.co
Vind t wel redelijk zweverig tbh. "Eenzaamheid of depressie." Ja sorry meneer de rechter, ik zat niet zo lekker in mijn vel en had daarom kleine Arie in zijn kleine arie geneukt.En dat is voor veel mensen een lastig punt. Als je niet valt op kinderen, waarom ze dan misbruiken? Dat is een vraag die in de rechtbanken in Nederland met enige regelmaat van een antwoord wordt voorzien. En de redenen voor kindermisbruik zijn divers: wraak komt voor (op een ex), misbruik van macht, simpel de gelegenheid, algemene lust, ontremd gedrag, andere stoornissen bij de verdachte, breder patroon van asociaal gedrag, louter aansluiting voelen bij minderjarigen door misbruik in het eigen verleden, eenzaamheid of depressie, grensverleggend seksueel afwijkend gedrag enzovoort enzovoort.
In mijn optiek ben je gewoon een sick f**k als je een kind sexueel misbruikt. Of je het dan wel of niet doet vanuit pedofiele gevoelens doet er in mijn optiek niet toe.
Maar de conclussie is dus:een pedofiel is niet per se een pedoxueel en een pedosexueel is niet per se een pedofiel..