XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Voor veel mensen is de energierekening wel nog flink wat sterker gestegen dan de kosten voor voedsel in de supermarkt, dus goed punt :roflol:
Dat is het verneukeratieve aan hoe inflatie wordt berekend, dat is namelijk standaard t.o.v. 12 maanden eerder. De kans is heel groot dat men gemiddeld gezien in 2023 een lagere energierekening heeft dan in 2022 waardoor een inflatie van 3,5% voor 2023 best wel eens zou kunnen kloppen.

Ben toch ook nog amper online? Dit forum heeft toch niet meer met sport temaken
Nou wat loop je dan eigenlijk te zeuren?

Je druk maken waar mensen het over hebben op een forum waar je toch al amper online bent.

Als je trouwens de topictitel zou lezen dan zou het verklaren waarom het hier niet veel over sport gaat. Je maakt toch zelf de keuze om dit topic te lezen?

Laatst bewerkt:
Dat is het verneukeratieve aan hoe inflatie wordt berekend, dat is namelijk standaard t.o.v. 12 maanden eerder. De kans is heel groot dat men gemiddeld gezien in 2023 een lagere energierekening heeft dan in 2022 waardoor een inflatie van 3,5% voor 2023 best wel eens zou kunnen kloppen.

Kun je die berekening eens laten zien dan? Want ondanks dat ik zelf een goede energiedeal heb tot september 2026, denk ik niet dat men gemiddeld gezien in 2023 een lagere energierekening heeft. BTW tarief is terug, alsook de extra kortingen eraf en ondanks een plafond van 40 ct/kWh denk ik dat er nog best wat mensen waren in 2022 met een vast contract met lagere tarieven.

Ik ben blij dat ik mij jaren terug met veel minder moest redden. Nu red ik mij makkelijk maar krijg loonsverhoging via cao en een eenmalig uitkering 😂.

Kun je die berekening eens laten zien dan? Want ondanks dat ik zelf een goede energiedeal heb tot september 2026, denk ik niet dat men gemiddeld gezien in 2023 een lagere energierekening heeft. BTW tarief is terug, alsook de extra kortingen eraf en ondanks een plafond van 40 ct/kWh denk ik dat er nog best wat mensen waren in 2022 met een vast contract met lagere tarieven.
Een berekening heb ik niet, maar iedereen liep zo’n beetje vanaf mei 2022 toch te zeuren dat gas en stroom schofterig duur was geworden en dat dat de inflatie tot recordhoogte had gebracht.

'Zeuren', alsof mensen niet zo moeten zeiken :roflol:.

Een berekening heb ik niet, maar iedereen liep zo’n beetje vanaf mei 2022 toch te zeuren dat gas en stroom schofterig duur was geworden en dat dat de inflatie tot recordhoogte had gebracht.

Vanaf 1 juli zijn toen toch de extra tegemoetkomingen ingegaan? Ik was in 2022 een stuk minder kwijt dan ik nu kwijt ben :dunno:

Terug
Naar boven