AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Zo zouden PVV, VVD, NSC en BBB inzetten op lastenverlichting vanaf 2025 en ’het strengste toelatingsregime voor asiel’.

Per ongeluk of niet, er zijn ergere dingen om mee gefotografeerd te worden. Eindelijk eens een 'lek' dat overeen komt met hetgeen wat men in verkiezingstijd zei.
Prima om arbeidsmigratie aan banden te leggen. De lagere en middenklasse geven hun extra salaris namelijk weer uit.

Prima om arbeidsmigratie aan banden te leggen. De lagere en middenklasse geven hun extra salaris namelijk weer uit.

Ik begrijp je niet? Ik heb niets tegen arbeidsmigranten en mensen die hun best doen om mee te draaien met de maatschappij.

Geld in Nederland uitgeven is goed voor onze economie. Al denk ik dat er hier meer naar het thuisfront wordt gestuurd dan in de VS, maar ik zie evengoed het probleem niet.

Ik begrijp je niet? Ik heb niets tegen arbeidsmigranten en mensen die hun best doen om mee te draaien met de maatschappij.

Geld in Nederland uitgeven is goed voor onze economie. Al denk ik dat er hier meer naar het thuisfront wordt gestuurd dan in de VS, maar ik zie evengoed het probleem niet.
Ik ben niet tegen alle arbeidmigratie, maar wel tegen uitbuiting. Voor unieke talenten die wij zelf niet hebben moet altijd ruimte zijn en banen op een zeker niveau moet je absoluut met tijdelijk werk oplossen.

De instroom van goedkope arbeid aan de onderkant houdt de salarissen daar laag. Dit zorgt ervoor dat werkgevers niet investeren in hun eigen personeel en ook niet in innovatie (In Nieuw Zeeland is hiermee geëxperimenteerd).

Het laag houden van de salarissen zorgt ervoor dat geld wat anders aan de onderkant terecht komt, waar het uitgegeven zou worden, nu aan de bovenkant terecht komt, waar het wordt opgepot (even grof geschetst). De uitgaven van de onderkant leiden dan weer tot hogere belastingen door bv BTW.

Bovendien wordt er met arbeidsmigratie voor banen aan de onderkant, zie dat interview met het Hoofd vd Arbeidsinspectie, enorm gesjoemeld. Of verdienen mensen op papier een prachtsalaris, maar in de praktijk houden ze door de aftrek van allerlei kosten nauwelijks wat over. Ook heeft het in de landen van herkomst een enorm ontwrichtende werking.

Ik ben niet tegen alle arbeidmigratie, maar wel tegen uitbuiting. Voor unieke talenten die wij zelf niet hebben moet altijd ruimte zijn en banen op een zeker niveau moet je absoluut met tijdelijk werk oplossen.

De instroom van goedkope arbeid aan de onderkant houdt de salarissen daar laag. Dit zorgt ervoor dat werkgevers niet investeren in hun eigen personeel en ook niet in innovatie (In Nieuw Zeeland is hiermee geëxperimenteerd).

Het laag houden van de salarissen zorgt ervoor dat geld wat anders aan de onderkant terecht komt, waar het uitgegeven zou worden, nu aan de bovenkant terecht komt, waar het wordt opgepot (even grof geschetst). De uitgaven van de onderkant leiden dan weer tot hogere belastingen door bv BTW.

Bovendien wordt er met arbeidsmigratie voor banen aan de onderkant, zie dat interview met het Hoofd vd Arbeidsinspectie, enorm gesjoemeld. Of verdienen mensen op papier een prachtsalaris, maar in de praktijk houden ze door de aftrek van allerlei kosten nauwelijks wat over. Ook heeft het in de landen van herkomst een enorm ontwrichtende werking.
Ik ben even kwijt wat dit temaken heeft met het strengste toelatingsregime. Een strenger toelatingsregime zou deze groepen alleen maar ten goede moeten komen.

Goedkope arbeidsmigratie vind ik prima zolang het werk hier gedaan moet worden.

Maar (puur als voobeeld) arbeidskracht en vee importeren om hier te slachten en hey product te exporteren moeten we niet willen.

Goedkope arbeidsmigratie vind ik prima zolang het werk hier gedaan moet worden.

Maar (puur als voobeeld) arbeidskracht en vee importeren om hier te slachten en hey product te exporteren moeten we niet willen.
Het heeft, los van die ik al noemde, vaak (ook) negatieve gevolgen, die worden afgewenteld op die werknemers en op de maatschappij.

Er is weinig controle en capaciteit voor controle en de boetes zijn laag in verhouding tot de winst.

Wat vind je van Nederlandse varkens die in Italië geslacht worden, zodat het Parmaham kan heten?

Het heeft, los van die ik al noemde, vaak (ook) negatieve gevolgen, die worden afgewenteld op die werknemers en op de maatschappij.

Er is weinig controle en capaciteit voor controle en de boetes zijn laag in verhouding tot de winst.
Een strenger toelatingsysteem zou kunnen helpen. Daarbij, minder aanwas zorgt dat dergelijke bedrijven worden gedwongen om wat anders te bedenken. Vraag en aanbod is een grote factor.

Zolang het lokaal noodzakelijk werk is zoals verzorging, schoonmaak, pakketbezorging, magazijnwerk enz. Vind ik het prima, ik zou liever zien dat werklozen dat werk gaan doen, maar zolang ze daar niet toe gedwongen worden heb ik niets tegen arbeidsmigranten.
Wat vind je van Nederlandse varkens die in Italië geslacht worden, zodat het Parmaham kan heten?
Vreemd, maar dat zoeken ze daar in Italië maar lekker uit.

Een strenger toelatingsysteem zou kunnen helpen. Daarbij, minder aanwas zorgt dat dergelijke bedrijven worden gedwongen om wat anders te bedenken. Vraag en aanbod is een grote factor.
Eens hoor, maar nu is het heel makkelijk om mensen onder valse voorwendselen hierheen te halen, in feite minder te betalen dan het minimumloon, tegen een geringe pakkans en boetes die een schijntje zijn tov de verdiensten.

Eens hoor, maar nu is het heel makkelijk om mensen onder valse voorwendselen hierheen te halen, in feite minder te betalen dan het minimumloon, tegen een geringe pakkans en boetes die een schiijntje zijn tov de verdiensten.
Ja dat is walgelijk

Timmerfrans wil maar al te graag meedoen. als ze er nu na 5mnd nog niet uit zijn, wordt het sowieso niks

Dubbelpost in het clownstopic:burns:

1715614879594.png

Dubbelpost in het clownstopic:burns:

1715614879594.png

"Dijkstra meldt dat als het pandemieverdrag door de WHO-lidstaten wordt aangenomen, beide Kamers het verdrag nog moeten goedkeuren (ratificeren), en dat Nederland tot die tijd geen verplichtingen aangaat."

En daarom stemt het DEMISSIONAIRE kabinet, toch alvast maar in.. :rolleyes:

"Dijkstra meldt dat als het pandemieverdrag door de WHO-lidstaten wordt aangenomen, beide Kamers het verdrag nog moeten goedkeuren (ratificeren), en dat Nederland tot die tijd geen verplichtingen aangaat."

En daarom stemt het DEMISSIONAIRE kabinet, toch alvast maar in.. :rolleyes:
Omdat wij het wel en wee van Gordon en rijksgrapjas Lubach interessanter vinden. Want hé, Lubach, lachen jôh, goed hè hoe die de wappies te kakken zette....en zo kon het gebeuren dat door foute gremia aangestuurde 'bewindslieden' zonder boe of bah hun dystopisch plan vervolgden..
Heb het over Joost Klein, de oorlog in Oekraine, Transgenderrechten, CO2 en klimaat, stikstof, voetbal, Covid, de WHO, boeren, maar heb het niet over ons monetaire syteem dat op ontploffen staat en waar alle afleiding voor gecreeerd wordt...

Laatst bewerkt:
Er lijkt een nieuw kabinet te komen. Zal mij benieuwen, met die VVD tumor.

Als ze nu Timmerschwanz premier maken is de poppenkast weer compleet.

Terug
Naar boven