Ik begrijp nog steeds niet waarom je dan een van de realiteit losgezongen wicht bent. Er is toch meer vraag naar arbeid dan aanbod op t moment? Dan is toch één van de mogelijke oplossingen dat je gaat kijken of mensen meer uren kunnen werken? En vrouwen werken nu eenmaal nog steeds vaker in deeltijd dan mannen. Dat je een algemene oproep doet aan vrouwen om misschien hier en daar eens wat meer uur in de week te werken, betekent niet dat je vindt dat iedereen dat meteen in elke individuele situatie moet doen.
Gennip komt op mij over als (voorbarig) ambitieus en -vanuit een ivoren torentje- makkelijk over zaken heen walsend.
Zonder goed te weten wat er speelt en puur om haar eigen wil door te drijven.
Dit is gewoon mijn perceptie en mening m.b.t. haar, ook gevoed door andere gebeurtenissen.
Zoals bijvoorbeeld haar volstrekt onnozele idee om Franse jongeren uit de "banlieues" te halen en die hier in Nederland te laten werken.
Over losgezongen van de realiteit gesproken......dus dat lokte toen terecht nogal wat kritiek uit.
Ok, vanuit "damage control" werd dit later afgedaan als een prikkelend uitspraak om reacties te peilen o.i.d., maar dat ging er bij mij niet in.
Ik heb haar daarnaast nog wel vaker dingen horen stellen op een manier waarvan ik dacht: In welke cocon heb jij in vredesnaam opgesloten gezeten?
Nee, ik ben duidelijk geen fan van haar.
Misschien moeten we allemaal eens wat minder sensitief doen op dat gebied. Er moet gewoon eens wat meer en harder gewerkt worden.
Dat ben ik helemaal met je eens!
Als je het artikel had gelezen had je trouwens gezien dat ze het zelf helemaal niet over deeltijdprinsesjes heeft, dat is nou eenmaal een term die journalistiek gezien lekker bekt en dus ergens in de vraagstelling langs komt.
Je hebt gelijk, ik sta gecorrigeerd en neem dat terug. Had beter moeten opletten en niet diagonaal snellezen.
Verder is de marginale druk nog steeds 40-60% en is het dus helemaal niet zo dat je elke euro die je extra verdient meteen weer inlevert onder druk van het belasting- of toeslagenstelsel.
Statistisch gezien en op papier heb je natuurlijk gelijk.
In werkelijkheid pakt het hoogstwaarschijnlijk vaak veel negatiever uit voor een significant aantal burgers.
Het samenspel van factoren als wel of niet alleenstaand, bruto jaarinkomen, wel of geen recht op toeslagen en specifieke marginale druk, plaatst mensen in lastige financiële "tussen wal en schip"posities.
Tenminste, dat is wat ik om me heen vaak observeer.
Niet dat dit opzettelijk wordt gedaan, het is meer als inherent gevolg van de complexe belasting-technische constructies.