XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Of gewoon, het antwoord is altijd: meer EU!

Jup
1677352366394.jpg

Too many people believed the lies en nu zijn er een paar honderd duizend dood.

Jup
1677352366394.jpg

Too many people believed the lies en nu zijn er een paar honderd duizend dood.
Moest ook meteen hieraan denken.

Arno Wellens heeft wat leuke artikelen hoe Guy verbonden is met twee rijke Belgische families die belangen hebben in grondstoffen en het vervoer ervan. Commissariaatje, adviesfunctie, u weet wel, het betere harkwerk.

Nu heb ik die informatie nooit elders gelezen, maar Arno Wellens is voor zover ik kan beoordelen vaak degelijk.

De BosMaestro bleek een vooruitziende blik te hebben.

Wel een stuitend draadje over het baantjescircus dat incapabelen promoveert zolang ze maar van de goede politieke kleur zijn. Dezelfde ziekte dat een minister of manager bij de overheid geen inhoudelijke kennis nodig heeft en alle mensen met kennis zijn weggejaagd.
(nuance: managers kunnen een functie hebben, maar je wilt ook mensen die vakinhoudelijkiets kunnen)

Die laatste is een filmpje, zelden iemand als bestuurder zo ongeïnteresseerd en onnozel zien opereren.

De variant op iedereen die tegen ons is is racies. Ben je het niet eens met ons, die de Rede als afgod hebben, dan ben je onredelijk en hoeven we geen rekening met je te houden.

Het gevaar van de Rede, column en draadje:

Het argument dat Kaag gehaat wordt, omdat ze vrouw is, gaat sowieso niet op. Leijten en van der Plas zijn tenslotte vrij populair, ondanks het feit dat ze vrouw zijn. Het ligt aan haar standpunten en op de wijze waarop ze die uitdraagt.

Ze zouden vrouwen sowieso uit de politiek moet halen. En stemrecht afnemen. En autorijbewijs.

Kijk maar naar Saudi Arabië, daar is niemand woke.

Het argument dat Kaag gehaat wordt, omdat ze vrouw is, gaat sowieso niet op. Leijten en van der Plas zijn tenslotte vrij populair, ondanks het feit dat ze vrouw zijn. Het ligt aan haar standpunten en op de wijze waarop ze die uitdraagt.
Ik denk dat Kaag wel de personificatie is van waarom mensen een hekel aan D66 hebben.

1. Het vertrouwen in de theorie, het model en de spreadsheet;
2. Het aanbidden van de Rede, zie de collumn van Sömmer;
3. Daarbij komt een waan van superioriteit en neerkijken op de zogenaamd onredelijke of domme ander.

• Like
Waarderingen: Pren
Jammer dat forum zo'n kutpartij is geworden. Zo'n mooie start met the hiddemeister en erg veelbelovend. Een partij voor de weldenkende rechts gekleurde kiezer.

Nu domrechts geworden, Thierry spreekt elke eenhersencellige sjonnies en anitas aan.

Gewoonweg Jammer. Hadden we pim fortuyn nog maar.

Ik denk dat Kaag wel de personificatie is van waarom mensen een hekel aan D66 hebben.

1. Het vertrouwen in de theorie, het model en de spreadsheet;
2. Het aanbidden van de Rede, zie de collumn van Sömmer;
3. Daarbij komt een waan van superioriteit en neerkijken op de zogenaamd onredelijke of domme ander.
Als je 'dedain' opzoekt in het woordenboek zie je eerst een foto van Kaag.

Ze zouden vrouwen sowieso uit de politiek moet halen. En stemrecht afnemen. En autorijbewijs.

Kijk maar naar Saudi Arabië, daar is niemand woke.
Het leven zonder Carola en Nicky is wel een stuk leger.

Edit: ergens opmerkelijk dat ik de meest conservatieve dames het meest zal missen.

Overigens ook Renske is een topper.

De zich als vrouw identificerende backbenchers van D66 en VVD gaat echt niemand missen. Zien er soms leuk uit, maar je kan ze niet op zinnige teksten betrappen, hoogstens leuke projectjes.

Laatst bewerkt:
Nou nee, ik ben het hier volledig met @Pren eens.

De kille arrogantie en het eindeloze dedain van Kaag is veruit geslachts-overschrijdend en staat eigenlijk op zichzelf.
Je bent op volkomen genderneutrale wijze op een negatieve manier onder de indruk van Kaag?

Precies, ik kan het niet eens meer gewoon een k*twij* noemen, zo ernstig erg vind ik het verschijnsel Kaag.
Kaag is een intelligente vrouw die echt wel kwaliteiten heeft, maar voor de Nederlandse politiek lijkt ze minder geschikt. Eigenlijk is dat (ook) een compliment als je ziet dat Mark Rutte de meest succesvolle Nederlandse politicus van dit moment is.

Omtzigt is de beste, maar ook die zie ik niet zoals Rutte zich soepel lachend door de mensen bewegen. Ongelooflijk hoe soepel Rutte zich door het interview bij Jinek en de vragen nav het Groningen-raport wurmt, Omtzigt zou zoiets met feiten doen.

De andere kant is dat in het huidige politieke landschap alleen dealtjesmakers als Rutte lijken te kunnen floreren.

Kaag is een intelligente vrouw die echt wel kwaliteiten heeft,
Zoals?
Ik zie ze namelijk niet in de context van haar functie-relevantie.

Ze heeft niet eens de kwaliteit tot zelfreflectie en inzicht in haar eigen onvermogen en de vaardigheid zichzelf daarom van het politieke toneel te verwijderen.

maar voor de Nederlandse politiek lijkt ze minder geschikt.

Lijkt?

Schei nou toch eens uit met relativerend afzwakken, ze is gewoon totaal ongeschikt
?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.jpg

De andere kant is dat in het huidige politieke landschap alleen dealtjesmakers als Rutte lijken te kunnen floreren.

Dat zegt alles over de uitermate slechte staat waarin ons politieke klimaat verkeert.

Laatst bewerkt:
Wanneer ben je een goede politicus? Als je zoveel mogelijk stemmen weet te bemachtigen, of als je een goede volksvertegenwoordiger bent en een juiste visie hebt op wat goed is voor de samenleving?

Je bent iig geen goede politicus als je wegloopt bij tegengeluid en je woke gedachtegoed en de rede gebruikt om elk weerwoord de kop in te drukken.

Een steevast patroontje bij D66 politiek. Jullie deugen niet , wij wel. Dus jullie hebben geen recht van spreken. En altijd elk debat maar weer terugduwen in die retoriek.

Kaag is hier ontzettend goed in en daar wint ze zieltjes mee. Je hoort en ziet alsof rechts up and coming is door tactische media manipulatie. Maar links en woke gedachtegoed is de norm onder de bevolking.

links stemmers zul je ook bijna niet horen want die vinden het eigenlijk wel best zo. Let maar goed op dit patroon hoe elk tegengeluid gedemoniseerd word door media presentatie.
( goh hoe kan het ook anders aangezien de gehele media letterlijk in handen is van een linkse overheid )

De boeren zijn hier een mooi voorbeeld van.

Want wie wilt nu niet deugen om te deugen en een schoolvoorbeeld zijn . Uiteindelijk zijn niet de politici verantwoordelijk , maar onze bevolking. We krijgen precies wat we willen en verdienen.

De linkse stemmer zou een draai om de oren moeten krijgen. Of in ieder geval even goed wakker schudden uit die progressieve trance waar ze in zitten.

Kaag en consorten maken hier gewoon goed gebruik van. Als het om controle en manipulatie gaat is ze een ontzettend goede politicus. Oprechtheid is ver te zoeken, maar die eigenschap heb je als politicus ook niet nodig.

Ondertussen gaat het hier ontzettend mis door de uitglijders uit die progressieve linkse ideologie. Maar dat moeten we allemaal maar slikken want het is wel het beste voor het klimaat en de inclusie.

Klimaat en inclusie an sich zijn positieve doelstellingen. Er is niks mis met inclusie en klimaatbevorderend werken.

Het is als alles er voor zou moeten wijken en het er met een stormram doorheengedrukt moet worden dat er problemen ontstaan. Nederland heeft de capaciteit en de middelen hiervoor echt niet. Het land raakt overvol en de prijzen zullen nog verder stijgen. Dit zorgt voor tweedeling en steeds meer frictie en onvrede onder de bevolking.

Rutte, Kaag en consorten weten ook dondersgoed dat dit gebeurt. En hier kun je pas echt zien hoe demonisch ze zijn. Het interesseert ze niet , het woke narratief helpt ze om beter te slapen snachts. Net zo vaak herhalen totdat ze er werkelijk zelf in geloven. Mensen gaan tot in extremen om hun eigen geweten goed te praten. Het werkt ook lekker zakkenvullend. Progressieve linkse maatregelen brengt geld in het laatje.

Het is bijna alsof je klimaat en inclusie GEBRUIKT voor je eigen agenda. Oh wacht

Laatst bewerkt:
Het hele eieren eten is dat Rutte geen alternatieven heeft dan met die linkse klote partijen een coalitie te vormen omdat de PVV en FVD hun eigen glazen hebben ingegooid mbt coalitie kunnen vormen met bijv VVD , CDA .

Misschien dat het nu anders zal worden nu Ja21 en triple b groot zijn maar zolang Rutte verkiezingen wint weinig kans hierop

Het hele eieren eten is dat Rutte geen alternatieven heeft dan met die linkse klote partijen een coalitie te vormen omdat de PVV en FVD hun eigen glazen hebben ingegooid mbt coalitie kunnen vormen met bijv VVD , CDA .

Misschien dat het nu anders zal worden nu Ja21 en triple b groot zijn maar zolang Rutte verkiezingen wint weinig kans hierop

Er kan een hoop gebeuren met het collectieve geheugen tot het jaar 2025. Dus die man heeft nog tijd zat om te kijken of hij voor die tijd of een leuk baantje uit de carrousel kan meepikken, VN functionaris o.i.d. zie ik hem altijd prima passen, de gladde aal. Of dat hij nog een gooi doet naar nog eens 4 jaar list, bedrog en selectief geheugenverlies.

JA21 en BBB gaan het tij in elk geval niet keren in Nederland. Geen enkele partij of combinatie van 2 partijen op dit moment.

Maar ben eerst benieuwd naar de PS over 3 weken. En hoe de vlag er nu werkelijk bij hangt in Nederland.

In NL kan ie als ie wil nog tot 2040 mp zijn. Zal me niks verbazen.

Terug
Naar boven