Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Dan gaan ze uit van kinderbijslag en huurtoeslag.

Kan je in de bijstand eigenlijk ook een huis kopen? Neem toch aan van niet?
Ze gaan uit van alles bij elkaar, ook recht op een sociale huurwoning, misschien wel belangrijker dan huurtoeslag. Inkomensafhankelijke stufi speelt ook mee. Stel je krijgt een uitkering met een hoger salaris dan heb je nog steeds geen recht op toeslagen, maar je arbeidskorting valt wel weg.

Ze gaan uit van de woonlasten van 1300 euro huur voor een gezin op basis van een huurwoning in de vrije sector. Zouden dat hypotheekkosten zijn dan zou er nog sprake kunnen zijn van vermogensopbouw.

Het zou kunnen dat je in de bijstand je huis moet opeten, als je het hebt. Kopen zal er wel niet inzitten.

Dit artikel was naar aanleiding van een rapport op aanvraag van Pieter Omtzigt, dat ging over minima. Wat bij mij steekt is dat er mensen zijn die werken en meedoen, niet eens slecht verdienen, maar als hun kinderen gaan studeren onder het bestaansminimum komen. Dan lijken inkomensafhankelijke toeslagen een goed idee, maar doe je dst met alles, dan krijg je dit.

Wierd durfde die voorspelling niet aan.
Het lijkt me prachtig.

Gewipt door Rutte.
Alle "progressieven" vinden het weer de verkeerde vrouw.
Een premier die Keizer heet in een monarchie met een Koning.
Volendam.
Katholiek.

Maar ik hoop het niet, denk niet dat BBB zoveel goede Kamerleden kan regelen, al helemaal niet als er nog doorgeschoven wordt ivm ministers en staatssecretarisen.

Het lijkt me prachtig.

Gewipt door Rutte.
Alle "progressieven" vinden het weer de verkeerde vrouw.
Een premier die Keizer heet in een monarchie met een Koning.
Volendam.
Katholiek.

Maar ik hoop het niet, denk niet dat BBB zoveel goede Kamerleden kan regelen, al helemaal niet als er nog doorgeschoven wordt ivm ministers en staatssecretarisen.
Ik weet eigenlijk niet meer waarom hij het niet zo’n goed idee vond.

Wel vergroot het de kans dat Omtzigt mee gaat doen met BBB.

Wel vergroot het de kans dat Omtzigt mee gaat doen met BBB.
En dan Nicki Pouw-Verweij op VWS, een kabinet vol met Katholieke vrouwen en een staatsbezoek van Pius XIII, thans Robert kardinaal Sarah?

Hoezo een vergrote kans, dat was toch al een 'nee'?

Is het raar als (zelfs) ik zeg dat ik het Pieter Omtzigt-"nieuws" een beetje moe ben?
#komkommertijd

Deze vind ik wel leuk.

Laatste:
CDA doet toenadering
Mona gaat bij Pieter
99% kans op eigen lijst

Wat denken we van Hubert Bruls als CDA lijsttrekker. :D

Wat denken we van Hubert Bruls als CDA lijsttrekker. :D
Ik wilde net zeggen dat er meer formele manieren zijn om een partij te opheffen.

Misschien kunnen Bruls op VWS plaatsen: als tassendrager van minister Pouw-Verweij, de loaded carries zullen hem goed doen en zolang hij z'n handen vol heeft stopt ie niets in z'n mond.

Bruls en Timmermans met elkaar in debat zou toch geweldig zijn. :D

Het is weer eens tijd om lekker te zeuren over marginale druk en werken dat niet loont.

Vandaag over de éénverdieners.

Nog mooier:

Inkomenseis 4 x 1300 = 5200 x 12 = 62400

En is 1300 gemiddeld als je de sociale huur prijzen meeneemt ofzo? Hier begint vrije sector huur wel wat hoger en sociaal krijg je ook niet voor het 'middeninkomen' (?) van 56k.

1690617564702.png

It's fucked.

Kan die omtzigt nou gewoon niet even gaan zeggen hoe en wat. Word er een beetje moe van.

Nog mooier:

Inkomenseis 4 x 1300 = 5200 x 12 = 62400

En is 1300 gemiddeld als je de sociale huur prijzen meeneemt ofzo? Hier begint vrije sector huur wel wat hoger en sociaal krijg je ook niet voor het 'middeninkomen' (?) van 56k.

1690617564702.png

It's fucked.
Goede reden om weg te gaan uit Almere. In Dronten heb je al veel meer huis voor je geld

Voor dat bedrag zou je toch ook wel moeten kunnen kopen.

Doen moet je wel een bank vinden waar je een hypotheek kunt krijgen zonder vaste baan.
Dacht dat hij doelde op een werkende, aangezien die in dat scenario geen recht heeft op sociale huur? Sociale huurwoningen staan ook niet op Funda, maar op de site van de woningbouw?

Dacht dat hij doelde op een werkende, aangezien die in dat scenario geen recht heeft op sociale huur? Sociale huurwoningen staan ook niet op Funda, maar op de site van de woningbouw?
Maar als zzp’er, uitzendkracht of met een tijdelijk contract is het nog steeds lastig.

Maar als zzp’er, uitzendkracht of met een tijdelijk contract is het nog steeds lastig.
Voor ZZPers is dat toch vooral de eerste drie jaar, en voor uitzendkrachten en tijdelijke contracten kan een perspectiefverklaring mogelijkheden bieden?

Terug
Naar boven