XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Hoe bevestig ik die stelling?

Een stelling die begint met 'de kans is groot dat' is geen stelling ;).

En uiteraard in het hele stuk weer geen woord over de mede-oorzakelijke rol van politiek en media bij het ontstaan van dit "complotdenken".

Het zijn de dan lieden die nog de moeite nemen om te reageren op het artikel die dit terecht aankaarten.

Vanaf 1 juli zijn toen toch de extra tegemoetkomingen ingegaan? Ik was in 2022 een stuk minder kwijt dan ik nu kwijt ben :dunno:
Inderdaad, 2023 wordt qua energierekening duurder dan 2022.

Dan hebben veel mensen dus onterecht lopen zeuren.

Energie duurder
Met name de prijsontwikkeling van energie (elektriciteit, gas en stadsverwarming) droeg bij aan de hoge inflatie in 2022. Energie was in 2022 gemiddeld 114 procent duurder dan in 2021. De bijdrage van energie aan de totale inflatie van 10,0 procent in 2022 was 4,6 procentpunt.

Onderzoek naar energieprijzen
De prijsontwikkeling van energie wordt gemeten op basis van nieuwe contracten. Veel huishoudens hadden in 2022 echter nog een bestaand contract voor gas en elektriciteit. Het CBS onderzoekt nieuwe methoden voor het meten en berekenen van de energieprijzen in de CPI en HICP, waarbij actuele ontwikkelingen van energieprijzen verfijnder in kaart worden gebracht. Eind oktober zijn de voorlopige onderzoeksresultaten gepubliceerd. Het CBS maakt in het onderzoek gebruik van databestanden die aangeleverd zijn door energiemaatschappijen. Het CBS zal de komende tijd bij de berichtgeving over inflatie regelmatig meer informatie geven over de voortgang en de uitkomsten van het onderzoek.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Nu pas, maar dan hebben velen net als mij al loonsverhoging gekregen op basis van inflatie waar ze nog geen last van hadden. :D

Herkenbaar.

Maar goed laten we niet vergeten dat er daadwerkelijk mensen zijn geweest die van 150,00 naar 600,00 of 200,00 naar 900,00 aan kosten gingen alleen al voor gas/elektra. Die mensen hebben dat natuurlijk niet verzonnen.

Verder ben ik het ook wel weer een beetje eens met @Gremlin want heel veel mensen vinden het maar wat fijn in die slachtofferrol en blijven daar veel te gemakkelijk en te lang in hangen, in plaats van hun verantwoordelijkheid te nemen. Mits je daartoe bij machte bent natuurlijk, want met een AOWtje op 3 hoog achter is het natuurlijk vrij lastig je verantwoordelijkheid nemen op je 80e.

Herkenbaar.

Maar goed laten we niet vergeten dat er daadwerkelijk mensen zijn geweest die van 150,00 naar 600,00 of 200,00 naar 900,00 aan kosten gingen alleen al voor gas/elektra. Die mensen hebben dat natuurlijk niet verzonnen.

Verder ben ik het ook wel weer een beetje eens met @Gremlin want heel veel mensen vinden het maar wat fijn in die slachtofferrol en blijven daar veel te gemakkelijk en te lang in hangen, in plaats van hun verantwoordelijkheid te nemen. Mits je daartoe bij machte bent natuurlijk, want met een AOWtje op 3 hoog achter is het natuurlijk vrij lastig je verantwoordelijkheid nemen op je 80e.
Voor mij zit het niet zwart/witte juist daarin, overheid noch burger (en de ene burger is de andere niet) kan alles oplossen.

Je kan nooit iedereen tevreden maken en er zullen er altijd zijn die harder geraakt worden of juist meer profiteren. Dat hoeft ook niet in alle gevallen een ramp te zijn.

Het probleem zit voor mij in mensen die zelf de verantwoordelijkheid niet kunnen nemen, waar de overheid of haar regels daar tegenwerken, in de weg staan of er niets aan doen of dat de pijn vaak in die ene hoek zit en de prijzen vaak in die andere.

Wel wil ik even kwijt dat die poging het kabinet te redden met die afkoopsom van 30k bij het Toeslagenschandaal en de Staatsontvoeringen een schofterge klap in het gezicht is bij veel van die ouders.

Herkenbaar.

Wat bedoel je met verantwoordelijkheid nemen? Hoe zou dat er bijvoorbeeld uit kunnen zien?

Die zijn er ook genoeg geweest. Afgelopen tijd laat eigenlijk zien dat één alles omvatten cijfer koppelen aan iets dergelijks aan inflatie alleen werkt onder standaard omstandigheden. Althans wel als je het op individuele schaal wilt toepassen.

Wat bedoel je met verantwoordelijkheid nemen? Hoe zou dat er bijvoorbeeld uit kunnen zien?

Kan van alles zijn, maar als je blijft roepen dat het een ander zijn of haar schuld is, of dat nu je buurman of de overheid is, dan verandert er nooit wat voor je eigen situatie. Nogmaals je moet wel bij machte zijn om er iets aan te veranderen voor jezelf.

337722946_1432357774243436_8863079109856354253_n.jpg

Wanneer waren de verkiezingen ook alweer? :lol:

Screenshot_20230418_234322_Instagram.jpg

‘S ochtends even snel het Nederlandse nieuws lezen wordt steeds leuker :hahaha: Echt, wtf
Verder wordt een verhoging van de aanschafbelasting op nieuwe benzine- en dieselauto's (bpm) vanaf 2025 besproken. Het gaat waarschijnlijk om een verdubbeling van de bpm per auto. Dit moet de schatkist miljarden euro's opleveren. Daar staat een lastenverlichting tegenover voor kopers van tweedehands elektrische auto's. Zakelijke leaseauto's moeten vanaf 2025 allemaal elektrisch zijn.
Dat krijg je er nou van als je een retarded pootje zonder enige kennis op een ministerpost zet.

Hehe
Maar het levert tegelijkertijd een financieel probleem op: de vergroening van het wagenpark kost het kabinet geld vanwege het geven van aankoopsubsidies. Daarnaast loopt de schatkist brandstofaccijnzen mis.

Vanaf 2030 moet het verlies aan inkomsten gecompenseerd worden door het nieuw in te voeren rekeningrijden voor alle auto's. Tot die tijd moet het kabinet alternatieve inkomsten zoeken, zoals dus de verhoging van de bpm.
In 2030 komen alle slapende retarded Nederlanders er opeens achter dat ze een kat in een zak hebben gekocht wanneer ze opeens flink meer gaan betalen. Sukkels. Dan krijg je weer allemaal gehuil van r**ards die zich bedrogen voelen en dit natuurlijk niet aan zagen komen.

Hehe

In 2030 komen alle slapende retarded Nederlanders er opeens achter dat ze een kat in een zak hebben gekocht wanneer ze opeens flink meer gaan betalen. Sukkels. Dan krijg je weer allemaal gehuil van r**ards die zich bedrogen voelen en dit natuurlijk niet aan zagen komen.
En hoe pluk jij de vruchten van jouw inzichten?

Terug
Naar boven