apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.740
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
![]()
AIVD waarschuwt voor complottheorie dat kwaadaardige elite aan de macht is
De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) waarschuwt voor de complottheorie dat er in Nederland een kwaadaardige elite aan de macht is. Daar gaat een langetermijndreiging vanuit, staat in het jaarverslag over 2022.www.nu.nl
Vanaf 1 juli zijn toen toch de extra tegemoetkomingen ingegaan? Ik was in 2022 een stuk minder kwijt dan ik nu kwijt ben![]()
Inderdaad, 2023 wordt qua energierekening duurder dan 2022.
Energie duurder
Met name de prijsontwikkeling van energie (elektriciteit, gas en stadsverwarming) droeg bij aan de hoge inflatie in 2022. Energie was in 2022 gemiddeld 114 procent duurder dan in 2021. De bijdrage van energie aan de totale inflatie van 10,0 procent in 2022 was 4,6 procentpunt.
Onderzoek naar energieprijzen
De prijsontwikkeling van energie wordt gemeten op basis van nieuwe contracten. Veel huishoudens hadden in 2022 echter nog een bestaand contract voor gas en elektriciteit. Het CBS onderzoekt nieuwe methoden voor het meten en berekenen van de energieprijzen in de CPI en HICP, waarbij actuele ontwikkelingen van energieprijzen verfijnder in kaart worden gebracht. Eind oktober zijn de voorlopige onderzoeksresultaten gepubliceerd. Het CBS maakt in het onderzoek gebruik van databestanden die aangeleverd zijn door energiemaatschappijen. Het CBS zal de komende tijd bij de berichtgeving over inflatie regelmatig meer informatie geven over de voortgang en de uitkomsten van het onderzoek.
Dat kan een prima stelling zijn, ik beweer namelijk iets over een kans.Hoe bevestig ik die stelling?
Een stelling die begint met 'de kans is groot dat' is geen stelling.
Dan hebben veel mensen dus onterecht lopen zeuren.
![]()
Inflatie 10 procent in 2022
Consumentengoederen en -diensten waren in 2022 gemiddeld 10 procent duurder dan een jaar eerder.www.cbs.nl

Nu pas, maar dan hebben velen net als mij al loonsverhoging gekregen op basis van inflatie waar ze nog geen last van hadden.

Nu pas, maar dan hebben velen net als mij al loonsverhoging gekregen op basis van inflatie waar ze nog geen last van hadden.![]()
Voor mij zit het niet zwart/witte juist daarin, overheid noch burger (en de ene burger is de andere niet) kan alles oplossen.Herkenbaar.
Maar goed laten we niet vergeten dat er daadwerkelijk mensen zijn geweest die van 150,00 naar 600,00 of 200,00 naar 900,00 aan kosten gingen alleen al voor gas/elektra. Die mensen hebben dat natuurlijk niet verzonnen.
Verder ben ik het ook wel weer een beetje eens met @Gremlin want heel veel mensen vinden het maar wat fijn in die slachtofferrol en blijven daar veel te gemakkelijk en te lang in hangen, in plaats van hun verantwoordelijkheid te nemen. Mits je daartoe bij machte bent natuurlijk, want met een AOWtje op 3 hoog achter is het natuurlijk vrij lastig je verantwoordelijkheid nemen op je 80e.
Wat bedoel je met verantwoordelijkheid nemen? Hoe zou dat er bijvoorbeeld uit kunnen zien?Herkenbaar.
Maar goed laten we niet vergeten dat er daadwerkelijk mensen zijn geweest die van 150,00 naar 600,00 of 200,00 naar 900,00 aan kosten gingen alleen al voor gas/elektra. Die mensen hebben dat natuurlijk niet verzonnen.
Verder ben ik het ook wel weer een beetje eens met @Gremlin want heel veel mensen vinden het maar wat fijn in die slachtofferrol en blijven daar veel te gemakkelijk en te lang in hangen, in plaats van hun verantwoordelijkheid te nemen. Mits je daartoe bij machte bent natuurlijk, want met een AOWtje op 3 hoog achter is het natuurlijk vrij lastig je verantwoordelijkheid nemen op je 80e.
Die zijn er ook genoeg geweest. Afgelopen tijd laat eigenlijk zien dat één alles omvatten cijfer koppelen aan iets dergelijks aan inflatie alleen werkt onder standaard omstandigheden. Althans wel als je het op individuele schaal wilt toepassen.Maar goed laten we niet vergeten dat er daadwerkelijk mensen zijn geweest die van 150,00 naar 600,00 of 200,00 naar 900,00 aan kosten gingen alleen al voor gas/elektra. Die mensen hebben dat natuurlijk niet verzonnen.
Wat bedoel je met verantwoordelijkheid nemen? Hoe zou dat er bijvoorbeeld uit kunnen zien?
Echt, wtfzolang we ze niet stoppen gaan ze door. we verdienen dit gewoon.![]()
Kabinet overweegt duurdere brandstof en hogere aanschafbelasting benzineauto's
Het zijn voorstellen van minister Jetten voor Klimaat en Energie. Het kabinet onderhandelt op dit moment over de Voorjaarsnota, met plannen voor volgend jaar.nos.nl
‘S ochtends even snel het Nederlandse nieuws lezen wordt steeds leukerEcht, wtf
![]()
Kabinet overweegt duurdere brandstof en hogere aanschafbelasting benzineauto's
Het zijn voorstellen van minister Jetten voor Klimaat en Energie. Het kabinet onderhandelt op dit moment over de Voorjaarsnota, met plannen voor volgend jaar.nos.nl
‘S ochtends even snel het Nederlandse nieuws lezen wordt steeds leukerEcht, wtf
Dat krijg je er nou van als je een retarded pootje zonder enige kennis op een ministerpost zet.Verder wordt een verhoging van de aanschafbelasting op nieuwe benzine- en dieselauto's (bpm) vanaf 2025 besproken. Het gaat waarschijnlijk om een verdubbeling van de bpm per auto. Dit moet de schatkist miljarden euro's opleveren. Daar staat een lastenverlichting tegenover voor kopers van tweedehands elektrische auto's. Zakelijke leaseauto's moeten vanaf 2025 allemaal elektrisch zijn.
In 2030 komen alle slapende retarded Nederlanders er opeens achter dat ze een kat in een zak hebben gekocht wanneer ze opeens flink meer gaan betalen. Sukkels. Dan krijg je weer allemaal gehuil van r**ards die zich bedrogen voelen en dit natuurlijk niet aan zagen komen.Maar het levert tegelijkertijd een financieel probleem op: de vergroening van het wagenpark kost het kabinet geld vanwege het geven van aankoopsubsidies. Daarnaast loopt de schatkist brandstofaccijnzen mis.
Vanaf 2030 moet het verlies aan inkomsten gecompenseerd worden door het nieuw in te voeren rekeningrijden voor alle auto's. Tot die tijd moet het kabinet alternatieve inkomsten zoeken, zoals dus de verhoging van de bpm.
zolang we ze niet stoppen gaan ze door. we verdienen dit gewoon.
En hoe pluk jij de vruchten van jouw inzichten?Hehe
In 2030 komen alle slapende retarded Nederlanders er opeens achter dat ze een kat in een zak hebben gekocht wanneer ze opeens flink meer gaan betalen. Sukkels. Dan krijg je weer allemaal gehuil van r**ards die zich bedrogen voelen en dit natuurlijk niet aan zagen komen.