Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Ik denk dat hij Obesitas bedoelde als co-morbiditeit. Genoeg mensen die met obesitas 80+ worden dacht ik.

Hier een studie, waar anders dan in Murica :D

Zit we nog zo lang opgescheept met Franske :eek:

• Haha
Waarderingen: Vonk
Wat een onzin. Er is al een tijd geen oversterfte meer. Met morbide obesitas haal je de 80 vaak niet eens. En idealiter zou een volwassen vent die niets mankeert, niet alleen maar gebruik maken van de sociale voorzieningen, maar ook zelf iets bijdragen.
Ik had het over degenen die dat wel halen die met crona disproportioneel de ICs bezet hielden. Wat was het, 80% van de corona IC patienten had obesitas? Overgrote merendeel was hardstikke oud. Overgrote merendeel had meerdere comorbiditeiten. Logisch ook op die leeftijd en of met obesitas.

Is de oversterfte weer voorbij? Nou mooi gelukkig gingen dan maar een tijdje duizenden meer mensen dood. Maar vergeet niet al die uitgestelde screenings en behandelingen voor kanker en aandoeningen die mensen de rest van hun leven met zich meedragen omdat al die reguliere zorg niet meer mocht omdat IC bedden te druk bezet waren. Bezet met voornamelijk obesitas en ouderen waarbij de artsen moesten afwegen of beademen het nog wel waard was.

Overigens beantwoord ik de vraag of die ruil het waard was niet eens, ik benoem slechts de realiteit van die keuze vanuit het beleid. Als je er zo stellig over doet ben ik wel benieuwd hoe jij die vraag beantwoord?

• Like
Waarderingen: Vonk
Ik had het over degenen die dat wel halen die met crona disproportioneel de ICs bezet hielden. Wat was het, 80% van de corona IC patienten had obesitas? Overgrote merendeel was hardstikke oud. Overgrote merendeel had meerdere comorbiditeiten. Logisch ook op die leeftijd en of met obesitas.

Is de oversterfte weer voorbij? Nou mooi gelukkig gingen dan maar een tijdje duizenden meer mensen dood. Maar vergeet niet al die uitgestelde screenings en behandelingen voor kanker en aandoeningen die mensen de rest van hun leven met zich meedragen omdat al die reguliere zorg niet meer mocht omdat IC bedden te druk bezet waren. Bezet met voornamelijk obesitas en ouderen waarbij de artsen moesten afwegen of beademen het nog wel waard was.

Overigens beantwoord ik de vraag of die ruil het waard was niet eens, ik benoem slechts de realiteit van die keuze vanuit het beleid. Als je er zo stellig over doet ben ik wel benieuwd hoe jij die vraag beantwoord?
Obesitas en morbide obesitas is nogal een verschilletje :emo:

Er wordt marktwerking geroepen maar dit is toch gewoon flexibele inzet naar wat nodig is?
Fleur Agema noemt de "marktwerking" volgens mij omdat er op die manier naar de zorgcapaciteit gekeken wordt.

1. Doordat er oversterfte was, is er nu minder vraag naar IC bedden;
2. Als de vraag lager is, wordt de financiering en/of capaciteit bijgesteld;
3. Dat gaat in tegen de afspraak over het basisaantal IC-bedden wat je minimaal zou willen hebben.

Het probleem is dat je niet zomaar wat IC bedden met personeel erbij hebt. Je kan wel wat kunstgrepen toepassen, maar dit gaat dan altijd ten koste van andere zorg.

Iirc had Nederland met ons vergelijkbare landen nogal weinig IC-bedden. De oorzaak zat, zo werd beweerd in:
1. Efficiëntere zorg;
2. Geen cultuur van mensen in leven houden en blijven behandelen om een paar dagen te rekken;
3. Bezuinigd tot het absolute minimum, zonder aandacht voor een robuust systeem. (Taleb heeft daar weleens wat over geschreven, dat is die van de Zwarte Zwanen, Dikke Staarten bij Normaalverdelingen en De Minst Tolerante Wint)

Kan 1 gram verschil in zitten, just saying :)
Het kan ook om een verschil van 10kg gaan en het zal een glijdende schaal zijn. Misschien zijn de grenzen wel individueel en arbitrair, zeker als ze op basis van BMI zijn en niet op vetpercentage of waar het vet zich bevindt.

Allemaal irrelevant voor de discussie, maar je hebt weer van alle kanten de negatieve aandacht te pakken waar je zo naar hunkert.

Geniet ervan.

Het kan ook om een verschil van 10kg gaan en het zal een glijdende schaal zijn. Misschien zijn de grenzen wel individueel en arbitrair, zeker als ze op basis van BMI zijn en niet op vetpercentage of waar het vet zich bevindt.

Allemaal irrelevant voor de discussie, maar je hebt weer van alle kanten de negatieve aandacht te pakken waar je zo naar hunkert.

Geniet ervan.

Obesitas en morbide obesitas worden berekend doormiddel van BMI. Iemand die morbide obees is kan dus ineens 'enkel:' obees zijn door 1 kg af te vallen.

Het was niet irrelevant voor de discussie want Gremlin reageerde op een hele uitleg van chrisk, met een opmerking die nergens op sloeg.
Waarschijnlijk kon ze helemaal geen ander argument of reactie bedenken op de uitleg van chrisk, maar om dan zo'n domme opmerking te maken :roflol: tja..

Gremlin reageerde op een hele uitleg van chrisk, met een opmerking die nergens op sloeg.
Waarschijnlijk kon ze helemaal geen ander argument of reactie bedenken op de uitleg van chrisk, maar om dan zo'n domme opmerking te maken :roflol: tja..
Wie sluiten er eerder vrede? Rusland en Oekraine of @Hell93 en @Gremlin?

Begrijpen we het succes van de woke-gevoelens van links beter met de realisatie dat rechts ook draait op gevoelens en sentimenten?

We moeten fraude bestrijden, we moeten meer boetes binnenhalen, al kost het ons bakken met geld en drukken we ook onschuldige mensen de vernieling in.

Toeslagouder meldt zich.

Buiten de tekst, mimiek bij Pouw-Verwij

Artikel van Martin Visser in de link.

Terug
Naar boven