AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Alles is energie, de een geeft en de ander neemt. Kennelijk is het voor beide partijen een heel lucratieve wisselwerking ;)

Ik had er nog wel 3 aluhoedjes bij geplaatst.
Soms weet ik oprecht niet meer of het serieus is, een grapje of een hondenfluitje.
@Mentat, grijp je kans! Misschien mag je dan eindelijk zijn kontje likken :heart:

Screenshot_20230821_114107_Gmail.jpg
Ook nieuws van en over Omtzigt zal ik kritisch volgen en van gebalanceerd commentaar voorzien.

Denk dat hij daar naar kan fluiten.
De discussie dat de term sociaal contract = WEF wordt momenteel serieus door "kritische vragenstellers" zonder enig historisch besef gevoerd.

Hoopgevend zijn andere mensen die niet blij zijn, waaronder migratie-prof Lucassen.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
Het lijkt wel heel lang geleden en heel ver weg dat dit een Katholieke krant was.

Gisteren Nieuwsuur, vandaag bij Humberto, met de publiciteit zit het wel goed. Ben benieuwd of hij ook nog bij VI aanschuift voor de verkiezingen.

Laatst bewerkt:
Het lijkt wel heel lang geleden en heel ver weg dat dit een Katholieke krant was.
Paar jaar geleden is het gedoopt tot de omvolkskrant, staat vol met dit soort emotionele gelul. Past imo in het rijtje van trouw en de groene Amsterdammer

Paar jaar geleden is het gedoopt tot de omvolkskrant, staat vol met dit soort emotionele gelul. Past imo in het rijtje van trouw en de groene Amsterdammer
Het bijzondere is dat Trouw, van oudsher een protestante krant en later ook populair onder Katholieken op een gegeven moment een uitstekende (lees: niet-progressieve) weekendbijlage had: Letter en Geest.

In de Groene willen nog wel eens interessante stukken staan, maar die gelinkte stukken zijn dan de enige die ik lees: mijn ervaring is niet representatief.

De Volkskrant had wel Martin Sommer als columnist. #datdanweerwel

De nieuwe partij van Omtzigt zal waarschijnlijk leiden tot een tekort aan aluminiumfolie.

Deze zelfbenoemde wappie heeft de Sylvana-reflex: ik heb gelijk, want je bent het met me eens en als je het niet met me eens bent, bevestigt dat dat ik gelijk heb.

Zijn stemgedrag komt het meest overeen met sgp (of was het cu?) (dacht 81%), gevolgd door bbb.
Los daarvan is een motie en/of stemming buiten enige context ook niet meer dan dat.

Voorbeeld
Als je niet voor stemt om een muur om Nederland te bouwen, Schengen op te zeggen, 0 asielzoekers op te vangen en illegalen te deporteren naar eoa duister dictatoriaal oord ben je niet, "dus voor onbeperkte immigratie, open grenzen, omvolking, gecontroleerde oppositie en een WEF-puppet".

Los daarvan is een motie en/of stemming buiten enige context ook niet meer dan dat.
Dat is wel een heel politiek antwoord. Zo kan je overal wel een draai aan geven

Voorbeeld
Als je niet voor stemt om een muur om Nederland te bouwen, Schengen op te zeggen, 0 asielzoekers op te vangen en illegalen te deporteren naar eoa duister dictatoriaal oord ben je niet, "dus voor onbeperkte immigratie, open grenzen, omvolking, gecontroleerde oppositie en een WEF-puppet".
Mwah, moties zijn imo het moment om je verkiezingsprogramma waar te maken. Bij menig partij komen de moties en het verkiezingsprogramma niet overeen. En in zekere zin zou je kunnen zeggen dat dat (beïnvloeden en gedraai) politiek bedrijven is.

Mwah, moties zijn imo het moment om je verkiezingsprogramma waar te maken. Bij menig partij komen de moties en het verkiezingsprogramma niet overeen. En in zekere zin zou je kunnen zeggen dat dat (beïnvloeden en gedraai) politiek bedrijven is.
Dan denken we anders over moties. Veelal worden moties gedaan om een versimpelt punt te kunnen maken dat niet altijd een weergave is van de complexe en haalbare realiteit.

Stel je wilt op een schaal van 1-10 een 10 bereiken, waar 10 je programma of overtuiging is en 1 het tegenovergestelde.
Dan kan je meestemmen met een motie die tussen de 9 en de 11 voorstelt, maar het nooit gaat halen. Dan ben je trouw aan je kiezers en programma.
Je kan ook aan een compromis meewerken dat mede door jouw stem ipv 5 op de schaal een 7 wordt.

Wanneer heb je uiteindelijk meer gewonnen of überhaupt iets bereikt?

Motie zijn imo de manier om de minde populistische partij proberen zwart te maken door over slecht verwoorde onrealistische standpunten te stemmen.

Ondertussen houden we wel van excessen. Welke partij(en) zijn eigenlijk verantwoordelijk voor het terughalen van dergelijke schepsels? :emo:

Dan maar even zo aangezien hij de tweet waarschijnlijk na onophoudelijke dreigementen heeft verwijderd :roflol:

1692698461128.png

Ondertussen houden we wel van excessen. Welke partij(en) zijn eigenlijk verantwoordelijk voor het terughalen van dergelijke schepsels? :emo:

Dan maar even zo aangezien hij de tweet waarschijnlijk na onophoudelijke dreigementen heeft verwijderd :roflol:

1692698461128.png

Wat is, los van het daarna, het alternatief op ophalen?

Terug
Naar boven