XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Omdat er genoeg werkelozen zijn die de druk op de arbeidsmarkt kunnen verlichten.

Omdat het in sommige sectoren best veel moeite en doorzettingsvermogen kost om deeltijd te kunnen gaan werken.

Omdat het discriminerend is om alleen deeltijd werkende vrouwen daartoe op te roepen.

Omdat ik het ongepast vind dat een werkgever dat moet vragen.
Personeel wat er al werkt is de 1e optie tov kijken naar nieuw personeel.
ongepast ?
het is ongepast dat oa de belastingdienst ver achter loopt.
discriminerende mening mag je hebben, het is de 1e optie om aan werknemers te vragen die deeltijd werken, nu moeten vaak de fulltime het werk doen eo overwerken.
zij hebben dan snel een hogere werkdruk, is dat wel eerlijk ?
aan je reactie te lezen begrijp je weinig van het bedrijfsleven en personeelszaken.

Iedereen straks fulltime de staatskas spekken tot je 70ste. Natte droom van de VVD.

Personeel wat er al werkt is de 1e optie tov kijken naar nieuw personeel.
ongepast ?
het is ongepast dat oa de belastingdienst ver achter loopt.
discriminerende mening mag je hebben, het is de 1e optie om aan werknemers te vragen die deeltijd werken, nu moeten vaak de fulltime het werk doen eo overwerken.
zij hebben dan snel een hogere werkdruk, is dat wel eerlijk ?
aan je reactie te lezen begrijp je weinig van het bedrijfsleven en personeelszaken.
De realiteit is dat die “deeltijdprinsesjes” vaak niet meer uren kunnen werken ivm hun thuissituatie. Je zou dus ook kunnen zeggen wees blij met de uren die ze werken ze kunnen namelijk ook gewoon niet werken.

Verder is het veelal amper lonend om meer te werken aangezien je er netto amper op vooruit gaat.

Wat het overwerk betreft kan dat prima evenredig over al het personeel verdeeld worden, dus ook over de deeltijd werkenden.

Mijn begrip van personeelszaken is beter dan het begrip van de werkvloer door personeelszaken.

De realiteit is dat die “deeltijdprinsesjes” vaak niet meer uren kunnen werken ivm hun thuissituatie. Je zou dus ook kunnen zeggen wees blij met de uren die ze werken ze kunnen namelijk ook gewoon niet werken.

Verder is het veelal amper lonend om meer te werken aangezien je er netto amper op vooruit gaat.

Wat het overwerk betreft kan dat prima evenredig over al het personeel verdeeld worden, dus ook over de deeltijd werkenden.

Mijn begrip van personeelszaken is beter dan het begrip van de werkvloer door personeelszaken.
Dat is maar gedeeltelijk zo.

je zegt net dat de … niet meer kunnen werken.

Je kunt het ergens niet mee eens zijn, maar jouw menig is nog geen feit. Je spreekt jezelf vaak tegen, nu zelf al in een bericht. Ik zie nu geen smiley, dus neem dit bericht serieus.

De realiteit is dat die “deeltijdprinsesjes” vaak niet meer uren kunnen werken ivm hun thuissituatie.
Dat is niet helemaal waar. Een heel groot deel van de vrouwen werkt deeltijd, ongeacht hun leeftijd en of ze wel of geen moeder zijn. Toegegeven: dat ligt deels aan de sectoren (in de zorg krijg je gewoon vaak geen voltijdcontract, is mij verteld), maar zeker ook aan de vrouwen. Mijn vrouwelijke collega's (financiele sector, jonge afdeling) werken minder fulltime dan de mannen. En we hebben vooralsnog geen moeders op de afdeling.

Dat is niet helemaal waar. Een heel groot deel van de vrouwen werkt deeltijd, ongeacht hun leeftijd en of ze wel of geen moeder zijn. Toegegeven: dat ligt deels aan de sectoren (in de zorg krijg je gewoon vaak geen voltijdcontract, is mij verteld), maar zeker ook aan de vrouwen. Mijn vrouwelijke collega's (financiele sector, jonge afdeling) werken minder fulltime dan de mannen. En we hebben vooralsnog geen moeders op de afdeling.
Is er bij jou nodig dat ze meer uren gaan werken om de druk te verlichten? Is er überhaupt genoeg werk als ze allemaal fulltime zouden gaan werken?

Ook nog een relevante visie in deze discussie.

Is er bij jou nodig dat ze meer uren gaan werken om de druk te verlichten? Is er überhaupt genoeg werk als ze allemaal fulltime zouden gaan werken?
Ook nog een relevante visie in deze discussie.
Niet een bericht uit zijn verband trekken !

Het gaat om een paar uur meer, niet FT en ook niet iedereen.

maar je punt is duidelijk steks

Ik denk dat mijn officiële pensioen al boven de 70 gaat. Verder heeft dat niets te maken met waar we het over hebben.
Tuurlijk heeft het daar ook mee te maken, als meer mensen parttime werken dan moet men langer door werken. Of denk je dat als morgen iedereen parttime gaat werken de pensioenleeftijd 67 blijft?

Tuurlijk heeft het daar ook mee te maken, als meer mensen parttime werken dan moet men langer door werken. Of denk je dat als morgen iedereen parttime gaat werken de pensioenleeftijd 67 blijft?
Het gaat niet om meer part-time werken, maar de parttimers vragen om een paar uur extra te werken. Welterusten 🙋‍♂️

Terug
Naar boven