Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Waarom ben je een van de realiteit losgezongen wicht als je vindt dat vrouwen misschien een paar uur in de week meer zouden kunnen werken?
Om te beginnen vind ik de term deeltijdprinsesjes nogal denigrerend, het zet meteen al een verkeerde toon.

Paar uurtjes meer per week, moeten we dat letterlijk nemen?
Welke werkgever zit te wachten op iemand die 2 uur per week meer gaat werken? Zal dan al gauw een halve dag of meer zijn
Dit en ook de uitspraak "wat staat er in de weg?" laat duidelijk blijken dat ze een irreëel beeld heeft van (mogelijke) achterliggende redenen dat vrouwen niet die "paar uurtjes" meer kunnen werken.

Iemand die dat zegt heeft blijkbaar weinig wezenlijk besef van de redenen en het belang dat veel vrouwen juist minder werken.
Bijvoorbeeld omdat ze daardoor andere essentiële rollen beter kunnen vervullen zoals opvoeding van kinderen.
Of het gegeven dat veel gezinnen in de lastige financiële positie zitten, waarin meer werken feitelijk netto minder oplevert.
Dit dankzij nominale druk en ons nogal kromme belasting en toeslagenstelsel daarin.
Hoge kosten aan kinderopvang kunnen daar ook nog weer eens debet aan zijn.

Dit alles, haar positie plus het riante salaris dat zij zelf heeft als minister (en vanuit haar eerdere beklede hoge posities en functies) geven mijns inziens wel duidelijk aan dat ze losgezongen is van de dagelijks realiteit en problemen waarin veel gezinnen met een modaal inkomen zitten.
Meer werken veroorzaakt voor hen vaak meer problemen dan dat het oplossingen biedt. (hoe krom dat ook is)

Mensen gelijkwaardige kansen geven. Dat is echt mijn drijfveer. Gelijkwaardige kansen op werk, op inkomen, op een gezonde en duurzame loopbaan. Kunnen meedoen, ieder op zijn eigen manier. En ik vind verbondenheid belangrijk, met en tussen mensen.

Maar als het even kan liever niet.

Omdat het discriminerend is om alleen deeltijd werkende vrouwen daartoe op te roepen.
Tijdje geleden op gesprek geweest voor een fulltime functie. Die vrouw (!) zei doodleuk: we hebben al een vrouw aangenomen, maar je wil vast parttime werken?

Net als het niet mogen vragen naar een kinderwens. Die heb ik niet, dus werd er vaker doodleuk vanuit gegaan dat ik langdurig zou uitvallen daardoor.

Nu ben ik mondig genoeg om er zelf een draai aan te geven. Maar laten we eerlijk zijn, het is net zo goed discriminatie

Wat minder beroepswerklozen importeren zou ook schelen
Die snap ik niet helemaal.

Wat minder banen doelbewust creëren zou ook schelen.

Die snap ik niet helemaal.

Wat minder banen doelbewust creëren zou ook schelen.

Wat jij noemt is ook niet oke

Wat ik bedoel is dat het grootste deel van de niet westerse migranten na 5 jaar nog in de bijstand zit. Al die mensen dragen wel bij aan de druk op de zorg en andere maatschappelijke functies waar een tekort is

Maar gelukkig, er is een oplossing!

Of je de hond even wil inruilen voor een asielzoeker

:trollface:

Aan die extra banen wordt al hard gewerkt om daar wat balans in te krijgen en dit is nog maar het begin. Export vanuit China neemt drastisch af, you do the math.

FqpMuEDWIAEiPnf.jpg

Tja we blijven niet roepen zie je nou wel? Het rommelt, kraakt, piept en schuurt in alle lagen op dit moment. Zie ook vriend Omtzigt die wederom juridische stappen overweegt tegen het kabinet. Ik verwacht niet dat dit kabinet het einde van '23 haalt, wat niet betekent dat ze ook daadwerkelijk plaats zullen maken, maar hoogstwaarschijnlijk demissionair blijven zitten en dat zou ze qua timing juist nu weleens heel goed uit kunnen komen allemaal.

Is er bij jou nodig dat ze meer uren gaan werken om de druk te verlichten? Is er überhaupt genoeg werk als ze allemaal fulltime zouden gaan werken?
Wij moeten vanwege een tekort aan capaciteit wel het nodige werk laten liggen. Dus er is meer dan genoeg werk.

Ik denk dat de snelste weg voor mij om nu een woning te vinden is dat ik naar Syrië vertrek.

Daar even naakt over straat ga rennen met Asad is een varkensneuker op mijn lijf geschilderd.

Vervolgens per roeiboot aanmeren in Rotterdam en dan in aanmerking komen voor die flexwoningen (bungalowparken voor asielzoekers )

Risk reward is wel belabberd op dat scenario :roflol:

Ja en daar komt ook nog bij de twijfel. Waarom zou ik hier überhaupt willen blijven wonen.

Mis toch een beetje die VOC mentaliteit , dat was pas werken voor je stuivers.

Verplichte inburgeringscursus voor statushouders op simulatie kruidnagelboten is waar mijn toekomstige partij voor gaat staan. Inclusief zweepslagen.

Grappen en grollen ter zijde. Ik hoop dat er weer links gestemd gaat worden. Dat dit beleid de samenleving nog verder gaat ontwrichten zodat het helemaal ontploft en we eindelijk de omslag kunnen maken naar nationalistisch rechts beleid zoals Italië en Zweden ons voor zijn gegaan.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
Muh krapte dit werkdruk dat, maar mensen aantrekken met passende arbeidsvoorwaarden nee dat moet natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Muh krapte dit werkdruk dat, maar mensen aantrekken met passende arbeidsvoorwaarden nee dat moet natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Als die voorwaarden voor de werkgever zelf zo onaantrekkelijk is dat het niet loont gaat dat nooit gebeuren nee. Als je erg voor vrijheid bent, waarom heeft de werkgever die je gaat betalen dan niet recht op de vrijheid zijn eigen voorwaarden te stellen waar jij wel of niet mee akkoord kan gaan?

Als die voorwaarden voor de werkgever zelf zo onaantrekkelijk is dat het niet loont gaat dat nooit gebeuren nee. Als je erg voor vrijheid bent, waarom heeft de werkgever die je gaat betalen dan niet recht op de vrijheid zijn eigen voorwaarden te stellen waar jij wel of niet mee akkoord kan gaan?
Tuurlijk hebben ze die vrijheid maar dan moeten ze niet janken over iets waar ze prima zelf iets aan kunnen doen.

Of duidelijk zeggen dat ze bedoelen dat er een krapte aan goedkope slaven is.

Tuurlijk hebben ze die vrijheid maar dan moeten ze niet janken over iets waar ze prima zelf iets aan kunnen doen.

Of duidelijk zeggen dat ze bedoelen dat er een krapte aan goedkope slaven is.

Geen enkele ondernemer laat omzet liggen door gebrek aan personeel als dat makkelijk is op te lossen door wat meer te betalen. Geen horecazaak die dagen dicht gaat omdat ze te gierig zijn. Ze kunnen het gewoonweg niet betalen. De goedkope slaven zijn door de consumenten zelf gecreëerd omdat ze weigeren meer te betalen.

Als je uit 2 winkels kan kiezen uit hetzelfde product, de een heeft enkel 16 jarige slaven in dienst en de andere winkel heeft goede lonen en voorwaarden maar is 25% duurder.waar gaat de Nederlander shoppen denk je?

Terug
Naar boven