Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Tijd voor een pol?

Einde van dit kabinet:
A. Voor eind April
B. Voor het zomerreces
C. Voor kerstreces 2023/2024
D. Tussen kerstreces 2023/2024 en de volgende verkiezingen
E. Zitten de rit uit

De woordvoerder pensioen van D66 gaat de TK verlaten, wat moet het land nu...

Dat telt natuurlijk niet, maar met de huidige formaties kan het zelfs met A zo zijn dat we bij E nog geen nieuw kabinet hebben.

Het ergste is dat ze nu nog geen voortgang kunnen laten zien en dan mogen ze het niet. Want waarom is iets zo dringend als je het missionair ook al niet deed (of voor elkaar kreeg vanwege veel partijen nodig in EK en TK).

Het ergste is demissionair blijven zitten, dat vond ik staatsrechtelijk toch wel 1 van de dieptepunten van onze politieke gestel.
Maar ik ben ook bang voor E. Die teflon laag is niet alleen aan de buitenkant bij die engnek, maar inmiddels tot diep van binnen doorgedrongen.

Los daarvan:

Laatst bewerkt:
Gaaf land!

Laatst bewerkt:
Wederom een ijzersterke column: https://www.volkskrant.nl/columns-o...albaar-en-betaalbaar-heeft-verboden~be401643/

Precies waarom ik financieel onafhankelijk wil zijn. Ik vrees dat je relatief rijk moet zijn om over 20-30 jaar je huidige manier van leven (een auto, dierlijke producten, energieverbruik, studiekosyen van het nageslacht en zo nu en dan op vakantie etc.) te kunnen betalen.
Ik kan hem niet lezen, wat is de reden dat dat straks voor Jan Modaal onbetaalbaar kan worden?

Grotendeels mee eens, maar ik zie de toekomst wel minder somber in.

Ik zou ook wel meer willen weten over de krimp van de wereldhandel die voltrekt zich voor onze ogen.

Ik zou ook wel meer willen weten over de krimp van de wereldhandel die voltrekt zich voor onze ogen.

Vooral in relatie tot het afschalen van de industrie en de voedselproductie (lees: boeren) in de westerse WEF landen. Waarmee we ons nog afhankelijker maken van andere landen en bijbehorende externe factoren die het leven nog veel duurder gaan maken.

Gisteren 6,00 voor een broodje betaald dat 2 jaar geleden 3,00 of 3,50 kostte. Als je erop gaat letten, is het best schrikken. Wij hebben niet echt ergens naar om te kijken qua uitgaven, maar je zal toch die alleenstaande ouder zijn met jonge kinderen. En nu niet weer van wal steken met die subsidies links en rechts en de marginale druk @Steks @Mentat

Het gaat puur even om de beeldvorming.

Ik heb het artikel overigens niet gelezen.

Maar wat wil je precies weten over de krimp van de wereldhandel? De massa ontslagen zullen in elk geval rap gaan volgen, voor zover daar nog geen sprake van is sinds eind vorig jaar, in elk geval in USA.

Vooral in relatie tot het afschalen van de industrie en de voedselproductie (lees: boeren) in de westerse WEF landen. Waarmee we ons nog afhankelijker maken van andere landen en bijbehorende externe factoren die het leven nog veel duurder gaan maken.

Gisteren 6,00 voor een broodje betaald dat 2 jaar geleden 3,00 of 3,50 kostte. Als je erop gaat letten, is het best schrikken. Wij hebben niet echt ergens naar om te kijken qua uitgaven, maar je zal toch die alleenstaande ouder zijn met jonge kinderen. En nu niet weer van wal steken met die subsidies links en rechts en de marginale druk @Steks @Mentat

Maar wat wil je precies weten over de krimp van de wereldhandel? De massa ontslagen zullen in elk geval rap gaan volgen, voor zover daar nog geen sprake van is sinds eind vorig jaar, in elk geval in USA.
Ik ga niet ontkennen dat alles duurder is geworden, dat laten de inflatiecijfers ook prima zien, maar wat heeft dat te maken met een krimpende wereldhandel?

Als iemand iets dergelijks beweert wil ik daar gewoon cijfers van zien.

Deze opmerking snap ik niet zo goed, voor die alleenstaande ouder met 2 kinderen is het toch eerder nog erger?

Van Frankrijk en Macron kan je zeggen dat ze in ieder geval iets goeds proberen te doen.
1. Ze hebben kerncentrales;
2. Ze proberen iets te doen aan de betaalbaarheid van de sociale zekerheid.

President Macron wees in zijn lezing op het ‘trilemma’ van méér Europese weerbaarheid, de noodzaak van klimaatpolitiek én het overeind houden van een kostbaar sociaal stelsel.

Deze opmerking snap ik niet zo goed, voor die alleenstaande ouder met 2 kinderen is het toch eerder nog erger?

Van Frankrijk en Macron kan je zeggen dat ze in ieder geval iets goeds proberen te doen.
1. Ze hebben kerncentrales;
2. Ze proberen iets te doen aan de betaalbaarheid van de sociale zekerheid.

Klopt, zo bedoelde ik hem ook, dat je niet in die schoenen wilt staan met de huidige kosten.

Frankrijk (Macron) is hopelijk de eerste die het (tegen)licht gaat zien, maar het blijft een WEF puppet, dus ik moet het nog zien. Wellicht mag hij dit allemaal roepen in de marge, om zichzelf in die zetel te laten zitten en het volk een zoethoudertje te geven. Maar stiekem hoop ik dat hij het heet voelt worden onder zijn voeten en dat de gek op de helft aan het keren is nu.

Welke krimp?

De massa ontslagen zullen in elk geval rap gaan volgen, voor zover daar nog geen sprake van is sinds eind vorig jaar, in elk geval in USA.
Wanneer dan?

Faillissementen blijven uit, het is nog altijd onder het niveau van voor corona. Werkloosheid en uitkeringen zijn laag. Er is volop werk en veel bedrijven realiseren zich dat het lastig is om mensen te vinden.

Ben wel benieuwd wanneer we al die doemscenario's mogen verwachten

Welke krimp?

Wanneer dan?

Faillissementen blijven uit, het is nog altijd onder het niveau van voor corona. Werkloosheid en uitkeringen zijn laag. Er is volop werk en veel bedrijven realiseren zich dat het lastig is om mensen te vinden.

Ben wel benieuwd wanneer we al die doemscenario's mogen verwachten
Dat is toch eigenlijk gek?

Alles duurder, mensen hebben minder te besteden, alles piept en kraakt.

Huurverhogingen voor commercieel vastgoed, stijging energieprijzen, aflopen belastinguitstel, lastiger om aan grondstoffen te komen.

Terug
Naar boven